Merken die karpervissers inzetten als promotie instument?


Arjen Uitbeijerse
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-03-2005 19:01
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

17-01-2006 00:09

Deze discussie is bedoeld om onze gezamenlijke gedachten te laten gaan over het volgende. De karpervisserij houdt ons allen bezig. We steken er met zijn allen veel tijd in, iedereen op zijn eigen manier natuurlijk. Waar ik nou benieuwd naar ben is jullie mening m.b.t. hoe ver de karpervisserij nog gaat groeien in Nederland de komende jaren (tevens de Benelux).

In deze topic wil ik dan vooral in gaan op het fenomeen, fieldtesters, testvissers. Daar aan gekoppeld mensen die gekozen worden door een hengelsport bedrijf. Als het gezicht van een merk, dus uiteindelijk betaald gaan worden.

Een aantal takken van de visserij liggen hiermee ver voor op de karpervisserij, denk maar eens aan het witvissen, snoekvissen en het zeevissen


Graag jullie reactie op het volgende.

Gaan we in Nederland het zelfde bereiken als in Engeland, dat merken karpervissers in loondienst gaan nemen. Hiermee doel ik op vissers die enkel vissen, producten gaan promoten, mee helpen aan de product ontwikkeling, op een aantal beurzen staan, misschien verdere promotie doen voor het desbetreffende merk op opendeur dagen en dergelijk.

Persoonlijk denk ik dat het een kwestie van tijd zal zijn voordat een aantal personen voor Nederlandse bedrijven als gezicht, promotie middel en of product ontwikkelaar functioneren. Gaat het echter ook zo ver komen dat de grote Engelse bedrijven bereid zijn om mensen in Nederland verder te betrekken in hun promotie strategie. Dus een Nederlandse visser, die door zijn gezicht en vistechnische kwaliteiten de omzet stimuleert. Verder moeten we er met zijn allen over nadenken of het financieel wel aantrekkelijk genoeg is voor deze bedrijven.

Er zijn een aantal bedrijven die al na hebben gedacht over dit onderwerp, misschien zelfs al plannen hebben voor een dergelijk initiatief. Anderen zullen bij het lezen van dit topic “schrikken” maar misschien moeten deze bedrijven wel aangespoord worden om over dit onderwerp hun gedachten gang te laten gaan.

Als laatste wil ik nog even zeggen dat het een serieuze discussie betreft. Iedereen is natuurlijk vrij om te reageren op elk onderwerp, alleen zou ik graag zien dat we bij het onderwerp blijven en niet te veel uit gaan wijden. Dus niet te veel of topic s.v.p.

Hopelijk krijgen we een leuke discussie, waarin er open en fair gediscussieerd gaat worden

Met vriendelijk groet,

Arjen Uitbeijerse
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-01-2006 06:45

Hoeveel gaat de markt nog groeien?

Lastig te beantwoorden denk ik, iedere groei is eindig en als jij kunt voorspellen waar het einde ligt heb ik nog wel andere markten waarover ik met jou van gedachten wil wisselen.

Daarbij, stel dat de markt niet meer groeit als geheel, in hoeverre is de markverdeling dan vaststaand? M.a.w. mobiel bellen "lijkt" wel een beetje uitgegroeid, alleen blijven de providers er massa's geld in steken om een groter marktaandeel te krijgen.

Gezichten blijf je nodig houden, zonder overtuigende bewijzen, of overtuigend gebrachte leugens zal men niet in je product gaan (blijven) geloven.

Antwoord op de vraag of bedrijven vissers in loondienst gaan nemen kan ik niet beantwoorden. Het is volledig afhankelijk van de wil om als bedrijf de grootste te worden.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-01-2006 07:59

Arjen,

Mij boeit het niet wat een bedrijf denkt te doen of denkt te moeten doen.

Ik erger me alleen kapot aan de "nieuwerwetse"artikellen"


Voorbeeld:

Ik kwam aan met mijn piep. Ik zette mijn piep op. Eindelijk kon ik de nieuwe piep uitproberen. Mijn piep, vol met piep en een stuk piep heb ik beaasd met piep.

Blazijde of 5. Met prachtige close up's van petjes, truitjes o ja ook een visser met een vis.

Geweldig, maar ik heb nu 2 abbo's opgezegd en er zal wel meer volgen.

Koop er eerder minder dan meer door.

Maar da's persoonlijk hoor.

MVG

Klaas
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

17-01-2006 08:18

Ik denk dat het zeker deze kant op zal gaan, tot op zekere hoogte. Vergis je niet in "beperkte" markt die de Benelux is. Een aantal Engelse winkels verkopen net zoveel of meer als een groothandel die heel Benelux aanleverd... Wat ik bedoel is dat voor veel Engelse merken die Benelux slechts bijzaak is. Dit zie ik niet zo snel veranderen.
Klaas, je moet realiseren dat het noemen van producten in artikelen logisch is. Je wordt niet alleen op je blauwe ogen gekozen om met producten te gaan vissen. Het is nu eenmaal geven en nemen.
Je moet daar gewoon een beetje overheen lezen, realiseer je wel dat een groot deel van de lezers op zoek is naar informatie over materiaal of aas en hier kun je dus in voorzien.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-01-2006 08:24

Dennis,

Wat logisch is? Nee dus. Les 2 ongeweer van marketing. Je maakt jezelf ongeloofwaardig. Of... het moet een strategie zijn. Beetje a la telefoonreclame met klein kind.

Er overheen lezen? Da's pas nonsesns: schrijf het dan ook niet toch?

Overigens is in mijn ogen een "test" visser op de loonlijst vele malen geloofwaardiger dan een gelegenheidstestvisser, zeker op aasgebied.


MVG

Klaas
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

17-01-2006 09:21

Arjen,

volgens mij denk jij hetzelfde als ik. Zo lang zal dat niet meer duren.. of dat ook weggelegt is voor Nederlandse firma's; ik denk het nog niet.

Om een lang verhaal kort te houden, het lijkt mij wel wat..

groet Lex
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 09:45

Arjen
Al geruime tijd loop ik ook een beetje die kant op te denken. Het zou voor een bedrijf zeker meerwaarde hebben om een echte testvisser in dienst te hebben. Volgens mij zijn al die testvissers nu eigenlijk meer alleen maar gesponserde mannen die met bestaande producten aan de gang zijn. Daar wordt een bedrijf qua informatie niet echt wijzer van het heeft alleen een kleine commerciele bijdrage. Deze gesponserde vissers zie je dan ook vaak van bedrijf naar bedrijf springen en dat wordt er voor de concumenten niet geloofwaardiger op. Het ene jaar lopen ze te schreeuwen dat product X geweldig is en het jaar daarop is het product F. Ze hebben dan ook helemaal geen binding en geen inspraak over met welk product dan ook.
Volgens mij is het dus beter voor een merk om voor langere tijd een relatie aan te gaan met een goede testvisser. Dit moet iemand zijn die dus daadwerkelijk door zijn vele visuren kinderziektes haalt uit bestaande producten en nieuwe ideeen aanbrengt. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is voor een bedrijf om en het testwerk zelf te verrichten en goed commercieel het bedrijf te runnen. Wij werken met drie eigenaren en voor ons is dat al een bijna onmogelijke opgave en denken wij ook al een in de richting van deze topic.
Gr Piet
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

17-01-2006 10:06

Dat wij in Benelux ook die kant op gaan lijkt me wel logisch.
Een bedrijf wil graag een objectief onderbouwde mening horen van hun producten, waarbij een testvuisser meer een productontwikkelaar is dan een visser met een petje en een grote vis.


Voor bedrijven zal het alleen maar een grotere meerwaarde hebben om 2 van dit soort mensen in dienst te hebben.

Zo krijgen ze toch meer informatie waarmee ze verder kunnen ontwikkelen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 10:16

Arjan,

nu ben ik ook zeer dicht betrokken bij het coordineren van een testteam. Het heeft nog slechts zelden geboeid of de bekendheid van de leden van commerciele bijdrage is aan het wel en wee van het opdrachtgevend bedrijf.

Het belangrijkst vind ik toch oprecht een echte testvisser, die met gezonde feedback de ontwikkeling van een product ondersteunt. Dit is een moeilijke opgave, die met veel tegenslagen gepaard gaat en mijns inziens dan ook met wat voordelen voor de testman mag worden beloond.

Het gezicht van een echte testvisser hoeft van mij dan ook niet zo nodig openbaar. Een kwalitatief hoogstaand product verkoopt zichzelf uiteindelijk toch wel.

een vriendelijke groet

Mitsz
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 10:33

Mitsz
Een hoogwaardig product zal uiteindelijk wel zijn plek in de markt weten te vinden maar ik weet zeker dat met een beetje hulp van een bekende en ervaren visser er sneller resultaat geboekt kan worden.
Door zijn ervaring kan zo'n visser ook nog eens het product verbeteren. Volgens mij zijn er ook in de Benelux mogelijkheden om zo'n baan te creeren. Het zou een goede zaak zijn voor de concument die dan niet meer als fieldtester gebruikt hoeft te worden.
Piet
Arjen Uitbeijerse
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-03-2005 19:01
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

17-01-2006 10:51

Mooi om te zien dat er genoeg mensen zijn die dit onderwerp ook bezig houdt.

Om de discussie nog iets specifieker te maken, graag jullie reactie op het volgende.
Waaraan moet een persoon die als gezicht van een merk functioneerd voldoen. Laten we een lijst maken met eisen op vistechnisch en persoonlijk gebied?

Piet,

Goed om te zien dat er alvast iemand van een “groot” Nederlands merk reageert op deze discussie. Waaraan zou iemand m.b.t. jullie bedrijf aan moeten voldoen. Kunnen we dit al in de nabije toekomst verwachten? Denk dat jij erg goed kan antwoorden op deze vraag.

Verder weet ik dat verschillende merken/ bedrijven jou al eens hebben benaderd voor een functie als deze. Zou je hier eens wat over kunnen vertellen?
Hoe komt het dat een hoop bedrijven slecht op de hoogte zijn van de huidige ontwikkelingen en welke wat er allemaal gebeurt in het "wereldje"

Eigenlijk zou er vaker een reactie moeten komen van verschillende bedrijven op het forum, hopelijk gaan er nog meer reacties van merken en of bedrijven volgen

Arjen
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-01-2006 10:55

mitsz van der kamp schreef:Nu ben ik ook zeer dicht betrokken bij het coordineren van een testteam.

Het belangrijkst vind ik toch oprecht een echte testvisser, die met gezonde feedback de ontwikkeling van een product ondersteunt. Dit is een moeilijke opgave, die met veel tegenslagen gepaard gaat en mijns inziens dan ook met wat voordelen voor de testman mag worden beloond.

Het gezicht van een echte testvisser hoeft van mij dan ook niet zo nodig openbaar. Een kwalitatief hoogstaand product verkoopt zichzelf uiteindelijk toch wel.

een vriendelijke groet

Mitsz


Mitsz, waren we hier, nu precies een jaar geleden niet al mee bezig ?? en zouden we kijken hoe WLB er een jaar later uit zou zien ?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 10:57

Piet,

mee eens...moet wel een veelzijdig mannetje zijn niet waar?

Bart-Jaap,

het gaat nu even niet over WLB.......

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-01-2006 11:00

Mitsz, excuus dan ben ik niet meer helemaal bij :oops: :roll:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

17-01-2006 11:08

Arjen:

Ik denk dat als PB zo iemand zal aantrekken het een visser zal zijn die enige naam heeft gemaakt in de karperwereld.
Die zullen niet een onbekende fanatiekeling aannemen hierin neem ik aan.
Een testvisser is toch ook het gezicht van een bedrijf.

Maar waaraan hij moet voldoen:
- Persoonlijkheid
- Watersense
- Productkennis
- Cumminicatief onderbouwd
- Representatief
- Eerlijke uitstraling
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-01-2006 11:09

Arjen Uitbeijerse schreef:Piet,

Goed om te zien dat er alvast iemand van een “groot” Nederlands merk reageert op deze discussie. Waaraan zou iemand m.b.t. jullie bedrijf aan moeten voldoen.


Arjen, Intresse ??? :o :lol: :o

Een groot percentage van de mensen die hier 'rondhangen' zullen zo'n baantje wel zien zitten nietwaar ?
Inderdaad waar voldoet zo een persoon aan ? en gaat zo'n persoon een dusdanige meerwaarde leveren aan een bedrijf dat daar een vol maandsalaris tegenover staat ? kan deze persoon zoveel en continu verbetringen brengen zodat daardoor de omzet zoveel omhoog gaat dat hij of zij betaald kan worden ?
Of gaan de prijzen van de producten als gevolg van het indienst van deze 'beroepsvissers' plotsklaps 100 % omhoog ?

Zijn er niet een heleboel 'onbekende' vissers die nooit wat zeggen en nooit praten, maar die wel verschrikkelijk goed kunnen vissen en elke willekeurige goede en bekende karpervisser er vierkant uitvist ? 8)
Jah die zijn er zeker weten, en die blijven zich een slag in de rondte lachen !! :wink:

Leuke discussie dit :D
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

17-01-2006 11:10

Overigens zijn de eisen bij een aasfabrikant of een materiaalfabrikant wel verschillend...

Want je kan zoveel over producten weten, maar niks weten over aas, dan heeft een aasfabrikant erg weinig aan je.

Maar bovenstaande is uitgaande van een materiaalfabrikant ;)
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

17-01-2006 11:35

Arjen,

Wat heb je nodig:

- een goed voorkomen en een goede uitstraling.
- enthousiasme.
- goede organisatorische vaardigheden.
- sterk geloof in het product.
- goed in de omgang met mensen en goed communicatief onderlegt.
- goede beheersing van de Engelse en eventueel Duitse taal, voor oa. beurzen.
- uiteraard een goede visser met genoeg tijd, een ruime ervaring op elk gebied en kennis van zaken.


... mijns inziens ...

groet Lex
Laatst gewijzigd door Lexus Cuyten op 17-01-2006 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

17-01-2006 11:35

Wat ik de dag van vandaag opmerk is dat er veel gesponsord worden door al hun dikke vangsten. Maar je moet dit ook in de juiste context kunnen plaatsen.

VB. Iemand vist op een plas waar 100 dertigers zwemmen en 10 veertigers. Hij vangt er 35 dertigers en 3 veertigers op een jaar. Heeft deze kerel dan goed gevist? Je moet hierbij natuurlijk de factoren moeilijkheid, aantal vissers op dat water enzo in acht nemen.

Een andere visser vist op een kanaaltje, er zwemmen 9 dertigers rond en hij vangt 6 dertigers. Hij heeft alles gedaan om deze vissen te vangen. Deze kerel heeft naar mijn weten beter gevist dan die kerel op dat makkelijk water.

Maar wanneer het om sponsoring gaat zal die kerel met zijn dikke vissen sneller sponsoring krijgen. Ook al kan hij messchien niet zo goed vissen als die andere. Dit vind ik PERSOONLIJK een beetje raar.

Ik ben blij dat er de dag van vandaag ook firm'as zijn die naar de persoonlijkheid van de visser kijken en niet alleen naar zijn vangsten. Voor mij is het belangrijkste hoe een visser omgaat met alles rond het water, respect voor anderen. Die mensen verdienen een sponsoring. Niet die mannen die daar de boel wat komen verzieken om dan in de boekskes te staan met hun vangsten.

mvg tom
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 11:42

Bart Jaap
Hoeveel denk je dat het een bedrijf opleverd als een product in één keer goed in de markt wordt gezet zonder dat een ze een jaar lang aan de gang moeten met garantie problemen. En dan praat ik nu over één product denk maar eens wat het kan opleveren over 500 producten. Een product naapen is makkelijk maar dan heb je nog de kinderziektes, die kunnen dan worden voorkomen in een nieuw eindproduct.
Bart Jaap, wat is een goede visser, zeker niet één die andere uitlacht en alleen maar een goede visser zijn is niet genoeg voor een bedrijf. Ik ken goede vissers die extreem onhandig zijn en dus niet met materialen kunnen omgaan. Ik maak voor veel bekende vissers hun onderlijnen en toch zijn het goede vissers als je kijkt naar hun resultaten. Deze vissers kunnen dus niet producten verbeteren of geheel ontwikkelen.
Ik vind dus wel dat er een bepaalde naams bekendheid moet zijn voor zo'n functie en ben het dus niet eens met Mitsz.

Mitsz
Als ik jouw eerste stukje lees zeg jij dus dat in het team waar jij mee bezig bent naams bekendheid niet belangrijk was of is!
Ik ben één van die teamleden want ik doe echt fieldtestwerk voor Martin SB trouwens ook alle andere testers in dat team. En ik wordt dus niet gesponserd door hem maar werk uitsluitend met nieuwe producten ook al zou ik nog graag een jaartje zijn doorgegaan met de boilie die ik begin afgelopen jaar had! Toen ik begin dit jaar met die boilie op mijn thuiswater begon en deze meteen goed liep kwamen binnen twee weken al vissers in de winkel bij Osdorp binnen om die boilie waar ik mee viste te kopen. Dat is dus wel heel snel, niet lang daarna werd deze boilie door Martin uitgebracht en was meteen in die winkel een verkoop topper.


Arjen ook ik vind dat er maar weinig bedrijven bij houden wat er leeft in het karperwereldje. Dat is een plank die zij misslaan, ook dat kan weer een taak zijn voor zo'n persoon. Ik doe het allemaal zelf en kan het nu nog net combineren met vissen en werken. Het internet (karperwereld online) is een echte graadmeter voor bedrijven hier kunnen ze op een eenvoudige manier zien wat er leeft.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

17-01-2006 11:46

marijn ham schreef:Ik denk dat als PB zo iemand zal aantrekken het een visser zal zijn die enige naam heeft gemaakt in de karperwereld.
Een testvisser is toch ook het gezicht van een bedrijf.

Maar waaraan hij moet voldoen:
- Persoonlijkheid
- Watersense
- Productkennis
- Cumminicatief onderbouwd(=communicatief) :wink:
- Representatief
- Eerlijke uitstraling


Aan al die eisen voldoe ik, vis ook nog eens met goed aas :wink:

Ik mis een beetje de factor : tijd(ook die heb ik) en marketing.

Ik denk dat wij hier in Nederland op het gebied van marketing/reklame nog veel te "bleu"zijn.

Als je voor een bepaald merk of een bepaalde firma werkzaamheden verricht op wat voor manier ook, moet je volledig achter de produkten maar ook achter het bedrijf als zodanig staan.
Betrokkenheid bij je bedrijf heet dat.
Omdat ik jaren voor zulke firma's werk en mensen moet stimuleren het juiste gevoel bij het bedrijf te krijgen, kan ik zeggen dat dit een factor is die zeer onderschat wordt.
Expansiedrift moet je bezitten, kun je niet leren.

Wat Piet zegt mbt tot de bekende k.v.(karpervisser) om zijn produkten sneller aan de man te brengen is ten dele waar.
Maar wat ook al wat aangegeven dat de meeste k.v. van het ene produkt naar het ander verkassen. Hoezo, geloofwaardigheid Piet?
Dus ook de woorden van Mitsz, het goede produkt verkoopt zichzelf wel heeft ook zeker waarheid en op den duur zal dat meer opleveren dan het snelle verkopende produkt die uiteindelijk toch niet zo goed is als werd aangenomen.
Juist dan doe je afbreuk aan je produkt maar ook aan je naam als bedrijf , die op den duur het onderspit zal delven.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-01-2006 11:47

Piet Vogel schreef:Bart Jaap, wat is een goede visser, zeker niet één die andere uitlacht en alleen maar een goede visser zijn is niet genoeg voor een bedrijf.
Gr Piet


Het is geen kwestie van uitlachen, maar zachtjes in zijn vuistje lachen, omdat hij ziet wat er allemaal om hem heen gebeurd en ziet hoe groot de commotie is.
En dat terwijl hij gewoon lekker zn ding doet en lekker vangt :wink:
Dat probeerde ik duidelijk te maken :D
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 12:03

Bart Jaap
Iedereen moet zelf weten of hij in de bekendheid wil treden. Er zijn goede vissers die bekend zijn en er zijn goede vissers die niet bekend zijn! Volgens mij maakt het niet uit of je bekend bent om gewoon je ding te doen! Ik ben (zegt men) bekend en ik doe ook gewoon mijn ding.

Harold
Iets wat snel komt hoeft niet altijd slecht te zijn! Kijk eens naar Jelle!
Het mag natuurlijk nooit afgeraffeld zijn!! Daar maak je op den duur je naam mee kapot, hoewel grote Engelse firma's daar minder last van hebben dan kleine Ned. firma's.

Gr Piet
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 12:09

Piet,

Ik ken je positie binnen het team en weet dat je niet gesponsord wordt.
Wat mij aangaat zit je daar omdat je kunt karpervissen en voldoende ervaring hebt om conclusies te trekken uit de aangeboden producten. Dat is erg waardevol voor de producenten, die voor het testvissen vaak zelf niet voldoende tijd hebben.

Natuurlijk helpt een beetje naamsbekendheid, maar het staat niet bovenaan mijn lijstje. De kwaliteit van een team bestaat uit de individuele kwaliteiten van de leden. Die éne bekende is niet voldoende om die hele kar te kunnen trekken.....

Daarbij komt, dat een bedrijf mogelijk langer bestaat, dan de hengelvreugde van een karpervisser.

Een vriendelijke groet

Mitsz
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 12:24

Mitsz
Als je over een heel team praat moeten er uiteraard verschillende vissers in zitten. Het maakt dan ook niet uit of de één meer of minder bekend is dan de ander.
Waar deze topic volgens mij over gaat is of iemand het gezicht van een bedrijf kan worden en daar al zijn bekendheid en ervaring dan insteekt. Het kan dan misschien zo ver gaan dat er een serie producten worden gemaakt met die naam erop. Deze producten zullen dan mede ontwikkeld en getest zijn door zo'n ervaren/ bekende visser dus voor en door een karpervisser. Volgens mij slaat dat dan sneller aan dan gewoon een serie producten met een compleet nieuwe merknaam of met een naam van een bedrijf die de slag (karpervisserij) heeft gemist en nu een graantje wil oppakken.
Het moet ook weer niet zo zijn als al eens is gebeurd dat een bekende visser ergens zijn naam aanhangt en nooit wat te maken heeft gehad met de ontwikkeling van die producten. Dat is makkelijk voor een kopieerbedrijf met veel geld je koopt een naam en knoeit vervolgens zelf gewoon door.
Gr Piet