Nachtvissen wel of niet?


Robin van Tiel
Berichten: 31
Lid geworden op: 20-12-2005 11:34

24-04-2006 22:02

Ik was eigenlijk wel benieuwd wie er van jullie nog nachtvist deze periode, met de strenge controles. Ik iig niet. Ik blijf meestal tot s'avonds laat zitten of maak gewoon een dagje. Veel vissers zeggen dat het dan moeilijk is om karper te vangen maar dat lijkt me klets of niet?
Gebruikersavatar
Sander van Schelven
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-05-2004 23:02
Locatie: Spijkenisse

24-04-2006 22:10

Tuurlijk zullen er plekken zijn waar veel gecontroleerd wordt, men gaat dan ook vaak vissen op plekken waar men niet goed gepot kan worden. Ga bijvoorbeeld niet langs de weg vissen waar ze je zo kunnen zien zitten, zo heb ik wel eens een bekeuring opgelopen. Ik was langzamerhand aan het opruimen en ik was een kwartier te laat met me hengels inhalen. Terwijl er een uur terug nog 2 vrouwelijke agentes kwamen kijken naar een mooie vangst.

Het ene water vangt overdag goed en het andere water weer niet, dit heeft te maken met de periodes dat de meeste vissen aan het azen zijn geslagen. Dat verschilt nou eenmaal per water.

succes,
'instinct'
Gebruikersavatar
raymond de man
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-03-2005 12:16
Locatie: zuid holland

24-04-2006 22:42

Ik vis het hele jaar door meestal snachts en pas 1 keer een bekeuring gehad in de 14 jaar dat ik vis.
Heb er wel genoeg gehad voor 3 hengels :D



mvg ray
my lifestyle determines my deathstyle.

R.I.P. CLIVE BURTON
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

24-04-2006 23:14

Waar ik vis word het gewoon gedoogd dus ik maak me nergens zorgen over :wink: en je kan je visje ook gewoon overdags vangen hoor maar bij sommige wateren loopt het snachts gewoon beter
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-04-2006 07:42

Nachtvissen en 3 of meer hengels vissen is gewoon toegestaan.

Moet alleen even een ontheffinkje voor komen.

MVG

Klaas
rik beukhof
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-02-2006 21:25
Locatie: Gelderland.

25-04-2006 09:42

Ik probeer ieder weekend wel een nachtje te pakken, ik zit dan ook wel aardig afgelegen. De rede dat ik hier s'nachts vis is gewoon omdat het overdag wel moeilijk is om je visjes te vangen. De beste tijden zijn op dit water gewoon de nachten en de vroege ochtend uurtjes. Bekeuringen zijn nog uitgebleven ( ff afkloppen ), maarja als het zover komt moet ik die maar voor lief nemen. Ik doe het tenslotte toch zelf he :wink: .

Groeten Rik.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-04-2006 14:02

Ik vis gewoon mijn nachtjes, heb er ook nog maar één keer gezeik mee gehad, toen ben ik weg gestuurd. Sinds die avond al weer drie nachtjes gezeten op dat water.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sander vd Ven
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-03-2005 21:13
Locatie: Best

25-04-2006 15:43

ik vis wanneer ze bijten of dat nou snacht of overdag is
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

25-04-2006 16:24

Daar waar het mag of gedoogd is vis ik wel 's nachts. Nachtvissen heeft toch wat extra spanning vind ik zelf en je kunt stekken bevissen waar overdag geen karper te vinden valt, maar waar dus ook weinig wordt gevist. Denk aan sommige stekken onder het kantje en zo. Dus het biedt meer mogelijheden. En inderdaad op sommige wateren loopt het overdaf vaak ook erg slecht en begint het 's nachts vaak pas. Al dan niet als gevolg van hengeldruk. Maar op wateren of periode's dat het niet mag hou ik me ook maar daaraan. Want ik zit ook helemaal niet lekker aan de waterkant als ik weet dat het niet mag en je gesnaaid kan worden elk moment. Dan zit ik niet op mijn gemak te vissen.
sander kaiser
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-04-2005 19:48
Locatie: delft

25-04-2006 21:44

heb afgelopen weekend weer gevist en 2 bekeuringen gekregen een voor nachtvissen en een voor wild kamperen . zielig hoor , hebben ze nou niets beters te doen dan vissers lastig te vallen. kost toch weer 125 euro
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-04-2006 21:50

Het is even zielig Sander dat meer dan 99% van alle karpervissers geen enkele moeite wil doen om dit wel gelegaliseerd te krijgen :roll:
richard boer
Berichten: 1
Lid geworden op: 25-04-2006 23:09
Contacteer:

25-04-2006 23:16

ik ben afgelopen week 3 nachten geweest met mijn maat.
wij zijn afgezet zodat er geen auto in de buurt staat, dat helpt vaak wel. Als ze een auto zien staan gaan ze vaak zoeken.
heb zelf pas 1 keer boete gehad voor vissen met 3 hengels. :evil:
mijn mening is als je je rotzooi maar opruimt en je stek er netjes uitziet dat scheelt al een hoop.

we hadden trouwens 29 karpers gevangen op 3 dagen tijd.

:wink:
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

25-04-2006 23:44

Aart Lokhorst schreef:Het is even zielig Sander dat meer dan 99% van alle karpervissers geen enkele moeite wil doen om dit wel gelegaliseerd te krijgen :roll:


Zo is dat Aart,
Dat als je iets wil betekenen voor de vissers er geen oren naar zijn.
Ik hoor meer verhalen over het krijgen van een bekeuring.
Als verhalen van vissers die proberen het nacht vissen verder te legaliseren.
En dan heb je kans dat je thuis komt met een prent van 125 euro.
Dan hoop ik toch dat er een gezonde prikkel op komt zetten,zodat diegene zich ook gaat verdiepen bij zijn Hsv om het nacht vissen legaal proberen te maken met behulp van andere vissers natuurlijk.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Djurre Lucardie
Berichten: 136
Lid geworden op: 18-10-2005 23:01
Locatie: Noord-Oost Nederland
Contacteer:

26-04-2006 11:26

Beste mensen,

Moet eerlijk toegeven dat ik ook gewoon nogsteeds me nachtjes pak, en dit is tevens bij verschillende HSV's maar ook gewoon openbaar water.
Ik zorg gewoon dat ik afgelegen zit, en dat ze niet 1,2,3 bij me kunnen komen.

Dan nog iets anders, ik erger me soms dood aan de onwetendheid van de politie korpsen die vrolijk op zaterdag middag steevast om 3 a 4 uur komen controleren.
Afgelopen weekend zat ik ook op een dergerlijk water, grote afgraving, en meneer de politie kwam op bezoek, eerst een praatje en daarna de vergunningen. Aangezien wij van de rechthebbende per jaar een X aantal vergunningen krijgen voor het nachtvissen inclusief tent als onderkomen (dit is nagevraagd), en meneer de agent gaat zeuren dat het een constructie is die is bedoelt om in te overnachten en dat ik dus ook die intentie heb, en hij wil me dan wildkamperen aan de broek doen... dan wordt ik toch wel een beetje kriebelig.

Heb uiteindelijk zelfs naar de rechthebbende moeten opbellen en toen was meneer de agent overtuigd. Hier wordt ik dus moe van. Intesieve controle, geen enkelprobleem mee!!! Als ik een 3e hengel heb inliggen en ze pakken me, dan betaal ik gewoon welwillend de bekeuring, je weet dat je fout zit. Maar de verdere onwetendheid van de regiokorpsen laat veel te wensen over!!!

Zijn er nog andere mensen die hier ook ervaring mee hebben en weet iemand wat je hier Uberhaut aan zou kunnen doen?

groet,

Djurre

(ps, ik heb niets tegen de politie, die doen ook gewoon hun werk...maar de kennis van hun....gewoon niet goed)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

26-04-2006 12:51

Djurre,

Als straks de WOR is verdwenen valt kamperen binnen de gemeentelijke APV. Reken maar dat agenten er dan een stuk beter van op de hoogte zullen zijn.

Groeten,

Mark
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

26-04-2006 12:56

zit nu de lokale stadsvijfer te bevissen , laatste sessie 12 gevangen tussen 13.00 en 21.00 altijd makkelijk om de juiste bol uit te proberen hier , maar als ik weer eerdaags naar mijn zomerstek verkas , wordt het gewoon weer de nacht... op een rustige plek...

(p.s. ik heb wel wat tegen agenten, a.c.a.b., ze hadden ook voor ander werk kunnen kiezen 8) )
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-04-2006 23:40

Beste Djurre, volgens de wet had die oom agent volkomen gelijk daar het wettelijk gezien helemaal niet mogelijk is dat een visrechthebbende zelf kan bepalen of iemend op zijn / haar water wel of geen tentje mag gebruiken. Ook al is de visrechthebbende tevens de terreineigenaar (is in het geval waar jij het over hebt zo) dan nog gelden de WOR bepalingen boven de bepalingen van de eigenaar / visrechthebbende.
Maar goed, die oom agent gewoon niet wijzer maken is het beste...
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

27-04-2006 09:47

Geld de WOR ook voor privé water Aart?
Of juist gelukkig niet.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-04-2006 10:03

William,

Wetten gelden overal, dus ook op privé wateren. Sterker: privéterreinen kunnen nogwel eens strengere eisen gelden, bijv. voor hygiene.

Visserijwet geldt ook voor privé wateren. Als jij daar mag vissen zou je een vergunning van de visrechthebbende moeten hebben. De visrechthebbende dient een ontheffing voor nachtvissen aan te vragen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-04-2006 15:25

Klaas,

Als een privewater geheel op eigen terrein ligt en niet in verbinding staat met andere wateren is de Visserijwet niet van toepassing op dergelijk water. Het zou dus kunnen. De WOR is echter in heel Nederland van toepassing, prive terrein of niet.

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-04-2006 17:53

ok Kees las het: Vrijwel elk water....

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-04-2006 21:59

In het geval van Djurre gaat het dus om de WOR en niet om de Visserijwet, nogmaals oom agent had dus gelijk in dit geval...
Gebruikersavatar
Edwin Ten Böhmer
Berichten: 21
Lid geworden op: 23-02-2003 01:00
Locatie: Ede
Contacteer:

27-04-2006 22:48

Als ik een 3e hengel heb inliggen en ze pakken me, dan betaal ik gewoon welwillend de bekeuring, je weet dat je fout zit.



waarom doen jullie het dan zo maak je het voor andere karpervissers toch kapot ,die zich wel aan de regels houden.
iedereen wil graag nachtvissen en als we het allemaal buiten het seizoen omdoen dan word het straks in het geheel verboden.
dan zeg ik dank je wel jongens :evil:
Laatst gewijzigd door Edwin Ten Böhmer op 27-04-2006 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

28-04-2006 00:31

Oke dan geluk hebben of niet.
Maar elke keer als ik op dat privé water gaat vissen.
Krijg ik een schriftelijke vergunning van die man.
En geloof me,ik ben daar al véél keren gecontroleerd.
En dan zat ik met 4 hengels te vissen.
Maar over de WOR.
Nee,daar hebben ze nooit over gehoord.ik kan elke keer blijven zitten op zijn privé terrein.
Ik heb ook al eens gevraagt van waarom.
En de overheid,of politie E.D. zegt dan"je zit op privé terrein". dus we kunnen niets tegen jou doen.
Ik zou dan graag eens van julie willen horen,waarom wel ?
Want als je in je eigen tuin je kinderen .
Niet één nacht kan laten slapen in een tent voor de lol. Dan kan volgens jullie de WOR op iedereen toegepast worden.
En zal de Nederlandse staat eigelijk rijker worden van de bekeuringen gericht op de WOR als op snelheids overtredingen.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )