Vissen en blowen/drinken..


Plaats reactie

Vind jij dat het kan?

Ja, ik vind dat het wel kan..
170
34%
Nee, ik vind dat het niet kan..
198
40%
Ik hou me er niet mee bezig, wat anderen doen mogen ze zelf weten..
126
26%
 
Totaal aantal stemmen: 494
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2006 13:16

Harnold,

wat was jouw eigen ervaring dan >?

vond jij dat jouw gemoeds toestand overeenkwam met wat jij net beschrijft over het beeld dat veel mensen hebben over blowers ,waarschijnlijk niet he ?

Willem,

je hebt ook nuchtere niet gedetineerden , die het leuk/normaal vinden 30 ponders mee naar huis te nemen en op te eten.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-01-2006 13:16

Als je al niet meer kan genieten van het vissen zonder genotsmiddelen ziet het er onderhand toch wel uit... Wat ga je dan aan de waterkant doen? :-?
mvg

Bart van den Hurk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-01-2006 13:18

Da's een andere poll Bart.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-01-2006 13:18

en wat als je niet meer gewoon kunt leven zonder "vismiddelen"?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

04-01-2006 13:26

Paar biertjes op een beetje discrete manier mag volgens mij toch geen probleem zijn.

Opgestapelde bierkratten zijn iets anders volgens mij.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2006 13:30

Bart van den Hurk schreef:Als je al niet meer kan genieten van het vissen zonder genotsmiddelen ziet het er onderhand toch wel uit... Wat ga je dan aan de waterkant doen? :-?


als ik ga zwemmen blow ik

als ik ga duiken blow ik

als ik een spelletje doe ,blow ik

als ik ga schaatsen blow ik

als ik uit eten ga blow ik

als ik ga sexen blow ik

als ik gitaar ga spelen blow ik

als ik ga klussen blow ik

als ik ga koken blow ik

en dan zou het niet tijdens het vissen mogen.

bestempel mij dan maar als visser tijdens het blowen.

hoe dan ook heb ik nog nooit een klacht gehad qua gedrag.ik heb zells bij 5 banen gesoliciteerd in het verleden terwijl ik ervoor geblowd had, en ben bij alle 5 aangenomen.

rara hoe kan dat?

zeker omdat ik laveloos op een strecher lag :lol: :lol: :lol:

vr gr,

michel
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

04-01-2006 13:39

Ik vind het wel kunnnen, als het maar met mate gebeurd. Anderen moeten er geen last van hebben!
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

04-01-2006 13:42

Hallo


kAN NIET!!! MOET NIET!!!!!!

Heb er alles over gezegd.



Met vriendelijke groeten

Huub Engelen




http://www.carpheaven.nl
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

04-01-2006 13:43

Vind dat niet in het beeld passen.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-01-2006 13:49

Michel,

Zet die roze bril eens af en kijk eens op een andere manier naar het leven... en dan zeggen ze dat soft-drugs geen verslavende werking hebben...

Ieder zijn ding, niet mijn ding, that's for sure!!
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2006 13:54

iedereen ook zijn eigen keus, mijn keus staat vast.

ik kies ervoor om te blowen wanneer ik er zin in heb.

op vakantie blow ik nooit , en heb verder ook nergens last van , ik slaap als een roosje.

ik zal nog wat vertellen, ik zat laatst te vissen eind november, en ik zat buiten de tent op mn strecher een lekkere dikke stick te roken.

stopt er ineens een auto achter mij,en guess what.politie!
ik pak mn vergunning uit mn zak en laat het zien , terwijl ik nog lekker een hijs neem van mijn stick.

ik heb geen woord gehoord van die man over het feit dat ik een joint zat te roken.en dat terwijl de rook nog praktisch in zn gezicht kwam ook.

hij zei : prima, in orde ,prettige dag nog.

en zo hoort het ook , want ik ben namelijk niemand tot last ,enkel mezelf want het schijnt niet helemaal gezond te zijn.

vr gr,

michel
Willem Barnas

04-01-2006 13:59

Hé Bart,

Jij dart veel he................................?

Proost,
WB :P
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

04-01-2006 14:03

Hallo,

Precies zolang we als visser en blower niemand tot last zijn is er toch niks aan de hand?? En als ik voor mezelf spreek ik ben niemand tot last (naar mijn mening)aan de waterkant...heb zelfs een asbak bij me om de peuken enzo op te ruimen!! :lol: :lol:

Groeten Jos
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-01-2006 14:09

Bart,

10.000 km rijden voor een vis levert heel wat meer "rookoverlast" op.....

Laat een ieder nu toch doen wat ie wil joh.....

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

04-01-2006 14:09

in de zomer was ik aan het vissen in een schuilhutje van de vereniging aan de waterkant en toen waaide het erg hard. komt er zo"n junk aan die aan het karperen was en die gaat bij mij in dat hokje marihauna ziiten roken omdat het buiten te hard waaide. ik vind bier wel kunnen en blowen ook wel maar doe het dan zodat niemand er last van heeft
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2006 14:14

ik vind iemand die een jongen van 13 opzadeld met wietrook ,
ZWAAR ASOCIAAL!

ik rook niet in het bijzijn van kinderen , (en daar bedoel ik niet jou mee dennis, want waarschijnlijk zag die junk jou als een 18 jarige :wink: )

of ik rook dan niet of ik ga even een wandelingetje maken.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-01-2006 14:17

Barnas,

Drink niet tijdens het darten :o , dan gooi ik minder en ben ik minder geconcentreerd :lol: , maar als ik ga stappen lust ik wel een lekkere wodka-fanta :wink:

Mitsz, klopt helemaal! Maar het milieu schaden doen we allemaal! (daar gaat het trouwens hier helemaal weer niet over...)

Michel,

Voel jij uberhaupt nog wel het effect van wat wiet in je sjaggie? Lijkt me sterk. Ken een aantal jongens hier in de buurt die ook zo zijn hoor, gewoon de dag door blowen. Hun gemoedstoestand wordt eigenlijk niet beinvloed, buiten dat ze iets rustiger worden dan. Hard Core blowers zullen waarschijnlijk dan ook geen vissen verspelen door hun "verslaving", omdat het weinig tot geen effect meer op hun heeft. Dat kan ik wel geloven, maar ikzelf ben blij dat ik niet zo door het leven hoef te gaan.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

04-01-2006 14:21

Doe mij maar een cola en steek die ..... maar in je kont :D
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

04-01-2006 14:34

Blowen en zuipen mag wel, maar een aggregaat niet. Of is dit ook een andere poll¿¿¿ :oops: :oops: :oops:

Groenten,
Grootmeesteropplerblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Willem Barnas

04-01-2006 14:43

Ha Bart,

Ik zat al te wachten op een dergelijk antwoord, dus is mijn vraag aan jou als kenner van de dartscene en het dartgevoel:

"Hoe denkt de buitenwacht over de dartsport en wat is hun beeld van de darter en zijn hobby?"

en:

"Heb jij er last van dat anderen roken en drinken tijdens het darten?"

en:

Darten wordt door de buitenwacht vaak geasociëerd met o.a. kroegen en bier, hierdoor heeft de dartsport voor zover ik heb kunnen beoordelen (heb zelf ook gedart) géén ngatief imago opgelopen.

"Denk jij dus dat de karpervisserij een negatief imago zal krijgen doordat lieden drinken en blowen tijdens het vissen en dat dit negatief imago zo'n groot effect zal hebben dat het de 'sport' compleet verziekt?"

Ik denk het dus niet en daarom snap ik niet waar we ons druk over maken. Tuig wat de boel versjteerd moet een pak slaag krijgen en mensen die hinderen of tot last zijn moeten daar op gewezen worden, of ze nou stoned, dronken, hoogbegaafd, zwakzinnig, man of vrouw zijn.

Ik leg de link met de dartsport omdat dat het eerste was waar ik aan dacht toen de combinatie hobby-genotmiddelen werd gemaakt. Ik had ook biljarten kunnen noemen, of klaverjassen, of schrijven...

Ieder voor zich, maar niets/niemand tot last.

Groeten,
Ex-blower en gelegenheidsdrinker WB :wink:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-01-2006 14:46

Mee eens barnas, alleen jammer dat de grote boze buitenwereld dat niet zo ziet. Grijze tinten? inderdaad alleen jammer dat veel vissers die niet kennen.
Nogmaals ben geen tegenstander van drugs, vind persoonlijk dat je er aan de waterkant mee op moet passen en ieder moet voor zichzelf bepalen wat verantwoord is, alleen jammer dat zo weinig mensen dat kunnen...
By the way, dat blowen je reactie vermogen niet zou aantasten is regelrechte bullshit en een argument om het voor jezelf goed te praten alleen moet men voor zichzelf uitmaken wat aanvaardbaar is, alleen jammer dat zo weinig mensen dat kunnen.....
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

04-01-2006 14:51

Willem Barnas schreef:Haha,

Proost Klaas... :-?

Na het weekend lees je overal berichten over steek-, schiet- en vechtpartijen in het uitgaansleven, niet aan de waterkant. Met drank op rijden kost weet ik het hoeveel levens en drank sloopt huwelijken.
Lekker op de camping met je welvarende pens in de zon een halve krat wegzetten, tja daar is de camping voor, maar zes biertjes in het holst van de nacht op een verlaten plekje is schandalig. Met tig-duizend man op een festival je levensduur verkorten heet cultuur, een beetje aangeschoten naar het water staren criminaliteit.
Van de geur van een joint op Rotterdam CS kijkt niemand meer raar op, aan de waterkant echter... Zit je in een coffeshop met een mannetje of twintig om je heen een spliffie weg te paffen, dan ben je zeer correct, rook je de waar helemaal alleen op in je tentje, genietend van de natuur, dan ontstaan er discussies. Stoned als een aap de coffeeshop uitlopen is wel weer okee.

Als niemand het maar ruikt, ziet of whatever...

Stiekem heet dat, net als met vreemdgaan, is ook dodelijk..........

Het zal wel,
WB :P


Wereldposting!!! :D

Ik vind het geen enkel probleem als je drinkt, blowt, spuit, slikt of drinkt aan de waterkant. Dat moet iedereen voor zich weten, zolang anderen en de omgeving daar maar geen last van hebben.

Ow ja. Ik heb zelf 1 keer een joint gerookt aan de waterkant en dat is meteen de laatste keer geweest. Ik ving een leuke karper, maar van de hele vangst weet ik eigenlijk niks meer; alles ging als in een roes... Mijn ding is het dus niet ;)
Een aantal biertjes gaan er bij de nachtsessies altijd wel in, maar nooit zoveel dat ik dronken wordt. Hoogstens een beetje aangeschoten. En daar hoeft niemand last van te hebben!
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

04-01-2006 14:55

Ik drink graag een pilsje bij het nachtvissen maar dan wel niet zo veel.
5 max, ik vind dat het prima kan karpervissen is voor mij ook gezelligheid en ontspanning. Als je te veel drinkt of blowt vind ik dat minder. Ik denk dat het ook niet goed is voor het imago van de karpervisser.

groet wim
To The Boat!
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

04-01-2006 14:55

Geen tegenstander, dat heb ik eerder ook al eens ergens gemeld. Maar houdt het netjes en ruim die bierblikken/ flessen gelijk op. Het ziet er nu eenmaal asociaal uit als je een berg lege halve liters naast je tent hebt liggen!!
En drink met mate, want anders gaat het echt fout. Helaas zelf in het verleden ervaring mee, we verspeelden die nacht wel erg veel en dat is niet de bedoeling!! Ik heb ook andere vissers gezien die twee kratten bier mee sleepten voor een nachtje vissen. 's Avonds 3 gevangen, 's nachts alleen verspeeld. Toeval????
Run to the water.....
Willem Barnas

04-01-2006 14:55

Tinus,

Eerder jammer van de wet van het gemiddelde en het feit dat mensen vaak generaliseren op de negatieve pieken binnen dat gemiddelde.

Groet'n,
WB :wink: