Uitzettingen in de lage vaart almere


Plaats reactie
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

14-03-2006 16:52

Ik heb vandaag eens gebeld met de ovb, die weet niet hoeveel karper en hoe vaak er in de lage vaart is uitgezet.
Door een fusie was die info niet beschikbaar.
Ik dacht dat dat gewoon wel in een computer zou staan daar maar zo ligt het blijkbaar niet.
Er is hier in almere nogal wat onduidelijkheid wat er nou echt in de lage vaart rond zwemt namelijk.
Ik wou het wel eens zeker weten.
Weet iemand misschien wat en hoeveel er is uitgezet?

Marc
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

14-03-2006 16:58

Marc,

Het meest voor de hand liggende lijkt me om dit na te vragen bij de visrechthebbende op dat water. De OVB zal destijds alleen de vis hebben geleverd, uitzetten mag alleen de visrechthebbende doen. Dus even de betreffende federatie of HSV bellen :D

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

14-03-2006 17:03

Over uitzettingen zijn bij mij ook niet bekent. Weet wel dat er veel karper uit Almere buiten zijn uitgezet in de lage vaart. Volgens mij zo'n 1500 stuks.
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

14-03-2006 17:55

Mark, dat heb ik al eens gevraagd en daar weten ze het ook niet.

Ja Tom, er is toen uit de sierwateren karper overgezet in de lage vaart.
Er zou teveel ingezeten hebben.
Als je op de plek gaat zitten waar ze de karpers hebben overgezet zal je regelmatig karpers zien die proberen terug te komen .
Is wel spectacular moet ik zeggen, ze springen tegen de kant op alsof hun leven er vanaf hangt!
Er zit alleen een stukje beton tussen de vaart en het sierwater het is alleen net te hoog voor ze.
Als je weet waar het is zie je dat mijn verhaal een beetje is aangepast.
Ik ben maar niet te specifiek want anders zit de hele polder er zo te vissen en kan ik daar niet meer gaan zitten.
Ik blijf het een mooi gezicht vinden die springende knollen.


Marc
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

14-03-2006 18:59

Weet wat je bedoelt marc en kan je zeggen dat het niet alleen om knollen gaat haha. Denk overigens dat het natuurlijk is dat de karpers dit doen zeker vlak voor de paai. Heb een plaats in de polder gezien waar de karper probeerde om tegen een waterval ( lozing van klein kanaal ) te springen ( nee het was geen zalm haha ). Met als het gevolg twee dooie vissen op de kant net naast de houten afzetting. Heel vreemd maar waar.
Deze plaatsen leveren overigens in een warme zomer veel zuurstof en je kunt er soms leuk vangen maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen. Wordt tijd dat het water in de kanalen een beetje opwarmen want wil binnen 2 weken toch wel de nacht in.
Heb inmiddels 2 keer braaf met mijn kop in de zon gezeten maar de vissen lieten het afweten. De aanhouder wint haha.

Tjuus
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

14-03-2006 19:08

Tom, over 2 weken de nacht in.......
MAAR DAT MAG TOCH HELEMAAL NIET.....lol
Succes en laat je niet betrappen!
Die waterval ken ik, er liggen me toch een partij vissen voor tijdens de paai daar wordt je eng van.

Groeten Marc
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-03-2006 23:05

Tom, dat is niet vreemd. Ook karpers proberen tegen de paaitijd terug te gaan naar de plaats waar ze geboren zijn of de eerste levensfase hebben doorgebracht en dat moet dus een gedeelte zijn hogerop van dat watervalletje...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-03-2006 23:09

Marc, t.z.t. kan Sjoerd Boomsma (nu werkzaam bij Sportvisserij Nederland, voor de fusie bij de OVB) dit wel achterhalen.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

15-03-2006 16:29

oeps Mark mag je nog niet nachtvissen dan ??? Haha grapje zal me heel stiekum verschuilen en me zoals altijd netjes gedragen heb nog nooit problemen gehad.
En Aart inderdaad dacht ik ook al aan natuurlijk gedrag gewoon heel apart om het te zien.
En Marc wanneer ga jij weer een nachtje pakken ( na 1 juni :lol: )
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

15-03-2006 17:28

Ssssttt Tom, ik zit nu in de karpercommissie en moet me netjes gedragen.....


Marc
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

15-03-2006 17:29

Bedakt Aart, ga ik zeker doen!

Marc
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-03-2006 18:04

Marc, in je mailbox zit het e-mail adres van Sjoerd Boomsma...
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

15-03-2006 18:31

Mijn dank is groot Aart.

marc
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

15-03-2006 21:28

Leuk Marc dat je in de karpercommisie zit . Vindt het een prima initiatief bij de vereniging. We moeten er toch samen voor gaan zorgen dat het karper vissen leuk blijft. En dat is ook en reden dat ik lid ben geworden van de ksn. Helaas voor jou zit er dus niets anders op om te wachten tot 1 juni want je moet toch het goede voorbeeld geven toch :wink: . Wie weet krijgen jullie voet in de aarde met een nachtvis regel in flevoland. Dat systeem met een pasje en dan een ieder een keer een controle beurt vindt ik een prima insteek.
Maar goed kom je misschien na 1 juni tegen :P als ik al een paar koude nachten erop heb zitten :lol:
Tjuus
Gebruikersavatar
peter tooi
Berichten: 56
Lid geworden op: 28-02-2006 14:39
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

18-03-2006 10:26

Beste Mark,

waarom zou wil jij nou weten wat er in de laagevaart zwemt?
dat weet je toch wel, of vallen de vangsten tegen? Want dan zou je het toch maar weer eens moeten probeeren met goed en genoeg voeren. Dat hebben we toch al eens gedaan(4kg boillies p/d, 3 dagen lang) en dan van je over de 20 karpers in een nacht.(alleen dan niet meer met 4 hengels vissen i.v.m. je bestuursfunctie)
Wat je ook zou kunnen doen is een monitoring aanvragen bij de OVB. Maar eigenlijk weet je best wat er zwemt, een heleboel karpers van 10 tot 15 pond, en als je een zwaardere vis wil vangen, zul je je door een grote berg knollen en brazem heen moeten vissen.succes

P.S. wat een mooie goudkarper heb je op het net staan....ik had opzijn minst een bedankje verwacht(ondanks dat het lang geduurd heeft eer je de foto mocht krijgen)
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

18-03-2006 11:49

Beste Peter,

Ik weet natuurlijk wel wat er in de lage vaart zwemt.
Als je dit leest dan zal je zien dat ik onze sessie ook nog niet vergeten ben!
Geplaatst: 07-03-2006 11:24 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb mijn beste sessie gehad toen ik een kilo of 10 boilies van allerlij smaken (de restanten van 2 jaar) vers en oud gevoerd had in 3 dagen op een stuk kanaal van 50 meter.
Ik heb geen oog dicht gedaan,24 runs en 19 vissen, later nog eens geprobeert op hetzelfde stuk met 10 kg van dezelfde boilies en toen had ik er 6.
Zeg jij het maar......................

Dit staat onder het stukje "2 verschillende boilies op 1 stek" bij AAS.

Wij, ik en de rest van de kca hebben nogal wat verschillende meningen gehoord over wat er nou daadwerkelijk in zit.
We zijn bezig om wat dingen te proberen, lees dit maar eens.

http://www.poldervissen.nl/viewtopic.php?t=164


Vandaar dat ik bezig ben om eens uit te vogelen wat er is uitgezet.
En mijn vangsten vallen zeker tegen.....zucht.
Ik ben gewoon nog niet aan karpervissen toe gekomen dit jaar.
Je weet zelf hoe druk je het hebt als je een kleintje hebt.
By the way, feli met je zoon, hij was jarig de 13e.

Ik heb jou er niet bij vermeld in het stukje of bedankt voor de foto's omdat ik dacht dat door al het gedoe contact niet op prijs gesteld zou worden en heb dus maar het allemaal gelaten voor wat het is.
Leuk dat je onze site hebt gevonden, wat vind je ervan?
Vang jij nog wat daar in friesland?

Marc
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

19-03-2006 22:39

tjonge marc kan je na gaan hoe ik (wij ) het de normaalste zaak vinden zoveel runs :lol: ik heb je al meer gezegt dat dat niet zo raar is hier op het kanaal zoveel runs te krijgen , als je maar weet hoe je het moet doen :roll: dan doe je inderdaad geen oog meer dicht :P en dan moet je het eens drie dagen doen moet ik je nog meer zeggen ,,denk het niet ..
en oja wij voeren wel effe wat minder dan wat jullie doen is niet eens zo nodig zo veel,, en je weet het he??? ga eens instand zitten (geintje)
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

20-03-2006 00:12

Heb ff scopex nash ballen gekocht voor het instant vissen, we zullen zien!!

Marc
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

20-03-2006 19:27

Zal je zeker wel lukken met de bollen scopex van Nash :lol: Probeer eens een vriezer is ook top in de polder.

Ga vrijdag nacht toch maar blauw bekken maar ja helaas moet jij nog even wachten :wink:

Tjuus

Tom
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

20-03-2006 20:27

Tom, heb vorig jaar de vriezer boilies van pro line geprobeerd!
Ook de scopex en ik moet zeggen dat ik er instant toen 3 ving.
Ik heb deze winter ff een kilo of 15 zelf gedraaid en ben benieuwd wat dat op gaat leveren.

Frans, dat er instant meer kans is op dikke karpers is volgens mij omdat als je een voerstek gaat bijhouden je veel karper op je stek krijgt, ( als je het goed doet) dan trekken de dikkere vissen weer weg omdat de kleintjes ze alles voor de bek wegvreten.

Back to the topic:

Ik heb inmiddels gehoord van dhr Boes van de federatie gooi en heemland dat de kwekerij in lelystad destijds inderdaad de karper heeft overgeheveld.
Het lijkt er op dat dat in de lage vaart is geweest, die zit er het dichst bij dacht ik.

Marc
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

20-03-2006 20:36

[quote="marc heerema1"]

Frans, dat er instant meer kans is op dikke karpers is volgens mij omdat als je een voerstek gaat bijhouden je veel karper op je stek krijgt, ( als je het goed doet) dan trekken de dikkere vissen weer weg omdat de kleintjes ze alles voor de bek wegvreten.



marc !!!!! ik ben je niet aan het pesten hoor ik heb niks liever dat het je lukt , en wat je zegt hier boven speelt natuurlijk mee ...
ik wil alleen dat het je eens lukt kan ik je eindelijk eens een kusje op je voorhoofdt geven :lol:

groetjes frans
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

20-03-2006 20:49

Lekker dan Frans dat je op je 42e nog uit de kast komt....lol
En ik voel mij totaal niet gepest, het is toch een discussie!
Als iedereen het meteen met elkaar eens is dan ben je snel uitgediscuseerd!!

Marc
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

21-03-2006 00:29

beter laat dan nooit marc :oops: heeeee!!! ff over die spiegels je bent er toch zo mee bezig ik heb zeg nu zo een twee geleden eens een spiegel gevangen in .l,natuurwijk gevangen(je weet wel welke wijk ik bedoel)was toen al zo,n 16a17pond(jaha ik zit nog vol met verassingen)volgens mij zitten die nu dik in de 20pond grens kan jij nou ook effe niet achtehalen wij die nu daar ze heeft uit gezet (wij praten er nog wel eens over als wij elkaar eens weer zien oke). en nee ik had toen geen fototoestel bij mij jammer genoeg.

groetjes frans
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

21-03-2006 07:39

Ik zal mijn voelsprieten een uisteken Frans.

Marc
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Plaats reactie