oostblokkers


Plaats reactie
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

20-01-2006 10:49

ik hoor verontrustende berichten van oostblokkers die karpers afslachten bij de vleet.zowel in nederland maar ook op frankrijk.

het schijnt ook dat justicie hier niet wil of kan optreden.
zo raken we wel onze bestanden kwijt en karpers met wel verdiende namen zullen we ook gaan verliezen

wat zijn jullie ervaringen.hebben jullie al wat gezien of gehoort ?

OF BETRAPT !!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-01-2006 10:58

Als er geen meeneemverbod op karpers geregeld is wat wil je er dan tegen doen?
Heftig protesteren bij je HSV, er met veel karpervissers voor zorgen dat er een meeneemverbod komt.
Dat is altijd beter dan hier om reacties vragen.
En ja in Friesland is het verboden karper en snoek mee te nemen dus er kan ingegrepen worden, als de vissers het maar doorgeven.

Sociale controle begint bij jezelf :roll:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

20-01-2006 13:18

Ik hoor inderdaad wel heel veel van dit soort berichten, maar heb dit nog nooit ''aan den lijve'' ondervonden. Misschien vis ik niet op de wateren die voor onze oostblokvrienden intressant zijn. Verder ken ik eigenlijk ook niemand die zulke praktijken ook zelf gezien heeft, het blijft bij verhalen.
Gebruikersavatar
Danny Loch
Berichten: 148
Lid geworden op: 14-01-2006 11:39
Locatie: Bergen op Zoom

20-01-2006 17:45

Wij hebben het aan het water gehad, was een rus. Iedere keer als we vis hadden kwam ie aangerend. Wilde de vis kopen, dan op de BBQ gooien. We waren zelfs uitgenodigt om te komen eten.

Nadat we dit bekend hadden gemaakt aan de vereniging van dit water was het afgelopen en hebben we heb niet meer gezien, nog gehoord.
Gebruikersavatar
Lars Akkermans
Berichten: 185
Lid geworden op: 21-08-2003 02:00

20-01-2006 19:01

Ik heb meegemaakt we ik ging vissen op een vijver en ik zag een auto staan met een pools kenteken ik dacht oh dit kan niet goed zijn, en het bleek ook toen we ze een snoek zagen vangen ging hij op de kamp en toen kwam er eens een hamer tevoorschijn en een plastice zak toen ik met mijn vismaat zo snel mogelijk maakte om bij de kantine te komen dit haden de poolen ook in de gaten ze wiste niet hoesnel ze moesten opruimen toen de eigenaar van de katine naderden reden ze net weg hij wilde ze nog tegenhouden maar tervergeefs hij ging er met nog iemand met de auto achteraan maar niet gevonden dit maakte me zo kwaad want wie weet hadden ze ook al een karper gevangen die al in de achterbak ligt je weet het niet. Ik vind dat hier stenger op gecontroleerd moet worden en dat de politie zich niet drukmaakt om iemand die zit te nachtvissen met een grondzeil of dergelijk.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

22-01-2006 16:17

Heb het hier op het kanaal vaak zat gezien. Gelukkig worden die lui nu keihard aangepakt en is de overlast behoorlijk afgenomen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
louis kanters
Berichten: 130
Lid geworden op: 22-08-2005 20:49
Locatie: someren

22-01-2006 17:05

hier is op het industrieterein ook een klein putje waar dan ok nog best wel wat mooie vis op zit en daar ligt altijd rotzooi in de bosjes en van die blikken bier en er gaan allemaal verhalen dat er polen vissen en die vis dan mee nemen. ja dat geloof ik best wel ja. en er zitten ook wat dikkere vissen en het is de vraag ofdat die er nogwel zitten. :evil: :evil: :evil:
gr. louis
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

22-01-2006 23:00

als dat zo is dan zou ik de nvvs vragen om die vissen eraf te halen en in quarentaine te houden en ze te herplaatsen.
naar een water waar ze niet zo makkelijk te vangen zijn.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-01-2006 23:08

William, ten eerste bestaat de NVVs niet meer, is vanaf 1-1 j.l. gefuseerd met de OVB en heten nu samen Sportvisserij Nederland.
Ten tweede is de 'NVVS' geen visrechthebbende, heeft dus niets te zeggen over welke vissen dan ook, mogen dus ook geen vissen onttrekken uit een water of vissen uitzetten. Alleen de visrechthebbende (in dit geval waarschijnlijk een HSV) mag zoiets doen.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

22-01-2006 23:25

oke sorry dan ben ik zelf jaren verkeerd ingeligt :oops:
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

22-01-2006 23:46

maar mag de ovb dit dan wel.of mogen die alleen maar vissen uitzetten?
want het zou wel zonde zijn .
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-01-2006 00:13

Wlliam, de OVB bestaat niet meer (zie hierboven!). De OVB was ook geen visrechthebbende, mocht dus ook geen vissen uitzetten of verwijderen. Nogmaals: visrechthebbende zijn in het algemeen de HSV-en, de federaties en in een aantal gevallen de beroepsvissers.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

23-01-2006 00:30

oke aart bedankt.
wederom :oops:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-01-2006 10:11

Als je je zo drukt maakt om deze problematiek waarom ga je niet zoals douwe aangaf, naar de vergadering van je hsv en zorg je ervoor dat er een meeneem verbod komt op karper pas dan, kan je actie ondernemen!
Maar vergeet niet dat er ook een cultuur verschil heerst en dat die mannen nu eenmaal gewend zijn vis mee te nemen voor de pan, en geef ze eens ongelijk! Wat dat betreft hebben velen boter op hun hoofd wanneer ze palinjg meenemen wel goedkeuren

mvg martijn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-01-2006 10:45

De karper merkt het niet zij zijn al honderden jaren bestemd voor de consumptie, net als de snoekbaars ook zo,n faunavervalsing 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

23-01-2006 12:08

regels maken de wet zeggen ze.
dus je hoort je te gedragen in het land waar je ben.
dus als het in polen normaal is om een karper mee te nemen dan is dat hier ook met paling en of snoekbaars.
en zo geld dat bij hun ook.
dan kan je wel boter voor je hoofd hebben of wat dan ook .
hier gelden de regels dat karper onmiddelijk terug gezet dient te worden.
en dat een snoekbaars meegenomen mag worden.
en als die lui niet beter weten dan moet het toch tijd worden .
voor dat ze het land binnenkomen,een aantal regels worden uitgelegt van wat wel en niet mag.en dan in de taal van hun land want anders snappen ze er nog geen snars van
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

23-01-2006 12:11

O,en nog ff tussen door ,
bij ons en bij de omringende hsv en federatie,s geld een meeneemverbod op karper ,graskarper en snoek.

zo die regels heb je en ze worden nog steeds meegenomen!!!!!!
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

23-01-2006 12:18

William,

Waar staat dat je karper onmiddelijk terug moet zetten??


Die mag je gewoon meenemen hoor.
Bij ons hadden de Polen de topvis gevangen en die ging op de BBQ

Heel erg zuur voor de vissers die bezig waren voor die vis, maar je kan er niks aan doen.

Pas als er een algeheel meeneemverbod komt kan je er wat aan gaan doen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-01-2006 12:21

Bij ons niet meer Marijn
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

23-01-2006 12:24

Bij ons straks ook niet meer.
Maar dan moet je wel zorgen dat er een verbod komt.

Kan alleen als je bij een ALV een stemming inbrengt en de meeste stemmen gelden...


Maar goed, je had al uitgelegd wat hij kan doen.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

23-01-2006 12:57

oke ik trek mijn woorden terug.
maar als jullie het goed weten dan wil ik het ook weten?

ik wil mij hier graag in verdiepen.dus als één van de heren zo vriendelijk is.
en mij hierbij wil helpen?
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-01-2006 14:40

wiliam

Heel simpel zorg dat je aanwezig bent bij de jaarlijkse vergadering van je hsv liefst met een redelijke delegatie karpervissers, breng het voorstel in ff stemmen en voila daar heb je je verbod! Zo moeilijk hoeft het niet te zijn, maar tot die tijd kan en mag je niks doen hoe moeilijk het ook is. En houd in je achterhoofd het volgende, waarom is een paling niet erg en een karper wel?? En dat terwijl de paling op de rode lijst staat en de karper niet, heeft het misschien te maken de de grote knuffelbaarheid die een karper bezit bij vele karpervissers??

mvg martijn
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

23-01-2006 14:58

ik denk het wel martijn.
al is een karper sterker als een paling.
als ik zo zie hoe dat karpers er af en toe uitzien en misvormt zijn.
mijn maat heeft er zelfs een gevangen zonder onderkaak en hij leeft nog steeds.

maar ik vind het goed dat de paling op de roode lijst komt te staan.
er lagen de afgelopen jaren genoeg dood in moerdijk allemaal kapot geslagen door scheepsschroeven,grotendeels van de beroepsvaart.
ivm met te lage waterstanden die begonnen met de hittegolf 3 jaar terug.

maar ik denk ook dat de karper wel op een kussentje wordt gedragen en andere vissen niet.
en zo wordt de karper ,mondelijke bescherming.
want als iemand een karper meeneemt voor consumptie word hij/zij in elkaar getrapt omdat diegene het er niet mee eens is .

maar als de regels bepalen dat je een karper mee mag nemen dan doe je er weinig aan.
maar als de regels nee zeggen dan zal ik het ook uit alle macht tegen houden dat het beestje mee word genomen.

zo zagen we tijdens het vissen dat er in de gesloten roofvis tijd een metersnoek werdt gevangen.en gewoon de keien op werd gesleept .ze lieten hem daar 10 min liggen en toen hebben ze de snoek terug gegooit .
ja ik bel niet vaak maar toen heb ik de politie gebeld om te komen controleren.wantals een vis zo word mishandelt dan verdienen de heren ook een beloning in de vorm van een pv.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
Marco Kroez
Berichten: 207
Lid geworden op: 19-10-2005 11:00
Locatie: merkelbeek

23-01-2006 18:00

ik heb het zelf al eens meegemaakt.
er zaten een paar duitser aan de overzijde van de plas van de hsv.(droomvijver in hoensbroek)

toen de duitser een vis vingen volgens mij een brasem ging meteen het leefnet te water.(ook verboden) ik ben dit toen in de kantine gaan melden en er werd door twee mannen met de duitsers gepraat. de vis werd terug gezet en het leefnet ging het water uit.

een half uur later vingen dezelfde duitsers weer een vis. deze keer ging een vuilnis zak het water in en de vis ging erna ook de zak in. ik weer na de kantine gegaan en de vis werd weer terug gezet en de duitsers werden van het terrein gezet. ik kreeg een schouderklopje en de iedereen was blij(behalve de duitsers).

maar er zijn ook goede duitsers bij die vissen zoals het hoord en ook de vis met respect behandelen of het nu een 30 ponder is of een brasem. dus ik vind het ook onterecht als mensen meteen melding maken als ze in het duits worden aangesproken.
spiegeltje, spiegeltje van het waterland. ben jij de zwaarste op de kant?
Plaats reactie