Commercie in het blad "de Karperwereld".


marc kristalijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-09-2002 02:00

27-09-2002 20:37

LANG LEVE DE COMMERCIE ondanks de nadelen.
Commercie bracht vele goede dingen en zet mensen aan het denken om nog meer goede dingen te brengen.
OK er zijn zaken die natuurlijk minder plezierig zijn oa betaalwater en fishmoving als direct gevolg daarvan
Denk dat KW niet eens zou bestaan of onbetaalbaar zou zijn zonder commercie.
De leesplicht van commercials is trouwens sinds de uitvinding ervan afgeschaft.
Blijkbaar kijk je toch maar om toch van de goede dingen die commercie met zich mee brengt te genieten en van de slechte op de hoogte te blijven.
Keep on doing the right thing and buy "De Karperwereld"
SHIT nog commercie
Marc says BYE
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

28-09-2002 11:13

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ruud Laros op 2002-10-05 15:30 ]</font>
brad reeve
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

28-09-2002 12:31

Dit is weer eens gewoon gezeik om niets. Ik snap niet dat sommigen van jullie zeggen dat je tegen de commercie bent. Volgens mij zijn jullie dan of niet hoog opgeleid, of een hippie uit de jaren 70, of julie denken gewoon niet na wanneer jullie iets zeggen. Ga maar eens nadenken over hoe het zou zijn zonder commercie.Iedereen doet eraan mee en dat kan niet anders. Waarom heb jij dat merk auto? Waarom koop jij bij de Albert Heijn? etc. Dus waarom niet in de karperwereld?
Gebruikersavatar
Mark van Balveren
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: In the middle of Brabant

28-09-2002 13:02

Een interessante discussie moet ik zeggen, heb net alle bijdragen gelezen en zie hier en daar wat positieve alsmede negatieve geluiden. De aanleiding van deze topic is het artikel over Frank Warwick. Wel, Frank is in Engeland een gerespecteerd visser die wars van allerlei klakkeloze aannames, zaken zelf in de praktijk test. Een man die je dus niet met wat simpele marketing een lapje voor houdt. Voor de eerste keer zag ik em bij een beurs van De Zutter (B) en hij gaf daar een diashow waarin tussen de regels door verrekte veel hints, tips en tricks zaten. Mensen die erbij zijn geweest en goed hebben geluisterd weten ongetwijfeld wat ik bedoel. Zijn diashow, die dus duidelijk meer was dan een kijk-mijn-grote-vissen-show, maakte al gelijk duidelijk dat hier iemand aan het praten was die verstand van zaken had. De manier waarop hij omgaat met dressuurwater bijvoorbeeld (en daar hebben we er hier ook meer dan genoeg van) is op zijn minst zeer interessant te noemen. Zonder nu hier verder die diashow te gaan beschrijven, komt het er in het kort op neer dat we een paar maanden geleden Frank aan de telefoon kregen. En waarbij hij de vraag stelde of hij niet eens iets voor ons blad zou mogen schrijven? Hij vist immers vaak hier op het continent en merkt tijdens die sessies vaak zaken op die wij hier in onze visserij achterwege laten, omdat we er onbekend mee zijn. Zaken die in Engeland misschien al bijna vanzelfsprekend zijn, echter die hier amper worden toegepast. Zaken waar wij als karpervissers misschien wel een voordeeltje mee kunnen doen? Frank zou ons vrijblijvend een artikel opsturen en we moesten maar eens kijken of het wat zou zijn voor het magazine. Wel, eenmaal het artikel gelezen, waren we daarvan overtuigd. Het brengt namelijk weer eens wat nieuws, een nieuwe tactiek, een andere frisse kijk op zaken. En dat is altijd interessante stof voor de lezers, ongeacht hoe je er nu na het lezen precies over denkt. Het is namelijk niet de enige manier van vissen die hij beschrijft, maar gewoon een afwijkende manier, waarmee jij en ik misschien wel wat voordeel kunnen doen. In de telefoongesprekken die volgden met Frank bleek ook nog eens dat hij een bijzonder genietbaar persoon is met een groot analytisch denkvermogen en bovenal vooral karpervisser is! Zijn fotomateriaal was ook prima in orde dus we hebben het artikel opgenomen en het is geplaatst in het laatste nummer van De KW.

Nu wordt er hier een verband gelegd tussen die pop-ups die Dynamite uitbrengt onder zijn naam en het artikel. Wel natuurlijk is er een verband! Frank heeft namelijk die dingen zelf zowat uitgevonden (het proces dat hij beschrijft in zijn artikel). Is dat een ongewenst verband kun je jezelf dan afvragen? Wel, ik vind -binnen grenzen van redelijkheid- dat zoiets geen ongewenst verband is. Je kunt immers na het lezen van het artikel altijd zelf de keuze maken -en niemand anders dus- om zo’n potje te kopen, als het je wat lijkt. Stel je voor dat je reuze enthousiast bent over het principe ‘opvallend haakaas’ en je weet totaal niet hoe je aan die roze kleurstoffen of pop-ups moet komen? Dan staat dit forum weer vol met vragen als "waar kan ik roze kleurstoffen krijgen" etc. Dus m.i. moet dat beetje extra info kunnen. Immers het is ook een soort van info verstrekken aan onze lezers. Vanaf dat moment heb je zelf de keuze die dingen te gaan kopen of niet. En vermits het artikel niet doorspekt is met commerciële uitlatingen, kun je als redactie iets informatiefs en vermakelijks aanbieden aan de lezer. Want daar vragen de lezers m.i. terecht om, meer informatie, meer technische artikelen etc. En dit artikel is m.i. informatief en daarnaast ook nog eens interessant leesvoer.

Is er dan verband met het bewuste artikel en de advertenties? Wel, zoals je misschien hebt kunnen zien, timmeren de mensen achter Dynamite flink aan de weg. In zowat elk karperblad kom je dezelfde advertenties tegen, dus ook in De KW. Frank gaf ons de keuze tussen enkele onderwerpen voor een artikel en dit onderwerp vonden en vinden wij een mooie aanzet tot zijn eerste en zeker niet laatste artikel in De KW. Verder, misschien overbodig om op te noemen, maar Franklin en ik staan buiten de advertenties in De KW. We zijn ingehuurd om de hoofdredactie te voeren, immers bij de uitgever zit namelijk iemand die daar mee bezig is. Want naast de redactie kan geen enkel magazine zonder een commercieel mannetje overleven. Zonder die advertenties, kun je geen betaalbaar - en dus verkoopbaar- magazine maken.

T wordt al weer een aardig verhaal geloof ik….

Goed nog iets over commercie. Wij als karpervissers hebben het nodig om bepaalde zaken weer in het juiste gareel te krijgen. De karpervisserij ontspoord hier en daar zo af en toe en we moeten er naar toe dat we samen met de commercie gaan naar een duurzame karpervisserij. Een visserij die er dus nog is over 10 jaar en niet eentje die straks kompleet aan banden is gelegd! We moeten dus een met zijn allen nadenken hoe we samen tot die duurzame visserij kunnen komen? En daar kom je niet door een beetje anoniem op een forum of board te gaan lopen schoppen tegen alles wat maar net een beetje anders is dan je eigen visserij. Je moet gegroepeerd voor je belangen opkomen, lid worden van de KSN, het VBK etc. en proberen de mensen om je heen het goede voorbeeld geven. Wij als redactie van een commerciel blad proberen zo ook ons (kleine) steentje bij te dragen, we zijn immers zelf ook fanatiek achter de hengels en bijna wekelijks aan het water.
We zijn allemaal maar vissers en we moeten dr gewoon samen iets van maken. En dat geldt ook voor de discussies hier op het board, mensen die hier posten hebben ook een verantwoordelijkheid naar zichzelf, anderen en de karpervisserij toe. Probeer dus op een goede manier te discussiëren en wijs elkaar op belangrijke zaken. Dat klinkt allemaal heel erg serieus nu, maar je doet er echt geen goed mee om hier een beetje te gaan ‘slaan’, ‘schoppen’ en ‘schelden’ tegen elkaar. We zijn allemaal met onze eigen visserij bezig en iedereen heeft zo zijn persoonlijke insteek en geeft er een bepaalde draai aan. Niks mis mee, maar blijf wel met respect elkaar benaderen. Niet iedereen is namelijk hetzelfde!

En verder, wel ga gewoon lekker vissen en doe je ding met plezier. Daar draait het om en dus niet om dikke vissen, status en aanzien zoals sommigen misschien denken. We zijn immers vissers en zullen dat altijd blijven. Dus geen hordes met vrouwelijke groupies voor de bivvydeur, maar een paar riekende laarzen, dat is ons deel. Zie ze maar te vange!

Mark
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

28-09-2002 19:12

ook online doet men er al aan.
http://www.karperwereld.nl/produkt/energy2.php

Niet dat ik dat een probleem vind hoor. Alle bladen staan toch vol met reclame en ja,je kunt nu eenmaal geen stikker bij je abbonement doen
"geen ongeadresseerde reclame in mijn blad"
Ik denk dat je in zulk soort artikelen door de reclame heen moet lezen, en je niet moet ophangen aan een bepaalt merk wat aangeprezen wordt. Het zou met een ander merk,smaakje o.i.d. ook moeten lukken.

Waar je wel wat aan kunt hebben zijn de technieken die vaak beschreven worden.

Sjaak.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjaak Brandsma op 2002-09-28 19:19 ]</font>
Arnold Haandrik

28-09-2002 19:50

Lange tekst om me gelijk te geven Mark.
:lol:

Nee zonder gekheid,ik snap presies wat je bedoeld.Ook qua wat je zegt hier over het "schoppen en schelden."
Verder niets meer dan lof over de KW en Franklin.
ben benieuwd naar je vangsten maar dat lees ik nog wel eens denk ik.

met-karperminnende-groet
Harald.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 2002-09-28 19:50 ]</font>
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

29-09-2002 13:16

mrrk!

Goed verwoord, waarom breng je voor 'de mannen' die liever geen reclame of commercieel blad zien, maar toch abonnee zijn op KW, geen nummers uit zonder reclame? Maaaarr dan draaien zij wel voor de extra kosten op dus gaat zo'n nummer ineens 3x zo duur worden!! Moet je ze eens horen piepen dan, ach eens een zeikerd altijd een zeikerd zeg ik maar. Wat maken die paar pagina's reclame eigenlijk uit in zo'n dik blad??? Weet je wanneer het wel richting het wat overdreven gaat...Carpworld dat is 1p tekst en dan 1p reclame tjongejonge dat blad lijkt een dik blad haal de advertenties er maar eens uit dan blijft er een vodje over.

Gr. RAYclame