Belangrijk!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

20-04-2006 22:27

slotje kan erop
Laatst gewijzigd door maurits alberda op 21-04-2006 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
Leon van Grol
Berichten: 63
Lid geworden op: 05-02-2006 20:37
Locatie: Zoetermeer

20-04-2006 22:31

Ik heb voor stek keuze gekozen, omdat je op de verkeerde plek niks aan je goed aas of je geweldige rig hebt.
Daarbij denk ik dat er bij elk soort weer vissen zijn te vangen.
en niet alleen tijdens zuidwesten wind of storm maar ook met windstil en warm weer.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-04-2006 22:32

Dat m'n haar goed zit.
Echt, als het uit de krul is dan wordt het niks.
Nog nooit wat gevangen dan.
Ik hoop dat Fox nog eens een waterdichte fohn op de markt brengt,
dan kan ik ook aan het water de boel in orde houden.

O ja, aas is ook belangrijk natuurlijk.
Zonder aas aan de haak is het lang wachten.

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

20-04-2006 22:32

Mis er een

Dat ik plezier heb, voor mij het belangrijkste.

Belangrijker als de stek, aas , rig of weertype.

Maar om toch iets zinnigs te zeggen, je kunt niet stemmen.

Weertype bepaald de stekkeuze, stekkeuze bepaalt de aas en rig keuze.

Zo heb je ze dus allemaal gehad
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

20-04-2006 23:00

Rare vraag dit. Is hetzelfde als aan een moeder vragen welke van haar kinderen ze het belangrijkst vindt.

In mijn ogen is het een combinatie van bovengenoemden.

Uiteraard is je stekkeuze belangrijk. Op een wat groter water waar de karpers trekken is het belangrijk hun trekroute te vinden en daarop gebaseerd je stekkeuze maken. Op de wat kleinere wateren je stekkeuze baseren op de mogelijkheid te kunnen werpen/uitroeien op de plekken waarvan je denkt dat er karper zit (overhangende boom, riet, etc).

Waar je de karpers kan vangen hebben we achter de rug. Nu nog waarmee je ze verleidt. Je aas is ook net zo belangrijk als je stekkeuze. Aas is tenslotte waar je de karpers mee verleidt. Je kan wel weten waar ze zitten, maar als je ze niet kan verleiden met goed aas, vang je ze ook niet.

Verleiden is ook niet genoeg. Je moet de karpers ook foppen en doen geloven dat wat je ze aanbiedt, geen risico's met zich meebrengt. Een goed(e) (gecamoufleerde) rig is ook weer net zo belangrijk. Vooral op dressuurwateren waar de karpers meerdere malen zijn gevangen is de rig heel belangrijk. De karpers herinneren zich bij het zien van sommige rig(onderdelen) zoals onderlijn, haak, lood, tube, enz zich een hele nare herinnering. Aan jou de taak je rig zo samen te stellen dat je ze kan foppen en kan laten denken dat het veilig is je aas op te pakken.

Nu komen we bij de weersomstandigheden. Geloof mij, bij grotere wateren, als je weersomstandigheden goed combineert met de overige 3, heb je zeker 8 van de 10 sessie's succes. Daarmee bedoel ik: Stel je hebt op een groot water een goede, redelijk sterke wind die naar een kant toe waait. Gegarandeerd dat daar uiteindelijk meer karper zit dan op andere plekken van het water. Als je dat combineert met een goede stekkeuze, goede rig en goed aas, heb je succes! Bovendien (en dit is mijn mening, niet een feit) vang ik bij een volle maan veel minder als wanneer ik vis zonder een volle maan.

Alle 4 zijn even belangrijk. Truuk is alleen om alles succesvol met elkaar te combineren.

Mourad
Gebruikersavatar
wil roza
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2006 10:08
Locatie: woudrichem

21-04-2006 01:13

Kees Verheij schreef:Dat m'n haar goed zit.
Echt, als het uit de krul is dan wordt het niks.
Nog nooit wat gevangen dan.
Ik hoop dat Fox nog eens een waterdichte fohn op de markt brengt,
dan kan ik ook aan het water de boel in orde houden.

O ja, aas is ook belangrijk natuurlijk.
Zonder aas aan de haak is het lang wachten.

groet,
Kees


zinvol antwoord van iemand van 35 jaar

ik heb voor stekkeuze gekozen,
maar dat is een gevoels kwestie, als ik met een maat ga vissen
en we komen aan op een water heb ik als ik een beetje geobserveerd heb toch een voorkeur voor links of rechts ( daar begint de sessie toch mee toch, de stekkeuze ) daar pas je je aas / rig op aan.
ik zeg al gevoelskwestie, want al geef ik de keuze aan mijn maat en hij zegt doe mij maar links terwijl ik dat in mijn gedachte heb kan het rechts soms aangenaam vertoeven zijn ( of andersom ).
Dat vind ik het mooie aan vissen, je eigen visie om zetten in vis vangen..
Daar haal ik onder andere erg veel plezier uit
respect dwing je af..
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

21-04-2006 09:32

1. op een goede stek gaan zitten! je kan wel goed voer hebben maar als je het dan op een plek neerlegt waar nooit een vis komt vang je nog niks.

2. goed aas met een rig waar je vertrouwen in hebt!

3. als het mooi weer is is het mee genomen en anders maar niet!
peter andrae

21-04-2006 10:07

Stekkeuze net als Joery al heb je het beste aas van de wereld wat er niet komt vang je ook niet.


Voor de rest maak ik mij niet druk dat zit wel goed :wink:.


groetje,s peet.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

21-04-2006 11:59

Kees Verheij:

O ja, aas is ook belangrijk natuurlijk.
Zonder aas aan de haak is het lang wachten.


Hmmm wat versta jij onder belangerijk, dat "iets" aan je haak hangt of de kwaliteit van je aas.
Ik kan me nog herinneren, dat jij met hele foute voerboilies viste op de rivier :wink:
Of is dit weer alleen van toepassing op je riviervisserij? :lol:
niels bennink
Berichten: 384
Lid geworden op: 13-03-2005 08:38

21-04-2006 12:25

volgens mij is het een combinatie van die dingen...
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

21-04-2006 14:17

Mourad aviara

Rare vraag dit. Is hetzelfde als aan een moeder vragen welke van haar kinderen ze het belangrijkst vindt.

................. :-? :-?

Als je deze topic raar vind antwoord dan ook niet, alle 4 de dingen die ik opnoem zijn belangrijk maar ik vraag gewoon wat het belangrijkste is in jou ogen. leuk om te weten toch van elkaar en zo kun je ook weer leuke gesprekken hebben over zo'n onderwerp. Als je het niks vind dan ga je maar naar een andere topic.

Mvg Maurits!
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

21-04-2006 14:40

Stekkeuze
80% [ 24 ]
Aas
10% [ 3 ]
weersomstandigheden
6% [ 2 ]
de rig

ik vind hem ook niet bepaald goed gesteld...
geen goede stek=geen langskomende vis
geen goed aas=geen/weinig vis
geen goede weeromstandandighededen=geen/weinig azende vis
geen goede rig=vis spuugt uit

:roll: :wink:
CarpAngler
CarpHunter
CarpFighter
CarpCatcher
Carpreleaser
Henk Bouman
Berichten: 53
Lid geworden op: 28-06-2004 08:34
Locatie: Amsterdam

21-04-2006 15:15

Het begint bij de stek daarna is de rest net zo belangrijk maar als je al begint op de verkeerde stek word het lastig.
Ik denk dus dat goede stek het belangrijkste is
vandaag is het feest. en morgen? is het weer feest
Robert Franssen
Berichten: 85
Lid geworden op: 16-05-2005 16:23
Locatie: Borculo

21-04-2006 19:06

Denk dat ze allemaal belangrijk zijn maar ik ga toch wel voor de stek.
Als ze bijten vreten ze bijna alles in mijn ogen.
Heb mensen met een zelfgeknoopte rig zien vissen waarvan ik bijna terplekke flauwviel, waarna diegene me verteld dat hij net een 30er eraan gevangen heeft(had digitaal bewijs).
En ik vis met ieder weer en heb ook met iedere omstandigheden gevangen.

Verder: Maurits hap niet so na het antwoord van Mourad. Hij bedoeld het goed maar had et misschien wat anders kunnen zeggen. In mijn ogen heeft ie wel beetje gelijk. Dit is appels met peren vergelijken zoals een oud spreekwoord zegt;) En et is zn mening he;)

Groetjes Robert
Ze bijten of ze bijten niet.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

21-04-2006 21:47

maurits alberda schreef:Mourad aviara

Rare vraag dit. Is hetzelfde als aan een moeder vragen welke van haar kinderen ze het belangrijkst vindt.

................. :-? :-?

Als je deze topic raar vind antwoord dan ook niet, alle 4 de dingen die ik opnoem zijn belangrijk maar ik vraag gewoon wat het belangrijkste is in jou ogen. leuk om te weten toch van elkaar en zo kun je ook weer leuke gesprekken hebben over zo'n onderwerp. Als je het niks vind dan ga je maar naar een andere topic.

Mvg Maurits!


Maurits Alberda

Jij stelt een vraag, ik beantwoord jouw vraag. Niet meer, niet minder.............. :-? :-?

Zoals Robert Franssen al zei: dit is appels met peren vergelijken.

Mvg Mourad!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

22-04-2006 21:19

Paul Rustwijk schreef:Kees Verheij:

O ja, aas is ook belangrijk natuurlijk.
Zonder aas aan de haak is het lang wachten.


Hmmm wat versta jij onder belangerijk, dat "iets" aan je haak hangt of de kwaliteit van je aas.
Ik kan me nog herinneren, dat jij met hele foute voerboilies viste op de rivier :wink:
Of is dit weer alleen van toepassing op je riviervisserij? :lol:


Nee.... het was vooral flauw bedoeld. Vond het een merkwaardige vraag en daar gaf ik een bijbehorend antwoord op. Sorry!

Maar dat het foute boilies zijn...nou nee, je moest eens weten wat voor merken er op het zakje staan waar ze ingaan. En de restanten doorelkaar daar vis ik mee! Dus het is wel "iets" meer dan "iets". :wink:
En kwaliteit, wat versta je daar onder?
Het is niet altijd wat de karper wil hebben.
Althans, jij pakt toch ook liever het MC Donalds menu i.p.v. de (gezonde, dus goede kwaliteit) spruitjes? Het is natuurlijk weer appels met peren vergelijken, maar een karper heeft ook smaak en gaat voor wat lekker is.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Plaats reactie