Censuur op Karperwereld.nl ????


Plaats reactie
Jeroen Keijzer
Berichten: 27
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

17-09-2002 16:32

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jeroen keijzer op 2002-09-29 00:20 ]</font>
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

17-09-2002 17:09

yep...en dan krijg je een meeltjuh dat je account geblokkeerd ken worruh blablabla...
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Jeroen Keijzer
Berichten: 27
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

17-09-2002 17:22

Ik heb in nog geen mailtje gezien.. misschien komt dat nog?

jeroen
jan witter

17-09-2002 17:29

Hallo Jeroen

Zoals je zelf al aan geef dat een ieder vrij is om te beslissen is het board ook vrij in haar beslissingen om dingen van het board te halen moet je maar denken , ik denk dat het verstandiger is om contact te zoeken met de leden van het board om met hun daarover van gedachte te wisselen .......Nu ik er toch over bezig ben denk ik dat het board er misschien verstandig aan doe om een enquete te houden over dit onderwerp zelf ben ik van mening dat door erover te zwijgen je dat soort wateren niet zal verdwijnen maar dat je misschien een selectie moet houden over welke wel en welke niet.......

_________________
Riggie say's he aint heavy he's my brother

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan witter op 2002-09-17 17:30 ]</font>
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

17-09-2002 17:36

Jeroen,

Ten eerste wordt dit board niet alleen door Bertil Gerund. Alle webmasters van zowel Dutchcarp als KWO en ook Bart Bouwens doen het beheer van dit board.

Wie jouw bericht verwijderd heeft (per ongeluk of express?) weet ik niet. Maar ik zal het uitzoeken en kijken of het teruggeplaatst kan worden.

Sorry voor het ongemak.

Bertil
Jeroen Keijzer
Berichten: 27
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

17-09-2002 18:02

Bertil,

De reden dat ik jou naam noemde is dat jij als beheerder voor deze rubriek vermeld staat.

groet, jeroen
Jeroen Keijzer
Berichten: 27
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

18-09-2002 17:57

<

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jeroen Keijzer op 2002-09-29 00:21 ]</font>
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

19-09-2002 01:30

Jeroen.
Zet anders zelf een eigen forum op, maar probeer dan wel eerst een beetje netjes te schrijven.
Haastiguh spoet is selden goet.

Met gratis groet,

Mike
Hans-Peter van Ee

19-09-2002 10:14

Jeroen

Veel karpervissers, het magazine De Karperwereld en Dutchcarp/Karperwereld-online hebben stelling genomen tegen betaalwater.
De afspraak is dat zolang niet bekend is welke betaalwateren er fout zijn, men er geen aandacht aan schenkt.

Veel karpervissers met het karperhart op de juiste plaats walgen van betaalwater.
Betaalwater is er in mijn ogen gekomen omdat er de laatste tien jaar veel Magnetron- karpervissers zijn bijgekomen.

Dat jij het eens bent met het feit, dat de karpers op veel betaalwateren onder erbamelijke omstandigheden moeten leven, tekent jouw intentie's wat betreft 'onze' hobby.

met korst-vissende groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hans-Peter van Ee op 2002-09-19 10:15 ]</font>
Jeroen Keijzer
Berichten: 27
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

19-09-2002 11:23

Beste Hans-Peter,

Ik begrijp nog steeds niet wat er dan anders is aan een betaalwater dan een "open" water.
Tuurlijk wordt er door de eigenaren vis uitgezet in het water maar dat doen hengelsport verenigingen toch ook? En het verplaatsen van vis gebeurd naar mijn idee meer op open water. Ik ken in ieder geval geen lieden de vis verkopen aan deze wateren maar wel mensen die vis verplaatsen op de open wateren.
Hiernaast hebben de meeste privé wateren tegenwoordig een hele reeks aan regels om te verzekeren dat de gevangen vis goed behandeld wordt. BV een onthaakmat van minimaal 8 cm dik, weerhaakloos vissen, een maximum aan voer wat een visser mag voeren. Op zich allemaal geen slechte dingen toch?
Ik geloof best dat er wateren zijn die wel aan jou omschrijving van een betaalwater voldoen. Maar voor het overgrote deel geldt dit zeker niet! Waar het mij trouwens meer om gaat is dat het doodzwijgen van betaalwateren of het afzeiken van mensen die daar willen vissen niets toevoegt aan een verbetering van de visserij of deze site. Jij zegt tot dat er bekend is welk water wel of niet goed is wordt er geen aandacht meer aan besteed. Wie is dat aan het uitzoeken dan?
Als iemand hier echt serieus iets in wil doen kan waarschijnlijk door mijn achtergrond een goede bijdrage leveren dus wie zich geroepen voelt?

Mijn intenties voor de karpervisserij zijn overigens vrij simpel ik wil gewoon lekker vissen!

met vriendelijke groet,
Jeroen keijzer
Hans-Peter van Ee

19-09-2002 11:41

Jeroen

Betaalwaterbeheerders zijn op geld uit en niet behept met enige kennis van waterbeheer.
Als men op een betaalwater niets vangt dan keert men niet terug.
Dus er moet gevangen worden.
Dat kan alleen als men een water bezet met veel karpers, teveel karpers.
Als de vis een keus heeft tussen natuurlijk voedsel en vissers-voedsel dan wordt het een stuk moeilijker.
De vangsten zullen net als de inkomsten terug lopen.

Lees anders deze artiklen eens:

http://www.dutchcarp.nl/html/artikelvisgronden.html

http://www.karperwereld.nl/artikel/ewouters1.php

met onafhankelijke groet

HPE
Jeroen Keijzer
Berichten: 27
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

19-09-2002 12:27

Hans,

Ik zal mij verder in het onderwerp verdieppen en dan opnieuw een oordeel vellen.

Groet,
Jeroen
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

19-09-2002 23:04

Jeroen.

De KSN (KarperStudiegroep Nederland) is dat onderzoek aan het doen.
Had je ook al kunnen lezen trouwens (links...KSN).
Het standpunt van de KSN t.o.v. betaalwateren is voorlopig "NEE, TENZIJ".
Binnenkort komt de KSN met een lijst van betaalwateren waar een verantwoord karperbeheer wordt gevoerd. Zoals HPE al duidelijk omschreef.
Tot die tijd... NEE, TENZIJ.

Met goed geïnformeerde groet,

Mike
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

03-11-2002 11:11

Het enqueteformulier net bekeken, en er zullen maar bitter weinig eigenaren hun eigen glazen ingooien, m.a.w. niemand betrekt zijn karpers van beroepsvissers/sportvissers, niemand heeft een bestand dat een matige/slechte conditie heeft en er zijn nooit klachten.
Het kritiekpunt van betaalwateren, namelijk dat er gejatte vis op zit, zal niet boven water komen.
Je kunt ook wel een enquete houden onder boiliefabrikanten. Mijns inziens moet je een enquete houden onder de gebruikers, en niet onder de aanbieders.

Peter
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

03-11-2002 12:18

Maar peter door een enquete onder gebruikers te houden levert ook niet op of vis gejat is?

Ten tweede denk ik dat je krijgt dat mensen gaan reageren die ergens misschien helemaal niet geweest zijn.. Oftewel het effect we zijn tegen, hebben verhalen gehoord en gaan daarom het water de grond in stampen. Volgens mij is geen enquete goed, en zou je dus door een onafhankelijk panel die ter plaatse gaat kijken/vissen een standpunt moeten creeren ten opzichte van dat water.

met vr gr
R.Koopal
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

03-11-2002 13:02

Wie er geenqeuteerd wordt maakt niet uit, het zal altijd moeilijk blijven om de waarheid omtrend de herkomst van de vis boven water te krijgen.
Dan is er nog altijd de vraag wie men kan geloven als het over dit onderwerp gaat. Bewijzen zijn erg moeilijk te verkrijgen.
Wat vooral belangrijk is dat de beeldvorming van betaalwateren duidelijk is, en iedereen zijn eigen mening kan vormen omtrend betaalwateren en met deze mening omgaat zoals hij of zij zelf wil.

Jos
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

03-11-2002 13:45

Hoi,


Het gegeven dat er zo weinig aanbieders hebben gereageerd op de vragenlijst zegt voor mij genoeg over de gemiddelde kwaliteit van de betaalwateren. Diegenen die wel hebben gereageerd zijn in ieder geval van goede wil.
Als je naar een betaalwater wilt gaan dan heb je nu de keus tussen aanbieders die open zijn over hun beheer en aanbieders die geen commentaar geven. Dit brengt de keus van een betrouwbaar water al een heel stuk dichterbij.

Dit los van de vraag of nee tenzij gewoon NEE moet worden, maar dat zal blijken uit resultaten van dit onderzoek en de daaropvolgende discussie.

jeroen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-11-2002 00:11

Peter,Jeroen: Peter, neem van mij aan dat jouw conclusies te zwart-wit zijn.
Jeroen: iedereen die nog niet heeft gereageerd krijgt een dezer dagen opnieuw een enquête formulier toegezonden.
Daarnaast kan ook redelijk wat informatie worden verkregen uit de reclame die men op hun site of in hun folder heeft geschreven.
Overhaast oordelen is in deze kwestie niet zinvol en het 'binnenkort' van Mike moet niet al te letterlijk worden genomen.
Plaats reactie