last van rommel op de stek


Plaats reactie
frank janssens
Berichten: 28
Lid geworden op: 27-02-2006 15:43
Locatie: Utrecht

28-02-2006 14:19

Goede middag allemaal,

Hebben jullie er ook zo'n last van ?
denk je lekker een karpertje te gaan vangen, ligt op de visstek een partij
rommel van je voorganger. Het lijkt er op dat er lieden zijn die aan de waterkant vertoeven die geen respect hebben voor de natuur en die te beroerd zijn
om hun rommel die ze hebben gemaakt mee te nemen in een door hun meegebrachte vuilniszak. Waarom meenemen als een ander onze troep wel opruimd ???

Hebben jullie hier ook ervaringen mee ? Wat doe jij er aan, of jullie vereniging ?

Laat het eens weten.

Groetjes Frank
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

28-02-2006 14:25

Kijk eens bij het jaar van de vuilniszak op onze site.

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm

marc
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

28-02-2006 15:17

Ja daar word je inderdaad dood en dood ziek van!
Maak het helaas maar al te vaak mee dat als je op een stek komt dat je weer eens voor dat je spulletjes op kan zetten even de rommel van een ander op kan gaan ruimen. Kheb een keer een hele camping tent vol met afval naar de conatiner moeten slepen. Daarom heb ik altijd een extra vuilniszak bij me.

Gister nog, denk ff lekker te gaan peilen op me oude stekkie, ligt er nog van afgelopen seizoen (neem ik aan) een paar oude zakken chips , bier flesjes en wiet zakjes. Natuurlijk opgeruimd, want ik kan het dus niet aan zien. En als het het water in valt heb je ook nog kans dat het aan je haak komt te zitten.

Gr Danny
Gebruikersavatar
Bram Wijnhoven
Berichten: 228
Lid geworden op: 09-07-2005 21:10
Locatie: tussen voor en achtertuin
Contacteer:

28-02-2006 15:24

ik en een vismaat hebben er ook er veel last van er liggen vaak een hoop bierblikken en ander rotzooi. wij hadden daar egt genoeg van.
wij zijn naar de voozitter geweest (al enkele keren) en weer vertelt wat voor rotzooi ze hadden achter gelaten en zijn een half jaar hun vergunning kwijt geweest nou mogen ze weer vissen en ik moet zeggen het water en de omgeving heeft er nog nooit zo schoon uit gezien.
je kan iemand anders bewonderen om zijn presaties, maar onderschat jezelf toch ook niet!
_________________________________
pb, 41pond schub schoon aan de haak!
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

28-02-2006 16:17

Ik ken het... gelukkig blijft het bij mijn vijvertje bij sigarettenpeukjes en af en toe een blikje/plastic zakje.

Meestal kun je meteen zien wanneer iemand een nachtje gevist heeft, het is een gigantische rotzooi. Is het bij ons ook wel, maar bij het inruimen van de spullen word de stek ook grondig schoongemaakt.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

28-02-2006 16:38

Ik ken het heel goed :evil: . Vraag je ze vriendelijk of ze hun rommel meenemen kom je de volgende dag op de stek ligt alles gewoon in de bosjes gegooid :evil: .
bram maasland
Berichten: 30
Lid geworden op: 04-12-2002 01:00
Locatie: ede

28-02-2006 17:19

Een doorn in het oog van iedere visser. Het enige wat je er aan kan doen is het op te ruimen en proberen er achter zien te komen wie er op die stek heeft gezeten en die er op aan te spreken helaas lukt dit niet altijd.

Laat het niet liggen krijg jij anders niet de schuld dan anders de karpervissers in het algemeen wel.En daar zijn we helemaal niet mee gebaat.

Jaarlijks een opruimdag of ochtend organiseren is een idee als je vast met een groep op een water zit.Met zijn allen een vuilniszak en een uurtje ruimen.Geeft veel goodwill bij de vereniging en collega vissers.
trust is the keyword
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

28-02-2006 17:22

Toch apart dat iedereen er een hekel aan heeft maar toch ligt er nog rommel langs het water :wink: maar ja wat doe je er aan?
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

28-02-2006 17:47

wat wij doen is op het thuiswater met het vaste groepje 2 keer per jaar dreggen met de boot en prikken langs de kant.Via de hengelsportver.naar de gemeente en die zorgt dat alles opgehaald wordt en voor prikkers zorgt.Goed geregeld,want er ligt niet alleen troep van karpervissers.Gr Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

28-02-2006 18:14

kijk wat dennis vertelt dat zouden ze eigenlijk op alle wateren moeten doen niet dat dennis enz dat moeten doen maar zoiets moet toch wel te regelen zijn via een hengelsportvereniging :wink:
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

28-02-2006 19:08

25 maart is landelijke schoonmaakdag geloof ik,is vervroegd dit jaar tenminste wel bij ons dus pakken we ook gelijk de wateren aan.Het dreggen gaat van onszelf uit en de rest van de gemeente.Staat ook een vrachtwagentje klaar.Kost niets levert alleen maar op.En je maakt een goede beurt bij de gemeente.Zo laat je als karpervisser heel duidelijk zien dat het ook zo kan .suc6 met jullie schoonmaak is nog gezellig ook.
Gr Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

28-02-2006 20:38

Ach ja, hier op de rivier is het niet anders....

Daar wordt de rommel vooral door zwemmers en booteigenaren veroorzaakt. Soms drijven er hele vuilniszakken voorbij. In het riet veel plastic flessen en blikjes. Die laatsten kunnen ook zo lekker met de golfslag op een krib lawaai maken, net zolang tot je je nest uit gaat om het blikje het zwijgen op te leggen.

Ik snap er helemaal niks van, mensen komen naar het water om daar van te genieten en smijten vervolgens hun afval erin of erlangs. :roll:

Wij doen dat gelukkig niet, toch?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

01-03-2006 12:31

Schippers kunnen er inderdaad een vreselijke zooi van maken! Er zijn erbij die werkelijk al hun troep in de rivier smijten. Echt onbegrijpelijk! Bij sommige andere wateren zijn het helaas wel vooral vissers die de zooi maken.
Ruim het zo snel mogelijk op, want als er al zooi ligt denken veel anderen ´er ligt toch al zooi, dus kan ik mijn afval hier ook wel bij smijten´. Een vreemde gewoonte, maar zo werkt het helaas wel.

Groeten JW
Run to the water.....
peter andrae

01-03-2006 13:05

Of wij het wel doen of niet doen maakt niks uit het gaat erom daar ligt troep en zit iemand te vissen mensen lopen voorbij zien 2 dingen de troep en de visser,het hoeft niet van de visser te zijn maar meestal word het wel zo gezien terwijl het ook van andere waterrecreanten kan zijn het is gewoon zonde dat mensen die van de natuur willen genieten er zo een rotzooitje van kunnen maken.

groetje,s peet.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

01-03-2006 18:46

dit is denk ik wel het jaarlijks terugkeerend onderwerp jongens.

rommel aan de waterkant en wat kan je er tegen doen ?
ik denk weinig?
wat je kan doen ,is anderen erop attenderen dat ze hun rommel opruimen als ze weggaan.
en mocht er wat liggen aan papiertjes en plastic verpakkingen neem het dan even mee naar je vuilniszak.
nou hoor ik andere mensen al zeggen,ja maar dat is niet mijn troep.ik ruim het niet op.
nou ik zou het graag willen horen als die stekken worden gesloten vanwege de rommel. mischien is het uitstel van executie.
ik weet het niet
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

01-03-2006 23:25

Zorg er voor dat je je stek schoner achterlaat dan dat je hem aantrof...

Ja, ik ben zoiemand die andermans rommel opruimt. Dan ben ik maar 'n
ei. Wanneer het zometeen afgelopen is met vissen op het water waar ik
graag vis ben ik nog veel verder van huis!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

02-03-2006 10:59

KIJK; dat is een mooi voorbeeld van hoe het kan.
wees geen ei en ruim het gewoon op.
de jongens die dit doen doen het ook voor andere.
zodat jullie allemaal kunnen blijven vissen !!
ruim het gewoon lekker op.
ook al is het je eigen rommel niet.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
peter andrae

02-03-2006 13:57

William jammer dat dit soort mensen nooit op heterdaad worden betrapt anders zou ik zeggen 240 uur dienstverlening bij de stadsreiniging,en inname van de vergunning voor 1 of 2 jaar.


groeten peet.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

02-03-2006 16:00

Helaas ken ik het ook... Ik neem zelf altijd een vuilniszak mee om de rommel even op te ruimen...volgende keer dat je er komt, zit je weer in de rommel van een ander... Helaas, maar toch wel harde realiteit. Ontzegging van visbevoegdheid op dat water! :lol: Dat kan wellis werken!
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

02-03-2006 17:31

ik ga geheel met je mee peter
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

02-03-2006 18:03

Er zijn hier in de omgeving verenigingen, die met een aantal vrijwilligers één of zelfs twéé keer per jaar alle rommel opruimen zowel op de kant als in het water, zoiets zou bij iedere vereniging moeten gebeuren en anders verplicht mee werken, bv bij afgifte van je vergunning minimaal één of twee datums invullen voor opruim werkzaamheden, ik weet bv dat bij de meeste tennis/voetbal/ect verenigingen als je je pasje ophaald moet je ook één of twee data's invullen voor of onderhoudswerk of kantinedienst opgeven, waarom niet bij de visclub. :wink: CN[/url]
Unicorn Carp Fisching
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

02-03-2006 22:58

doe mij maar de kantine dienst cor
hik hik
:lol: :P :D :o
Plaats reactie