Verzekeren kan!!!


Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

17-03-2006 23:13

verzekeren kan als JIJ maar wilt betalen maar als ZIJ moeten betalen komen de kleine lettertjes in beeld.
jan van kranenburg

18-03-2006 02:32

Heb vorig jaar bij de ANWB offerte aangevraagd, en daarna mondelinge
toelichting mogen ontvangen. Correct afgewikkeld.
Maar zat onmiddelijk al in de problemen omat mijn CJW en Sielhorst-hengels 2e hands gekocht waren. Dus GEEN bonnen!

Verder uitgebreid gesproken over "verwijtbaarheid".
Gaf geen absolute duidelijkheid, maar ik kon eruit destileren dat b.v. slapend in een tentje, en bij wakker worden constateren dat je spullen
verdwenen zijn, er sprake is van "verwijtbaarheid". Je moet toezicht houden. Dus geen uitkering!

Uiteindelijk afgezien van verzekering buitenshuis en de spullen gespecificeerd opgegeven bij mijn inboedelverzekering.

Bij diefstal uit mijn berging en/of afgesloten auto, ben ik goed verzekerd.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-03-2006 07:33

Auto maximaa eur 200. Jan.

Is een standaard.

Uitspraak: je moet je schade aantonen. dit kan met bonnen, hoeft niet.. Sterker je kan een "deskundige" laten taxeren en een waaarde opgave laten doen. Kopie naar je verzekeraar.

Klein puntje:

Zegt een adviseur, die verbonden is aan de verzekraar, RVS, ANWB, je iets toe, wordt die adviseur geacht ipv die verzekeraar te spreken.

Zegt een onafhankelijk adviseur je iets toe, is dat niet in alle gevallen zo. Zijn nu verplichtte BAVAM polis zal dan uitkomst moeten bieden.

Overigens was zelden of nooit diefstal de hoofdschade oorzaak. Vaker fietswielen en autoportieren. Er zijn meer hengels kapot gegaan, dan er ooit verkocht zijn. Nog niet zo lang gelden keurig netjes geholpen door de winkeliers, zij mochten de schade regelen. Pretsetjes werden keurig ingeruild voor complete foxuitrustingen, natuurlijk zonder de gebruikelijke korting.



MVG

Klaas
Nick Kerssens
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-12-2004 14:49
Locatie: groningen

19-03-2006 21:13

Toen ik mijn huisje inrichte en dus ook een inboedel verzekering afsloot (aegon) sloot ik daarbij ook meteen een verzekering af voor mijn hebgel spullen. Denk dat ik zo'n 2 a3 euro betaal extra boven op mijn inboedel verzekering. Ben dan tot een bedrag van 2000 euro verzekerd. Welke voorwaarde daar presies aan zitten weet ik niet, maar weet wel dat toen mijn eigenbouw voerboot zonk hier voor in de vaart....... ja lach maar, ik gewoon de bon eff moest opsturen met de matrialen enzo. Daar ging vervolgens nog eens 100 euro af eigen risico, en de rest stond keurig een week later op op mijn bankrekenig. Ik dacht ik meld het eff.
beter een pieper als wekker dan de wekker van maandag ochtend
Hjalmar Stoete
Berichten: 31
Lid geworden op: 29-05-2002 02:00
Locatie: Duiven

20-03-2006 21:32

Had je een duikboot gebouwd? :D
(sorry kon het niet laten.......)
Nick Kerssens
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-12-2004 14:49
Locatie: groningen

21-03-2006 17:31

...Duhhh.... Tja al met al een naar verhaal, kan er nu wel om lachen, maar als je toen die opmerking had gemaakt, had je der achter aan gegeaan........ haha
beter een pieper als wekker dan de wekker van maandag ochtend