Een paar uurtjes controle


Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-04-2006 23:34

Vanmiddag op het Drontermeer:
- twee witvissers, alles perfect in orde.
- 6 vissers met groot kunstaas, 1 jongen van 12 jaar en 5 anderen tussen de 18 en 21 jaar. Alle 6 geen Sportvisakte, alle 6 geen HSV vergunning en alle 6 vissend met groot kunstaas (wat verboden is in deze en volgende maand).
- 7 z.g. 'Oostblokkers': 6 daarvan hadden alles qua Sportvisakte en vergunning perfect in orde, 1 had alleen maar een Sportvisakte. Geen afval te bekennen.
- geen karpervissers aangetroffen...
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

15-04-2006 23:39

vanmorgen op de sloterplas

35 karpervissers
1x visakte vergeten...
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

15-04-2006 23:55

zijn jullie ook al controleurs?
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-04-2006 23:55

Tja Frank, op 500 ha geen karpervisser aanwezig en op 100 ha wel 35...
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

16-04-2006 15:02

kom net van de sloterplas vandaan en viel me alles mee,of er zijn er al een hoop weg.Zwarte pad eiland is wel druk,zitten geloof ik 6 man op een stukkie van 40 meter
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-04-2006 16:06

gisterenochtend tussen 08:00 en 10:00 uur zijn er 35 vissers gecontroleerd, dus dan zijn de meeste inderdaad al richting huis
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

16-04-2006 16:15

ben net terug van de plas, zat zelf tegen het zwembad op het zwarte pad, maar het was erg druk dit weekend! heb er van woensdag tot donderdag alleen gezeten en daarna liep het helemaal vol. zwarte pad 11 tenten oostoever en het strandje 15! het is weer mooi weer he!

ze mogen van mij alleen wel vaker controleren! wat een herrie kwam er s'nachts van de oostoever af! alsof er een feest aan de gang was!!

gedraag je gewoon een beetje aan het water!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

16-04-2006 16:30

Dan zagen we jou bij de autos staan inladen,klopt dat rond een uurtje of 2-half 3?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-04-2006 17:00

Gisteren controle op een karperput, 3 karpervissers, alles OK. Op de Lek 3 vissers, 1 OK en 1 met 2 hengels zonder vergunning en 1 met 5 (!) hengels zonder vergunning en zelfs geen sportvisakte!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

16-04-2006 17:17

vorige week een controleur om 7 uur bij me oval met de mededeling de vergunningen te laten zien,komt hij met een een pasje aan van 2004.....flora en fauna beheer.Frank,kan jij dat is nakijken??

op ze pasje stond geldig tot 2004 met de naam w.Vos,heb gelieve gevraagd zich te verwijderen van de stek,volgens mij een nazi die willekeurige mensen controleert en ze zo weg wil sturen.Mocht hij er wel 1 zijn,moet ie zijn spullen maar in orde hebben
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

16-04-2006 18:10

volgende keer hangen we hem op :lol:
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

16-04-2006 19:47

ferenc van de vorstenbosc schreef:Dan zagen we jou bij de autos staan inladen,klopt dat rond een uurtje of 2-half 3?


ik ben rond 1 uur half 2 weg gegaan.

hadden jullie nog wat? stuur anders even een pbtje.
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

16-04-2006 21:21

Dag heren,
Voor mij als controleur AUHV een druk weekend tot nu toe. Vooral erg druk met Plas Vechten. In drie dagen van de 9 karpervissers er 7 heengezonden (geen geldige of helemaal geen papieren en al helemaal niet de speciale vergunning voor Plas Vechten). Aan de andere wateren rond Houten was het redelijk in orde deze week: slechts 2 vissers bij de Kooikersplas heengezonden (geen geldige papieren en een te vroege spinvisser) en aan get 2e Veld een vergunning verkocht.
Groet, Omar.
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

16-04-2006 22:09

Om hier even naar de controleurs te spreken, wat doen jullie met tentjes die opgesteld zijn? Wordt daar iets over gezegd of wordt het gewoon gedoogd. Ik weet namenlijk dat het officieel als wildkamperen gezien kan worden, maar toch hoor je vaak dat het gedoogd wordt als je maar alles netjes houdt en uiteraard je papieren op orde hebt.

Mvg, Koen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-04-2006 22:32

Sterker nog Koen, het is volgens de letter van de nu nog bestaande Wet op de Openluchtrecreatie (WOR) niet toegestaan. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee, doe het zelf ook. Maar Politie en BOA's moeten hier soms gericht op controleren en zullen dan veelal een PV schrijven hiervoor.
Per 1-1-2008 kán iedere gemeente een 'vistentje' toe gaan staan op bepaalde wateren of bepaalde zones van wateren door hierover een artikel in haar APV op te gaan nemen, maar uit zichzelf zullen ze dat niet gaan doen. De plaatselijke HSV zal dit dus bij hun gemeente aan moeten kaarten óf Federaties moeten dit gaan doen bij alle gemeenten binnen hun gebied. De Federatie Oost-Nederland heeft al toegezegd alle gemeenten binnen haar gebied hierover te gaan benaderen, waarschijnlijk zullen de federaties Groningen-Drenthe en de federatie Friesland dit ook gaan doen.
Iedere HSV zal trouwens binnenkort een brief van de KSN hierover krijgen met het verzoek terzake stappen te willen gaan ondernemen in hun gemeente of gemeenten.
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

16-04-2006 23:29

Ok Aart, klinkt als een goede kans voor ons karpervissers, maar dan moeten we inderdaad er wel zelf wat aan doen, wat zo te horen al de goede kant opgaat. Weet je ook of de POS federatie alle gemeenten gaat benaderen? Op het gebied waar ik bijvoorbeeld vis maak ik namelijk gebruik van meerdere gemeenten en zelfs verenigingen, die wel allemaal bij de POS zijn aangesloten, als ze allemaal hetzelfde beleid kunnen overnemen zou dat natuurlijk wel heel overzichtelijk zijn, echter het moet dan natuurlijk wel door alle gemeenten worden goedgekeurd die hierbij horen, want ik neem aan dat de gemeente uiteindelijk moeten beslissen over deze tenten regels in de toekomst?

Mvg, Koen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-04-2006 23:36

Koen, ik heb nog niet van de POS gehoord dat zij dit ook gaan doen. Het is trouwens niet alleen een goede kans maar feitelijk de énige kans om een vistentje op bepaalde wateren of zones van wateren gelegaliseerd te krijgen.
En inderdaad kan alleen maar iedere gemeente hierover beslissen en niemand anders.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

17-04-2006 08:58

op de wateren waar ik vis word het meestal nog gedoogd. behalve in de drukkere zomer periode, maar dan volstaat een oval ook natuurlijk.

het belangrijkste is dat je het gewoon rondom je tent netjes moet houden en vooral geen bart-smit tentjes neerzetten of partytenten, dan is het snel over!

hoelang het nog gedoogd(typisch nederlands) blijft hangt helemaal van "ons"zelf af.
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

17-04-2006 10:08

wat heb ik een ongelovelijke klotenacht achter de rug !! Lang leven de politie hoor :evil: super die gasten+potten... Ik denk dat je beter op straat ken hangen en ouwe vrouwtjes in mekaar slaan dan een mooie(nu tijdelijk verpeste)hobby uitoefenen waarmee je niemand kwaad doet en eigenlijk alleen maar bijdraagd aan de maatschappij. Al die btw over al die visspullen is aardig wat !

Ik zal even een klein verslagje van deze 'sessie' laten zien:

Na het standaart (maar toch lekkere) paasontbijt konden binnen een drie kwart uur die auto in. We konden voor het eerst in tijden weer is met de auto gebracht worden, normaal altijd met de kar ! Na alles in de auto te hebben gegooid konden we vertrekken. Naar een aardig groot water. Na 20 minuten waren we op de plaats van bestemming. We wouden deze keer in de oost-hoek van het water gaan zitten. Maar dat was alweer de eerste teleurstelling........zat al iemand, teleurstelling nummer 1.
Om de andere stekken van deze plas te kunnen bereiken moest je ook een heel stuk lopen of met de auo het fietspad op. We kozen voor het laatste aangezien er verder niemand zat te vissen dachten wij dat ze niet snel zouden komen ( ook de eerste keer in ons leven dat we op het fietspad hebben gereden met een auto). Aangekomen op de stek gooien ze alles in hoogtempo de auto uit en na 2 minuten ligt alles op de auto. Dan komt frustratie nummer 2 ! Daar komt een mooie witte gekleurde met blauwe en oranje gestreepte dikke mercedes. Ook wel bedrijfsauto genoemd. Daar gaat je BTW !! Eerst ging de 'vriendelijke' :evil: meneer met mijn vader praten dat het natuurlijk niet kon met de auto het fietspad op maar hij mocht volgens hun van geluk preken, want hij kwam er met een waarschuwing van af. Na met onze vader te hebben gepraat komen ze naar ons toe (aap+pot). We moesten onze vergunning laten zien, we waren nog geen eens aan het vissen maar dat even terzijde. Vergunningen waren volgens hun in orde. Na ze terug te hebben gekregen kregen we de vraag tot hoelang we bleven zitten. Hierop gaf me broer dit niet nadenkende antwoord : tot morgen ochtend.....slim !!
De enige regel die hun weten is wanneer je mag nachtvissen en dat was het nu zeker niet ! Daar kwam natuurlijk het standaart verhaaltje en ze zouden het doorgeven dat wij zaten te vissen en als we er nog zaten dan konden we een dikke prent krijgen. Je kan het natuurlijk van de positiefe kant bekijken, want we hadden geen boete gekregen maar zo wil ik het niet bekijken. 'T zijn en blijven gewoon in en in trieste personen, die tegenwoordig niet meer weten wat boeven zijn.
Na deze controlen hebben we maar besloten om alles weer in te laden en het ergens anders te proberen. We besloten om op een groot water vlakbij te gaan. Na 10 minuten komen we weer aan op bestemming. Om een verhaal even kort te maken , we halen alles uit de auto en zetten alles op. Afijn na 3 uur konde we dus eindelijk even op onze ass zitten ! We werden vergezeld door nog 4 andere tenten (wij lagen trouwens onder de plu). Deze vertrokken na 3 uur en daarvoor in de plaats kwamen er op andere plekken weer in totaal 4 tenten voor in de plaats. Na overdag heerlijk te hebben gezeten word het donker en na een uur lagen we in onze slaaphoezen. Dan volgt de grootste frustratie nummer 3 !!!!! Het is kwart over 12 en ik hoor wat stemmen. Ik denk eerst dat het een droom was maar na even goed in me ogen te hebben gevreven bleek het toch echt te zijn. Ik hoor iets van 'je maatje ligt zeker nog te slapen' en ik hoor me broer zeggen ''ow , je bent niet de eerste vandaag!". Nou , ik wist genoeg. Weer een #_%)(&*#%)&###$+) agente ! Bleeeeuueueueueehh . Om misselijk van te worden. Ik denk bij mezelf wat zijn het ook ongelovelijke gluiperds ! Erder deze dag waren er ook al 2 politie-auto's komen met waarschijnlijk dezelfde debiel erin. Maar op de tijdstippen toen zij kwamen konden ze ons niet pakken op nachtvissen. Dit om even aan te geven dat het meeste van dit volk zwaar triest is. Op een gegeven moment komt die pot bij mij voor de paraplu staan om weer een standaart verhaal te houden en voor de papiertjes. Ook deze keer waren ze volgens haar in orde ! Maar dan komt natuurlijk weer de enige regel de ze kennen: nachtvissen. Het was onderhand kwart over twaalf en ze stond al een kwartier hier. Dus goed gepland , ken ze ons zeker pakken voor nachtvissen ! :evil: Nar het verhaal aan te hebben gehoord kregen we ook deze keer weer een waarschuwing :o . Maar we moesten wel om kwart over één weg zijn. Zwaaaaaaaar klote.
Na allerlei oplossingen te hebben proberen te zoeken kwamen we uiteindelijk toch maar uit op om onze vader te bellen. Die zal wel balen net als ons ! Hij zou ons wel gelukkig op kunnen halen. Na alles opgeruimd te hebben komt onze vader en kunnen we alles erin gooien. In de auto horen we dat me vader ook nog een tijd achterna is gezeten naar een motor...... die net als die andere politie-mongolen gewoon op zoek waren om te kunnen gallen. Op de terugweg komen we ook nog 2 van die dikke mercedessen tegen. Zijn dus lekker bezig.

Ik zal wel wat commentaar krijgen hierop, maar dat maakt me geen reet uit ! Dus doe wat je niet laten kunt......

de ballen ! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

17-04-2006 10:29

tja...risico van het vak...zullen we maar zeggen..
ben je zelf bij...je weet dat het niet mag...en als je de gok neemt moet je ook de gevolgen dragen..

greetz roy
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

17-04-2006 10:53

ten eerste is het geen vak , ten tweede wil ik niet risiko lopen omdat ik wil nachtvissen :-? WAAR GAAT HET HEEN HIER ???
Ik denk dat ik maar hangjonger worden ! Denk dat je er dan een stuk beter vanaf komt.....

Afbeelding
van zo'n sessie loop je toch aardig leeg :cry:

groeten...
Laatst gewijzigd door wouter de roos op 17-04-2006 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

17-04-2006 11:07

Sjongejonge, doe niet zo kinderachtig man! Je overtreed zowat elk verbod en dan nog klagen ook.....

Triest hoor.

Niels
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

17-04-2006 11:07

Wouter,

bij deze even op je woorden letten, dit kan niet!

Frank
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

17-04-2006 11:20

wat heb ik een ongelovelijke k*tnacht achter de rug !! Lang leven de politie hoor :evil: super die gasten. Ik denk dat je beter op straat ken hangen en ouwe vrouwtjes in mekaar slaan dan een mooie(nu tijdelijk verpeste)hobby uitoefenen waarmee je niemand kwaad doet en eigenlijk alleen maar bijdraagd aan de maatschappij. Al die btw over al die visspullen is aardig wat !

Ik zal even een klein verslagje van deze 'sessie' laten zien:

Na het standaart (maar toch lekkere) paasontbijt konden binnen een drie kwart uur die auto in. We konden voor het eerst in tijden weer is met de auto gebracht worden, normaal altijd met de kar ! Na alles in de auto te hebben gegooid konden we vertrekken. Naar een aardig groot water. Na 20 minuten waren we op de plaats van bestemming. We wouden deze keer in de oost-hoek van het water gaan zitten. Maar dat was alweer de eerste teleurstelling........zat al iemand, teleurstelling nummer 1.
Om de andere stekken van deze plas te kunnen bereiken moest je ook een heel stuk lopen of met de auo het fietspad op. We kozen voor het laatste aangezien er verder niemand zat te vissen dachten wij dat ze niet snel zouden komen ( ook de eerste keer in ons leven dat we op het fietspad hebben gereden met een auto). Aangekomen op de stek gooien ze alles in hoogtempo de auto uit en na 2 minuten ligt alles op de auto. Dan komt frustratie nummer 2 ! Daar komt een mooie witte gekleurde met blauwe en oranje gestreepte dikke mercedes. Ook wel bedrijfsauto genoemd. Daar gaat je BTW !! Eerst ging de 'vriendelijke' meneer met mijn vader praten dat het natuurlijk niet kon met de auto het fietspad op maar hij mocht volgens hun van geluk preken, want hij kwam er met een waarschuwing van af. Na met onze vader te hebben gepraat komen ze naar ons toe. We moesten onze vergunning laten zien, we waren nog geen eens aan het vissen maar dat even terzijde. Vergunningen waren volgens hun in orde. Na ze terug te hebben gekregen kregen we de vraag tot hoelang we bleven zitten. Hierop gaf me broer dit niet nadenkende antwoord : tot morgen ochtend.....slim !!
De enige regel die hun weten is wanneer je mag nachtvissen en dat was het nu zeker niet ! Daar kwam natuurlijk het standaart verhaaltje en ze zouden het doorgeven dat wij zaten te vissen en als we er nog zaten dan konden we een dikke prent krijgen. Je kan het natuurlijk van de positiefe kant bekijken, want we hadden geen boete gekregen maar zo wil ik het niet bekijken. 'T zijn en blijven gewoon minderaardige personen.
Na deze controlen hebben we maar besloten om alles weer in te laden en het ergens anders te proberen. We besloten om op een groot water vlakbij te gaan. Na 10 minuten komen we weer aan op bestemming. Om een verhaal even kort te maken , we halen alles uit de auto en zetten alles op. Afijn na 3 uur konde we dus eindelijk even op onze ass zitten ! We werden vergezeld door nog 4 andere tenten (wij lagen trouwens onder de plu). Deze vertrokken na 3 uur en daarvoor in de plaats kwamen er op andere plekken weer in totaal 4 tenten voor in de plaats. Na overdag heerlijk te hebben gezeten word het donker en na een uur lagen we in onze slaaphoezen. Dan volgt de grootste frustratie nummer 3 !!!!! Het is kwart over 12 en ik hoor wat stemmen. Ik denk eerst dat het een droom was maar na even goed in me ogen te hebben gevreven bleek het toch echt te zijn. Ik hoor iets van 'je maatje ligt zeker nog te slapen' en ik hoor me broer zeggen ''ow , je bent niet de eerste vandaag!". Nou , ik wist genoeg. Weer een #_%)(&*#%)&###$+) agente ! Ik denk bij mezelf wat zijn het ook ongelovelijke gluiperds ! Eerder deze dag waren er ook al 2 politie-auto's komen met waarschijnlijk dezelfde mevrouw erin. Maar op de tijdstippen toen zij kwamen konden ze ons niet pakken op nachtvissen. Dit om even aan te geven dat het meeste van dit volk toch wel minder aardig is. Op een gegeven moment komt die mevrouw bij mij voor de paraplu staan om weer een standaart verhaal te houden en voor de papiertjes. Ook deze keer waren ze volgens haar in orde ! Maar dan komt natuurlijk weer de enige regel de ze kennen: nachtvissen. Het was onderhand kwart over twaalf en ze stond al een kwartier hier. Dus goed gepland , ken ze ons zeker pakken voor nachtvissen ! :evil: Na het verhaal aan te hebben gehoord kregen we ook deze keer weer een waarschuwing :o . Maar we moesten wel om kwart over één weg zijn. Zwaaaaaaaar k*t.
Na allerlei oplossingen te hebben proberen te zoeken kwamen we uiteindelijk toch maar uit op om onze vader te bellen. Die zal wel balen net als ons ! Hij zou ons wel gelukkig op kunnen halen. Na alles opgeruimd te hebben komt onze vader en kunnen we alles erin gooien. In de auto horen we dat me vader ook nog een tijd achterna is gezeten naar een motor...... die net als die andere politieagentes gewoon op zoek waren om te kunnen rijden. Op de terugweg komen we ook nog 2 van die dikke mercedessen tegen. Zijn dus lekker bezig.

Ik zal wel wat commentaar krijgen hierop, maar dat maakt me geen bil uit ! Dus doe wat je niet laten kunt......

de ballen !

vernieuwde versie !!
Laatst gewijzigd door wouter de roos op 17-04-2006 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-04-2006 11:21

Jah Wouter FOEI , dit kan niet :P :P :P :P