korda dvd onderwaterwereld


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

25-02-2006 16:38

laatst die korda dvd eens bekeken over die rig aanpassingen .
is het jullie wel opgevallen dat de karper totaal geen reactie
vertoond op zijn aasaanbieding met allerlei toevoegingen erin.
fijn geknepen boilies met een scheut van dit en dat; reactie van de vis; 0,0, geinig om te zien :D , toch? :(
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

25-02-2006 17:35

Ik weet niet welke DVD jij hebt gezien, maar de karper is weldegelijk gecharmeerd van de sticks die ze presenteren.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

25-02-2006 17:51

gecharmeerd? niet bepaald..
de zeelt en karper zijn totaal niet geinteresseerd in het aas. Ze zwemmen over het aas heen en blijven wat ronddobberen.
Het stukje van pva netje met koivoer e.d, i.c.m amino's en olieen.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

25-02-2006 17:59

welke DVD is dat dan? Ik heb zelf underwater part 3 en 5, op deze zakjes lijken de karpers wel te reageren.
Carpe Diem...!
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

25-02-2006 18:34

Weet ook niet welk deel jij bedoeld, heb de hele serie en wat mij opvalt is dat de vissen juist teveel op dit aas (de pellets ed.) zitten en de boilies links(of rechts) laten liggen.
Zou het graag ook weleens willen proberen en weg met die particles en pellets en grondvoer. En zeer zeker zwaarder lood dan 2-3oz!!
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

25-02-2006 18:47

welk deel?


Op een gegeven moment haalt hij op, en begint te knutselen met allerlei soorten voer wat volgens hem een reactie teweeg zou moeten brengen.
zo'n molentje om de boilie fijn te malen enz.
Alleen aan de vis te zien vinden zij het niet zo interessant als hem.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

25-02-2006 19:28

Als een karper op je stek aant azen is wil dat echt niet zeggen dat ze meteen niks anders doen dan vreten. Vooral niet op die wateren...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

25-02-2006 23:50

De vissen op de korda DVD's zijn meestal helemaal gefixeerd op de kleine pellets. Ik zou wel eens willen zien dat de alleen met gebroken boilies viste, en dan een stukje boilie op de hair. En dan geen pellets bijvoeren, enkel gebroken boilies.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

26-02-2006 13:07

De korda dvd's zijn doorspekt met reklame, zo ook wordt er veel te veel nadruk op de pellets gelegd omde karper aan het azen te krijgen.
Men wekt de indruk dat je pellets nodig hebt om de karper aan het azen te krijgen. Het is dus de bedoeling dat nu alle karpervissers pellets moeten gaan kopen, anders zou je bijna geen karper meer kunnen vangen...
Vrijdagavond heb ik deel 4 en 5 gezien, en krijg de indruk dat de pellets het tegenovergestelde effect bereiken.
Ze laten de boilies links liggen...
Pellets zijn aan mij sowieso niet besteed, voer je met boilies ,ga dan ook vissen met boilies.
De vissen zwommen tegen de lijn aan en gaven ook geen schrikreaktie, aas met haak in de bek, niet of nauwelijks te prikken.
Man je zou bijna, bijna hè, stoppen met vissen.
Als je ziet hoeveel karper er op die stek kwam, en er relatief weinig gevangen werd, moet ik constateren dat er m.i. op deze put behoorlijk sprake was van aasdressuur.Enkele bekkies er redelijk blauw gekleurd!
Snap niet waarom men die pellets niet achterwege liet???

gr Harnold
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-02-2006 14:27

Harnold en anderen,

Pellets hebben vooral hun waarde in het aantrekken van vis. Maar door hun hoge aantrekkingskracht moet je voorkomen dat pellets de voorkeur boven het haakaas krijgen. Zelf gebruik ik daarom kleine goed wateroplosbare pellets bij het aanleggen van de voerstek. Die zijn snel verdwenen en laten een spoor na van opgeloste deeltjes. Tijdens de sessie voer ik geen pellets meer bij, maar alleen boilies. Bij het snel opbouwen van de stek hebben pellets zo zeker hun waarde. Dat wordt ook door de Korda DVD's aangetoond. Voor de rest blijven de DVD's gewoon leerzaam. Dat ze vol staan van de reclame vind ik wat overdreven. Eén en ander kun je zelf wel relativeren denk ik zo. En wat houd je tegen om zelf wat te experimenteren? Daar zijn de DVD's een goede inspiratiebron voor.

Groet, Kees
Bas Snijders
Berichten: 37
Lid geworden op: 26-01-2006 19:40

26-02-2006 16:00

Ik heb deel 5 laatst ook bekeken en vond het ook apart dat ze maar door bleven voeren met die kleine pellets, ik denk als ze gewoon met boilies of met bijvoorveeld 14 mm pellets (want hier valt nog fatsoenlijk mee te vissen) gingen voeren en ook vissen ze een veel grotere kans maken, en ik vind het dan ook jammer dat ze dit niet geprobeerd hebben want in alle onder water dvd's van korda proberen ze allerlei rigs en systemen uit om maar meer te vangen maar het voer komt iedere keer op hetzelfde neer kleine pellets en grondvoer enz enz en er wordt altijd met groter haakaas gevist dan gevoerd! ik zou wel eens willen zien hoe de vissen zouden reageren op bijvoorbeeld 20mm pellets en daar een 14 mm pellet haakaas tussen!
En de pop up probeerden ze ook nog op het laatst waarvan ze al verwachten dat ie niet zou werken, ik had eigenlijk gehoopd dat ze de loodhagel direct achter de boilie op de hair zouden zetten en dus zo met een opvallend zinkend haakaas zouden vissen kwa kleur en geur dus, want daar hebben ze het de hele film het toch over gehad?!?!?
Maar dat is mijn mening over deel 5 ik vond het wel een mooie film om te zien en je leert er toch ook altijd wel iets van!
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

26-02-2006 17:11

Ze hadden die pop-up beter in het begin kunnen proberen. zonder te voeren, misschien hadden ze dan wel iets gevangen. De vissen meden de pop-up niet echt, wat bij blue pool wel was. De vis was puur gefixeerd op de kleine bloodwormpellets. Toch denk ik dat Danny gelijk heeft dat het vissen van een pop-up op ondiep zeer helder water niet goed werkt. Ze kregen ook de meeste aanbeten toen het water wat troebeler was.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

26-02-2006 17:24

Kees Ouwehand schreef:Harnold en anderen,

Pellets hebben vooral hun waarde in het aantrekken van vis. Maar door hun hoge aantrekkingskracht moet je voorkomen dat pellets de voorkeur boven het haakaas krijgen. Zelf gebruik ik daarom kleine goed wateroplosbare pellets bij het aanleggen van de voerstek. Die zijn snel verdwenen en laten een spoor na van opgeloste deeltjes. Tijdens de sessie voer ik geen pellets meer bij, maar alleen boilies. Bij het snel opbouwen van de stek hebben pellets zo zeker hun waarde.
Groet, Kees


Dat zeg ik dus ook Kees,de pellets kregen de voorkeur daar de karper eigenlijk geen boilie meer oppakte!Dus de pellets trekken zeker karper aan, alleen vrat men geen bolleke waar de haak aan zit....
Gebruik je pellets dan idd zo klein mogelijk, hoewel ik er de meerwaarde niet van inzie.
Gebruik je een goede boile met wateroplosbare ingrediënten, amino's ed dan zal de karper daar ook op "los"gaan.
Vanuit de optiek (korda) moet je pellets gebruiken, ik vind dus van niet!

gr Harnold
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

27-02-2006 11:36

Prachtig hoe iedereen het beeldmateriaal op zijn eigen manier interpreteerd.

De een zou graag dit willen zien, de ander dat.

Een paar dingen werden mij iig overduidelijk:

-pop ups zijn nog waardelozer als ik al dacht
-je kunt dus duidelijk teveel minipellets voeren
-hele boilies worden eenvoudig genegeerd
-de vissen schrikken helemaal niet van de rig
-2,5oz lood is te licht!!

Wat ik het liefst anders had gezien:

-veel zwaarder lood (4oz)
-veel minder minipellets en meer 12 mm bloodwormpellets of
-meer halve boilies en vissen met halve boilies

Er zal nog best een deel 6 komen dus wie weet...
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

27-02-2006 16:15

Er komt zeker een deel 6, is zelfs al opgenomen. Hierin komen een aantal mensen aan bod die hun visie en aanpak mogen presenteren. Er wordt dus op een totaal andere manier gevist. Komt volgende maand in Engeland op de nieuwe beurs op Wembley uit..
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

27-02-2006 22:48

ik wilde even terug naar mijn vraag,cq opmerking.
het geknooi met die rigcamouflage vond ik zeker leerzaam, maar toen al die aparte ingredienten in dat pva zakje werden gedaan ging ik even op het puntje van mijn stoel zitten, benieuwd hoe de vissen zouden reageren op al die uitlekkende stoffen. hier ging mijn vraag over :D 0,0 dus. :(
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

28-02-2006 00:22

Rick,

Die vissen waren zo gefixeerd op die kleine pellets dat de inhoud van de stick er niet meer toe deed. In deel 5 van de serie experimenteerd Danny niet echt met sticks, op een gegeven moment doet hij niet eens meer een stick aan de onderlijn. Dus ik betwijfel nog steeds of we het over dezelfde DVD hebben.

Dus vissen waarmee je voert, in ieder geval niet zoveel verschillende aassoorten door elkaar gebruiken. Dan zie je duidelijk dat vissen voedselpreferentie hebben. Vooral als er zoveel aanbod van voedsel is.


mvg Maik
Carpe Diem...!
Plaats reactie