Vissen en blowen/drinken..


Vind jij dat het kan?

Ja, ik vind dat het wel kan..
170
34%
Nee, ik vind dat het niet kan..
198
40%
Ik hou me er niet mee bezig, wat anderen doen mogen ze zelf weten..
126
26%
 
Totaal aantal stemmen: 494
Edoo Beltman
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-05-2007 14:47
Locatie: Heino

31-05-2007 15:06

Dit is mijns inziens volledige eigen verantwoordelijkheid van de visser, het is ook moeilijk om hier een grens in aan te geven. De een doet na 6 bier en 2 joints(bij wijze van) maar mét een goede onthaakmat en respect voor de vis, nog minder schade toe aan het imago van de (karper-) visser dan een ander die compleet nuchter "zo'n kutbrasem" letterlijk het water in schopt.

Je hoort wel je grenzen te kennen voor je uberhaupt ook maar 1 slok of hijs neemt aan de waterkant, omdat je ook verantwoordelijk bent voor eventuele aanbijtende karpers en andere vissen. En oja, wil je dan toch zonodig wat drinken, doe dit dan wel zoals al eerder gezegd zoveel mogelijk uit het zicht, en neem altijd je lege blikjes mee, of er nou sinas of een lekker koude Heineken in zat...maar dat zeg ik als het goed is ten overvloede :wink:

edit: typo
het gaat om de lagers | Het is eigenlijk Edo maar dat account kan ik niet meer inloggen...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-05-2007 16:54

Weer een leuke je moet je grenzen kennen, ik heb een buurman en die heeft een grens dan lig ik al in coma.

Waarom zou ik hypocriet zijn als ik wel een pilsje drink maar drugs of het nu hard of soft is afkeur?

Oja nog iets ik drink helemaal geen alcohol, niet zeggen dat ik niet weet waar het over gaat de dertig jaar daarvoor hebben mij genoeg ervaring gegeven om te weten waar ik over praat.
8) 8)

In mijn opinie - en lees dat goed - gaan vissen en het gebruik van alcohol en/of drugs niet samen ook toen niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Edoo Beltman
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-05-2007 14:47
Locatie: Heino

31-05-2007 17:12

Dat bedoel ik dus ook, waarschijnlijk reageert je buurman minder op 1 biertje dan jij dat doet, daarom zou het verantwoorder zijn als je buurman een biertje drinkt tijdens het vissen, dan als jij dat doet.

Over hypocrisie heb ik niks gezegd, al vind ik het in dit geval wel lichtelijk van toepassing aangezien alcohol evengoed een (hard-)drug is, alleen maatschappelijk geaccepteerder

Dat je geen alcohol drinkt tijdens het vissen is natuurlijk altijd goed en lovenswaardig, dan kan het wat dat betreft zeker geen schade toebrengen aan jezelf/omgeving/vissen/het imago v/d karpervisser. En dat je weet waar je over praat neem ik dan maar zonder meer aan :wink:

Zelf vind ik ook dat zonder drugs, of dat nu alcohol of thc of wat dan ook is, in principe altijd beter is dan met. Ik vis echter wel eens op een zeer afgelegen plek, en dan drink ik samen met een maat 2 pintjes per persoon op een avondje, en het afval gaat gewoon weer mee naar huis. Ik kan in dit geval verzekeren dat hier nergens schade wordt toegebracht aan wat dan ook :)

Mvg Edo
het gaat om de lagers | Het is eigenlijk Edo maar dat account kan ik niet meer inloggen...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-05-2007 18:29

Nee dat is niet verantwoordelijker, die beste brave man en zo zijn er velen is alcoholist!!
Zie je wel dat je niet juist interpreteert :D 8) 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Edoo Beltman
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-05-2007 14:47
Locatie: Heino

31-05-2007 19:08

Er wordt dan ook erg veel ruimte gelaten voor diverse interpretaties in je beweringen, mijns inziens heeft die man dan niet zozeer een veel hogere grens, maar gaat hij er veel te vaak overheen. Dat heeft inderdaad niks met verantwoordelijkheid te maken en raakt ook kant noch wal m.b.t. de rest van mijn standpunt.

Mvg Edo
het gaat om de lagers | Het is eigenlijk Edo maar dat account kan ik niet meer inloggen...
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

31-05-2007 20:09

Jan van Glabbeek schreef:
koen bril schreef:
Jan van Glabbeek schreef:
koen bril schreef:Bart denk dat veel hier niet kunnen zeggen hoe het is. Puur omdat hun zo verstandig zijn niet aan drugs te beginnen.


Jij drinkt zeker ook niet ?


Ik drink wel. Maar nooit zoveel dat ik zo zat ben dat ik amper kan lopen. Owja tijdens vissen drink ik meestal sinas. :wink:


Ik blow me ook niet de tering, vanwaar die stelling dan van je ?


Welke stelling. Ik kan hier geen stelling uit opmaken.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

02-06-2007 16:26

Je stelt dat je bijna nooit drinkt, dus je drinkt wel eens. Dan moet je ook niets zeggen over degenen die wel eens blowen.
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

06-06-2007 22:37

ik vind dat je alles moet doen wat je zelf wil zolang je maar andere mensen/vissers en de vissen er maar heen hinder van ondervinden.

Maar je moet niet gaan janken als een Agent een bonnetje komt uitschrijven of weet ik het, hoe ze dat doen als je harddrugs hebt...

Maar de kans is zeer groot, dat wanneer je veel drank en drugs bij hebt dat de mensen je minder respecteren/tolereren. Wat weer voor de nodige commoties kan zorgen met als resultaat een verbod op...
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

06-06-2007 22:53

Ik blaas (blow) aan het einde van mijn sessie altijd, de aftocht danwel te verstaan.

Mijn menig dan even serieus:

essentie van het verhaal is altijd de vis, deze dient tijdens een vangst zodanig behandeld te worden dat deze zo min mogelijk schade wordt aangericht.

Als iemand door toedoen van drugs of alcohol de vis extra schade toebrengt ben ik van mening dat die persoon aan de waterkant fout bezig is.
Als iemand drugs/alcohol neemt en hiermee verder geen xtra schade toebrengt aan de vis, wie ben ik dan om te zeggen dat dit niet mag?
In dit land ben je nog altijd vrij om te nemen wat je wilt, je wordt door justie niet vervolgt omdat je een joint rookt of een pil neemt of een glas alcohol nuttigd. Als je op bovenstaand gegeven toch daar een probleem mee hebt dan heb je sowieso een probleem dat iemand iets doet wat jij niet doet (onbewust). Een enkeling uitgezonderd.

Maar de mensen die dus fout bezig zijn verpesten vaak veel voor mensen die verantwoord bezig zijn dus vanuit dat oogpunt zou je kunnen zeggen dat een serieuze vissert zich aan de waterkant alleen bezighoudt met vissen............
patrick krul
Berichten: 8
Lid geworden op: 14-06-2006 20:55
Locatie: den haag

07-06-2007 11:52

vind dat ieder dat voor zicht moet weten en dat het niet gaat wat andere mensen denken van hoe en wat .
overal wordt geblowt en gezopen , moeten ze het daar ook maar van denken .

ik zelf lust namelijk veel TE graag een biertje en dat heeft mij in de loop der jaren veel ellende bezorgd , dus wat doe ik :

als ik ga vissen, ieder weekend dus , weer of geen weer neem ik niet eens bier mee , oplossing dus om van mijn probleem af te komen .

daarintegen neem ik wel een lekkere zak wiet mee en ik moet zeggen er is geen betere plek op de wereld dan lekker knetter stoned op mijn strechertje in me tentje te liggen met het radiootje aan .

voor de mensen die slecht over blowen denken ,
van blowe word je juist relax en je weet dan ook heus wel normaal met de vissen om te gaan .

zonder blow kan ik geen 48 uur op me piepers wachten !!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-06-2007 12:50

Heren wees aub een beetje vriendelijk voor de drinkers en rokers ze hebben al vele jaren minder tijd om van het vissen te genieten. 8) :roll: :roll:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

07-06-2007 12:51

Daarom vis ik maar bijna elke dag Douwe :oops:
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

07-06-2007 12:59

Douwe Bijlsma schreef:Heren wees aub een beetje vriendelijk voor de drinkers en rokers ze hebben al vele jaren minder tijd om van het vissen te genieten. 8) :roll: :roll:


Volgens de huisarts ben ik, rond de leeftijd dat ik last krijg van mijn 'stoomcursus', door het slapen in vochtige omstandigheden, en doordat de meeste van mijn nachtrusten onderbroken worden, toch al te verrot om te vissen, hetzij door last van gewrichten(vocht) hetzij door een hartaanval. Van een passieve toestand in een slaapzak van 36 graden in de winter naar actief in -5 buiten gaat je dan een keer nekken zegt ie.

Als ik maar 50 word, daarna is het met het hardcore vissen toch wel gedaan, aldus de huisarts.

8)
8)
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

07-06-2007 13:01

:lol:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-06-2007 13:34

Ach ja het leven bestaat toch alleen maar uit vissen is het niet.
Nabestaanden, ach wat heb je er aan ze zitten je toch alleen maar dwars bij het vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

07-06-2007 13:39

Tja...

Je leeft maar 1 x :D
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

07-06-2007 13:59

Douwe Bijlsma schreef:Ach ja het leven bestaat toch alleen maar uit vissen is het niet.


Ja, mijne wel ja.

Douwe Bijlsma schreef:Nabestaanden, ach wat heb je er aan ze zitten je toch alleen maar dwars bij het vissen.


Mensen die mij dwarszitten met het vissen, zijn geen nabestaanden.
Mijn nabestaanden zijn mensen die mij accepteren zoals ik ben en zoals ik wil zijn, die zouden er dus begrip voor hebben. Hebben ze dat niet (tot nu toe geen last van), is dat hun probleem, waar ik dus niet wakker van kan liggen.

toedeledokie, ik ga bijna weer leven 8)
8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-06-2007 14:06

Ik zou haast wat terug zeggen maar doe dat maar niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

07-06-2007 14:12

Waarom niet?
8)
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

07-06-2007 14:23

Jan van Glabbeek schreef:Je stelt dat je bijna nooit drinkt, dus je drinkt wel eens. Dan moet je ook niets zeggen over degenen die wel eens blowen.


Wie zegt dat ik bijna nooit drink? Ik zeg dat ik nooit zoveel drink dat ik lazerzat ben. Lezen is ook een vak apart. :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-06-2007 14:34

Douwe Bijlsma schreef:Ik zou haast wat terug zeggen maar doe dat maar niet.



robert de jong schreef:Waarom niet?


omdat ie uitgeluld is :lol: (ook voor het eerst)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

07-06-2007 14:38

Nee dat geloof ik niet.

Douwe niet, zeker niet.
8)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-06-2007 14:43

zou voor het eerst zijn ja 8)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

07-06-2007 14:52

Wat ook kan,

Meer een geval van een tegengestelde levensvisie waarschijnlijk, waarin de door mij zojuist genoemde overkomt als zijnde een uitermate egoïstische(maar als je van de hoed en de rand zou weten valt dat mee, alles in goedoverleg met “de nabestaanden” natuurlijk), maar bij nader inzien is commentaar daarop leveren doordrongen van nog meer egoïsme daar commentaar leveren op de leefwijze van een ander het meest egoïstische is wat je kunt bedenken, omdat niemand weet wat nou uiteindelijk de juiste is. Ondanks dat maakt vrijwel iedereen (ik bijvoorbeeld met dat gezeik over btw’s) zich daaraan schuldig, want niemand weet wat goed is, in alle opzichten, je kunt er hooguit een mening over hebben en dat voor jezelf als richtlijn aanhouden.

Misschien dat Douwe dat wel allemaal had bedacht, of niet, maar eerder dat dan uitgeluld.

Jezus manmanman wat een gelul,ik ga weer vissen nu dag computer dagdag :lol:
8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-06-2007 15:05

Robert voor iemand met die "egoïstische" levensstijl heb je toch verdomd veel kennis van een ander.
Zo het nu lijkt heb ik de juiste beslissing genomen om niet neer te zetten wat ik feitelijk voor ogen had.

:D :D :D :D :D :D :D

Douwe.
Vissen is een hobby, geen religie!