Verzekeren kan!!!


Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

27-01-2006 13:00

Ook ik wil nog even wat info kwijt over een verzekering.
Ik ben naar de ANWB gegaan en heb ze m,n probleem uitgelegd.
Na overleg van rekeningen van m,n hengeluitrusting heb ik de boel kunnen verzekeren.Dwz. ik heb m,n hengels,molens,tent,boot,tas met klein materiaal,fishfinder,elektromotor en diverse andere kleine spullen verzekerd. Ik heb bij de ANWB verteld,dat ik vaak s,nachts vis en ook soms alleen. Daarna hebben ze voor mij een polis gemaakt en hebben mij voor plm.4500euri verzekerd!!!Je bent dan niet je hele leven tegen nieuwwaarde verzekerd. Zou ook niet normaal zijn!
Als je bereid bent de premie die je dan verteld zal worden,te betalen ben je goed verzekerd!!!
Ik ben dus goed verzekerd.De ANWB is een goede verzekering voor je hengelspullen!Ik heb er GEEN aandelen en krijg ook geen procenten van ze!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-01-2006 13:26

Vertel eventjes wat polisvoorwaarden, of waar ik ze kan lezen.
mn dagwaarde berekening, en uitkering bij onbeheerd en wat onbeheerd volgens de heren betekend.
En ook wat de premie is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

27-01-2006 13:37

Hoki Douwe,
Nee,dat is nu net wat ik niet ga doen. Mijn verzekeringsvoorwaarden zijn voor mij gemaakt.Dus die van jou,,doe je best! Ik heb deze Topic gemaakt met als doel;
Je kunt je verzekeren,als je er wat voor wilt gaan doen.Dus Douwe,ga naar de ANWB.Vraag ze dezelfde dingen die in de openingstopic staan en de rest zullen ze je vast daar wel vertellen.Ik woon in Den Haag.Ik weet dus niet of het overal het zelfde in het land is.In ieder geval hebben ze hier alles wat ik wilde op polis gezet.Ik heb later nog even m,n Delkims(incl. afstandsb.)erbij verzekerd.Ik hoop dat je hier voldoende info hebt!
Mvgr.Aaron
Ps. Ik wist niet dat jij geen lid was van de KSN?
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-01-2006 13:48

Oke dan, niet de premie dan, wel de voorwaarden die zijn toch niet geheim?
Dat je je kunt verzekeren is al lang bekend alleen de kleine lettertjes daarin zit de kneep.
Vraag eens wat je uitgekeert krijgt voor twee hengels met beetverklikkers landingsnet rodpot en voerboot met een waarde van €3000,00 nieuwwaarde 3 jaar oud.
Je bent het in de nacht, terwijl je lag te slapen in je dichtgeritsste bivy, kwijtgeraakt, toen je wakker werd was de boel verdwenen.

Of je wordt beroofd bij een water wat bekend staat om zijn criminele omgeving, jij wordt geacht te weten van de risico,s want jij kent de omgeving.
Zomaar twee voorbeelden die niet denkbeeldig zijn dat weet jij ook.
Vraag daar eens om voor de aardigheid, dat zijn de vragen die je moet stellen niet of je de boel kunt verzekeren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

27-01-2006 13:53

Hoi Douwe,
M,n naam is Aaron!
Ik denk dat je m,n mail niet echt goed gelezen hebt. Ga zelf dus naar de ANWB en vraag ze het hemd van het lijf.Wat jij nodig hebt enz.
Ik ben tevreden met m,n polis en dus,als je de polisvoorwaarden wil weten;
Ga naar ze toe!!
Veel sukses.
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

27-01-2006 13:58

Aaron, als je zo weinig kwijt wilt en geheimzinnig doet over jouw verzekering zeg dan helemaal niets.
Hier schiet totaal niemand iets mee op.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

27-01-2006 14:08

Hallo Wil,
Als jij vind dat ik geheimzinnig doe is dat jou probleem .

Het heeft geen funktie om over MIJN polisvoorwaarden te vertellen,want die zijn voor mijn hengelspullen.Ga zelf op pad en vraag wat jij nodig hebt.Ik heb verteld dat het mogelijk is en voor mij is dus m,n verzekering okee.
Mvgr.aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-01-2006 14:17

Aaron, jou topic heeft totaal geen enkele zin, jij maakt het een geheimzinning spelletje wat je onder de tafel van de ANWB kunt spelen.
Of ben je nu in verlegenheid gebracht om dat je de werkelijke vragen hebt overgeslagen?
Bij een andere verzekering vraag je toch ook wat ze uitkeren bij het verloren gaan van het object?

Verzekeren kan al heel lang, uitkeren daar zit een probleem als je daar aan voorbijgaat oke dat is jou zaak.
Vissen is een hobby, geen religie!
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

27-01-2006 14:24

Aaron,

Ik ben al een jaartje of 20 lid van de anwb wegenwacht, wat Douwe schrijft is geen hersenspinsel ( kleine lettertjes) begin eens bij carbon hengels er is nl geen verzekering die die dingen dekt.
En als je al wilt verzekeren om goeie dekking te hebben zijn er verzekeringen die dan 10% van nieuwwaarde als polis rekenen per jaar.
Maar als je iets verteld is het meestal wel prettig om te weten waar het over gaat, en niet alleen dat je een verzekeringspolis hebt afgesloten.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

27-01-2006 14:28

Hoi Douwe,
Ik doe nog 1 poging om het uit te leggen.Ik heb alle vragen gesteld mbt. tot diefstal,vermissing,breuk,slapen enz. enz. Is dat je duidelijk? Ook heb ik alles gevraagd wat ze uit gaan keren. Is voor mij helemaal in orde!Natuurlijk krijg je niet alles nieuw,als je spullen jaren oud zijn. Er is voor mij niks geheimzinnigs te doen.Ga zelf naar de ANWB,vraag daar over je spullen en dan heb je voor jou de antwoorden.Ik heb me verzekerd en ben tevreden.Daar betaal ik plm.180euri voor.
Mvgr.Aaron.
Ps.Ik ben niet zo gauw in verlegenheid gebracht hoor,zeker niet als al mijn vragen een goed antwoord hebben gekregen!Trouwens kan je bij de ANWB dingen onder tafel regelen.Is mij niet bekend!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-01-2006 14:45

Ik ben blij dat jij tevreden bent Aaron, ik wens je nog veel plezier van je huidige spulletjes, het is soms vreemd ontwaken,niet alleen aan de waterkant ook als het werkelijk tot uitkeren moet komen.
De verkoper van de polis bepaald namelijk niet of er en hoeveel er uiteindelijk uitgekeert wordt.

Voorbeeldje? een duur glazen object, het object wordt omgestoten, de dader neemt contact op met zijn uitgebreide verzekering, natuurlijk valt het onder de dekking.
Uiteindelijke uitslag geen vergoeding een dergelijk object moet je dusdanig neerzetten of beschermen dat omstoten niet mogelijk is.
Het is veel later goedgekomen omdat de eigenaar toevallig iets meer weet dan de gemiddelde Nederlander maar toch.
Vissen is een hobby, geen religie!
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

27-01-2006 14:54

Douwe,

Bij mij hetzelfde, diefstal gehad alles in orde goed verzekerd kwam expertisebureau met rapport alles was goedgekeurd.
Totdat ik de papieren thuis kreeg ik dacht dit klopt niet, bedrag was veel lager als toegezegd.
Bleek iemand even prijsopvraag te hebben gedaan bij raven.
Om lang verhaal kort te maken, advokaat kontakt genomen bleek raven 90% niet te kunnen leveren bijv karsten/spinhoven ed.
Na een brief van de advokaat werd dus wel hele bedrag uitgekeerd scheelde op dat moment 2300 euro.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

27-01-2006 14:57

Hoi Douwe,
Ik hoop dat ik er nooit gebruik van hoef te maken!!
Ik ben al 1 x berooft,dus dat is wel genoeg denk ik.Maar bedankt voor je woorden met inzicht!
Mvgr.Aaron
Ps Mij geeft het in ieder geval een goed gevoel dat ik een verzekering heb!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

27-01-2006 15:01

paul veenendaal1 schreef:Douwe,

Bij mij hetzelfde, diefstal gehad alles in orde goed verzekerd kwam expertisebureau met rapport alles was goedgekeurd.
Totdat ik de papieren thuis kreeg ik dacht dit klopt niet, bedrag was veel lager als toegezegd.
Bleek iemand even prijsopvraag te hebben gedaan bij raven.
Om lang verhaal kort te maken, advokaat kontakt genomen bleek raven 90% niet te kunnen leveren bijv karsten/spinhoven ed.
Na een brief van de advokaat werd dus wel hele bedrag uitgekeerd scheelde op dat moment 2300 euro.

Gr Paul

Hoi Paul,
Ik heb wel alles laten benoemen en had ook de rekeningen van al m,n spullen.Niks van Raven,maar van diverse hengelsportwinkeliers!!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

27-01-2006 15:13

Aaron,

Bij mij waren alle rekeningen aanwezig zelfs de code's van bepaalde spullen die gemerkt waren incl foto's.
Expertisebureau is zelfs nog bij de leveranciers geweest om te checken, het is niet zo dat als jij een procesverbaal hebt (die is dus noodzakelijk) ze zo maar even uitkeren.
Maar een gewoon iemand van de verzekering had even bij raven geinformeerd en die riep oh dat kost die prijs.
Ik bedoel ermee te zeggen dat het niet zo makkelijk gaat als je denkt, vooral niet als er uitbetaald moet worden.

Paul

En even voor de duidelijkheid, bij mij komt nog niet een haakje van raven in mijn assortiment.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

27-01-2006 15:25

Aaron mijn probleem is het niet, geheimzinnig doe je wel.

Er worden hier normale vragen gesteld naar aanleiding van JOUW topic.
Die vragen had je kunnen verwachten, het niet beantwoorden van die vragen is jouw goed recht, niks mis mee, maar open dan zo'n topic niet.

Je kunt alles maar dan werkelijk ook alles verzekeren als je wil, dus ook hengelosport materialen.
Het gaat zich om de voorwaarden die gesteld worden en mondelingen tellen echt niet, de voorwaarden van een verzekerings maatschappij zijn bindend.
Als jij het een en ander niet op papier hebt kan jouw verzekering wel veel zeggen maar wat telt is hetgeen geschreven is (triest maar waar)

Dat in jouw geval je verzekering jouw een gerust gevoel geeft is alleen maar positief voor jouw.

Maar ik wens je veel succes met je verzekering en hoop voor jouw dat je er nooit gebruik van hoeft te maken, is een nog veel gerust stellendere gedachte.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

27-01-2006 16:10

jongens laat aaron toch links of rechts liggen.

als die jongen het niet wil vertellen dan verteld tie het niet.
laat hem maar zijn bokkepruik aantrekken .
want volgens mij heeft tie zijn kleine lettertjes gelezen .
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

27-01-2006 16:16

TIP:
laat alles wat je wilt verzekeren,
o.a. dat je nachtvist en dan niet actief bij je hengels ben meenemen op het aanvraag formulier.
keuren ze het goed dan moeten ze wel uitkeren.
want die verzekerings maatschappij heeft het goedgekeurt.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-01-2006 16:25

heb er geen verstand van, maar de schade last ligt boven de 85%. Dat amakt dit soort verzekeringen onrendabel, dus daarom hebben de meeste maatschappijen de polis beeindigd.

Kostbaarheden verzekeringen zijn verzekeringen tegen alle van buiten komende onheilen. Dus problemen over de dekking zijn er niet. Echter: er dient aangifte gedaan te worden. Dit werd wel eens vergeten ( ook ik) En men dient de nodige voorzichtigheid te betrachten. Wat resulteerde in de voorwwarden voor dekking in een voertuig.

Uitkering was/ is (ik heb hem nog) naar dagwaarde. Op duurdere zaken afschrijving 12,5% per jaar tot ongeveer de helft van de waarde.

Ben eens bezig geweest met een KSN polis. Zou nog wel kunnen, maar er zal minimaal 50000 eurie aan premie binnen moeten komen. Zeg 500 polissen.

Hebben we nog een polis gehad welek door winkeliers verkocht werd. Gouwe handel.... voor die winkeliers. Ze konden zelf de schade regelen. Je begrijpt Badger werd gerolen voor Fox.

Ik denk nu dat er via Sportvisserij Nederland nog een polis te sluiten is.


maar ja weet ik veel.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-01-2006 16:34

William jij bent een grapjas, de acceptatie is er dan wel maar hoeveel lezen en als ze dan lezen begrijpen de reikwijdte van de voorwaarden?
Als je zoveel "verstand van verzekeren " hebt weet je dat maar al te goed.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-01-2006 16:38

Ach mannen ....

Ik wil jullie spullen wel verzekeren hoor, we moeten het alleen even over de premie hebben.

Minimaal 1000 polissen, tegen 10% van de nieuwprijs jaarlijks.
Dan keer ik de dagwaarde uit mocht jullie een keer ellende overkomen.

Groet Marc

Aanvullende kleine lettertjes zijn aan mij op ieder willekeurig moment te bepalen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

27-01-2006 17:55

Na alle op en aanmerkingen,moet me toch nog wat van m,n hart.
Ik heb in overleg met de ANWB een verzekering afgesloten.
Ik heb alle kleine lettertjes gelezen.
Ik heb alles uitvoerig besproken.
Ik heb ook alles gevraagd over vervangende spullen bij diefstal.
Ik heb ook de garantie dat bij diefstal,ik nieuwe spullen krijg.
Ik heb m,n hengelspullen bij diverse winkeliers gekocht.
Ik heb m,n spullen ook geindexceert,dus spullen duurder,ook dat betalen.
Ik weet dat je die spullen niet bij Raven kan kopen,omdat die geenCTH.,Solar,enz. verkoopt.Dus de te kopen nieuwe spullen,zullen bij dezelfde winkeliers gekocht moeten worden.Daar kan volgens mij geen advocaat omheen!!
Ja ,heren,ik weet niet alles,dus ik hoop dat als er iets mis gaat,ik verzekerd ben!Ik vond het nodig,om te vermelden dat je je kan verzekeren bij de zeer grote ANWB.Er is niets geheims aan.Wel zal ik uiteraard,aangifte moeten doen,wat er ook aan de hand zal zijn.
Ik bedank iedereen en ik blijf maar het goede geloven!!
Mvgr.Aaron.
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

27-01-2006 18:23

dus je hoopt nu alleen maar dat je spullen geklauwt word aaron.
leuke uitlokker is dit .

nou stel ik het volgende voor.
jij laat je spullen jatten .en zet dan je verslag ,van aangifte voor diefstal tot en met de uitkering hier op het forum.
en dan weten we gelijk of je een wereld polis heb afgesloten of niet.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

27-01-2006 18:25

Aaron,

Goed lezen wat ik geschreven heb.
Mijn advokaat heeft dus juist een brief naar verzekering gestuurd OMDAT er niks van RAVEN gekocht was.
En de verzekering VERPLICHT jouw NIET waar jij je spullen terugkoopt.
Maar als jouw spul zeg maar 1 jr oud is krijg je al een mindere uitbetaling van de kwitantie 10% afschrijving.
Dus als jij nu voor 5000 euro hebt opgegeven krijg je nooit meer terug als 4500 euro.
En mijn spullen zijn verzekerd tegen 10% van totale waarde bij LOYDS en ik kan je meedelen dat dat ook beduidend meer is als 180 euro p/jaar.
Ik heb nl ook de kans gehad om via ANWB te verzekeren met korting omdat ik al heel lang lid ben.
Omdat wat jij schrijft niet gegarandeerd werd heb ik dat juist niet gedaan.

Gr Paul
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

27-01-2006 18:27

ach douwe ik weet dat jij altijd graag het laatste woord wil hebben .van mij mag je hoor :P
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )