hoe komen jullie aan sponsors


Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

15-02-2006 15:52

Amen.....
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

15-02-2006 16:05

Vergeten we vooral niet al die sponsering op te geven aan de belastingen :P :D :wink:

Grtz Toon
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-02-2006 16:09

John,

Eigenlijk zijn de proline bollen kopers de sponsor van Bart.

:P
MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

15-02-2006 16:27

Klaas,

Dus als ik het goed begrijp mogen alle proline kopende karpervissers die foto van Bart en Betsy bewerken en dan hun eigen grimas erin fotoshoppen...

:wink: :wink: :wink:

Hoef je ook niet meer naar de waterkant in weer en wind en is sponsoring ook minder noodzakelijk

Grtz Toon
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

15-02-2006 16:42

[quote="Anton de Rijk"]

Dus als ik het goed begrijp mogen alle proline kopende karpervissers die foto van Bart en Betsy bewerken en dan hun eigen grimas erin fotoshoppen...
[/quote]

Kijk dat scheelt me weer een hoop tijd. 8) Dus dat bedoelt Ruudje met: Veel ueren maken is niet altijd nodig!!

Allen nog ff goed leren fotoshoppen.

mvg,
Kees

p.s. Anton je hebt een pb.
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

15-02-2006 16:44

is het niet zo dat als je gesponsord word dat je aan bepaalde dingen ''vast zit''

niks vooor mij...
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-02-2006 17:31

Arjen Kempen schreef:Hoe kan het dat jonge kerels als John nu al over sponsor praten.

Simpel,
als het gratis is, zijn (bijna) alle karpervissers er als de eerste bij.
Karpervissen is over het algemeen geen goedkope bezigheid, als je 14 jaar bent is het toch leuk om een eea te krijgen.

Moet je eens opletten hoeveel mensen er reageren als het om sponsoring/fieldtesten gaat...
CarpeR Diem
jacco noordermeer

15-02-2006 17:39

het is iig makkelijker als het je word aangeboden :wink:
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

15-02-2006 17:50

ik heb zlef de nodige ervaringen meegemaakt als fieldtester.
voor een aasfabrikant.
nou moeten de meeste onder ons niet gaan denken dat alles gratis is ,en was.
integendeel.
water uittesten .dan is vervoer en snipperdagen voor je eigen rek.
ook je eten is niet voor niets.
aleen het aas en het meer was gratis.
althans gratis.
de boilies dadie kon je kopen voor de kostprijs .oa.grondstoffen en draaien.
kleding kreeg je ook.alleen pas na 2 jaar.
de eerste 2 jaar kon je zelf betalen.
en al je verdere karperspullen was voor eigenrekening.

dit was de simpelste manier van sponsering.
ga je naar een fabrikant voor materiaalen te testen.ja dat word al een heel stuk moeilijker. ik ben met alles gestopt.omdat ook alles een verplichting werd.
en ik het ook niet meer zag als hobby.en was er ook bijna mee gestopt.

nu ik gestopt ben.heb ik ook geen verplichting en verandwoording meer af te leggen en vis ik nu ook een stuk relaxer.
sponsering is leuk voor een paar jaar .maar stop er op tijd mee.
echt .
dan is vissen geen hobby meer ,maar een verplichting
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

15-02-2006 17:56

Geen leidend, maar lijdend voorwerp lees ik wel...

Inmiddels heb ik idd een aantal hele mooie vissen mogen vangen, dat dit minder was geweest als ik de afgelopen 5 jaar mijn ballen had moeten betalen moge duidelijk zijn lijkt me zo. Het mes snijdt aan 2 kanten zeggen ze dan wel..

Een klein verhaaltje over Bruustig Bartje

Even een klein verhaaltje over Bart, hoe hij in de wonderlijke commerciele wereld van het vissen is gerold. Ik ken Koos (eigenaar van PL) al een tiental jaren. Toen kwam hij bij ons op de parkvijver vissen en gaf me een a4 tje met daarop flavours en prijzen daarvan (zo is hij begonnen, dus wie weet is er toch hoop Ronnie!). In de jaren daarna kwamen we elkaar vaker en vaker tegen aan de waterkant totdat ik in 1997 met zijn boilies wat ging vissen en ook daarop mijn eerste dertiger wist te vangen. In die tijd heeft Koos mij ook aangedragen bij mijn huidige baas als "ideale" werknemer voor de hengelsportafdeling, wat ik tot op de dag van vandaag nog met veel plezier doe als bijbaantje. In 98 liet ik nog mijn eigen mixen bij hun draaien (wat een gevloek moest dat zijn geweest met al die hennep daarin...) en in 99 heb ik daar mijn boilies gewoon gekocht. In 2000 werd de stap gemaakt om enkel nog aan winkelieren te gaan verdelen (1e keer Zwolle) en er moest ook een Website komen. Het werk daarvoor nam ik op mijn schouders en in ruil daarvoor kreeg ik een gedeelte aas (betaling in natura). In 2002/2003 deed ik daar ook wat vertegenwoordigers werk bij en ook dit werd betaald in ballen, waarna we er maar de naam fieldtester van hebben gemaakt. Nu doe ik enkel nog promotioneel en test "werk" in ruil voor mijn ballen. Koos is inmiddels een van mijn beste kameraden en dat zal ook wel zo blijven. Het steekt dus in mijn geval wat anders in elkaar dan bij een normale sponsoring....

Zoals je kan lezen is mij geleidelijk aan de mogelijkheid geboden om een beetje in het bedrijf te rollen daar, dit waardeer ik nog steeds en vandaar dat ik ook echt niet zal gaan lopen nu je wat bekender bent. Waarom? Zij hebben mij de mogelijkheid geboden en durf hard te zeggen dat ik zonder deze mogelijkheid lang niet de wateren zo goed had kunnen aanpakken.

Promotioneel gezien, het schrijven/lezingen, etc. is echt mijn eigen keuze geweest. Ik probeer uiteindelijk van mijn hobby mijn beroep te maken en het is dan wat makkelijker als je iets bekender bent in het wereldje. Het is iets dat ik altijd wel gewild heb, waarom weet ik ook niet direct. Dit doe ik dus niet zozeer als goedmaker voor PL, maar meer voor mezelf. Daarbij vindt ik het gewoon ontzettend leuk om mijn belevenissen met anderen te delen, daarom hebben mijn artikelen ook zeker geen hoog commercieel karakter. Dat PL er wel baat bij heeft moge duidelijk zijn. Ook is het voor mij nog eens een leuke bijverdienste, die auto loopt ook niet op water...

Sponsoring of verkapte verkoop

Ik kan me op zich wel vinden in het verhaal van Geert hoor, wanneer je een deel moet betalen ben je eigenlijk niet echt gesponsord, maar krijg je korting... Toch werkt het in bijna alle gevallen zo bij de bedrijven, buiten de echte bekendere vissers, die hebben vaak nagenoeg geen limiet. Bij ons niet anders, waarom, ze moeten in princiepe blij zijn met die 500 of 1000 euro die ze op een jaar besparen, da's stiekem toch veel geld. Wel wordt er met een prestatiecontact gewerkt, mensen die promotioneel meer werk verrichten worden ook meer beloond. Dit stimuleert dus ook weer om activer te zijn in jouw rol als testvisser/promotieorgaan zijnde. Iedereen gewoon alles gratis geven staat ook niet gelijk aan de meerwaarde die zij hebben, juist voor die meerwaarde worden de vissers beloond in producten. Dat de consument uiteindelijk dit betaald is logisch, daarom wordt ook niet alles gratis zomaar gegeven, anders zou de consument simpelweg meer moeten gaan betalen voor iets wat voor hem en het bedrijf geen meerwaarde heeft.

Bij veel startende bedrijfjes zie je het ook, 10 of zelfs 20 "testvissers" die een deel of alle producten die zij gebruiken tegen een gereduceerd tarief betalen, waardoor er toch al een deel vaste omzet is. Een logische manier om een stap in de markt te zetten.

Tussen sponsoring en echt testvissen (meedenken in productontwikkeling) zit wel degelijk een verschil, die omslag zijn wij ook aan het maken. Dat kost tijd, maar gaat zeker de goede kant op. Dat is iig wel het uiteindelijke doel dat gesteld is aan vooral het Nederlandse en Belgische team...

Testvisser "mogen" worden

Een sollicitatiebrief of e-mail (zeker een honderdtal komen er binnen per jaar) worden iig bij ons steevast beantwoord met een nette maar standaard afwijzende mail. Je toont wel bereidwilligheid, maar op de verkeerde manier. Inmiddels ben ikzelf verantwoordelijk voor coordinatie en werving van testvissers in Nederland. Zoals ik al aangaf moet een gevraagde persoon mij of de eigenaren opvallen in de media of nog liever aan de waterkant. Dan leer je iemand kennen, zijn kwaliteiten en vooral persoonlijkheid. Dan wordt iemand na overleg pas een contact aangeboden, waarin in princiepe niks hoeft, maar je zelf kan laten blijken wat jouw meerwaarde voor het bedrijf is en aan de hand daarvan ook in de loop der jaren een (als het goed is) steeds groter 'limiet' ontstaat.

Welkom in de wonderlijke commerciele wereld van het testvissen, ik heb een aardig beeld hoe het ook bij anderen er aan toegaat, maar daar kan ik niet direct over oordelen, dus daar hoor je me dan niet over.

Maar je hebt ook hele bekende namen, topvisser dat zeker, die alles krijgen maar mijn inziens geen directe meerwaarde hebben voor een bedrijf (testen nagenoeg niks en publiceren ook (bijna) niet), wat heeft sponsoring dan voor zin voor een bedrijf ondanks dat het een ontzettende goede visser is?
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

15-02-2006 17:59

Aart Lokhorst schreef:John, gezien je Nederlands hierboven heb jij harder een school nodig dan een sponsor...


hee grijze postduif. kun je niets anders als iedereen een beetje afkraken.
ze kunnen niet allemaal zo geleerd zijn als jij :evil: :evil:
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

15-02-2006 18:05

Idd Bart, een bedrijf heeft natuurlijk meer aan personen die een meerwaarde geven aan het bedrijf door mensen die artikelen schrijven of dialezingen geven etc ... Het is normaal dat het de dag van vandaag meer om de persoonlijkheid gaat en dit stel ik ook op prijs. Vroeger telde alleen grote vissen, ben ik blij dat het vandaag de dag niet meer draait om al die beren. Iemand die goed kan schrijven geeft naar mijn inzien meer meerwaarde aan een firma dan iemand die wat foto's van dikke veertigers en vijftigers publiceerd op de website.

Sponsoring verdien je door je in te zetten voor bepaalde dingen, je eigen visserij of vb. jeugdcommissie. Als je je eigen blijft en niet langs je schoenen gaat lopen (zoals zovelen de dag van vandaag) dan wordt je ooit wel eens beloond voor je inspanningen. Je moet het natuurlijk niet verwachten wanneer je nog zéér jong bent.

mvg tom
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

15-02-2006 18:19

ook ik heb mijn beloningen gehad hoor.
geen kwaad woord over.
maar ik verkies vissen toch als hobby
als dat ik er een beroep van moet maken.
kijk zoals het bart is vergaan.
heeft hij het nu goed voor elkaar.maar ook hij heeft er hard voor moeten werken en staat na mijn inzien nog aan de drempel van een mogelijk mooie toekomst.
maar ik ben er mee gestopt omdat ik niet verplicht 10 dertigers en 5 veertigers per jaar voor hun moet gaan vangen.

daarom vind ik ook dat persoonlijkheid ook een grote rol moet spelen in dit soort dingen.
want heb je die persoonlijkheid niet.
dan kan je het shaken.

bart ga zo door .en maak er wat moois van zodat iedereen eens een goed voorbeeld heeft aan jou.
als degene die denken dat sponsers je even voor een 3000 euro of meer aan materiaalen en aas geven
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

15-02-2006 18:40

William wie zegt dat je zoveel dikke vissen moet vangen? Daar draait het bij vele firma's niet meer om hoor.

grts
Gebruikersavatar
john van der waal
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-02-2006 14:58
Locatie: hendrik ido ambacht

15-02-2006 19:01

ik begon met de vraag hoe koemn jullie aan sponsors.

nu ik bijna een dag er mee bezig ben merk ik dat de ene helft advies geeft van wat je kan doen en sommig het ook afkraken.
ik heb groten deels antwoord gekregen en ben er blij mee alles staat in een word document en ik ga het op mijn gemak door lezen.

hierbij wil ik iederen bedanken die nuttige informatie heeft gegeven.
kijk uit voor honden die zijn namelijk dol op hengels.

Als lijken op lijken lijken lijken lijken op lijken is bewezen dat lijken op lijken lijken.

als een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol pot vis pis
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

15-02-2006 19:40

Albert v Hasselt schreef:
Aart Lokhorst schreef:John, gezien je Nederlands hierboven heb jij harder een school nodig dan een sponsor...


hee grijze postduif. kun je niets anders als iedereen een beetje afkraken.
ze kunnen niet allemaal zo geleerd zijn als jij :evil: :evil:


Waar slaat dit op?

Mag je me eens uitleggen Albert.

Zo'n rare opmerking was het overigens niet.
jacco noordermeer

15-02-2006 20:55

albert , :cry: :-?
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

15-02-2006 20:59

Hee Hurk,

In de regio Friesland zijn we al vertegenwoordigd door een goeie kloot


Ik mag dan wel lief lachen, ik heb wel spierballen hoor.... 8)

Gr.,

Martin
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

15-02-2006 21:19

Is het niet zo dat je producten mag testen voor een bedrijf ipv dat je echt gesponsord word, dit komt volgens mij vaker voor. Of zie ik dit verkeerd?
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-02-2006 21:20

Haha, je blijft toch lachen. Humor zo'n topic. Toen ik 14 was, werd ik gesponsord (aas) door m'n moeder. Ze kookte altijd wat extra aardappelen! :wink:

Jongen, ga lekker vissen en als je ooit gevraagd wordt zeg dan lekker nee en ga door met ZELF vissen.

Ze hoeven mij dus niet te vragen, ik zou me belemmerd voelen in m'n visserij, want ze willen toch wat van je. Voor mij geen pet, muts, sjaaltje of bollen. Dat frommelen ze bij zichzelf maar op een plekje waar de zon nooit schijnt.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

15-02-2006 21:20

Ik ben enorm goed in orale sex :oops:



Groetjes,


Ruud
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

15-02-2006 21:24

Zal wel dicht bij mekaar liggen ton!

Ik zoek nog sponsors die vrouwen kunnen leveren aan de waterkant :lol:
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
john van der waal
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-02-2006 14:58
Locatie: hendrik ido ambacht

15-02-2006 21:25

onderhandel dan is met een disco eigenaar die kan je mischien veder helpen
kijk uit voor honden die zijn namelijk dol op hengels.

Als lijken op lijken lijken lijken lijken op lijken is bewezen dat lijken op lijken lijken.

als een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol pot vis pis
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

15-02-2006 21:26

He Pikkie je treft het :lol:

Waar vis jij graag??
we lappen met ze alle wel 2 € krijg jij een mooi mokkeltje GESPONSERD!!!!!!!!!!!!!!!!

haha


Groetjes,


Ruud
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

15-02-2006 21:57

Je maakt goede topics aan John! Heb je al bij de fototopics gekeken?