Goede Voornemens ? c.q Schone Lei


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

05-01-2006 11:54

Heren,

Na een wat vreemd jaar voor mij op dit board, met veel geruzie, mierengeneuk en een hoop gezeik, waardoor ik mij VERRE van populair heb gemaakt bij een aantal, heb ik mijn goede voornemen voor 2006 voor op het board zo gestelt :
Ik zal een stuk minder kritisch zijn t.o.v andere boarder, en zal daardoor geen kritiek meer leveren.
Ik zal wat minder recht door zee zijn, aangezien recht door zee zijn en eerlijk zijn bij een aantal boarders gewoon in het verkeerde keelgat schiet.
Zal in het vervolg vaker een blad voor de mond nemen en niet gelijk zeggen waar het op staat, want dat is een combinatie die niet altyd goed gaat heb ik gemerkt :wink:
Dit alles zal er voor zorgen dat ik dan ook wat minder zal posten, maar dat maakt natuurlijk geek ruk uit voor niemand niet :D

Voor de personen met wie ik momenteel of in het verleden overhoop lag doordat ik zei waar het op stond of kritiek leverde (terecht of onterecht dat laten we in het midden) wil ik mijn excuus aanbieden, en zal (naar de woorden van Stefan S.) wat minder tegen de schenen van jullie aantrappen.
En wil weer aan een schone lei beginnen, en hoop een aantal van jullie op Carp 2006 te mogen begroeten :wink: :wink:



Waarom deze topic ? dit komt voort uit een aantal flinke (zware en langdurige) gespreken met een maatje van me (die ik dus ken via KWO) over mijn reactie's op KWO, en hoe de reactie's en opvattingen van mensen in elkaar kunnen zitten.
Waarbij hij tegen mij ook zei dat postings van mij vaak erg scherp kunnen zijn, waardoor je natuurlijk een bepaalde sfeer creeert.


Gegroet . . . .
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-01-2006 12:15

mijn goede voornemens:

ik neem geen blad voor mn mond.

ik zeg lekker wat ik vind.

en ik ben recht door zee.

ik ben hier niet om vrienden te maken , of om met iedereen mee te praten ,maar om met een kritische kijk te kunnen discussieren over de dingen die gebeuren en ons bezig houdt binnen de karpervisserij.

als iemand mij een klootzak vind of een eikel ,mag die persoon dat gerust zeggen.want dat is iemand zijn goed recht.

iedereen heeft het recht om zijn eigen mening gedachten te kunnen uitten. en mocht dat niet bepaald positief zijn naar mij toe , heb ik daar eerder respect voor dan dat ik dat niet vind kunnen.

tenslotte leven wij in een vrij land ,waar de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat.

Bart-Jaap,

ik zou gewoon lekker je uitten zonder beperkingen.
want anders doe jij je voor als een persoon die jij waarschijnlijk dan niet bent.krietiek is goed ,anders zou iedereen alleen maar ja en amen zeggen en dan komen er nooit discussies op gang.
alleen moet het niet op de persoon gespeeld worden,maar op de dingen die in de topics besproken worden.recht door zee zijn is naar mijn idee ook alleen maar goed, want als je om iets een half uur heen draait denk ik eerder dat mensen het niet zullen begrijpen.en als je recht door zee bent , is het gelijk duidelijk wat je bedoelt,of ze het er nou mee eens zijn of niet, maar het is jouw mening !

vr gr.

michel
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

05-01-2006 13:47

BJ,

stiekem is het wel heerlijk om tegen schenen te schoppen, of niet soms :lol:

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

05-01-2006 15:35

Stefan Zolang het terecht is, is het soms best lekker jah (maar vrienden maak je er blijkbaar niet mee)

Michel, zo ben ik het afgelopen jaar al bezig geweest maar dat wordt niet echt in dank afgenomen :wink:
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

05-01-2006 15:52

Bart-Jaap,

gelukkig heb ik al vrienden zat :lol:

Gewoon lekker je gangetje gaan man, wie doet je wat :lol:

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

05-01-2006 15:55

Stefan gelukkig heb ik ook vrienden genoeg, maar om continu afgezeken te worden als je wat zegt is ook niet alles :wink: dus dan ga je opzoek naar een Compromis 8)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-01-2006 16:00

michel Tja schreef:mijn goede voornemens:

ik ben hier niet om vrienden te maken , of om met iedereen mee te praten ,maar om met een kritische kijk te kunnen discussieren over de dingen die gebeuren en ons bezig houdt binnen de karpervisserij.



dit is mijn standpunt.

maar wie weet open ik volgend jaar op 1 jan.2007 wel precies dezelfde topic met dezefde tekst :wink:

(nog beter, ik quote gewoon deze topic 8) )

vr gr,

michel
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

05-01-2006 16:01

Michel,

Als je mijn postings een beetje doorleest, dan weet je dat ik niet meepraat met iemand anders (neem aan dat dat toch voor velen we duidelijk is/was :P )
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-01-2006 16:03

ik bedoel dat ook niet richting jou :wink:
want jij hebt een eigen mening en bent (naar mijn weten) niet iemand die zomaar met mensen mee praat omdat zij toevallig 50jaar ervaring in het karpervissen hebben.

ik heb ook wel meerdere topics gevolgd van jou , waarin jij gewoon keihard zegt hoe jij erover denkt, en ik kan dat alleen maar waarderen.

het ging mij in de quote alleen om de zin,vrienden maken. 8)

PS. waarom heb je die mooie geel /wit achtige koi niet meer in je avatar staan ? (zoiets wil ik ook nog wel een keer vangen)
Laatst gewijzigd door michel Tja op 05-01-2006 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem Barnas

05-01-2006 16:11

Nou Bart-Jaap,

Dit topic doet me wel een beetje denken aan een nummer van de Manic Street Preachers...

'A Design for Life'

Op diezelfde CD staat nog een titel, genaamd 'The Year of Purification'.

Tiësto echter, maakte eens een heel album, 'Just Be' heette dat.

Relax man, 't is maar Carpboard,
WB :wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-01-2006 16:55

Bart-Jaap,

Ik vind het lovenswaardig dat jij je voorneemt om minder tegen schenen aan te schoppen. Maar als dat moet betekenen dat jij minder gaat posten en niet meer zo vrij je mening gaat geven denk ik dat je op het verkeerde spoor zit. Je kunt ook gewoon je mening verkondigen, zonder meteen mensen tegen de haren in te strijken.

Tot 10 tellen, ach voor wat het waard is ......... misschien om het antwoord nog helderder op papier te slingeren.

Kritisch zijn, niet mee lopen met de muziek is juist goed.

Niet klakkeloos de mening van een zeer ervaren visser overnemen is uitstekend. Alleen bedenk je dan gewoon dat die oudjes vaak wel weten waar ze het over hebben. Ze hebben al het bekende al wel eens geprobeerd en al dan niet goed bevonden.

Zelf iets uitdokteren is de beste leerschool, zeker als je kei en keihard op je bekkie beland. Maar waarom zou jij je stoten aan stenen die anderen allang hebben leren ontwijken.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

05-01-2006 19:47

He Bart,

Laat je niet zo kennen man...

Hier prikken ze echt geen a4tje op je buik hoor als je je mening verkondigt. Onthoudt een aantal dingen goed verre vriend,

Het is nooit goed...
Men levert altijd kritiek...
Vang je veel, val je op, wordt je herkent, wordt je afgeschoten...
Kritiek leveren mag, maar wel gedoseerd...
Leef je eigen leven en probeer soms sensitief te zijn...

en

Ook jouw inbreng is héééél belangrijk, zonder discussie geen board!

Beste wensen nog....
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Rene de vries

06-01-2006 00:06

he Tja....

je gaat dus gewoon verder waar je gebleven was/bent... is geen goed voornemen hoor.....

ik roep je wel weer eens (vaderlijk) :oops: tot de orde..... en eh... je luisterd beter als mijn eigen kids :P
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-01-2006 10:21

Meneer de Vries,

ik ben hier overigens ook niet om , ruzie/vijanden te maken of om het board te verzieken.maar ook niet om vrienden te maken, want een heleboel dingen begrijp /bevallen mij niet ,wat betreft mensen hun houding naar anderen toe binnen de karperwereld.zoals zwijgen over stekken, het ene water kan wel besproken worden de ander weer niet.dat soort dingen.en dan nog het begrip BTW, wel reclame maken in de KW,maar absoluut onbespreekbaar,tenzij negatief.


ik profileer alleen mijn gedachte ,mening ,visie wat betreft de zaken die zich hier afspelen.en die lopen niet altijd even parralel aan anderen hun meningen.ook om het feit dat ik naar een heleboel dingen met een kritische blik kijk.

misschien vind ik het ook leuk om af een toe een beetje te "ouwehoeren"maar ik doe dat niet om een negatieve sfeer te creeeren.
het moet ook wel kunnen lijkt mij.altijd maar zo serieus zijn schiet ook niet op toch?

kan zijn dat ik een andere soort humor heb ? :roll:

waarschijnlijk luisteren ook bepaalde mensen beter naar mijn vader,dan dat ik dat soms doe :oops:

vr gr,

michel
peter andrae

06-01-2006 23:40

Bart Jaap


:wink: moet je populair zijn dan.

Mvg peter.
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

07-01-2006 12:28

Hallo..

Mijn goede voornemen voor op het board is: In ieder geval meer op het board komen. En mijn goede voornemen in het algemeen zij: Mijn moeder meer helpen. :D

Mvg..
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
michael van de boom
Berichten: 112
Lid geworden op: 30-01-2004 19:17
Locatie: Didam
Contacteer:

08-01-2006 10:42

Iedereen in zijn waarden laten

me eigen klusjes opknappen

en een fantastische visjaar er weer van maken.
laat je swingers maar swingen :-))
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

09-01-2006 19:03

meer nachten draaien als vorig jaar
meegaan naar ksn jeugdkamp kleine wielen
en veel vangen
Plaats reactie