boete illegaal kamperen


Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-01-2006 23:26

Beste Lars, hoe jij hierover denkt zal deze zaken niet veranderen. Met z'n allen de betreffende visrechthebbenden benaderen en via hen later de gemeenten wel.
jan van kranenburg

16-01-2006 01:59

Aart Lokhorst schreef:Jaimy, volgens de Wet op de openluchtrecratie is ieder onderkomen tijdens het nachtvissen illegaal.
Waar staat de GHV voor?
Kilian, zie hierboven, de mensen van het Groengebied hebben geen enkele bevoegdheid om regels te maken. Als zij tijdens het nachtvissen een vistentje of oval of plu e.d. toestaan is dat gedogen en niet meer dan dat.


Aart, beetje dom... :)
's-gravenhaagse hengelsport vereninging....(GHV)
Tony Halma
Berichten: 17
Lid geworden op: 24-11-2005 21:13
Locatie: delft

16-01-2006 11:57

illegaal kamperen is alles wat je tegen de natuur beschermt geloof ik
iig 2 stokken en een zeiltje dan is het al illegaal
Gebruikersavatar
klaas de jong
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-01-2006 20:38
Locatie: friesland

16-01-2006 12:38

Douwe Bijlsma schreef:Waarom verwacht je dat Klaas?


dacht dat je vergunning dan niet geldig was.
maar zoals k toen al schreef, weet het nie zeker, heb eens zoiets gehoord.

maar als jij het wel weet, vertel het maar........

Klaas 8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-01-2006 13:01

Klaas, jij kan het ook weten lees je nieuwe vergunning maar na.

Friesland:

De vergunninghouder wordt geacht zonder vergunning te vissen of te hebben gevist, indien hij bovenstaande voorwaarden of één der voorwaarden in de bijbehorende Lijsten van Viswateren overtreedt of zich niet houdt aan de gegeven richtlijnen en voorschriften.

Bovenstaande voorwaarden nog maar eventjes plaatsen dan:

op de voorzijde de naam van de betreffende Friese Hengelsportvereniging is vermeld;

de houder in het bezit is van de NVVS_Lijst van Viswateren 2003-2005 en de lijst van Viswateren Noordoost Nederland 2005 waarvan de geldigheidsduur met een jaar is verlengd;

de houder een geldige visakte kan tonen;

de vergunning voorzien is van naam, adres, woonplaats, geboortedatum en handtekening van de houder.


Aangezien de WOR niets te maken heeft met de Visserijwet overtreedt je de vergunningsvoorwaarden niet, het is iets anders dan nachtvissen.
Het vissen/voorhanden hebben met/van drie hengels kan wel leiden tot vissen zonder vergunning bv.

Het valt mij op dat bij controle het niet bij zich hebben van de Lijsten tot een overtreding kan leiden.
Ik heb hierover contact gehad met de Federatie, indien je niet meer in het bezit bent van die boekjes kun je die aanvragen bij je HSV.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

17-01-2006 07:43

Hier heb ik het volgende probleem:
Al enkele jaren vis ik zonder problemen geregeld een nachtje aan de maas.
Sinds vorig jaar zijn de controles zo streng geworden dat ik de gok niet meer wil nemen. (tentje=boete)
Ik ben lid van een visclub enkele dorpen verder. (ivm. hun mooie vijver)
Deze club heeft verder niets met de maas te doen.
Hier in het dorp zijn verder geen karpervissers die op de maas vissen.
Waar moet ik dan zijn om het hier geregeld te krijgen ?
Dit jaar wilde ik graag weer eens aan de maas vissen, maar wel zonder bang te hoeven zijn voor een boete.

Gr.
Edward