'De Karper' van de KSN


killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

04-03-2006 23:33

hoi, t boekje moet groter als t kan, t is zo lastig te lezen, daarbij wou ik ook vragen of het lettertype een maatje omhoog kan. ik kan het nog wel redelijk lezen. maar als mijn vader het wil lezen is dat nog krap lastig!


groetn
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

05-03-2006 00:00

Mannen,

Het zag er weer mooi uit het boekje. Met het boekje bedoel ik niets negatiefs. Als regio Nw-Nederland hebben we momenteel 138 leden van de KSN. Als ik zie wat daarvan de meetings komt bezoeken. En we doen er echt van alles aan om iedereen te plezanten. (belgisch). Dan kan ik alleen maar concluderen dat er ook een hoop boekjesleden tussen zitten.
Want van de 2 meetings 1 bezoeken is toch niet teveel gevraagd.

Daarbij de vaste bezoekers niet te kort te doen. Laatste avond was bere goed en gezellig.

Daarbij doe ik meteen een welgemeend compliment aan de samenstellers. Meniggeen heft geen idee, wat voor energie het ksot om zoiets samenstellen. Redactie complimenten.

Groetjes John.
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

05-03-2006 00:03

Mannen,

Sorry, voor de typefouten. Zal aan het tijdtsip liggen of aan iets anders.

Gr. John :wink:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-03-2006 00:12

Hans,

Debuut? Jaja geloof er geen nix van.

Goed man.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-03-2006 00:30

Haha Dah Beast Brinkel,
om 5 uur op pad en de volgende keer hopelijk op tijd aanwezig!? :o

Mooi stukkie man, vraagt om meer! 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
jacco noordermeer

05-03-2006 11:39

hans ik kon het niet laten om toch snel even je stukje te lezen :wink:

mijn complimenten hoor !

rivieren hé, ben ik daar met ene dekzwabber opzoek geweest naar mogelijkheden :wink: 8)
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

05-03-2006 16:27

Is dit een discussie die hier gevoerd moet worden?
Vul de enquête in zou ik zeggen en doe daarin je verhaal...
Dan wordt je menig meegenomen..hier niet.

Pascal

Overigens: anders is wel anders maar zeker niet verkeerd.
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
jacco noordermeer

05-03-2006 16:42

[quote="Pascal Rijzinga"]Is dit een discussie die hier gevoerd moet worden?
Vul de enquête in zou ik zeggen en doe daarin je verhaal...
Dan wordt je menig meegenomen..hier niet.

Pascal

Overigens: anders is wel anders maar zeker niet verkeerd.[/quote]

pascal ik denk dat de meeste gasten hierboven de enquête al lang hebben ingevuld
:-?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-03-2006 16:46

Pascal....mooi toch, het is i.i.g. een onderwerp dat leeft onder de mensen. :wink:
De discussie gaat hier blijkbaar enkel verder na het invullen v.d enquete.
mvg
hans
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-03-2006 22:50

Klaas...Debuut?...echt wel :D
Wel eens wat geschreven voor het verzamelaarsblad van onze vereniging verzamelaars van oude visspullen.
Artikeltje "regen" in het vorige nummer was niet van mijn hand..dus een echt debuut.
Wel leuk die reactie's tot nu toe :wink: ....gaan we dus mee door

Henk...tja nog vroeger op staan een volgende keer 8) , valt niet mee voor een persoon dat meer een avondmens is dan een ochtendmens.
Nog meer.... 8) :lol:

Jacco..ik een dekzwabber, hoe kom je erbij :lol: , word vervolgd toch?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-03-2006 00:24

Van mij mag het boekje blijven zoals het nu is. Het onderscheidt zich van de rest en is lekker handzaam (inderdaad ja, ook in de vistas). Ik zou er echter geen hoofdzaak van maken, de inhoud is tenslotte het belangrijkst.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
jan van kranenburg

06-03-2006 02:23

Aart Lokhorst schreef:Mannen, anno 2006 telt nostalgie niet meer. Ook zie ik nogal wat emoties voorbij komen. Anders is op zich ook niet hetzelfde als beter.
Persoonlijk ben ik nogal nuchter, geen last van nostalgie en heb ook niet veel met emoties als het een dergelijk onderwerp betreft. Objectief /zakelijk bekeken kiezen overige 'bladen' niet voor niets voor een A-4 formaat...
Nadenkertje..., ik sta veel op visbeurzen, voor De Karper is van niet-leden maar bar weinig tot geen belangstelling. Is voor mij het duidelijkste bewijs dat het huidige formaat niet erg aanspreekt.
Neemt niet weg dat in een democratische vereniging de meerderheid van de leden beslist!


Aart,

Moet ik begrijpen dat de "Karper" niet commercieel genoeg is?

Is toch een Verenigings-uitgave? Waarom wil jij belangstelling van niet-leden?
Zieltjes winnen?

Vervolgens. Ik vind het formaat uitstekend. Prima leesbaar en zet makkelijk weg in je boekenkast.
Inhoud zou wat kritischer benaderd kunnen worden.

M.a.w. Er staan wat volkomen nietszeggende artikelen in.

Ontving het boekwerk gisteren en heb me nog niet verdiept in de Enquete.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-03-2006 08:01

jan van kranenburg schreef:[
M.a.w. Er staan wat volkomen nietszeggende artikelen in.

mvg
Jan


Jan..laat ik datgene juist 1 v.d. charmes vinden van De Karper :D ...het hoeft niet altijd te gaan over de vangsten, aaspresentatie,materiaal etc etc, zeg maar de doorsnee dingen.

Soms kan juist een nietszeggende artikel toch erg leuk en verfrissend zijn.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-03-2006 20:32

Gelukkig staan er in de Karperwereld geen nietszeggende artikelen....pfff.

En als je heel hard Frankrijk roept, vallen de meeste bladzijden eruit!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-03-2006 02:26

Jan, heeft met commercie niets te maken. Een gezonde vereniging moet groeien, vooral door met name jongere leden. Als een Verenigings-uitgave huidige niet-leden niet erg aanspreekt draagt dat dus ook niet bij aan een gezonde groei.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-03-2006 09:14

Aart,
Hoe is de verhouding in de verkoop tussen de karper en het vbk magazine?
Maw wordt het vbk magazine, wat wel op a4 formaat is een een duidelijke "tijdschrift layout" heeft nou zo veel meer verkocht dan de karper, dat meer een mooie boekvorm heeft.
Persoonlijk bevalt het kleine formaat mij wel. Het is stevig, leest lekker weg en onderscheid zich duidelijk van de commercieële tijdschriften, zowel in inhoud als layout.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-03-2006 18:37

Ik kan maar een ding bedenken en dat is: 'meegaan met de tijd'...
Dus een simpel (?), maar makkelijk(er) leesbaar en toch fraai uitziend verenigingsblad op A-4 formaat!
Spreekt naar mijn idee een veel grotere groep karpervissers aan (vooral jeugd), bovendien kan er zodoende meer in kleur worden afgedrukt, waardoor het blad al automatisch een stuk aantrekkelijker wordt.
Dus voor mij geen boekje (het is uberhaupt geen boek), maar een modern verenigingsmagazine in kleur...

gr,
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

07-03-2006 18:47

Aart Lokhorst schreef: Een gezonde vereniging moet groeien, vooral door met name jongere leden. Als een Verenigings-uitgave huidige niet-leden niet erg aanspreekt draagt dat dus ook niet bij aan een gezonde groei.


Aart, ik ben het met je eens dat een vereniging moet kunnen groeien,maar het moet wel overzichtelijk blijven. Ook moet er vanuit het bestuur sturing worden gegeven, dat is al een probleem!

En als ons periodiek de jeugd niet erg aanspreekt dat is dan jammer voor diegene.
Moet omwille van hun, ons periodiek worden aangepast?
M.a.w. er komen vijftig jongeren bij, en die gaan even vertellen dat het boekje niet meer van deze tijd is...?

Belachelijke instelling, die nergens op gebasseerd is. Het gaat om dàt handzame stevige ozo kenmerkende boekje, dat al vanaf de oprichting is gebruikt, en daar waar nodig aangepast.
Laat dat vooral zo blijven.

gr Harnold
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

07-03-2006 18:47

Het is natuurlijk de vraag of je dit soort "boekjesleden" wel bij je vereniging wil hebben. Als ik voor mijzelf spreek dan ga ik liever voor wat meer kwaliteit, dan kwantiteit, zonder elitair of wat dan ook te willen klinken.

Ik besef natuurlijk dat je met meer leden ook meer "macht" krijgt, maar toch blijft er een naar gevoel bij mij knagen. Overigens zou ik er niks mis mee hebben om het boekje groter te maken, en wat meer kleurenfoto's erin te zetten, als de meerderheid van de leden dat zou wensen.

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

07-03-2006 18:59

Ik betijfel het dat er nog zoveel jongeren staan tedringen om lid van de KSN teworden, volgens mij is het op zijn hoogte punt. CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

07-03-2006 19:08

Hoorde gisteren op het nieuws dat er nog nooit zo weinig baby's zijn geboren.
Dus de oorzaak is bekend :wink:

gr Harnold
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

07-03-2006 19:14

Cor,

vorig jaar op de jeugddag 25 jeugdigen, dit jaar 60, volgend jaar ... ?

Naar mijn bescheiden mening valt er nog wel wat te halen onder de jeugd.

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

07-03-2006 19:35

Stefan Slechten schreef:Het is natuurlijk de vraag of je dit soort "boekjesleden" wel bij je vereniging wil hebben. Als ik voor mijzelf spreek dan ga ik liever voor wat meer kwaliteit, dan kwantiteit, zonder elitair of wat dan ook te willen klinken.

Ik besef natuurlijk dat je met meer leden ook meer "macht" krijgt, maar toch blijft er een naar gevoel bij mij knagen. Overigens zou ik er niks mis mee hebben om het boekje groter te maken, en wat meer kleurenfoto's erin te zetten, als de meerderheid van de leden dat zou wensen.

Groet,
Stefan


Stefan,
welke definitie geef jij aan kwaliteit en kwantiteit, een vismaat van me is al jaren boekjeslid en viste al toen jij nog in de luiers zat. Deze jongen bezit voldoende vis en andere kwaliteiten maar vind het voldoende de ksn te steunen op deze wijze. Dus wat is er mis met het eventueel aanpassen van de lay-out van een blad zodat je een grotere groep aantrekt die alleen lid willen zijn voor de steun en het boekje in return.

De wijze zoals jij het neerzet geeft mij een soort ballotagegevoel :wink:
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-03-2006 23:01

Harnold, wat jij schrijft is weer een voorbeeld van nostalgie en emotie.
Wat Peter schrijft spreekt mij veel meer aan.
Maar NOGMAALS: het is aan de leden om hierover te beslissen, dus hou ik er verder over op.
jan van kranenburg

08-03-2006 02:13

Aart Lokhorst schreef:Jan, heeft met commercie niets te maken. Een gezonde vereniging moet groeien, vooral door met name jongere leden. Als een Verenigings-uitgave huidige niet-leden niet erg aanspreekt draagt dat dus ook niet bij aan een gezonde groei.


Deels eens; deel oneens.
Dat laatste met name "als een verenigingsuitgave niet erg aanspreekt etc"

In je verenigingsblad dien je je eigen visie uit te dragen.