hoe maf zijn julie controleurs..???


Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

12-09-2002 21:37

Voor een paar dagen terug ben ik maar weer eens op een moeilijk water hier in de buurt gaan zitten nachtvissen.Dit is daar echter verboden...
Netjes rodpodje achter de bomenrand verscholen en pitten op de stretcher.

Komt er om 4 uur 's nachts een controleur..hoe ziek kun je wezen om als onbetaalde maf om 4 uur 's nachts uit je bedje te stappen om te gaan controleren..??
Gebeurd dit bij julie ook wel eens...ik kon me ogen nie geloven toen ik hem aan zag komen met zijn lampie....nog half slaap dronken jonge man wat jij aan het doen bent mag niet wil je onmiddelijk vertrekken...
Midden in een bos...ogogogogoggg ik von t wel een bikkel maar wel ontspoord dan.
Ik had mijn buit al binnen dus ik ben wel vertrokken voor de 1e keer maar ik ken t nog steeds niet begrijpen..

Zijn er nog meer vissers die wel eens van die gestoorde controleurs hebben gezien???
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

12-09-2002 21:56

Wie is er in dit verhaal 'Maf' ?

De controleur die waarschijnlijk gewoon z'n werk doet. Of de visser die er niet mag zitten, dit weet, en het toch doet ?


Ik vind het echter een 2e verhaal, om iemand weg te sturen midden in de nacht in de middle of nowhere, en geen 'goed' vervoer.
(*zoals ik uit jou verhaal moet opnemen)

Geef dan een boete, en vraag hem om de volgende ochtend z'n weg naar huis te vervolgen.
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

13-09-2002 00:55

ik ken wel verhalen van controleurs die met nachtkijkers de vissers opzoeken, gelukkig ben ik zelf nooit "gepakt". vaak zijn dit boa's die in eerste instantie achter de echte stropers aan zitten. dat dit in de nachtelijke uren gebeurd vind ik wel aannemelijk. verder is het bekeuren van vissers een leuke bron van inkomsten voor de overheid. Er zijn namelijk een aantal vissers die netjes ieder weekend een bekeuring krijgen en dit als een soort vergunning zien om te mogen vissen op verboden wateren. je moet het er maar voor over hebben....

groeten jeroen
brad reeve
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

13-09-2002 11:48

Jullie maken je allemaal druk over de reputatie van karpervissers en toch gaan jullie nachtvissen waar het niet mag. Thijs jij bent de gene die maf is en ,ookal zit je in de middle of nowhere en moet je al je spullen op je rug nemen, ik vind dat je gewoon 4 uur snachts weggestuurd mag (moet) worden!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-09-2002 12:21

Mannen,

Er vind nog te weinig controle plaats.
De controleur in dit verhaal verdient een pluim.

Wil je toch nachtvissen, doe er dan wat aan binnen je vereniging.

MVG

Klaas
Albert Reinders
Berichten: 126
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

13-09-2002 13:06

Christiaan Van Klaveren,

Wie is hier maf? Die controleur! (en jij: lol) Die dwaas denkt gewoon even iemand die niks fout doet te kunnen wegsturen.

Ok, er mag niet legaal nachtgevist worden maar ik kan genoeg andere dingen bedenken die nog veel slechter zijn voor het imago van karpervissers. Grote kampvuren en dergelijke...ik hoef ze niet allemaal op te noemen hier. Trouwens, iedereen op dit board vist vaak genoeg (lees: altijd) niet legaal 's nachts.

Met hoofdschuddende groet,
Albert
Feddrik Cruiming
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

13-09-2002 14:06

Hey

Die controleurs gaan om 4 uur hun bed uit, om al die zwartvissers op te sporen, die geen cent willen betalen om te vissen. Ken jij mensen die zwartvissen en dat overdag doen. Ik heb ze overdag nog nooit aan de waterkant gezien.

mvg.

Feddrik
Leon Olsthoorn
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00

13-09-2002 14:13

Freddrik,

Kun jij aan iemand zie dat ie zwart vist dan?

Leon.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

13-09-2002 14:27

dat er ergere dingen zijn, die 'ons' imago aantasten, ben ik het zeer zeker mee eens.
Maar waarom ergens vissen, waar het niet mag ?
En dan gaan janken als je weg gestuurt worden.
Het mag nou eenmaal niet, klaar.
't Zal heus wel ergens goed voor wezen, zoniet, jammer dan, nog steeds mag het niet.
Als je er gaat vissen, wees een man, en ga niet janken als je om 4uur snachts met al je spullen naar huis gestuurt word.


Leon,

Die gene hebben een bordje naast hun rodpod staan: "Ik vis hier Zwart!" :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Christiaan van Klaveren op 2002-09-13 14:28 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

13-09-2002 14:31

zolang je zorgt dat niemand je ziet, of merkt dat je er gezeten hebt kan je best nachtvissen. Wordt je gepakt dan heb je je niet aan bovenstaande gehouden.... Dus dan moet je ook niet gaan zeuren, gewoon die prent incasseren. Je wist van te voren wat het risico was.
Albert Reinders
Berichten: 126
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

13-09-2002 15:02

Mee eens

Albert
Feddrik Cruiming
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

13-09-2002 15:23

Je kan dat niet zien maar als je ze kent weet je dat.

Feddrik

je had het moeten lezen met en uitroepteken die ik vergeten ben achter; doen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Feddrik Cruiming op 2002-09-13 15:25 ]</font>
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

13-09-2002 19:52

Eigenlijk mag ik niet jatten, maar Albert Heijn is toch rijk genoeg...
Zwartrijden is weliswaar verboden, maar iedereen doet het, ik ben toch niet gek dat ik een kaartje koop!
Tering, die afvalemmer is helemaal vol, er is al genoeg naast gegooid, ik ga niet al die rotzooi mee naar huis slepen, ik pleur het er wel bij.
Shit, alweer geflitst! Als die kutjuten nu eens echte boeven gaan vangen!
Enzovoort, enzovoort.
Mentaliteit heren, mentaliteit!

Met brave groeten,


Peter
Hans-Peter van Ee

13-09-2002 20:17

Heren

Als iemand mij uit kan leggen wat het foute is aan nachtvissen ben ik bereid om er mee te stoppen.

En dan bedoel ik niet dat het zo bij de wet is bepaald....

Vandaag zat ik aan een water waar het verboden is te nachtvissen, het is daar echter ook verboden om de hond los te laten lopen.
De controleurs doen hier echter niets aan, maar owee als men er s'nachts vist...
Ze lopen daar ook echt te zoeken naar karpervissers.

Ik vis echter overal s'nachts niets of niemand houdt mij tegen omdat ik nog steeds niet begrijp wat ik fout doe.

Boswachtertje, boswachtertje, ik zag jouw wel, maar jij zag mij niet......:smile:

met onvindbare groet

HPE
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

13-09-2002 20:42

HPE,

Er zijn tal van onzinnige verboden die nu eenmaal op democratische wijze tot stand zijn gekomen. De nachtvisserij is volgens mij ingesteld om de natuur 'rust' te gunnen. Als je daarnaast sommige karpervissers overdag al ziet kloten (excusez le mot) om een vis aan land te brengen, onthaken, wegen, fotograferen, dan durf je er bijna niet aan te denken tot wat voor geknoei dat 's nachts moet leiden. Daarom ben ik er ook voorstander van die hele nachtvisserij maar af te schaffen, hoewel ik me weleens afvraag hoeveel stropers hun vuige praktijken uitstelden omdat er karpervissers in de buurt waren.

Met twijfelende groet,

Peter
Hans-Peter van Ee

13-09-2002 23:14

Peter

In vergelijking met tien jaar geleden zijn er al een hoop wateren waar het vissen na zonsondergang uit den boze is.
De toenemende drukte van 'andersdenkenden' verneuken -een andere taal verstaan ze niet!!- het voor de rest.

Ik las laatst dat er in Nederland 27.000 (....) karpervissers zijn.
Hoeveel van deze 'vissers' overtreden de wet tijdens het vissen??

Voor mij zijn de nacht en het belagen van de karper onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Een schokkende alu-folie waker in de nacht, onvergetelijk...

met duistere groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hans-Peter van Ee op 2002-09-13 23:15 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-09-2002 07:38

Peter,

Je hebt helemaal gelijk. Klote juten zijn het.

Wat ik niet begrijp zijn de reacties van de mensen die denken dat je niet het hele jaar mag nachtvissen.

DAT MAG WEL EN LEGAAL OOK.

Je zou er alleen zelf iets aan moeten doen. Wat? Ach nog maar een keer, het zal wel vervelend worden, maar dat moet maar.

Zorg ervoor, dat je HSV een ontheffing aanvraagt. Simpel he? Weet je nog 5% vistijd inleveren, door eens iets voor je hsv te doen?

Gelukkig zien steeds meer mensen dit in, maar nog lang niet genoeg.

Natuurlijk doe je nix verkeerd als je aan het nachtvissen bent, jij laat ook geen kelerezooi achter, jij maakt ook geen geluidsoverlast. Schijten in de portieken doe je ook niet. Van die omgezaagde boom weet je ook niets van. Natuurlijk heb jij die kerel niet op zijn bek geslagen (moet ie maar niet hier willen vissen) Natuurlijk rij jij niet met je auto het grasland in. Uiteraard was dat kampvuur niet van jou.

Als jij dat niet doet en ik ook niet. Wie dan wel?

Binnen een of twee jaar is het nachtvissen in Drente zo goed als verkloot. Uiteraard niet door jou!!

MVG

Klaas
Rob Jacobs
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Ridderkerk/Helmond
Contacteer:

14-09-2002 11:47

Tja dit is echt een kwestie van een eigen mening hebben .Ik vind dat,net zo als HPE al eerder zei,dat het nachtvissen en het belagen van karpers onlosmakelijk verbonden zijn met elkaar.
Ik vis het liefste 's nachts en weet niet waarom dit niet zou moeten kunnen .


En ik zal het ook heel graag blijven doen!!!!!

Met een nachtelijk aan de waterkant groet,
Rob
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

15-09-2002 00:03

Menno

Waarom moeten wij er slechter van worden? Er zijn meer dan genoeg andere manieren om die nepfiguren er tussen uit te filteren. Ik vind het een beetje makkelijk gezegd om het nachtvissen te gaan verbieden. Vis je niet graag in de nachturen? Samen staan we sterk, samen zullen we die problemen op moeten lossen en niet toegeven aan het geen wat een hoop mensen graag willen zien, mensen die een verkeerd beeld over ons hebben gekregen door het toedoen van klootzakken die niets aan de waterkant te zoeken hebben. We moeten die mensen juist kennis laten maken met het echte karakter van een karpervisser, het tegendeel bewijzen.

Bart
Hans-Peter van Ee

15-09-2002 12:51

Bart

Jij zegt samen staan wij sterk, maar de grootste karper-organisatie van Nederland de KSN heeft nog geen duizend leden.
En de KSN doet echt niets voor het nachtvissen bij jouw in de omgeving.
Dat kan jij mooi zelf opknappen.
Ga maar naar de plaatselijke HSV en daar zullen ze jouw vertellen dat jij tuig van de richel bent.

Geen algehele nachtvisvergunning, dan ook geen mogelijkheid op een goede registratie.
En zolang die nachtvisvergunnig er niet is, zijn wij meer gebaat bij een algeheel verbod op nachtvissen, beetverklikkers en boilie's(kom maar met je kritiek!!!).

En dat wordt filteren hoor, bij bosjes zullen ze afhaken, want dan wordt karperen weer echt jagen, zoals het hoort!!

met jagende groet

HPE
Gast

15-09-2002 18:23

lorenzo ,
op kanalen en rivieren mag je het hele jaar door nachtvissen dus je kan gewoon langs de waterkant van een kanaal gaan zitten als je maar voor de goede vergunningen zorgt ter plaatse kunnen ze je niks maken.
alle "bevaarbaare" wateren mag je nachtvissen het HELE jaar door dus ook al licht er een meter ys .
ze kunnen alleen controleeren of je de goede vergunningen hebt en als je die hebt is er geen probleem.
hang een vuilniszak in het zicht en gebruik die ook dan is er ook geen reden om je weg te sturen
HEREN houw uw stek schoon dit voorkomt een hoop geouwehoer en kans op een bon
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-09-2002 19:36

Beste Danny, wat jij stelt is in z'n algemeenheid niet de juiste informatie. Dit even ter voorkoming van misverstanden!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

15-09-2002 23:37

HPE

Boilies verbieden??? Leg dat maar eens uit. Daar ben ik dan wel even heel nieuwschierig naar geworden.

Bart.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

15-09-2002 23:56

Mensen, je hebt controleurs die graag op hun strepen staan en controleurs die een steentje willen bij dragen aan de omgeving tov troep, rust en de papiertjes in orde enz. zo'n laatste controleur probeer ik te zijn, ja ja mannen zelfs onder het karpervolk lopen 'veraaiers' rond, nou ik ben dan sinds kort zo'n veraaier (zo vinden sommige tenminste) maar het is nodig, geloof me. Ik krijg veel reacties van; ik wordt voor het eerst gecontroleerd in 5jr tijd enz. vind je het gek dat mensen zoiets hebben van nou die papiertjes koop ik niet meer, wordt toch niet gecontroleerd. Nog wat ik heb liever een rustig en net persoon die toevallig geen papieren heeft dan een aso die er maar meteen een houseparty van maakt onder het mom van ik heb er een vergunning voor, Voor die houseparty ook? Het enige dat ik probeer, ook bij mensne zonder paieren of juist, is informeren en uitleggen waarom die papieren en waarom geen vuil achter laten en dat moet zelks bij heel veel volwassen kerels, ook de auto's die even naar het water gereden worden nou ik kan er al een boek over schrijven (controleer net een half jaar). laatst ging ik na een feestje nog even voeren en kwam ook karpermannen tegen en controleerde ze maar meteen om 2uur snachts, je had die koppen moeten zien!

Nog 2 dingen; 1. controleurs zijn hard nodig binnen verenigingen en we worden er allemaal beter van als er meer wordt gecontroleerd.
2. Nu ik ook controleer ben ik echt geen heilige geworden en zonder hypocriet te zijn zit ik ook weleens ergens waar je eienlijk niet mag komen, zolang ik me geen crimineel voel heb ik er vrede mee. Als ik iemand tegen kom waar ze niet mogen zitten vraag ik alleen om papieren en waarschuw ze voor de boswachter of politie,

Ach heb je wel eens op een motoragent gelet, ze zijn met 120km pu niet bij te houden hoor, ze rijden constant veeeel te hard! Over hypocriet gesproken.

controlerende groet Ray.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raymond Hakkert op 2002-09-15 23:58 ]</font>
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

16-09-2002 00:19

Raymond, Vol lof over jouw activiteiten als controleur, ik hoop dat er velen jouw voorbeeld zullen volgen.
Echter over Hypocriet gesproken, Afgeven op een agent die te hard rijd is hypocriet als je zelf ook niet heilig ben en vist waar dat niet mag. Mogenlijk wel eens gekeken naar de reden voor dat te hard rijden?, ik noem er even 2: Spoed-opdracht, surveillancesnelheid....
No hard feelings

Met kritische groet, bob.