hoe maf zijn julie controleurs..???


Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-01-2004 20:10

Mannen,

Geef dan zelf het goede voorbeeld en meld je bij je HSV aan als controleur.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

11-01-2004 20:24

Controleurs zijn niet maf maar doen juist goed werk zeker als hij ook om 4:00 aan je tentje staat ;)

kevin
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

11-01-2004 22:12

Ja,men zou het goede voorbeeld kunnen geven.Maaaaar is het ook niet een beetje de thrill!!!!die bij het karpervissen hoort?
Dat er controleurs rondlopen en hun best doen daarvoor moet je gewoon respect tonen en al helemaal als deze je om 4:00 snapt.Maar ik zou me ook in kunnen denken dat wanneer je gesnapt wordt door deze man en hij is toch wel karperminded,hij toch wel zoiets heeft van je bent eigenlijks in overtreding maar ik begrijp het wel een beetje(de thrill!)
Ik zou dus ook liever horen dat er van die vislui worden gepakt die het dan ook "echt"voor het karpervissen verbruien.
Maar het is natuurlijk wel zo dat als er dan al een nachtvisverbod op een water is ontstaan,dit niet voor niets is gebeurd.En dat zal dan volgens mij niet aan die enkele karpervisser hebben gelegen die s'nachts z'n hobby aan het uitoefenen was.

Siddebuursterbos.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-01-2004 08:31

Henk,

als er al eerst eesn werk was gemaakt om te mogen nachtvissen, dan had die man verder niets te zeuren gehad. Of... je moest er een kolere bende van hebben gemaakt.

MVG

Klaas

Je=men=algemeen
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

17-01-2004 12:09

jongens ga toch lekker overdag vissen!zie je ook wat meer van de natuur,wat is er nou mooier als een ijsvogeltje op de top van je hengel,die zie je s'nachts niet hoor
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

17-01-2004 13:09

Voor een hele tijd terug, heb ik eens een keer wat geks mee gemaakt bij
een controle!
Hier het verhaal: :wink: Ik kreeg controle door 3 boa's, ze vroegen om
de papieren, dat was dik in orde! Nachtvissen was officieel niet toege-
staan, maar er werd niks van gezegd! Een paar 100 meter verderop zaten
ook 2 karpervissers, die kregen de controle ook. Maar wat was hier het
geval, zij werden wel weggestuurd!
Wat ik hier mee aan wil geven, is dat of ze bestraffen iedereen die in o-
vertreding is, of ze bestraffen geen 1.
Natuurlijk was het in het voordeel van ons! :P
Waarom zij weg werden gestuurd weet ik echter niet!

groetjes Benny
henk snoo
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-06-2003 02:00
Locatie: hulst

17-01-2004 16:36

:evil: d,r is er hier een int water gegooid. tja.
marthijn van der wal
Berichten: 78
Lid geworden op: 18-01-2004 14:39
Locatie: zaltbommel

18-01-2004 15:09

he jongens,

ik heb 1,5 maand geleden ook een soort controlle gehad hij kende mij dus vroeg niet om me vergunningen maar ikw as weg gelopen van me stek om ff te gaan voeren want da was wa makkelijker maar toen ik terug kwam had die controleur me lijnen uitgedraaid en ook werd ie nog boos op me dat ik iets had gezegd een paar dagen eerder op een vergadering van de hsv over het nachtvissen dat stond hem niet aan(hij is zelf ook karpervisser) toen kreeg ik van hem een vinger op me keel gedrukt ik deed niks maar ja en hij is hier in de omgeving ook niet echt geliefd want als je op het punt staat in te gooien dan moet je stoppen om je vergunningen aan hem te laten zien echt een controleur van niks want hij vist zelf ook met drie hengels waar het maar met 2 is toegestaan ik heb wel de voorzitter opgebeld om melding te makren van zijn dreigement

maar ik heb toen en ben ik in prenciepe nog mee bezig om bij mijn het water open gesteld te gaan krijgen
wees slim word lid van de KSN
henk gerressen

18-01-2004 15:47

hoi marthijn

als je zoiets weer een keer tegen komt da moet je ff een paar foto's maken van zijn 3 hengels en zo en dan op sturen naar de hsv als het een goeie club is dan heeft hij een probleem

succes ermee
henk
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-01-2004 19:26

Hier worden de controleurs nog steeds niet MAFFER dan wij van hen vragen.

Ze passen zich vrij gemakkelijk aan.
Hoe maffer wij doen,
Hoe maffer zij worden....dank u.

Sportieve groeten Henk
leon v herwijnen
Berichten: 13
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

19-01-2004 16:12

en zo is dat henk. je heb weer een schot in de roos ,helemaal gelijk heb je

karper groeten leon :D
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

23-01-2004 13:49

Onze enige controlleurs hier in dit gehucht is de politie zelf. het is heel grappig om te merken dat nadat er in de krant heeft gestaan dat de controles aangescherpt worden er ook metteen flink gecontrolleerd wordt.Dan schrik je natuurlijk metteen als nachtvisser want als dit het huidige beleid is..... maar nee hoor na die paar weken zijn de controlles weer minimaal en kun je weer vissen wat je wilt. Mijn maat is al meerdere malen gecontrolleerd maar heeft tot n toe nog steeds geen boete gehad. En weet je waarom: De meeste politie kent de regels niet goed!Als zij een sportvisakte en grote vergunning onder de ogen krijgen gedouwd dan is het meestal wel goed( helemaal als ze zien dat alles netjes staat en wij goed met natuur en vis omgaan). Ik denk dat de beste oplossing is om je inderdaad keurig te gedragen, je afval op te ruimen, en heel beleefd te blijven en excuses maken. Verder moeten wij als karpervisser eigenlijk iets doen om het nachtvissen legaal te maken, mischien iets om tijdens een meeting te bespreken?

MVG Thijs

ps. Over maf gesproken he.. ik heb wel 2 dingetjes die ik nergens op vind slaan:

- OP een site over dierenbescherming staan eveneens allemaal argumenten tegens het sportvissen ( leedvermaak,dode vogels door vislijnen etc.) en weet je wat het argument tegen nachtvissen is?: DAT DE DIEREN DAN MINDER NACHTRUST KRIJGEN!. Ik vind het zooon kutargument. Alsof elk water opeens vol zou staan met tentjes als het legaal word.En dat al die tentjes meteen dikke heavy metal draaien. :evil:

- Ik zit een zoals ik dat noem 'ingeving' sesie te houden vlakbij huis ( dat je gewoon ff MOET vissen) als ik om 2 uur 'snachts een betonblok door mijn tent geslingerd krijg. De scooter was m gevlogen, mij in een dikke shock achterlatend. Toen de politie die nacht mijn aankjlacht had behandeld en ik weer in de slapzak wou kruipen kwam die gozer nog naar met toe: 'ALs ik hier toch ben, mag ik je vergunning dan even zien'. Ik was echt :evil: (het was natuurlijk dik in orde, MAAR TOCH op zon moment :evil: )
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

23-01-2004 13:58

Heavy Metal

Niks mis mee toch? :wink:

:D :D

Koen
Remco van Gestel
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00
Locatie: Biezenmortel

31-01-2004 19:24

nee ik heb meegemaakt dat we "s morgens zaten te vissen en dat we om 8uur werden gecontroleerd ja dat kan
maar om 1uur kwam de zelfde gast ons weer controleren ja wij vonden dat al heel raar
maaaaaar om 6 uur s avonds kwam de zelfde controleur weer en vroeg ons weer om onze vergunning
dat ging echt boven onze pet dit sloeg echt alles
drie keer gecontroleert in nog geen 12 uur vissen

groeten remco
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

23-09-2004 19:19

K zie ut probleem niet om illegaal te nachtvissen.. k doe het zelf ook.. zolang er geen rotzooi word achtergelaten en niks kapot word gemaakt zie ik het probleem niet..mah om als een stel duitsers (overigens niet alle!!!) met een kampvuur en een hoop drank (een paar biertjes is niet erg maar geen kratten) tot diep in de nacht kabaal gaan staan lopen maken om vervolgens de volgende dag een slagveld achter te laten vind ik wel een probleem.

k bedoel nachtvissen aan dat gebied waar k wel eens vis mag niet maar nachtwandelaars en nachtkanoen word niet moeilijk over gedaan dan denk k bij mezelf.. wat doe k dan verkeerd dat k hier niet mag komen en zij wel?

maarja het is nu eenmaal zo.. k blijf er gewoon lekker vissen.. als ik een boete krijg is het mijn eigen schuld...

Groeten Jasper
Prutser
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

23-09-2004 20:38

goed werk van die controleur, 4 uur z'n bed uit, dat zijn de echte mannen en dat op vrijwillige basis, het lijkt wel een sprookje.

hier in de buurt hebben we niet echt veel maffe controleurs, ik ken geen maffe controleurs. ik ken denk ik 90% van de controleurs hier in de buurt en het zijn allemaal topgozers (zitten er 2 ook bij de politie :D ) maar zolang jij je gedraagt dan zul je nooit problemen met ze hebben, een kleine overtreding ofzo (nachtvissen waar het niet mag) zullen zij door de vingers zien als ze maar weten dat je goed bezig bent, daarentegen worden herrieschoppers weggestuurd, direct, dit vind ik een goed beleid, zo hou je het nachtvissen voor de echte vissers en dat tuig dat kan mooi oprotten.

ik heb overigens wel een vaag verhaal gehoord over de BOA die door de vereniging is aangesteld, schijnt nogal een irritant mannetje te zijn, hij ging op een gegeven moment de voorzitter van de karpergroep van de vereniging om z'n vergunning vragen, maar met deze man heb ik (gelukkig) nog geen kennis gemaakt.

opzich zou ik zelf ook wel willen controleren of mij inzetten voor de vereniging, maar aangezien mijn leeftijd is controleren eigenlijk onmogelijk (ga jij maar naar een groep jongeren die herrie zitten te schoppen om te zeggen dat ze weg moeten wezen) ze lachen je spontaan uit, als ik wat ouder ben, lijkt mijdit zeker iets nuttigs.
Mathijs Beumers
Berichten: 11
Lid geworden op: 22-09-2004 03:39

23-09-2004 21:33

[quote]helaas zie je dat veel gasten het VERNEUKEN voor anderen met stoere kampvuurtjes en een hoop kankerherrie!!![/quote]

Ik kan met de hand op m'n hart stellen dat bij de wateren die ik goed ken het in 9 v/d 10 gevallen niet de karpervissers zijn die er een zooitje van maken aan de waterkant maar de plaatselijke hangjeugd. En wie zit er 's ochtends vroeg aan de rand van het water in de buurt van die teringzooi als Tante Bep haar hondje uit komt laten? Juist, de karpervisser. En wie krijgt hier dan de schuld van in de verhalen bij de slager? Wij vissers dus.

M'n haren op m'n armen gaan daarom dan ook werkelijk recht overeind staan om de uitlating van sommigen om dan maar het nachtvissen te verbieden. Natuurlijk zal een visser het wel eens te bont gemaakt hebben, maar omdat sommigen in het verkeer zich ook niet kunnen gedragen moeten we daarom dan ook maar het autorijden gaan verbieden? Nee natuurlijk niet, dat kost de overheid te veel geld. Stelletje hypocrieten.

Pak die enkeling aan die het verziekt, deze topic gaat over controleurs en zij zijn hier voor, bel desnoods de politie als je er iemand een zooitje van ziet maken, maar laat de serieuze vissers met rust in plaats van aantijgingen te plaatsen als "afschaffen dat nachtvissen!".
Laatst gewijzigd door Mathijs Beumers op 23-09-2004 21:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Barry de Waal 1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-06-2004 21:21
Contacteer:

23-09-2004 21:34

Richard, ik heb al kennisgemaakt met hem en zeker een irritant type is dat. :x
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

23-09-2004 22:42

zullen we em een keer te water gooien :roll: geintje

maar piet was niet zo over em te spreken en de rest die kennis met em hebben gemaakt ook niet ik geloof dat ze er ook vanaf wilden.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

28-09-2004 15:45

Afgelopen zondag worden gecontroleerd door 2 politie agenten, op zich niets bijzonders. Dit veranderde de wel toen ze vertelde dat ze vroeg in de ochtend al waren wezen kijken (04:30uur) maar omdat alles er vredig bij lag hadden ze besloten later terug te komen. :D

Afijn het gesprek ging verder bleek dat 1 van de agenten een vervent visser was. Toen stelde ik automatisch die vraag of hij daar ook weleens vist. Vroeger wel zegt tie maar sinds 3 weken niet meer bleek dat het zoveelste lijk uit het water was gevist had tie zlef niet zo´n trek in :D

Kan toch vaak wel lachen met die gasten. Ook de plaatselijke BOA is echt een goede controleur kan dat wel waarderen.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

28-09-2004 16:34

Ik heb nu in 5 jaar tijd 1 keer controle gehad :o !!!
wel heb ik mijn vergunningen gewoon op orde maar het zet je wel aan het denken. Verstop ik me zo goed???? Zijn er zo weinig controleurs??? ik zou het niet weten

de groetels
Bart
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

02-10-2004 14:14

Ooit een controleur gehad die op een verboden nachtwater zei:"als je hier nog wilt vangen moet je er 's nachts gaan zitten, overdag is het dood", en ooit een die me controleerde en zei dat ik mocht blijven zitten als ik niemand zou vertellen dat hij er samen met zijn maat ook een nachtje tegenaanknalde :lol:
Nothing can beat a well-sized carp in the morning
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

02-10-2004 17:18

Ik vis al een hele tijd en heb ook mijn papieren keurig op orde! Ben echter nog nooit gecontroleerd.. en ik vis heel wat uurtjes af
de Hengelsport Zwole --> http://www.hsvzwolle.com
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

05-10-2004 08:54

Hoera, het is zover,
wie gaan er allemaal op controlecurcus op 7 oktober in Vianen,
Ik wel,
Ik weet uit eerste hand dat er veel politie tijdens zo`n curcus aanwezig is .
Dus gaande weg komen er meer agenten die weten wat ze moeten doen.
groet henk
Gebruikersavatar
Jaap Wagenaar
Berichten: 45
Lid geworden op: 05-10-2004 11:19
Locatie: Fryslân

05-10-2004 11:22

Weet je zeker dat het een controleur was... :lol:
...Geen spreuk is ook leuk...