Merken die karpervissers inzetten als promotie instument?


Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

17-01-2006 12:30

Een van de belangrijkste factoren voor "testen" vind ik op wat voor soort wateren 'Test" de "Tester" en zijn deze wateren representatief voor goede "testresultaten".
Moet erdan direct een loonstrookje toegevoegd worden of nemen fieldtesters ook genoegen met loon in natura?
Maar ja ben je dan wel weer echt een "fieldtester".
Maar ben je ook een ""fieldtester" als je niet de recepturen/grondstoffen/ingredienten aan mag passen of verfijnen, maar wel bv meetesten naar een goede gebruiksaanwijzing van het product voor de consument. Of testen voor welke periode een bepaald product goed is. Of uittesten van onderlinge producten tegenover elkaar.


mvg Boudewijn
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-01-2006 12:34

In mijn ogen kan een "visser in loondienst" beter een beetje op de achtergrond blijven. Als ik weet dat visser A in dienst is bij firma B, zal hij ongetwijfeld geen objectief oordeel vellen over zijn eigen producten ;
Wiens brood met eet, diens woord men spreekt.

Als een firma echter op de achtergrond een aantal mensen écht goed laat testen, puur om beter inzicht te krijgen in wat er speelt én om producten te verbeteren, komt dat uiteindelijk iedereen ten goede..
Als er mensen zijn die niet bij een bedrijf horen en positieve berichten doorgeven over bepaalde producten, ben je dan niet eerder geneigd om dat ook eens te proberen ?
Mond tot mond reclame kan je immers maken of breken.
en 't wereldje is kleiner dan menigeen denkt...
CarpeR Diem
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 12:50

Boudewijn
Natuurlijk zijn ook deze testers van waarde voor een bedrijf! maar het product is dan wel al uitgebracht en er zijn al verschillende vissers mee aan de gang. Dit had dus ook van tevoren uitgetest kunnen/moeten worden. Ik vind wel dat deze groep nodig is om je product goed te volgen en uit te dragen naar het publiek. Toch is dat niet de functie die Arjen in gedachte had.
Nogmaals volgens mij is het een kwestie van tijd dat de eerste echt betaalde karpervisser hier in Nederland zich aandiend, al is het maar een partime baantje. Ik weet zeker dat het meerwaarde heeft voor een bedrijf alleen wij kunnen dat helaas nog niet betalen anders hadden wij het zeker gedaan.
Ik kan nu wel een hele lijst gaan opschrijven over de kwaliteiten die ik denk welke nodig zijn voor zo'n functie maar ik kan ook gewoon een naam noemen die ik denk die dat zou kunnen worden.
Dart :lol: van de Hurk is zo iemand! ik heb het gevoel dat hij weleens de eerste zou kunnen zijn.
Maar ook Koen Koops of jij Ar vind ik geschikt om als gezicht van een bedrijf zijn werk te kunnen doen. Ik hoop dat bedrijven die zo iemand kunnen betalen hun ogen eens opendoen.
Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 12:59

Marco,

Ik denk dat als iemand zijn naam aan een bepaald product verleent, hij wel heel stom moet zijn om dan niet objectief deze producten te benaderen. Met andere woorden: Je maakt een goede naam sneller stuk dan dat je hem opbouwt.
Helaas zie je toch vaak bij Engelse bedrijven dat dat wel gebeurd, maar ik weet uit ervaring dat deze mensen eigenlijk alleen maar hun naam verkopen en dus niet echt researchwerk doen.

Piet.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 13:13

Arjen
Ik had nog niet geantwoord op je vraag dat ik al een paar keer de mogelijkheid heb gehad om buiten PB betaald testwerk te doen voor een ander bedrijf.
Inderdaad is dat zo, dit is mij al twee keer aangeboden maar het is natuurlijk een beetje moeilijk om geen belangenverstrengeling te krijgen met mijn eigen product. Het moet dus iets zijn dat niet een pakket onderlijnen en klein materiaal levert. En het moet een betrouwbaar bedrijf zijn dat vooruit wil en niet alleen maar kopieen op de markt wil brengen. Tot nog toe was dat niet het geval maar wie weet komt er nog ooit iets op mijn weg.
Gr Piet
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

17-01-2006 13:17

Ik denk dat de markt inderdaad wel rijp is voor een betaalde hoofdman van een bepaald merk. Ik dacht eigenlijk dat Piet en Bart al betaalde fieldtesters cq hoofdmannen waren. :o
Ik vind ook dat er daadwerkelijk bewijzen van testresultaten openbaar gemaakt moeten kunnen worden naar gelang de test en de "marktomstandigheden".

Een leuke tip misschien: :P

goede bewijsvoerings DVD dmv camouflage onderwatercamerabeelden :roll: :lol: :wink:
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

17-01-2006 13:21

Marco Mensing schreef:In mijn ogen kan een "visser in loondienst" beter een beetje op de achtergrond blijven. Als ik weet dat visser A in dienst is bij firma B, zal hij ongetwijfeld geen objectief oordeel vellen over zijn eigen producten ;
Wiens brood met eet, diens woord men spreekt.


Hoe moet dit "een beetje op de achtergrond" dan icm het gezicht van het produkt bekeken worden?
Dat lukt natuurlijk nooit, als je een bekende of iets minder bekende karpervisser in loondienst neemt als fieldtester , dan moet zijn gezicht en bevindingen naar buiten toe worden uitgedragen, om de produkten te doen verkopen.
Hij kan onmogelijk op de achtergrond blijven. Is ook niet wenselijk.

Piet Vogel schreef:HarNold
Iets wat snel komt hoeft niet altijd slecht te zijn! Kijk eens naar Jelle!

Gr Piet


Wat is Jelle???

bedoel je Jelly wire?

Zoals je stelt dat grote Eng firma's daar minder last van hebben, zou op korte termijn zo kunnen zijn, maar ook op langere termijn Piet, zullen die de plank gaan misslaan.

gr Harnold
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 13:26

Harnold,

Wat is Jelle?
Wat dacht je van onze nieuwe Dartkoning?

Piet.
Laatst gewijzigd door Piet Vogel op 17-01-2006 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

17-01-2006 13:30

Piet Vogel schreef:Harold,

Wat is Jelle?
Wat dacht je van onze nieuwe Dartkoning?

Piet.


Wat dacht je van mijn naam : Harold is HarNold.Ik noem jou toch ook geen Kees.

Ik heb geen verstand van darten, maar nu begrijp ik je.


On topic:

Het kan toch ook zijn dat je niemand in vaste dienst neemt , maar gewoonweg een parttime visser, is vele malen goedkoper en zit hij in de ziektewet, stuur je hem gewoon naar de waterkant.


gr HarNold
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 13:30

Boudewijn,

Ik een betaalde karpervisser, ja inderdaad maar de 'narigheid' is dan wel: ik betaal mijzelf. Het kan ook voordelen hebben natuurlijk. :lol:

Of Bart ook betaald wordt weet ik niet, hij heeft volgens mij wel alle goeie eigenschappen daarvoor maar is wel minder knap dan ik :D

Piet.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 13:34

Harnold,

Sorry, :( het is nu gecorrigeerd!

Groet Kees :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

17-01-2006 13:35

Leuk onderwerp Arjen,

Verwar Engeland niet met Nederland/Belgie, de beleving van het gros van de vissers is daar anders dan hier. Karpervissen is daar voor een grote groep "a way of life", terwijl het in de Benelux voor het overgrote deel een simpele hobby is. Het percentage dat daadwerkelijk zo fanatiek met zijn visserij bezig is als overzees is vele malen kleiner. Door die sterke beleving daar worden de echte bekende namen gezien als beroemdheden, worden "nauwlettend gevolgd" door de menigte. Als ik een jongen als Terry Hearn op een beurs in Engeland handtekeningen zie uitdelen, dan ben ik blij dat het Nederlandse volk een stuk nuchterder is. De bekende karpervissers daar zijn in grote mate meer opinieleiders dan hier, ze hebben een grote groep aanhangers die hun volgt. Door TH als consultant binnen te halen bij Dynamite is het merk ook al gegarandeerd van een bepaalde omzet, want wanneer TH vist met dat merk, dan "moeten" de volgers dat ook doen...

Natuurlijk zijn de consultants (adviseurs) in dienst van de Engelse bedrijven ook assistent in de productontwikkeling en in het testen van producten, maar het grootste aandeel in hun "werkzaamheden" is toch marketingtechnisch van aard. Het schrijven van artikelen, helpen op beurzen, "verplichte gastsessies", lezingen, films, televisieoptredens, etc. bepalen de waarde van dit soort consultants. Want ben eerlijk, productontwikkeling is leuk voor een bedrijf, maar de opinieleiders zijn van veel grotere waarde als marketingtool!

Doordat wij in de Benelux veel nuchterder zijn en niet meteen een rage achterna lopen is de kracht van de bekende vissers als opinieleider veel minder groot alszijnde marketingtool. Waardoor het voor een bedrijf kostentechnisch veel minder interessant is om zo'n visser daadwerkelijk in dienst te nemen, want ben eerlijk. Het salaris (30.000 bruto is het al snel toch?) moet ook terugverdient worden, betekendend dat zijn aandeel als marketingtool binnen het bedrijf een omzet 3 of 4 voudig van zijn salaris moet genereren om uit de kosten te komen. Eigenlijk nog veel meer, omdat een bedrijf een visser in dienst neemt om extra winst te maken. Het testen is een leuke bijkomstigheid, maar de investering in deze persoon moet wel van waarde zijn voor het uiteindelijke bedrijfsresultaat... Mijn inziens is het met de mentaliteit die er tot nog toe heerst op het continent en het beperkt aantal volgende karpervissers hier niet rendabel voor een bedrijf om een opinieleider in dienst te nemen, omdat hij zichzelf niet tot nauwelijks terug zal betalen. Want ga je vaardigheden, eigenlijk noodzakelijk voor een dergelijke baan, combineren met viskwaliteiten en denkvermogen dan blijven er nog een handvol vissers over in Nederland en Belgie die van dermate invloed kunnen zijn en geschikt zijn om dergelijke positie binnen een bedrijf te vervullen. Onderstaande vaardigheden zijn van belang voor een consultant:

- Communicatief zeer goed, ook goede beheersing van de Landstaal als ook eventueel andere talen (Engels, Frans, Duits), om zo ook zijn bekendheid in het buitenland te vergroten en daarmee ook in dergelijke landen wellicht als opinieleider te fungeren(ivm artikelen, evt. boek(en), lezingen).

- "Down to Earth" en iedereen zien staan (iemand die uit de hoogte doet en neerkijkt op de "hobbyvisser" zal geen rolmodel zijn voor deze vissers, de vissers die juist deel uitmaken van de groep volgelingen van een opinieleider)

- Aimabel (het moet een prettige persoon zijn om mee om te gaan voor de grootste groep karpervissers, ook moet hij graag gezien worden aan de wateren waar hij vist)

- Betrouwbaar in doen en laten, als ook in zijn uitspraken

- Een sterke persoonlijkheid en mentaal goed weerbaar (ivm evt. testen van producten, niet gelijk lopen zeveren "ik vang niks...")

- Marktinzicht en Marktkennis, weten wat er speelt op de hengelsportmarkt (zo kan het bedrijf waar hij voor werkt inspringen op trends)

- Oplossingsgericht denken en een goed verstand van zaken (dit ivm het daadwerkelijke ontwikkelingswerk en zijn adviserende functie binnen een bedrijf).

- Zich gedragen als een rolmodel en geen zaken doen waar grote maatschappelijke afkeer voor bestaat (bijvoorbeeld het betaalwaterverhaal, door er te gaan vissen krijg je ook een grote groep tegenstanders als bekende naam (kijk naar meneer AD)).

- Goed verzorgd en representatief overkomen (een ongewassen vodje spreekt nu niet echt tot de verbeelding van velen).

En dan heb ik vast nog niet alles gezegd,

Als ik dan ga kijken naar de bekende Nederlandse en Belgische karpervissers die aan dergelijke eisen voldoen, dan kan ik ze eigenlijk welgeteld op 1 hand tellen, cru, maar wel een feit!

Gaan we een stapje lager, noem dan eens meer dan tien Nederlandse bekende vissers die MARKETINGTECHNISCH van waarde zijn om op te nemen in een team van fieldtesters. Want hoe je het ook wend of keert, daar draait het fieldtesterschap bij het gros van de bedrijven voornamelijk om. Het testen van producten is een leuke bijkomstigheid en inderdaad van waarde voor de verfijning van producten om zo ze kwalitatief te verbeteren. Maar zoals Piet al aangaf gebeurt dit maar op weinig bedrijven, al begint daar wel wat meer verandering in te komen.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

17-01-2006 13:38

Piet Vogel schreef:Boudewijn,

Of Bart ook betaald wordt weet ik niet, hij heeft volgens mij wel alle goeie eigenschappen daarvoor maar is wel minder knap dan ik :D

Piet.



Vind je?? :o
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

17-01-2006 13:52

Piet/Boudewijn,

Ik betaald, zo gek is Koos niet! Nee, heb niks te klagen wat betreft mijn aas hoor, maar daar blijft het ook bij. Bij mij is het ook een wat ander verhaal, Ik ken Koos al zeker 10 jaar en hij heeft me in 2000 de mogelijkheid gegeven om in ruil voor aas de website te beheren. Door meer zaken te doen voor PL kreeg ik steeds meer aas, waardoor ik beter en meer kon gaan voeren, waardoor ik die grote vissen ging vangen. Nu help ik nog mee op beurzen en doe een aantal marketingactiviteiten in ruil voor mijn sponsoring. Kijk, ik druf hard te zeggen dat ik (een aantal van) die vissen niet had gevangen als ik mijn aas zelf moest betalen of maken. Ik heb bij hun de mogelijkheid gekregen en ben ze daar nog altijd dankbaar voor, nu kan ik door mijn wat bekendere kop weer wat terug doen voor hun. Zo werkt het dus toch ook in het dagelijkse leven, voor wat hoort wat, tenminste dat is mijn filosofie.

Zo heeft Koos mij ook aan mijn baantje bij Het Dierenwarenhuis geholpen, waar ik nu al 8 jaar werk op de hengelsportafdeling. Geen topsalaris, maar wel vanaf het begin de afspraak dat ik mijn spullen voor inkoop zou krijgen. Mooi geregeld toch, als mannetje van 15 had ik al het goede materiaal nog nodig en nu heb ik het dan eindelijk wel zo'n beetje bij elkaar. Nu profiteert de zaak weer van mijn contacten en komen er behoorlijk wat karpervissers van buiten de regio bij ons hun materiaal halen. Weer het voor wat, hoort wat verhaal...

Betaald worden om als uithangbordje en testvisser te fungeren voor een bedrijf, een droom eerlijk gezegd, maar in mijn ogen niet haalbaar. Gelukkig heb ik niet voor niets de laatste jaren mijn vaardigheden op de gebieden van Marketing en Bedrijfseconomie vergroot, dus wie weet dat ik in de toekomst op de administratie dan wel marketing afdeling of zelfs vertegenwoordigers vlak wat kan betekenen voor een van de Nederlandse Hengelsportbedrijven (Open sollicitatie zoals u leest :wink:), want ik zou niets liever doen dan van mijn hobby mijn beroep maken!!!

Oh Piet, bedankt voor jouw compliment!

Gr.

"One Dart" Bart! :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 14:09

Bart
Jouw reactie is dus precies de reden waarom ik jou naam liet vallen.
Maar Bart misschien is een volledige baan op dat gebied nog niet haalbaar in Ned. Maar je kunt mij niet wijsmaken dat een beetje bedrijf niet iemand partime kan betalen voor al die eigenschappen die jij bovenstaand hebt beschreven. Wat dacht je van bedrijven zoals Spro, Ultimate, Albatros enz. Deze bedrijven kunnen hier volgens mij veel winst uithalen omdat de eigenaren zelf niet vissen en dus geen binding hebben met de karpervissers. De meeste van dat soort bedrijven heeft niet eens iemand in dienst die alleen maar aan karpermateriaal product ontwikkeling doet.

Dan is er nog zo iets als een groot Engels merk die dan hier in Ned. iemand op de loonlijst zet voor een aantal uren en die dan het testwerk hier voor zijn rekening neemt. Hier kan zo een bedrijf dan weer uit opmaken dat de Nederlandse markt toch weer anders is als de Engelse.
Gr Piet
Laatst gewijzigd door Piet Vogel op 17-01-2006 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

17-01-2006 14:30

Daar heb je gelijk in, er bestaan zeker wel mogelijkheden en een goede adviserende rol is wel degelijk van waarde voor de grotere hengelsportgroothandels (met ook eigen merk) en ook grote Engelse bedrijven. We zien wel hoe het "balletje" rolt de komende jaren, eerst nog anderhalf jaar naar school, daarna "lekker" werken. Kan dit binnen de hengelsport, super! Is dit niet mogelijk, ook goed, want er zal toch brood op de plank moeten komen en ik verwacht dat "ons pap" mij ook niet tot mijn dertigste over de vloer wil hebben...
mvg

Bart van den Hurk
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

17-01-2006 15:37

Wat hier nog aan ontbreekt, is het volgende. Als tester, of hoe je dat beestje ook wilt noemen vraag ik me af wat hun kennis is van voedingsstoffen. Een en een is twee, de meerwaarde zie je in de autosport ook. Een man als Michael Schumacher kan niet alleen goed race ook zijn technische kennis is van een zeer hoog niveau. Krijg sterk de indruk dat dit bij een groot aantal testers ontbreekt.Me blind staren enkel op de foto’s van grote vissen gevangen door een bekende Nederlander is iets te gemakkelijk om me te verleiden om merk ……boilies of ander karpermateriaal te kopen. Verder is mijn indruk dat een goed test programma nog nooit geschreven is, iets voor jou Bart? Dat er in de toekomst boilie bakkers dit op zullen pakken staat voor mij vast. Professionalisering van de karpervisserij op dit gebied is een kwestie van tijd, als ontwikkelaar van karpermaterialen en boilies zal je wel moeten in een snel veranderende markt. Kortom, mijn indruk is dat de meerwaarde van testers op dit moment nog zeer beperkt is.

Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-01-2006 16:31

Peter Otte schreef;
// Krijg sterk de indruk dat dit bij een groot aantal testers ontbreekt.Me blind staren enkel op de foto’s van grote vissen gevangen door een bekende Nederlander is iets te gemakkelijk om me te verleiden om merk ……boilies of ander karpermateriaal te kopen.\\

Eens Peter,
waar zou de fotocamera staan in relatie tot de meerwaarde?
Voor mijn gevoel zou dit kleinood op de laatste plaats moeten komen, in ieder geval eerst de kennis van materialen en de eventueel te testen aassoorten.

Een testvisser inzetten als promotie instrument zal al moeilijk worden wanneer deze testvisser geen camera kan hanteren vrees ik.
Aan de andere kant heb je weer niets aan een testvisser die geweldig kan fotograferen maar niet in staat is om mee te denken in een te ontwikkelen product.

Arjen, de Topicstarter staat met 29 foto's op de site van Nash.
Nu hoop ik dat Nash er nog enige meerwaarde heeft mogen uithalen.Ik zie niks anders dan een foto met pondenvermelding.
Hij is in ieder geval een promotie instrument maar ik kan nergens uithalen of hij ook testvisser is en dat vind ik wel jammer ergens.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

17-01-2006 16:34

Hoe groot achten jullie dan het belang van het vangen van grote vissen?
M.I. op dit moment dé eigenschap om testvisser te zijn/worden. Dit dan op de voet gevolgd door de juiste connecties.
Ik denk dat er vaak teveel wordt blind gestaard op dikke vissen, dat het misschien een heel klein beetje jaloezie is van mijn kant (of in het algemeen) omdat ik ze misschien niet zo groot vang laat ik hier even helemaal buiten.

Gr Bart
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

17-01-2006 17:01

Natuurlijk een interessante discussie, maar nu ga je al veel meer richting het marketing-technische. Je kan een bepaald budget vaststellen voor de promotie van je producten. Je kan voor dat geld een testvisser betalen, je kan er ook voor kiezen om een aantal goede vissers je aas te laten testen, en daarnaast een promotie campagne te voeren. Nu wil ik niet slijmen bij Piet maar ik merk écht dat er veel meer tijd gestoken wordt in PB, dat zie je er gewoon aan. En dat merkt de consument ook op.

Je zult je moeten afvragen met wat voor doel je iemand wil betalen om voor jouw merk te vissen. Is dat om producten te testen, is dat om artikelen te schrijven, is dat omdat je een bekende naam aan jouw merk wil koppelen (imago) etcetera.

Maar ik denk dat "ons Bart" ook de nagel op z'n kop slaat. Hollanders zijn wat dat betreft heel nuchter en steken ook wat anders in elkaar qua persoonlijkheid in mijn ogen, dan bijvoorbeeld de Engelsen. Wij zullen ons wat minder snel aan de voeten van een bepaald merk werpen.

Idealistisch gezien zou een firma ernaar moeten streven om een zo kwalitatief mogelijk product op de markt te brengen, en op wat voor manier dat dient te gebeuren, moet een firma zelf bepalen. Geloof me, het prijskaartje is dan uiteindelijk niet meer zo belangrijk. Kijk maar bijv. naar de prijs van 2 meter korda tube, dat is eigenlijk gekkenwerk maar je weet dat het goed is, dus wil je dat er ook voor uitgeven.

Wat voor eigenschappen zo iemand zou moeten bezitten is natuurlijk heel persoonlijk. Als ik een firma zou hebben dan zou ikzelf kiezen voor een "gewone" jongen, zonder capsones etcetera, die assertief is, affectie heeft met taal, en gezellig in de omgang is. Iemand met een lage drempelwaarde.

Maarja, je zult zo iemand ook maar moeten zien te vinden. Iemand die al die kwaliteiten heeft zal in het "echte bedrijfsleven" misschien wel twee tot drie keer zoveel verdienen als dat een aas of rig firma hem kan bieden. Als ik bij mij op het werk kijk dan zie ik dat ze eisen stellen aan mensen, maar daar niet voor willen betalen, en dat werkt in heel veel gevallen niet. En dan komt het dus neer op gedrevenheid.

En ook nu ga ik weer met Bart mee (ja ik weet dat het saai wordt) in mijn ogen zijn er niet zoveel karpervissers in dit land die ál die kwaliteiten bezitten. En dan moeten ze het ook nog WILLEN.

Ook ik ben testvisser geweest, nouja, meer een uithangbord, laten we eerlijk zijn. En ik voelde me hier niet goed bij. Ikzelf ben veel te arrogant om mijn vangsten toe te schrijven aan een aas of een bepaalde haak :lol: . En dat wil ik dus ook niet meer doen. Maar dat terzijde. Al met al een lastig onderwerp. Voor sommigen zal het een droom zijn om betaald te krijgen om te vissen, en anderen zullen huiveren bij de gedachte. Mij maakt het niet zoveel uit, zolang ik, de consument, er uiteindelijk maar een goed product aan overhoudt.

Veel succes met de discussie,

groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

17-01-2006 17:48

Volgens deze Topic gaat het om testen van??
Maar het valt mij erg op,dat er bijna steeds gesproken is in de antwoorden op deze Topic over AAS enz.Maar ik denk dat we veel meer hebben aan iemand die in het "VELD"allerlei materialen gaat proberen.Feedback geeft aan z,n opdrachtgever,zodat die veranderingen kan aanbrengen enz.Er zijn volgens mij al genoeg Fieldtesters die alleen maar met bollen vissen,die allang breed en uitvoerig getest zijn!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2006 19:47

Aaron, dat viel mij ook meteen op, alles komt weer neer op bollen.
Het gaat weer alleen maar om aas, ik zou bij een productontwikkelaar meer denken aan grote materialen die volgens mij nog steeds verbeterd kunnen worden zoals tenten, stoelen, bedchairs enz.
Deze discussie heeft mij en mijn twee partners wel aan het denken gezet en hopelijk komt er nog meer uit rollen.
Piet
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

17-01-2006 20:06

Ja Piet,
Ik vis al menig jaar en nog leer ik iedere keer. Het is wel zo,dat je er de tijd,inzicht,soms ook geld enz voor moet hebben.Ik denk soms,dat ik wel een aantal van deze dingen heb.Maar ook koop ik soms materiaal en doe het na soms 1 keer gebruikt te hebben weer weg.Dit dan omdat het volgens de MAKERS HEEL goed is,maar het nooit in het veld getest is en daar blijkt vaak wat we er aan hebben.
Tot de tijd,dat er ECHTE testers zijn,test ik enige keren in de week maar zelf!!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-01-2006 20:53

Harnold Kikkert schreef:Hoe moet dit "een beetje op de achtergrond" dan icm het gezicht van het produkt bekeken worden?
Dat lukt natuurlijk nooit, als je een bekende of iets minder bekende karpervisser in loondienst neemt als fieldtester , dan moet zijn gezicht en bevindingen naar buiten toe worden uitgedragen, om de produkten te doen verkopen.
Hij kan onmogelijk op de achtergrond blijven. Is ook niet wenselijk.



HarNold, :wink:
ik bedoel dat als een "gezicht" bij een merk hoort en bijvoorbeeld hier gaat roepen dat product A het beste is, bij mij de vraag rijst ; Oja, is dat wel zo of is dat alleen maar omdat dat je werkgever is ?
Ik heb hier al meerdere mensen gezien die "ongemerkt" hún producten etc onder de aandacht willen brengen, de een doet dat iets genuanceerder als de ander. Bij mij werkt dat over het algemeen averechts.

Als je als bedrijf een testvisser in dienst neemt, moet hij dus testen !, en zijn bevindingen doorspelen zodat het uiteindelijke product aangepast is aan de wensen van de visser.
Deze visser kan natuurlijk ook op beurzen meehelpen, en eventueel voor bijv een aasfirma én een materialen fabrikant werken, zolang deze twee elkaar niet bijten kan eea gecombineerd worden.

Als je een marketingtool wil om je product aan te prijzen neem je toch gewoon een of ander lekker mokkel :D
CarpeR Diem
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

17-01-2006 20:58

Arjen spreekt over het gezicht van een merk. Ik kan dit niet anders opvatten als dat hier mee wordt bedoeld dat een ieder binnen de karperwereld dit gezicht kent. Laten we wel wezen, de enige wijze waarop dit kan is doordat de betreffende persoon veel zware vissen vangt en met zijn hoofd in de bladen staat. Dit heeft volgens mij niets te maken met productontwikkeling o.i.d., maar is in mijn ogen enkel bedoeld om de producten van merk X te koppelen aan visser Y. Sterker, het koppelen van de producten van merk X aan de resultaten, d.w.z. zware vissen gevangen door visser Y. Kortom, als je met producten van merk X vist, kun je, net als visser Y, dikke vis vangen. Allemaal psychologisch. Als visser Y, die veel zware vis vangt, er mee vist, zal het wel goed zijn. Ook denk ik dat de prijs mee speelt. Noem het cognitieve dissonantie. Als een product duur is, zal het wel goed zijn.