spookverhalen, wie nept nu wie?


Plaats reactie
Tom Boer

13-09-2002 09:45

hallo allemaal, ik hoor tegenwoordig aan de waterkant van wateren waar ik regelmatig een lijntje natmaak de wildste verhalen over de vissen die er rondzwemmen, zo zouden op wateren waar een 37 ponder al jaren de grootste is nog meerdere 40 ers zitten maar die worden nooit gevangen, ook worden wateren van bijv 3 hectare soms zelfs door hele goede vissers zwaar overschat aan bestand. een watertje waar ik veel vis bevat ongeveer 20 vissen, een goede visser die zijn visje regelmatig wist te vangen (maar geen enkele nieuwe vis voor ons) wist 100% zeker dat er meer dan 100 karpers in zouden zitten. hoe kan dit toch? zijn vele vissers echt zo dom? of willen ze zichzelf moet in praten om toch lekker te kunnen dromen van het onbekende? overal waar je aan het waterkomt vangt men tegenwoordigers dertigers en veertigers terwijl de grootste vissen soms niet meer wegen dan 26 pond?
waar zijn we dan in vredesnaam mee bezig? niet echt realistisch lijkt me, of denken jullie daar anders over?

groeten, Tom
brad reeve
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

13-09-2002 11:49

Misschien vang jij ze niet, maar de anderen wel!!!!!!!!
Tom Boer

13-09-2002 12:43

gezien veel van jouw andere zeer onzinnige reacties zal ik hier niet inhoudelijk op ingaan. nu snap ik dat om mensen als jij wegblijven.
ook al vang ik ze niet zelf, ik ben een peppie namelijk, dan weet ik wel wat anderen vangen brad of moet ik zegen jeroen of rob gentjes?

groeten Tom
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

13-09-2002 13:17

Tsjah Tom, het komt hier ook weleens voor. Maar die jongens snappen niet dat ze zichzelf daar ook mee hebben. Als zij met hoge gewichten gaan rondgooien dan duurt het maar eventjes voordat het water volzit, en dan vinden ze het ook niet meer leuk.

Gelukkig is hier enorm veel water, dus veel last van dat soort figuren heb ik niet, maar als er eentje komt knik ik gewoon ja, maar ik weet zelf ook wel hoe het in mekaar zit.

Er zal altijd wel zo'n figuur rondlopen ..

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

13-09-2002 23:17

Het is een feit de de gemiddelde gewichten van de karpers in putjes groter worden...hier in de buurt zijn meerdere wateren met wel een dertiger.
Waarom er overal van die spookverhalen opduiken snap ik ook niet...wel kan het veel vissers aantrekken & mischien is dat soms de bedoeling van die Spookverhaalvertellers? Meer vissers, meer voer te water voor het bestand aan karper & dus meer groei van de karpers.....de reden??? Zou kunnen toch?

Wie wie nept lijkt me wel duidelijk...
Toch wil ik even kwijt dat je soms versteld kan staan van hoe groot een karper kan worden in een klein water zonder gevoerd voedsel...
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

13-09-2002 23:48

Wat jij zegt gebeurd overal. Ik geloof die verhalen niet zo snel meer. Je zit zo te jagen op een vis die er helemaal niet rondzwemt. Zonde van je tijd. Het zijn vaak de mensen die niet weten wat het waterrecord is en er een gooi naar doen. Roddels hebben we overal maar in het karperwereldje stikt het de moord ervan. Het is en blijft jammer.
Wim Deenik
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Rijswijk (nb)

14-09-2002 10:01

100 punten Bart,
Moet je nagaan, wat dergelijke berichten teweeg brengen.
"Vreemden" gaan ineens 60 km of meer reizen om op "jouw" thuiswater te vissen. Nog even en heel noord nederland zit in limburg te vissen en heel zuid nederland gaat naar het noorden. Behalve de hengelsportwinkels is dan Shell, BP Esso etc. de grote winnaar.

Overigens is het wel zo dat een groeiend bestand ineens vissen boven de 30 pond op kan gaan leveren. Een paar meldingen van dergelijke vangsten doet het aantal vissers automatisch stijgen. Dit is naar mijn mening niet te voorkomen. Het water stijgt daarmee in waarde voor veel vissers.
Wim Deenik
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

16-09-2002 23:47

Tom, keep the dream alive is de gedachte voor vele vissers....
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

30-09-2002 22:16

Er zijn twee varianten van spookvissen,

enerzijds het overschatte bestand, anderzijds de gestorven of gestolen vissen.

het overschatte bestand is iets wat op vrijwel ieder water voorkomt. Zeker schubkarpers zijn wat lastiger te herkennen en je moet echt de foto's naast elkaar leggen om sommigen van elkaar te onderscheiden. De grootste fout is de gewichten vergelijken en de kleur van de vis. Dat beschadigingen kunnen ook gewoon herstellen is iets waar vaak niet aan gedacht wordt.

De echte spookvissen, tja, er gaan nu eenmaal geruchten, maar zelfs de grootste opscheppers geven soms zinvolle informatie.
Ik heb ook eens achter een spookvis aangezeten helaas bleek dat die vis allang dood was, maar omdat ik er toch achteraan ben gegaan heb ik een paar verrassingen gevangen op een water waarvan iedereen zei dat er niets zat.

Negen van de tien keer blijft het vergeefse moeite om putjes of soms zelfs gaten in de grond met een laagje water te bezoeken. Ik ben zelfs een keer in een moeras beland toen ik achter de geruchten aan ging. Maar die ene keer dat het wel allemaal blijkt te kloppen geeft gewoon een kick.

groeten jeroen.
Plaats reactie