Unsters controleren!!


Pieter de Jongh

26-01-2002 22:33

hoi menno,
als het morgen beter is buiten zal ik het zelf nog eens controleren.
Ik begin er nu niets meer van te begrijpen.

Groeten pieter
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

27-01-2002 17:33

En Pieter?

Gaf ie ook bij jouw op beide manieren hetzelfde aan?

Dus Marc Pansar staat de plank mis met zijn afwijkingen tot 7.5%?

Vr.Gr.,

Bertil
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

28-01-2002 07:27

Hoi allemaal

Bij mij is er wel degelij sprake van een afwijking als ik de klok zelf vasthoud(zwaarder) als dat ik de haak vasthoudt. Ik heb een waymaster, en jullie?

mvg

Roger Feijen
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

28-01-2002 11:36

Ik snap er nu echt geen reet meer van!!!

Ik heb zojuist de volgende proef gedaan:

- Unster op 0 KG gesteld met mijn weegzak eraan. Ik hield de unster overigens vast met behulp van een weighbar
- vervolgens heb ik een emmer verf in mijn weegzak gedaan en gewogen. Wederom tilde ik middels de weighbar. Het gewicht: 7,0 KG
-vervolgens verwijderde de weighbar EN de haak. Nu ging ik dezelfde emmer verf weer wegen, maar nu tilde ik aan het lusje van de unster zelf. Gewicht: 7,0 KG!
-Daarna herhaalde ik de weging weer, maar nu tilde ik de unster op aan de onderkant. Gewicht: 7,0 KG!
- Nu herhaalde ik de laatste weging weer, maar nu hield ik de unster schuin naar rechts. Gewicht: 6,5KG?!?!
- En als je de unster schuin naar links houdt? Gewicht 6,5 KG!

Jaja, ik snap er dus niets meer van! :???:

Groet Martijn
Tom Boer

28-01-2002 13:53

Een hele vreemde zaak.

Ik hoop dat er iemand licht in deze duisternis kan scheppen.

Groeten,

Tom
Remko de Boer
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Lichtenvoorde

30-01-2002 18:28

Komma's, ja dat geeft de unster toch ook aan?
En ik zeg ook niet dat nouwkeurigheid (ook al is het voornamelijk voor jezelf) verkeerd is.

En of dikke vis je een betere visser maakt, ik dacht het niet nee. Dat dus houd automatisch in dat als je geen of weinig vis boven de dertig (veertig??, want die kant stevenen we toch onderhand wel uit niet?) hebt, je een slechtere visser zou zijn.

Ik heb het al vaker geschreven, het komt er maar opo aan welke wateren je bevist en hoe jij het daar doet tov anderen. Daaraan kun je een beetje meten hoe goed je bent.
Zit er geen dikke vis? Pech...

Ik ken een ondiep watertje met VEEL heel kleine vis.
Vang je er een, is het hele water op de hoogte van je aanwezigheid. Maak daar maar eens een reeks op zeg en middag, ik geef het je te doen. Voor de gewichten hoef je er niet te gaan zitten hoor, er komt nix boven de 10 pond. Maar wil je het een en ander leren, is het geen verkeerde keus.
Vissen daar zijn bijvoorbeeld een "BEETJE" lijnschuw, vluchten als je aan het voeren bent etc.

Dat dit ook op andere wateren het geval is, staat voor mij vast, alleen zie je er minder van. Dat wil echter niet zeggen, dat het niet gebeurt. En ook niet dat je maar klakkeloos te werk kunt gaan en je rafinesse thuis kunt laten.
Dus zelfs als ik op afstand vis, houd ik me op eigen oever toch best wel gedeist (op een enkele uitzondering na dan, ok...). WANT, vis die ik onder eigen kant de stuipen op het lijf jaag, vang ik 80 meter verder voorlopig ook niet meer. Het kan zelfs zo ver gaan, dat die zenuwachtige vis verderop ook ander vissen aansteekt.

Hmm, ik dwaal een beetje af, zoals gewoonlijk. Maargoed, laat het een les(je) zijn die je verder kan helpen (hopelijk niet en denk je er al jaren aan :smile:.
Waaraan te denken??? Pinnen/ haringen ed in de gron meppen, hardop praten in de avond, eigenlijk alles, wat de vis niet aan dat betreffende water gewend is (en als niet bedreigend ziet).

Ok, genoeg geweest, ik ga eten

Groeten, Remko