neemt de boilie de geur van de bodem op ?


Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

04-12-2002 11:26

over die modderbodems dat er veel natuurlijkvoedsel is te vinden en dat ze daarom daar gaan liggen? ik weet het niet, je zult je erover verbazen denk ik waar de karper zijn korsie haalt in de winter, kijk dat ze in de modder liggen alla maar dat komt maar al te vaak omdat ze op de dieper plaatsen liggen in de winter en diepe plekken daar zakt ook vaak de drap in, misschien vinden ze die modder ook wel fijn, kunnen ze lekker op liggen ipv een harde mosselplaat, beetje stekkelig als je het mij vraagt, maar zo'n harde plaat komen ze weer vaak opzoeken om te azen, en dat je ze vangt in de modder in de winter komt maar al te vaak omdat ze daar liggen wanneer je er dan een heerlijke brok neer kwakt naast hun snuit kunnen ze er maar moeilijk afblijven. Daarom heb je op bepaalde plekken in de winter tijdelijk actie en op andere -verblijf- plaatsen kun je de hele dag door actie verwachten.

Trouwens over die bladeren, daar liggen ze juist niet graag is mij opgevallen terwijl het ertussen ook vaak bulkt van het voedsel, haal maar je schepnet door zo'n bladermassa moet je eens kijken wat er tussen zit, vaak veel libellelarven, erg voedzaam spul iig

groetjes ray
Willem Barnas

18-12-2002 13:52

Mmmm,

Hoe langer je de boilies droogt, hoe meer vocht er uit verdwijnt. ALs ze dan kurkdroog zijn en je gooit ze in 't water nemen ze meer vocht op dan wanneer ze minder lang of gewoon kort gedroogd zijn. Herwin Kwint maakte in één van de Karpers ooit eens de vergelijking met een suikerklontje. Doop je 'm droog in de koffie, dan slaat ie bruin uit. Is ie echter al nat, dan neemt ie weinig meer op. Zo zit het dus ook een beetje (!) met boilies. Ik heb m'n boilies eigenlijk nooit lang gedroogd, worden ze alleen maar 'minder aantrekkelijk' van naar mijn idee. Het is allemaal wel erg relatief hoor. Ook is het natuurlijk zo dat als de boilie water opneemt, de geuren ook mee gaan, maar is dit erg? Ze voelen/proeven toch de structuur/smaak van die voedingsstoffen nog wel. Hoe zouden ze anders al dat andere vreten uit de bagger 'filteren'?

Groeten en vang ze,
Willem Barnas
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

22-12-2002 20:20

ja de boillie neemt inderdaad de geur op van de bodem maar dit gebeurd maar zeer geleidelijk en men ververst de boillie toch zeker nadat hij 1dag in het water heeft gelegen of niet soms? als haakaas bedoel ik dan wel! en als men een voerplek aanlegt en de karper is aanwezig zal dit voer wel binne 2dagen opgegeten zijn hoor! Dit is mijn theorie!

vriendelijke karpergroeten nick