Vissen en blowen/drinken..


Plaats reactie

Vind jij dat het kan?

Ja, ik vind dat het wel kan..
170
34%
Nee, ik vind dat het niet kan..
198
40%
Ik hou me er niet mee bezig, wat anderen doen mogen ze zelf weten..
126
26%
 
Totaal aantal stemmen: 494
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-05-2007 13:30

Inderdaad Jack, sorry voor het rekenfoutje. Maar Michel melde zich al ter compensatie van die paar jaar. Je presenteert je hier wel als 25. Moet dus ook nog rekening houden met verdraaïng van de feiten?

Het enige punt is dat ik mij maar houd aan deskundigen op dit gebied. Die zijn toch wat minder positief.
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 10-05-2007 13:33, 2 keer totaal gewijzigd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
mike de vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-05-2007 13:33
Locatie: den haag
Contacteer:

10-05-2007 13:31

:roll: ja ik vindt wel dat het moet kunnen maaaaaaaaaaaaar met mate

Het moet iet zo zijn dat je niet meer weet wat je doet.
En dat je een teringzooi er van maakt op de visplek met al die bierflesjes of blikjes.
Luister iedereen doet het op zijn eigen manier maar we zitten allemaal voor het zelfde toch een leuk visje te vangen.
Dus laat iedereen lekker zijn eigen ding doen en gun mekaar een pleziertje.

http://www.degeilekarper.nl
Laatst gewijzigd door mike de vries op 10-05-2007 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-05-2007 13:45

Kees Ouwehand schreef:Het enige punt is dat ik mij maar houd aan deskundigen op dit gebied. Die zijn toch wat minder positief.


dan komt omdat die "deskundigen" volgens de normen van de maatschappij dienen te werken.

en altijd zullen zeggen dat blowen slechter is dan drinken ,want mn grote vrienden van de overheid willen wel natuurlijk 19% btw vangen op elk blikkie.

ik wil wel eens weten wat een onafhankelijk onderzoeksburo zegt over de vergelijking tussen blowen en drinken.

ps die eerste joint was weliswaar toen ik 9 was, maar ik begon pas echt te blowen toen ik 12 was. verder voor die tijd een enkele keer gedaan.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

10-05-2007 13:45

Als het blowen van geen enkele invloed kan zijn op je prestaties, leg me dan even uit waarom de wet stelt dat men niet stoned achter het stuur mag zitten/aan het verkeer deel mag nemen???

Onze wetgever heeft het dus helemaal mis!!! Dronken mag niet, stoned mag je wel een karper behandelen, want daar kan geen gevaar in zitten, begrijp ik uit het voorgaande...

Goh, weer wat geleerd!!!

En Michel, ben jij toevallig werkzaam in een coffeeshop?

En Jack, god verhoede het, maar mocht ik het ooit meemaken dat ik zie dat een karper schade ondervindt omdat de vanger te stoned is om de vis goed te behandelen, kan ik nu al beamen dat nuchtere mensen heel vervelend kunnen zijn... geldt trouwens ook voor zatlappen (wat dit betreft kan ik je al melden dat ik verleden jaar nog het genoegen mocht hebben om een paar aangeschoten gasten naar huis te sturen (het waren heel zielige ventjes die huilerig begonnen te jammeren dat ze niet naar huis konden omdat ze teveel gedronken hadden. Misschien dat één van jullie nu wel weet wie ik ben? (En, nee, ik ben niet in overheidsdienst!) Net of de karpers die door dit soort gasten worden gevangen, ook kunnen smeken om niet door hun te moeten worden gedrild, onthaakt en gefotograveerd of iets wat daarop moet lijken...)

Maar misschien dat er iemand is die dit leest en ons kan vertellen of er niet zoiets als een gedragscode bestaat en zo ja, wat daarin staat m.b.t. de mate waarin en in welke staat je mag zijn om met karpers om te gaan...

Mocht dit er niet zijn, snap ik ook waarom er zo'n triest topic als deze is gemaakt!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-05-2007 13:52

Jacob,

als wij nou eens een keer gaan karten, jij zuipt eerst 6 biertjes en ik rook 6 joints, wie gaat er winnen denk je :wink:

ik werk verder niet in een shop ,zou slecht staan op mn CV (komt door die maatschappelijke wijsvinger die maar blijft wijzen :lol: )

ik werk bij het bedrijf die spullen verkoopt waar jij waarschijnlijk je vissen mee fotograveerd,uitprint en bekijkt en opslaat de rest mag je zelf invullen.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

10-05-2007 13:54

Michel wat betreft je laatste opmerking geef ik je helemaal gelijk.

Iedereen weet dat Balkenende in zijn voorgaande kabinet er met veel plezier voor gezorgd heeft dat de accijns op sterke drank werd verlaagd, zodat er meer mensen aan de fles kunnen. (Dit heeft te maken met het feit dat er steeds meer mensen stoppen met roken, wat weer enorm schadelijk is voor de gezondh... pardon, voor de schatkist!)

Maar dat wil niet zeggen dat omdat het één minder erg is (zou zijn), het automatisch maar geaccepteerd moet worden. Het is namelijk ook nog eens zo dat er ook vissers zijn aan de waterkant die deze middelen niet gebruiken en graag onbeschadigde en gave vissen willen (blijven) vangen...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

10-05-2007 14:04

En oh ja, die weddenschap ga ik niet aan.

Ik heb namelijk gezworen nooit achter het stuur te kruipen met een slok op. En mijn woord breek ik nooit en voor niemand.

Ik ben een van de weinige zielige mensen die er nog principes op na houden...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-05-2007 14:05

Jacob,

ik denk dat iedereen onbeschdigde /mooie vissen wil vangen , dat heeft weinig met drinken en blowen te maken, eerder met hoe je erop reageert of als iemand er niet mee om kan gaan

ik kan niet tegen drank en vind het ook niet lekker, daarom drink ik niet.

blowen echter heb ik nog nooit een probleem mee ondervonden ,enkel de vooroordelen en de bekende vinger die mij elke keer weer benaderen ( he Douwe :wink: )

ik denk dat het gros van de beschadigde vissen door onkunde komt, en daar kan je ook weinig aan doen,behalve mensen erop wijzen hoe ze het beste kunnen vissen (obstakels/voorslag/niet goed met de slip omgaan/BEWAARZAK :lol: )

vrgr,

michel
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-05-2007 14:06

Kom nou Michel,

Niemand beweert dat het één slechter is dan het ander. Daar gaat het toch helemaal niet over? Daar heb jij het alleen continue over.

Blowen was niet zo heel lang geleden aardig maatschappelijk geacepteerd. Er worden nu alleen meer kantekeningen bij gezet omdat het toch wat genuanceerder blijkt te liggen. Waar jij jouw samenzweringstheorietjes vandaan haalt weet ik niet. Dat soort verhalen gaan doorgaans bij mij links in en rechts uit.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-05-2007 14:09

Jacob van Wensveen schreef:En oh ja, die weddenschap ga ik niet aan.

Ik heb namelijk gezworen nooit achter het stuur te kruipen met een slok op. En mijn woord breek ik nooit en voor niemand.

Jacob


dit vind ik een nobel streven! en ben het er helemaal mee eens,
maar verkeer is geen vissen he :wink: dus dat moet wel kunnen met mate vind ik,tenminste als je er tegen kan.(en dat geld dus niet voor mij )

vrgr,

michel
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-05-2007 14:14

Kees Ouwehand schreef: Waar jij jouw samenzweringstheorietjes vandaan haalt weet ik niet. Dat soort verhalen gaan doorgaans bij mij links in en rechts uit.

Groet, Kees


je moet ook het grote plaatje bekijken Kees, die drempels op de weg.denk je nou echt dat dat er is omdat zodoende minder kinderen aangereden worden of het verkeer er veiliger op wordt.

ik denk dat die 19%BTW op schokbrekers er meer mee te maken heeft :wink: en zo heb ik nog legio voorbeelden van de criminelen van de overheid met hun sneaky plannetjes :lol: :wink: 8)
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

10-05-2007 14:42

Dat het vangen van beschadigde vissen in direct verband wordt gebracht met blowen of drinken door Jacob slaat echt nergens op.
Dat er dronken/blowende vissers rondlopen die vissen beschadigen zal ongetwijfeld waar zijn, maar ik denk dat als dezelfde figuren nuchter zouden zijn die vissen netzo beschadigd waren.
De vissers die ik bijv. met voorslagen zie vissen op plaatsen waar dit echt niet nodig is zijn allemaal nuchter.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

10-05-2007 18:26

Als ik een run hoor bij de buren ga ik even kijken, maar wanneer die run zolang duurt dat ik eerder bij de hengel ben dan gaat het fout...

Beide knetterstoned, geen idee meer wat een hengel was of wat ze er mee moesten doen...

en dat is een waar gebeurt verhaal helaas.
Gevaarlijk voor de karper??? volmondig JA
Blowen/Drinken aan de waterkant? volmondig NEE

Jammer trouwens dat de blowers continu naar de drinkers wijzen....

Mijn ervaring is echter dat mensen onder invloed van alcohol veel vervelender zijn dan mensen die stoned zijn.


liever een tevreden blower, dan een hypocriete drinker die met zn vinger graag naar anderen wijst omdat volgens de maatschappij drinken de norm schijnt te zijn en niet blowen.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

11-05-2007 12:15

Ik mag graag een joint roken, ook aan de waterkant. Mezelf gaan verdoven zodat ik comateus mijn slaapzak uit moet kruipen om naar mijn hengels te kunnen tijgeren zie ik niet zitten.
Ik heb een zoon van 14, die weet heel goed dat zijn ouwe niet altijd alleen maar shag in zijn vloeitje doet, heeft van mij wel meegekregen dat blowen en schoolgaan een k#tcombinatie is. Maak jezelf niet wijs dat leerprestaties er niet onder komen te leiden, daar geloof ik niks van.
Zo...WIEKEND.....ik steek er maar eens eentje op en ga mijn hengels inladen.
Gebruikersavatar
Ruud Moerkerk
Berichten: 27
Lid geworden op: 25-01-2006 18:53
Locatie: Strijen

13-05-2007 22:17

Dat kan wel zo zijn peter maar dat geld toch echt niet voor iedereen hoor
er zijn ook mensen waar je helemaal niks aan merkt .

En anders gewoon lekker doorvissen en je er niks van aantrekken
Gebruikersavatar
patrick brouwer
Berichten: 300
Lid geworden op: 02-01-2007 15:10
Locatie: trakker dinges nog wat ofzo

13-05-2007 23:32

Haha Petertje :lol: :lol:
Bart Raven
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-05-2007 16:35
Locatie: Hilversum

21-05-2007 15:51

Hallo allemaal,

even reageren omdat het onderwerp zeker in mijn straatje valt, ikzelf heb niks tegen het drinken van een biertje of het roken van een jointje, helemaal niet zelfs, maar zoals sommige karpervissers zich aan de waterkant gedragen, dat kan echt niet! Vissers die gaan nachtvissen met een krat bier en zich helemaal suf blowen, zijn in mijn ogen geen echte vissers. oké een paar biertjes moet kunnen en ook een paar jointjes roken moet kunnen, maar als je dat combineerd zie je het op een gegeven moment niet allemaal helder meer! Karpervissen doe ik voor mijn rust, serieus en om vis te vangen en daarbij rook ik een paar jointjes, maar ik weet heel goed dat ik daar tegen kan, sommige mensen echter niet. Het enige probleem is dat bij veel stadsparkjes in de zomer zoveel mensen langs komen of komen kijken, dat de vissers er al gauw op aangekeken worden. Ik heb al vele malen meegemaakt dat wij (karpervissers) de schuld kregen van alle troep die ongewenste bezoekers van de avond ervoor hadden gemaakt. OP dat soort watertjes moet je gewoon je flesjes bier en je opgerookte jointjes mooi in een vuiniszak doen en in je tent laten liggen. vaak ruim ik zelf sóchtends vroeg al die andere troep van die ongewenste idioten op zodat niemand er last van hebt, maar ja dat ben ik.
Kortom biertje kan, jointje ook, maar wel met mate en ruim je troep op!!!

MVG,
BART RAVEn
Persoonlijk record: 39 pond, 1 meter 2
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

27-05-2007 23:02

Ik vind dat Blowen aan de Waterkant gewoon niet kan . Je gaat toch vissen ! Niet high aan de waterkant kloten ik noem dat niet meer vissen . Ga dan lekker in de Coffieshop zitten ofzo . Maar niet aan de waterkant .

Groeten Taco .
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

28-05-2007 14:48

Ook niet eten aan de waterkant hoor....dat doe je maar netjes in een restaurant...maar NIET aan de waterkant hoor.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

28-05-2007 15:45

Wat een gezeur over dat geblow het moet gewoon kunnen.
alleen als iemand voor de eerste keer een joint opsteekt en dan half dood in de tent ligt met de hengels erin dan heb je wel een probleem. Wij vissen altijd met drie man en allemaal roken we een blowtje soms ook wel twee en ik kan je verzekeren we hebben nog nooit een vis beschadigt. je staat soms een beetje raar op de foto maar dat is dan ook het enigste. Ik snap best dat als iemand nog nooit een joint heeft gerookt dat die denkt dat je mega lijp word. maar dat is helemaal niet zo. ik zou zeggen rook er eens een en oordeel dan.
vr gr peter
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

28-05-2007 16:24

Heb je nog nooit een vis beschadigd, of denken jullie dat dan alleen ? :lol: :lol: :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

28-05-2007 16:29

Dat weet ik 1000% zeker
vr gr peter