karperwedstrijden wel of niet?


wel of niet mee doen aan wedstrijden

ja
47
54%
nee
40
46%
 
Totaal aantal stemmen: 87
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

17-01-2006 20:31

Rolf Bril schreef:ik ben tegen karperviswedstrijden omdat bij sommige wedstrijden karpers onnodig lang in een bewaarzak zitten en dat er soms zelfs karpers van het ene water in het andere verdwijnt zodat het lijkt of ze toch nog iets gevangen hebben dus het is in sommige gevallen een slechte zaak.



O ja,
Als dat zo zou zijn zou ik je helemaal gelijk geven Rolf.

Maar als er tijdens de wedstrijd een karper gevangen werd,werd die gewogen en gelijk weer terug gezet in hetzelfde water !!!

Het lijkt mij dat er tijdens zo'n wedstrijd er zich geen andere tafferelen voordoen(buiten de te winnen prijzen)dan op een gewone dag.

Mvg...
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

17-01-2006 20:36

ik bedoel Robbie dat als 1 persoon aan de wedstrijd meedoet er 2 man bezig zijn in een ander water om een karper te vangen en dan vervolgens de karper levend en wel naar de ander brengen die aan de wedstrijd mee doet en de karper daar dan in de bewaarzak terecht komt zodat iedereen denkt dat die persoon een karper heeft gevangen. :roll: kijk dit bedoel ik met een slechte zaak
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

17-01-2006 20:44

Voor wat ervaringen, achtergrondinfo en anekdotes zie:
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... highlight=

Groet,

John
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-01-2006 21:59

ik heb vorig seizoen 2x mee gedaan aan een wedstrijd. 1x 24 uurs en een 40 uurs wedstrijd..

het werd gehouden hier op het twente kanaal.

organisatorisch zat het prima in orde..

alleen de vangsten waren zoals voorspeld.. belabberd en op stekken waarvan je van te voren wist dat er vis zou zitten.. trok je een ander nummertje wist je eigenlijk van te voren al dat zitten geen zin had..

maarja het geeft je wel een bevestiging van waar de vis zit.. zo kun je in 2 weekenden toch een paar km kanaal in kaart brengen qua vangsten..
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

18-01-2006 09:42

Ik zou daar nooit aan mee doen.
Het is een feestje waarin men wil laten zien hoe goed en hoe veel men wel niet kan vangen.

Iedereen heeft zijn eigen manier van beleven binnen het karpervissen. De ene jaagd maanden op zijn gewenste targetvis en zet daar alles voor opzij. terwijl een ander aan de slag gaat en veel relatief kleine vissen vangt en hoopt dat ooit die topper er tussen zit.

Ik haat die prestatiedrang om beter te zijn als een ander. Ik heb ook het gevoel dat niet de beste visser wint. veel wordt al bepaald bij de loting van de stekken.

Nee dus, Laat iedereen maar lekker zijn eigen ding doen en op zijn of haar manier onze schitterende hoppy beleven
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

18-01-2006 09:53

Ben het er toch niet helemaal mee eens. Waarom heeft iedereen het over de prestatie. Een wedstrijd kan ook voor de lol zijn hoor mannen! Ik ben nou niet echt de persoon die anders gaat vissen (sleuren bijvoorbeeld) als ik met een wedstrijd bezig ben en dat zijn er wel meerdere met mij. :roll:

Dat van die bewaarzakken is onzin want dat gebeurd ook buiten de wedstrijden om! :evil:
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-01-2006 10:39

Peter,

heel simpel: karpervissen is geen wedstrijdsport. Dit kan het ook nooit zijn of worden ook.

Bij wedstrijden wordt van ongeveer de gelijke omstandigheden uitgegaan.

Neem nu Amance.

Ik loot plek A. Is nooit gevist en mag nooit gevist worden en toevallig een hotspot.

Jij plek B. Jan en alleman pleurt hier al jaren neer. Lekker makkelijk uit auto'tje. Klote stek. Helemaal vol met wier en je komt er niet overheen.

Nu vang ik vis en jij niet. Ben ik dan wereldkampioen karpervissen? Nee toch? Hooguit een mzzlpik met loten.

Nadeel:

Al verschillende water volgeplempt met karper wat de mannen moeten toch vangen niet?

MVG


Klaas
Gebruikersavatar
Sander vd Ven
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-03-2005 21:13
Locatie: Best

18-01-2006 10:50

Je hoeft niet bang te zijn voor een toeloop als het maar op open water word gehouden, niet op een of andere put. campingvissers houden het daar toch niet vol!
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

18-01-2006 11:05

Klaas van den Herik schreef:Peter,

heel simpel: karpervissen is geen wedstrijdsport. Dit kan het ook nooit zijn of worden ook.

Bij wedstrijden wordt van ongeveer de gelijke omstandigheden uitgegaan.

Neem nu Amance.

Ik loot plek A. Is nooit gevist en mag nooit gevist worden en toevallig een hotspot.

Jij plek B. Jan en alleman pleurt hier al jaren neer. Lekker makkelijk uit auto'tje. Klote stek. Helemaal vol met wier en je komt er niet overheen.

Nu vang ik vis en jij niet. Ben ik dan wereldkampioen karpervissen? Nee toch? Hooguit een mzzlpik met loten.

Nadeel:

Al verschillende water volgeplempt met karper wat de mannen moeten toch vangen niet?

MVG


Klaas


Helemaal mee eens Klaas. Echter doe ik niet mee om te winnen of iets dergelijks..... Joh dan vang ik toch niets, als ik het maar naar mijn zin gehad heb. Ik zou het ook niet echt als een wedstrijd willen zien maar eerder als de hobby die ik beoefen met meerdere medevissers. Tuurlijk zou ik graag mijn vissie vangen maar het is geen must.

Wereldkampioen karpervissen...... Uh nee met je eens maar hier is ook geen pijl op te trekken joh. Zo is de persoon die de zwaarste vis vangt in Frankrijk of whatever ook geen god. :wink:

Als er gewoon normaal gevist word in een "wedstrijd" ben ik er zeker niet op tegen. Tuurlijk zitten er altijd jongens tussen die willen winnen en aan het sleuren zijn....... Melden aan organisatie en bannen die jongens :wink:
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-01-2006 11:10

Peter is echt lachen, niet meedoen om te winnen hoe krijg je het voor mekaar.
Een wedstrijd is juist om te winnen wil je niet winnen wat doe je daar dan.
Is dat je instelling niet ga dan gewoon lekker vissen met een paar maten is ook gezellig als je dat zoekt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

18-01-2006 11:15

Tuurlijk :lol: Altijd lachuh met Peet :wink:

Nee joh...... Lees nu eens mijn voorgaande post. Ik doe mee voor de LOL en zo'n wedstrijd doe je meestal toch ook met maten??? :wink:
Geef ook aan dat ik het niet echt als een wedstrijd zie maarja :roll:

Gezelligheid hoef ik niet meer te zoeken anders zou ik niet vissen :roll:

Jij bent dus duidelijk een type die zou willen winnen Douwe???

Wat ik daar zoek:

Gewoon gezellie en weer eens wat anders.
Je ontmoet andere karpervissers uit de regio en maakt een leuke babbel.
Je leert weer eens wat andere dingen aan de waterkant.
Ben ook een goede verliezer :wink:

Moet ook wel toegeven dat ik liever met mijn vismaat op stap ga hoor maar ik begrijp niet waarom iedereen zo tegen (en daar komen de aanhalingstekens weer :wink: ) "wedstrijden" is.
Laatst gewijzigd door Peter Buijsman op 18-01-2006 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-01-2006 11:24

On je vraagteken direct te beantwoorden, ja in een wedstrijd wil ik altijd winnen, ik zal dan ook alles wat in mijn vermogen en daaroverheen doen om dit te bereiken.

Een wedstrijd op karper zal ik nooit gaan doen, dat zal je duidelijk zijn.

Jou argumenten hoef je niet te zoeken in een wedstrijd.
Competitie met een vismaat ken ik ook niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2006 11:25

ik ben nog steeds voor een dagje met de KWO op een rij te vissen voor de gezelligheid en misschien zie je hele dag wel vissen om je heen gevangen worden.einde van de dag kijken wie de mooiste heeft (voor de eer,en niet om de wedstrijd )

lekker kennis maken , ouwehoeren, bakkie doen,en proberen je visje te vangen.

lijkt mij ook wel gezellig een keer en ook eens wat anders dan alleen ergens diep in een bos te zitten.

dagje KWO langs het water.

misschien een nieuwe poll ?

maar ieder zn eigen visie, dus iedereen die mij nu gaat afkraken.het is enkel een idee van mij.en misschien denken bepaalde mensen er wel het zelfde over.

vr gr,

michel
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2006 14:01

en toen was het muisstil...................................... :o :o :o






:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2006 14:16

Nee hoor Michel!

Ik ga met je mee en Lukie ook! :D

Daggie naar de Bosbaan?

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

18-01-2006 14:18

Nou om nog op 1 ding in te gaan :oops:

Competitie met een vismaat ken ik ook niet. Als ik mee doe dan moet het toch wel een koppel wedstrijd zijn, dus samen met je vismaat :wink:


ssttttttt

Ene als er een "wedstrijdje" komt (of wel gezellie met zijn alle) probeer ik ook van de partij te zijn Michel! Leuk idee! :lol:
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2006 15:51

mitsz van der kamp schreef:Nee hoor Michel!

Ik ga met je mee en Lukie ook! :D

Daggie naar de Bosbaan?

mvg Mitsz



Peter Buijsman schreef:

ssttttttt

Ene als er een "wedstrijdje" komt (of wel gezellie met zijn alle) probeer ik ook van de partij te zijn Michel! Leuk idee! :lol:


ik kom wel met mn fietskar met een zooi thermoflessen met koffie en thee!

als er genoeg animo voor is om een dagje gezellig te gaan vissen met een groep op bijv. de bosbaan.en dan niet om het wedstrijd idee , maar gewoon in plaats van op het net, in het echt bezig te zijn met onze hobby lijkt me erg leuk , dan kan je ook zien hoe anderen met hun visserij bezig zijn.wie weet wordt het zo gezellig en misschien wel leerzaam (bijv dat je ziet dat het ook anders kan ,dan dat jij altijd doet) dat het een jaarlijks terugkomend iets wordt , om een nieuw vis jaar in te luiden voor alle carpboarders

trouwens met 20 man kan het ook bere gezellig zijn.( en dan zie je ook niet de hele tijd die zelfde kop van je standaard vismaat die je al het hele jaar door ziet :D )

ik open anders binnenkort wel een topic met de Tekst, Dagje KWO aan het water.

en daar spreken we wel een datum af.

mocht er geen tot weinig animo voor zijn ,dan gaan we toch lekker met zn 4en een keer daar of ergens anders vissen ? :wink:

iedereen met suggesties,opties,ideeen kom ermee, en beslis mee zou ik zeggen.

ik zie het als een dagje van en voor iedereen!

groetjes,

michel




(sorry,alles werkt weer. :oops: )
Laatst gewijzigd door michel Tja op 18-01-2006 16:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-01-2006 16:14

Michel, ik heb nog wel iets; als je met die dag begint en je vind van mij een aanmelding wil je die dan negeren en direct de GGZ waarschuwen want dan is er serieus iets met mij mis.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2006 16:35

Douwe Bijlsma schreef:Michel, ik heb nog wel iets; als je met die dag begint en je vind van mij een aanmelding wil je die dan negeren en direct de GGZ waarschuwen want dan is er serieus iets met mij mis.


dat er iets mis was met jou ,dat wisten we al :wink:

nee hoor (grapje moet kunnen toch ? )

maar leg mij eens uit Douwe, als je er zo een probleem mee hebt, waarom zou jij je dan ooit aanmelden ?

of is het zo dat het je stiekem wel leuk en gezellig lijkt, maar dat je je naam als "echte" karpervisser bang bent te verliezen omdat je op bijv. de bosbaan gaat vissen een dagje met wat mensen?

en dus stiekem toch een aanmelding stuurt ?

trouwens iedereen is zo vrij om te gaan en staan waar die wil, dus ik denk niet dat het woord aanmelding ter sprake gaat komen, ook om het feit dat iedereen die zich aanmeld straks met een schuin oog aangekeken gaat worden.voor de mensen die er lak aan hebben en een gezellig en leuk dagje met mensen van het board wil gaan vissen kunnen natuurlijk wel vermelden dat ze komen.(dan weet ik hoeveel koffie ik moet gaan zetten :lol: )

vr gr,

michel
peter andrae

18-01-2006 16:44

Jullie kunnen ook bij mij in de sloot voor de deur zitten mooie vissen in van alles wat en zeer zeer grote exemplaren voor de pondenjagers met uitdrukking op zeer groot :D.


Kan ik vanaf het balkon wat eet vreet en drinkwerk laten zaken terwijl jullie allemaal lopen te kwijlen als mijn buurvrouw op het balkon komt zitten 8) of liggen,eigenlijk ben ik best wel een bofkont met zoveel mooie vrouwen om mij heen.

Douwe jij mag ook komen hoor kan je die gasten meteen even controleren op de juiste papieren.


groeten peet.
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

18-01-2006 16:52

Douwe Bijlsma schreef:Michel, ik heb nog wel iets; als je met die dag begint en je vind van mij een aanmelding wil je die dan negeren en direct de GGZ waarschuwen want dan is er serieus iets met mij mis.



Hahahaha LOL. Volhouden Douwe! :lol: :wink:

Ben je echt niet over te halen??? :wink: Het kan echt gezellig worden :D
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2006 16:58

Douwe,

als we nou op het AR kanaal gaan zitten , kom je dan wel ?

want die BB hoeft van mij ook niet per se, maar het is wel makkelijk om in contact te blijven met elkaar, anders kan je net zo goed alleen zitten.

ik weet ook wel een ander water dat zich hiervoor kan lenen,met mooie en ook wel grote vissen.

echter weet ik niet of dat wel zo een goed idee is. (behoorlijk populair watertje namelijk)
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

18-01-2006 18:31

peter andrae schreef:,eigenlijk ben ik best wel een bofkont met zoveel mooie vrouwen om mij heen.
groeten peet.


Wat wil je ook, als ex-tieneridool..


Afbeelding

:roll:

Groeten Raymon
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2006 18:40

Dat kom ik dan wel even doen Peter :oops:

Sinds wanneer woon jij aan de Seine?

mvg Mitsz