hoe komen jullie aan sponsors


Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-02-2006 23:03

Nou nou, laten jullie je ff uit de tent/van de stretcher lokken! :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

17-02-2006 00:21

john van der waal




Registratie: 8-2-2006
Berichten: 37
Woonplaats: hendrik ido ambacht
Leeftijd: 14
Geplaatst: 14-02-2006 21:26 Onderwerp: hoe komen jullie aan sponsors

--------------------------------------------------------------------------------

hallo,

ik wil graag weten hoe jullie aan sponsors komen.




Groetjes,


Ruud
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

17-02-2006 09:59

Paul,

Heb er gelukkig nog maar weinig last van, zou in een dergelijk geval ook geen blad voor de mond nemen. Er zijn op de beurzen elk jaar weer wel een paar van die "strontvliegen", die rond je hangen en denken dat ze de man zijn omdat ze een keer geluk hebben gehad met het vangen van een grote vis, misselijkmakend gewoon, zeker omdat ze laten blijken dat ze qua persoon zelf niet de geschikte persoonlijkheid hebben...

Meestal wordt er in Nederland dan wel Belgie gekeken naar jongens die we dus zelf tegenkomen aan de waterkant, of die een van onze eigen testvissers is opgevallen. Daarbij moet het gewoon klikken in het team wat er dus is, beetje vergelijkbare persoonlijkheid met de rest, iig behulpzaam, aardig en niet te veel zeuren. Qua visserij vooral verstand van zaken, weten waar hij/nu ook een zij mee bezig is, grote vissen zijn hierin van veel minder groot belang. Wanneer iemand "geschikt" is, dan zal deze vaak met sponsoring beter gaan vangen dan zonder, puur omdat hij vaak meer voer gaat gebruiken in zijn visserij waardoor het vertrouwen van die grote heren hoger wordt. Hij kon al vissen, zijn die dikke vissen er nog niet dan komen ze wel langs (naar mogelijkheden van de beviste wateren natuurlijk).

Eerste contacten worden gemaakt aan de waterkant, op beurzen, etc., waarna je eerst iemand leert kennen voordat er in het wilde weg met een papiertje wordt gezwaaid.

Waarom dan niet per brief of mail, omdat dit te onpersoonlijk is. Je weet niet hoe iemand is en hoe hij zich voordoet, naargelang de waarheid of zitten er behoorlijk wat leugens om bestwil in. Tijdens persoonlijke gespekken zijn mensen veel beter te beoordelen dan een verbloemde versie op papier. Negen van de tien keer zijn de mailtjes trouwens van dergelijke aard:

"Hoi ik ben ...", de laatste jaren vis ik al met uw producten en heb dit al gevangen de laatste jaren (al dan niet begeleid met foto's), bestaat er geen mogelijkheid dat ik gesponsord kan worden, want ik zou graag voor uw firma willen testvissen...

Meer strekking hebben de mailtjes vaak niet, als er in dergelijke mails dan ook nog eens spelfouten staan, dan zakt de broek helemaal af. Dit zijn dus de mails die standaard afgewezen worden. Ook krijgen we een paar serieuze mails per jaar, goed onderbouwt hoe zij vissen en wat ze voor het bedrijf kunnen betekenen (vooral buitenlanders in dit geval, die kunnen we nu eenmaal moeilijker aan de waterkant leren kennen). De echt serieuze mails wordt wel op ingegaan, mits het ons interessant lijkt. Maar het percentage is gewoon gering...

Zie het als solliciteren, een vacature en 100 aanmeldingen terwijl de positie ook intern eventueel ingevuld kan worden...
mvg

Bart van den Hurk
Simon de Vries
Berichten: 17
Lid geworden op: 16-02-2006 22:54

17-02-2006 12:55

John van der Waal,

Ga lekker genieten van je hobby, zoek een mooi viswater uit met een groot bestand aan vissen, leg een voerplekkie aan en ga daar eerst een jaartje lekker vissen. Maak je tog niet druk om die sponsering. Als het komt dan komt het tog wel.

Mvg Simon
----- Eigenwijs is ook Wijs -----
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

17-02-2006 13:34

Bart,

Worden goed onderbouwde mails cq brieven met spelfouten ook afgewezen? Spelfouten hebben naar mijn idee namelijk niets te maken met de capaciteiten van een visser.

Gr.

E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

17-02-2006 13:51

Eddy Norder schreef:Bart,

Worden goed onderbouwde mails cq brieven met spelfouten ook afgewezen? Spelfouten hebben naar mijn idee namelijk niets te maken met de capaciteiten van een visser.

Gr.

E.


Vind dit ook jammer, ik mag van mijn eigen zeggen dat ik al een hoop grote vissen heb gevangen maar nog geen brief correct kan spellen.Ik ben maar tot mijn 14 jaar naar school geweest en ben er niet fier op maar ben er zeker van dat ik het in het gewone leven al verder gebracht heb dan veel geleerde bollen .
Laatst gewijzigd door Catteeuw Geert op 17-02-2006 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

17-02-2006 14:27

Niet direct hoor Eddy, maar het oogt wel verdomde slordig,

Wanneer je een sollicitatiebrief schrijft voor je baan zal je hem toch ook 2 keer overlezen voordat je hem opstuurt... :wink:

Maar zoals aangegeven, contact via deze weg gebeurt eigenlijk bewust zelden...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

17-02-2006 14:44

Duidelijk Bart.

Wil er alleen maar mee zeggen dat niet iedereen over 1 kam geschoren kan worden. Ondanks dat er vele mogelijkheden zijn om spelfouten te controleren of te laten controleren kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die niet bekend zijn met spellingcontrole op de PC en/of zich schamen voor hun slechte Nederlands en het dus maar niet laten controleren, dit ivm de schaamte. Anderzijds doen ze dan dus toch maar een poging omdat ze ook graag fieldtester (of iets in die geest) willen worden.

Wou in deze alleen even aanstippen dat taalvaardigheid totaal los staat van visvaardigheid.

Gr.
E.
Laatst gewijzigd door Eddy Norder op 17-02-2006 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

17-02-2006 14:45

Helmol me eents!!!!


Groetjes,


Ruud
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

17-02-2006 14:52

helemol niet met ens.

stel dat die persoon eens een stukje schrijft waar dan ook. en het staat boordevol fouten is dat geen reclame!

indien hij puur gaat voor het 'testen' en verder'niet naar buiten treed is het wat anders...
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

17-02-2006 14:54

Eddy Norder schreef:Duidelijk Bart.


Wou in deze alleen even aanstippen dat taalvaardigheid totaal los staat van visvaardigheid.

Gr.
E.


Sorry moest er nog boven :wink:


Groetjes,


Ruud
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

17-02-2006 14:59

wat anders:

bij Ashima krijgen we ze ook wel binnen.

Ik vis al jaren met volle tevredenheid met jullie haken...ik heb mijn sporen al wel verdiend... ik vertel iedereen dat ashima de betse is....heb de meeste topvissen bij ons gevangen...graag zou ik mij willen verbinden aan jullie naam mischien dat jullie mij op kunnen nemen in jullie team??

hij krijgt als antwoord nee.... ik zie een paar maanden later dat hij een ander hakenmerk nu de hemel inprijst...kleding draagt..als onderschrift de website er heeft staan...en nog een paar dingen.

moraal van het verhaal... sommige mensen kan het niet verrotten welk merk, als ze maar kunnen opscheppen dat ze gesponsord worden
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

17-02-2006 15:08

Lijkt me helder mark dat ik doel op het testen en niet op artikelen schrijven.
Fieldtesten lijkt me toch om inzicht te krijgen in hoe een aas zich houd op een bepaald water of bepaalde wateren en wat eruit te halen is en hoe het in verhouding staat met wat er voor de rest op dat water aan resultaten behaald word.
Ergens in bovenstaande werd ook aangegeven dat een fieldtester niet per definitie hoeft te kunnen schrijven.
Ook al ben je nog zo goed in spelling dan kan het nog zo zijn dat degene geen fatsoenlijk verhaal of artikel op papier krijgt.

Het moet trouwens ook niet zo zijn dat de topic nu omgeturnt gaat worden naar spellingtopic maar het hoe en waarom heb ik in een bovenstaande post al aangegeven.

Ik heb namelijk ook liever iemand bij me op het werk die verstand heeft van zaken, ook al heeft hij bv geen papieren. Liever zo iemand dan 1 met een aktekoffer vol met diploma's maar nog geen schroevendraaier vast kunnen houden.

Fieldtesten gaat om praktijkervaring/kennis niet om de theorie of stukjes schrijven.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-02-2006 15:29

Ja maar Eddy. Met een tas vol diploma's hoef je toch geen schroevendraaier vast te houden? Hooguit om een beetje te Nico-en.

:roll:

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

17-02-2006 15:37

Vroeger werd ik gesponsord door m'n ouders, toen ik ongeveer alles bij elkaar had ging de geldkraan dicht.

Logisch want deze hobby kun je zo duur maken als dat je wilt. Ik vind, zodra je zo goed als alles bij elkaar hebt je nog weinig nodig hebt.
De kosten voor de kleine dingen en af en toe vervanging zijn toch verwaarloosbaar.

Volgens mij zijn er trouwens ook weinig merken die een totaal aanbod hebben van visspullen. En van die merken die wel een lijn hebben is de kans wel erg klein dat je gesponsord wordt.

Volgens mij lijkt het ook meer dan dat het voorstelt zo'n sponsering.

En ik vind het nog steeds leuk om langs de plaatselijke hengelsportwinkel te wandelen om een doosje haakjes of iets te kopen. Hoort er toch gewoon bij...

Maar inderdaad, als je 14 bent kan het een droom van je zijn.

"Als al mijn visspullen nou betaald werden door iemand, als ik elke dag werd afgezet op de beste visplekken, als er dan ook nog voor me wordt gekookt, dan draai ik de vis wel binnen"

Volgens mij is sponsoring 1 grote illusie.

Dat houdt niet tegen dat ik het leuk vind om visspullen te krijgen van iemand....

groetjes
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

17-02-2006 15:41

Michel vd Bovenkamp schreef:


Volgens mij lijkt het ook meer dan dat het voorstelt zo'n sponsering.

groetjes



klopt michel...

zoals ik al eerder aangaf in deze topic, het kost mij meer dan het oplevert!
ik steek er veel uren in op allerlei manieren. benzine, beurzen, etc etc... het is meer een hobby binnen een hobby.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

17-02-2006 15:43

Klaas van den Herik schreef:Ja maar Eddy. Met een tas vol diploma's hoef je toch geen schroevendraaier vast te houden? Hooguit om een beetje te Nico-en.

:roll:

MVG

Klaas


Dat was een voorbeeld klaas, ik hoef toch niet alles uit te spellen? :roll: .

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

17-02-2006 15:46

He mark,

Je hebt wel als voordeel dat je altijd up2date ben en alle nieuwtjes weet binnen karperland. Maar ja dat kan ook hier op het forum.

Als je genoeg terug krijgt voor de moeite die je erin stopt dan is het wel aantrekkelijk, anders lijkt mij de tijd die je aan de sponsoring besteed verloren vistijd.

Groetjes
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

17-02-2006 16:37

Ik sponser me eigen kan een ander je ook niets opleggen.En blijft mijn hobby mijn hobby
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-02-2006 17:19

Eddy,

Geen spelt dussen te krijgen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-02-2006 17:43

ik wordt gesponsord door mijn vrouw telt dat ook ?

groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-02-2006 17:53

Ik daarentegen spons mijn vrouw... 8)
CarpeR Diem
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

17-02-2006 18:33

Marco Mensing schreef:Ik daarentegen spons mijn vrouw... 8)


Spons Marco????? :lol:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-02-2006 18:59

Misschien hier nog iets bij ?

http://www.sponsortrack.nl/welkom/
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-02-2006 18:59

@ Rene,
weet je wel ;


Afbeelding
CarpeR Diem