Zandstranden met de wind erop.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

27-03-2006 17:32

Ik heb een vraagje, ik hoor wel eens dat je goed vis kunt vangen als je op een zandstrand zit met de wind er vol op. Is dat ook echt zo dat je goed vangt op zon zandstrand? ik wil het wel eens weten want op een zandafgraving hier in de buurt is een mooi zandstrand waar de wind vaak op staat. Plaats aub je reactie over zo'n soort water en of je er kunt zitten op die manier. Gr Dirk
.
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

27-03-2006 17:37

Dirk,

een beetje vreemde conclusie; zandstrand met wind er op = goed vangen....

Dit hangt af van het water zelf, diepte en plek van het strandje, gebruik door badgasten, het weer, natuurlijk voedsel, en niet te vergeten of er (veel) word gevist door andere vissers.

De wind op de kant kan zeker in de zomer een groot voordeel zijn...

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

27-03-2006 20:34

Begrijp wat je bedoelt. In de zomer een leuk zandstand met een vaste bodem ( aflopend ) is met de wind erop vooral in de zomer een knaller. Als de badgasten weg zijn dan wil het vaak goed lukken op een avond. Zal het zeker is proberen.

Succes

Tom
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

28-03-2006 16:08

wat hier al eerder genoemd is, badgasten , betekend dat het zand de hele dag door omgewoeld wordt, dus als je aan het eind vd dag begint met voeren ,weet ik zeker dat de kans dat je vangt zeer groot is.

ik ben zelf ook recreatieduiker, en heb zelf bij mijn thuiswater , een oude zandafgraving , een aantal jaar geleden eens gekeken of en hoeveel vis er zou zitten ,en uiteraard om te peilen ,tijd dat ik het water in ging zal rond 20.00 uur geweest zijn , en ik was echt verbijsterd hoeveel vis er aanwezig was, karper,snoek , brasem zeelt, snoekbaars en paling in overvloed tegengekomen in een stuk van 20mtr breed en 100mtr lang , tot ongeveer een diepte van 3mtr. heel veel aanwezig, hierachter had je een zandwand die naar dieper dan 10 mtr ging en waar je dus niet terecht wil komen met je aas.

wat ik je hier mee wil uitleggen is, zorg dat je weet hoe de ondergrond loopt, en ga op een plek zitten waar dus veel "gewroed" is.. heb je de meeste kans , ook drinkplaatsen van wild en vee kunnen interresant zijn.
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

28-03-2006 17:51

Bij ons een groot recreatie gebied is het zomers goed vangen op de strandjes met de wind erop..

Weet niet waardoor het komt maar elk strandje vangt hier goed, ook als er trouwens minder of geen wind opstaat.

Kan ook zijn doordat er voor de rest door niemand gevist word, maar voor mij zomer stekken zijn s´avonds en snachts zeker de strandjes..
Plaats reactie