De zin van voorvoeren


Plaats reactie
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

29-09-2002 13:57

Mede-karpervissers vaak wordt er gezegt dat voorvoeren een must is om kans te maken op een geslaagde sessie,op afgesloten water kan ik daar wel in meegaan, maar hoe nu op de rivieren waar onze karpers een nomadisch leven leiden! Heeft het voorvoeren hierwel einig nut.Als je bv:drie dagen voert maar de vis toch niet vast kunt houden dan kun je volgens mij net zo goed niet voorvoeren.Hoe denken julie hier over?

Met voerende groet R v/d V
carpbusters groningen
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

29-09-2002 14:59

Ik heb praktisch geen ervaring op stromend water maar je theorie spreekt me wel aan.
mvg Rob van Os
Bart Smeets
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-05-2002 02:00

29-09-2002 15:36

Richard,
ik ben van mening dat voorvoeren wel degelijk zin heeft op de grote rivieren. Maar echter niet op de korte termijn zoals de 3 dagen die jij noemt. Zelf voer ik altijd ong. 1 1/2 week (ik vis meestal op de Maas) en dan merk ik wel degelijk dat voorvoeren zo z'n voordelen heeft! Heb ook wel eens 2/3 dagen voorgevoert maar ben tot de conclusie gekomen dat dit inderdaad de karpers niet op de stek houdt en dus niet veel zin heeft zoals je al zegt.

Mvg,
Bart
Eat... Sleep... Go Fishing...
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

29-09-2002 17:28

Op stromend water is voorvoeren zeker effectief. Op de Maas en grindplassen heb ik er ervaring mee. En 3 dagen zijn idd erg weinig. Ik zou zeker 5-7 dagen voorvoeren, op sommige plaatsen zelfs 1,5 tot 2 weken. Dat ligt natuurlijk aan de moeilijkheid van het water.

Greetz
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

29-09-2002 18:04

op stromend water nomadische karper....nou se trekken wel maar ze hebben allemaal wel vaste stekken hor!!