Goed nieuws voor de Polen


Plaats reactie
Rob de Vrieze
Berichten: 16
Lid geworden op: 29-08-2005 13:03

28-04-2006 08:44

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3991 ... wijnt.html

Nu die k.t Polen toch al alles aan het leegvissen zijn en er met het controleren op hun sportvisakte nog een beetje te controleren was is het nu vrij baan voor ze. Nu nog afwachten tot ze het vissen met bv boilies door krijgen dan kunnen ze onze karpers ook meenemen.
Mw Van Gennip heeft zich lekker verdiept in het nut van een sportvisakte...

Pppff...waar moet je je nu nog druk om maken in dit kutland.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

28-04-2006 11:36

Gisterenavond: ik fiets nog even langs het water, zitten er 3 polen. Naast
één van hen lag een stuk hout, een schepnetje en een dooie zeelt. Ben
zonder iets te zeggen doorgefietst want verderop zat een karpervisser.
Op zijn vergunning stonden de nodige telefoonnummers. Twee
telefoontjes en 5 minuten later kwam er een politiwagen langs gereden...

Polen konden inpakken, zonder avondeten (lees zeelt), en aardig wat
zuur verdiende euro's armer.
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

28-04-2006 12:22

Goeie zaak!!
Gebruikersavatar
Marcel van Oene
Berichten: 29
Lid geworden op: 29-03-2006 12:47
Locatie: Schiedam
Contacteer:

28-04-2006 12:23

Sebastian Huvenaars schreef:Gisterenavond: ik fiets nog even langs het water, zitten er 3 polen. Naast
één van hen lag een stuk hout, een schepnetje en een dooie zeelt. Ben
zonder iets te zeggen doorgefietst want verderop zat een karpervisser.
Op zijn vergunning stonden de nodige telefoonnummers. Twee
telefoontjes en 5 minuten later kwam er een politiwagen langs gereden...

Polen konden inpakken, zonder avondeten (lees zeelt), en aardig wat
zuur verdiende euro's armer.


als we het zo allemaal gaan doen is het gauw afgelopen met die mongolen..

KLASSE AKTIE...echt goed man...Petje af voor je optreden..
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-04-2006 12:37

Beste Rob,

Gewoon verhuizen dan.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-04-2006 12:46

Maak je niet zo druk Rob. De afschaffing van de Sportvisakte was allang besproken bij de fusie OVB-NVVS. Per 1-1-2007 komt hiervoor de Vispas en zonder die Vispas kan er net zomin gevist worden in alle wateren waarvoor nu tenminste een Sportvisakte vereist is. Teksten in een krant moet je nooit al te letterlijk nemen...
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-04-2006 12:50

Rolt net op de email binnen. :





Persbericht Sportvisserij Nederland :
--------------------------------------------------------------------------------



Persbericht

28 april 2006



Foutieve berichtgeving De Telegraaf

Veel onrust binnen sportvisserij





Sportvisakte verdwijnt pas in 2007

De Sportvisakte verdwijnt pas in 2007 als wijziging van de Visserijwet doorgaat en niet in 2006 zoals donderdag in De Telegraaf stond. De publicatie in De Telegraaf bevat zoals wel vaker veel fouten en leidt tot veel verwarring.



De Sportvisakte is een belasting die alle sportvissers die in de binnenwateren vissen jaarlijks aan de overheid moeten betalen. Deze belasting gaat dus per 2007 verdwijnen.



Visvergunning blijft !

Daarnaast heeft een sportvisser de toestemming nodig van een watereigenaar om in diens water te vissen. Deze toestemming, de visvergunning blijft -hier verandert niets aan- en gaat juist voor alle wateren gelden. Als een sportvisser niet over een wettelijk verplichte visvergunning beschikt, vist hij/zij illegaal en loopt het risico te worden beboet. Vanuit politie, de Algemene Inspectie Dienst, buitengewone opsporingsambtenaren en controleurs van hengelsportverenigingen wordt hierop toegezien.



VISpas

Vanuit de hengelsportorganisaties wordt hard gewerkt om tegen zo laag mogelijk kosten een vergunning voor zoveel mogelijk wateren aan sportvissers aan te bieden. Nu al bestaat de Grote Vergunning waarmee sportvissers die lid worden van één hengelsportvereniging zonder meerkosten in heel veel wateren van de andere 1.000 hengelsportverenigingen in Nederland kunnen vissen. Volgend jaar wordt deze Grote Vergunning verder uitgebreid en opgenomen in één nieuw document: VISpas die wordt uitgegeven door Sportvisserij Nederland. Alle 400.000 aangesloten sportvissers krijgen dan automatisch deze VISpas via hun hengelsportvereniging. Mocht men willen weten welke hengelsportvereniging in de buurt is gevestigd, dan kan men contact opnemen met de landelijk overkoepelende vereniging Sportvisserij Nederland (tel. 030- 6058400 tijdens kantooruren) of kijken op de site http://www.sportvissen.nl



Contactpersoon: Onno Terlouw, Jan Kamman
Rob de Vrieze
Berichten: 16
Lid geworden op: 29-08-2005 13:03

28-04-2006 14:15

Dat de telegraaf het op een bepaalde manier brengt is een feit maar op bepaalde wateren waar alleen een sportvisakte voor nodig is zal nu makkelijker te bevissen zijn voor die Polen. Nu was het nog een beetje te controleren.

Wij betalen voor het in stand houden van de visstand en hun roven het er met bakken uit.

Vorig jaar op het Kinselmeer stonden er tonnen naast hun camping tent gevuld met brasem. En nu afwachten dat er een rodpod naast hun tent staat??
Die gasten moeten gewoon goed aangepakt worden.
Karper is voor de Polen een kalkoen bij kerst dus nog ff...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-04-2006 14:51

Waarom?

Er is nog steeds een vispas nodig.

De Telegraag brengt niet zoveel verkeerd. Het is meer die muts die wil scoren en gequoted wordt.

Telegraaf had alleen iets verder moeten kijken dan de pen lang is dan.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-04-2006 14:53

o ja

Je zou ook actief iets kunnen doen.

- meeneem beperking / verbod
- controle
- nachtvissen
- voorlichting
- enz.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

28-04-2006 15:12

Hier in Lutten is het goede nieuws ook weer uit Polen gekomen de stamgast die er elk zomer de mooiste vissen weg jat is er weer.
En het probleem is dat ze er niets aan kunnen doen :( :( Maar denk dat het wel mee valt dat het makkelijker word voor Polen maar de Duitsers kunnen er ook wat van dus eigenlijk moeten we niet alleen Polen op de schuld geven.
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

28-04-2006 15:57

Komt dis stamgast die al die mooie vissen weg vangt met de auto?
Daar zitten banden over. Wees creatief!
Rinus
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

28-04-2006 15:58

Banden onder bedoel ik.
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

28-04-2006 17:10

het nadeel kan wel zijn dat er geen landelijke vergunning is, maar dat gemeenten vrij zijn in hun doen en zelf een soort van vergunning gaan regelen/opzetten. Zoals het stonijwa in nijmegen.

Hiermee moet ik dus wanneer ik in een openbaar water wil vissen in nijmegen alsnog een vergunning kopen.
Meerdere gemeenten kunnen dit ook invoeren en zo mag je nog nergens vissen zonder vergunning. wil je in meerdere gemeenten vissen dan betaal je ook in meerdere gemeenten.
Voor visssers niet kosten besparend.

???????????????????????????????????????
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
vandecasteele christof
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-02-2006 22:33
Locatie: belgie

15-05-2006 00:42

dan zit dat bij jullie raar in elkaar :oops:
hier bij ons in belgie enkel voor ieder openbaar water in vlaanderen (nederlandstalig belgie) hebben we 1 vergunning nodig van de vlaamse gemeenschap. natuurlijk op priveputten en soms op stadswatertjes moet je er eentje halen van de gemeente...
maar zijn er dan bij jullie verschillende legale vergunningen dan?
hengelbelangen ijzervalei
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

16-05-2006 12:38

hallo

ik werk eigens in een hengelsport zaak in nijmegen en iedere zaterdag om 8 uur staan er voor openings tijd polen en duitsers voor de deur.
sommige kopen (niet overdreven) 5 vergunningen.
maar in nijmegen heb je dus de sportvisakte nodig plus een stonijwa vergunning.
asl ze dit in meerdere gemeentes gaan doen dan kan het wel eens wat minder gaan worden met die polen.

mvg jeffrey vergeer
Cast away your problems,and net your dreams
Jakob Balkema
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

21-05-2006 02:49

Ik lees hier over polen en duitsers.
Wel eens in omgeving van een asielzoekers centrum gekeken. (Ik heb niets op deze mensen tegen) Maar deze mensen lusten ook graag vis.
En ook inheemse lieden roven vis voor consumptie echter zal dat niet vaak een zoetwater varken zijn.

Jakob
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

21-05-2006 12:28

jeffrey vergeer schreef:hallo

ik werk eigens in een hengelsport zaak in nijmegen en iedere zaterdag om 8 uur staan er voor openings tijd polen en duitsers voor de deur.
sommige kopen (niet overdreven) 5 vergunningen.


Dat is nogal makkelijk te verklaren, de controles van Duitse en Poolse politie zijn over het algemeen een heel stuk onvriendelijker dan de controles die wij in Nederland tegen het lijf lopen. Net als in Frankrijk zorg je wel dat je je vergunningen in orde hebt als je die politie eenmaal gezien hebt; geen smoesjes voor meneer agent in die landen hoor, dan ben je gewoon behoorlijk de pineut.
Verder denk ik dat het allemaal zeer simpel op te lossen is. Er zullen op den duur gewoon meeneemverboden moeten worden opgesteld voor wateren waar het de spuigaten uit dreigt te lopen. Of misschien een maximummaat (aangezien iedereen de grootste vissen altijd het hardst mist). Dit alles moet bovendien beter gecontroleerd worden, maar dat geldt sowieso voor de visserij in Nederland.
Chiel Vermey
Berichten: 125
Lid geworden op: 03-12-2005 12:27

23-05-2006 19:41

ik wou gister ff gaan voeren op me water...zit er zon 500 meter voor mij stek een stel polen te vissen die bij een gieterij bij ons achter werken...vragen ze in het duits of hier grote vis zit...ik zeg natuurlijk nee dan moet je naar forelvijver gaan...dan nog even met wat van materiaal ze vissen... een karperhaak 4 met 6 maden en 3 korrels mais, ze hebben dat gemonteerd aan een voerkorf, dat zit aan een feeder, die feeder licht op een pieper, met ook nog eens een hanger er op...met deze manier van vissen zullen ze niet veel vis vangen maar dan nog... ze hadden wel vergunnignen want die lieten ze nog aan mij zien...lijkt mij beter om geen vergunningen aan hun te verkopen is maar dat is dan weer discriminerend...dat ze hier werken oke...maar hier het visbestand ook nog naar zen grootje helpen dat gaat me te ver

gr Chiel
Plaats reactie