Vissen en blowen/drinken..


Plaats reactie

Vind jij dat het kan?

Ja, ik vind dat het wel kan..
170
34%
Nee, ik vind dat het niet kan..
198
40%
Ik hou me er niet mee bezig, wat anderen doen mogen ze zelf weten..
126
26%
 
Totaal aantal stemmen: 494
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2006 14:59

Bart van den Hurk schreef:Barnas,

Michel,

Voel jij uberhaupt nog wel het effect van wat wiet in je sjaggie? Lijkt me sterk. Ken een aantal jongens hier in de buurt die ook zo zijn hoor, gewoon de dag door blowen. Hun gemoedstoestand wordt eigenlijk niet beinvloed, buiten dat ze iets rustiger worden dan. Hard Core blowers zullen waarschijnlijk dan ook geen vissen verspelen door hun "verslaving", omdat het weinig tot geen effect meer op hun heeft. Dat kan ik wel geloven, maar ikzelf ben blij dat ik niet zo door het leven hoef te gaan.


ik ben een keer 2 maanden gestopt geweest met de bedoeling weer te beginnen,want ik voelde er niks meer van nee.

ik heb die 2 maanden nergens last van gehad, en op dag 1 na die 2 maanden heb ik weer gerookt, en was in tijden niet zo stoned geweest 8)

op dit moment als ik niets of weinig ervan merk ,dan rook ik een week wat minder.of doordeweeks alleen in de avond 1 en verder niks,trouwens op mn werk ben ik nooit onder invloed.

PS ik ben er niet afhankelijk van of zo , ik doe het voor mn plezier, omdat ik het wil. en niet omdat het moet van mn hersenen of zo.
ik zou ook zo kunnen stoppen ,echter heb ik er geen behoefte aan.

ik heb in het verleden genoeg andere dingen gedaan, en ik ben met alles gestopt, en heb nooit ergens last van gehad, en sommige mensen die ik ken lopen nu nog bij het jellinek kliniek (afkick centrum)

dus qua verslaving heeft het ook met de kracht van het karkater van de desbetreffende persoon te maken.



vr gr,

michel
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

04-01-2006 15:08

michel Tja schreef:Harnold,

wat was jouw eigen ervaring dan >?

vond jij dat jouw gemoeds toestand overeenkwam met wat jij net beschrijft over het beeld dat veel mensen hebben over blowers ,waarschijnlijk niet he ?



Mijn gemoedstoestand komt en kwam zeker niet overeen met de gemiddelde toestand van een ware junk.
Veelal is het zo dat men rustiger wordt, is dat niet het geval , doe het dan niet langs de waterkant.
En ik vraag me dan ook nog steeds af waarom ik geen biertje langs de waterkant zou kunnen nuttigen.Het lijkt potdomme wel dat wanneer je een biertje drinkt een zware crimineel bent.
In Spanje en Frankrijk(om maar een paar landente noemen) drinkt men ook gewoon een simpel wijntje om vervolgens n.b. weer aan het werk te gaan.
Laten we vooral op dit gebied niet de wereldverbeteraars gaan uithangen zeg.
Het wordt een ander verhaal wanneer je knetterstoned of ladderzat aan de waterkant aan het "vissen"bent.

Wanneer ik vissers zie die aan dat profiel voldoen ben ik de eerste die er wat van zegt.

Ook vind ik de vergelijking met darten totaal uit zijn verband gerukt in relatie tot het ongewenste gedrag langs de waterkant.
Appels met bananen vergelijken :wink:

gr Harnold
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

04-01-2006 15:08

Ik heb er geen probleem mee, zelf blow ik niet, maar drink (alleen in de zomer eigenlijk) wel eens een biertje (2 of 3)
Vis wel is met iemand die wel blowt, en rookt dan een jointje als een sigaret, tjah hij houd alles onder controle, en het heeft geen enkele invloed op zijn 'viskwaliteiten'
Zolang een ieder normaal blijft doen, en normaal met zn vissen omgaat en mij niet tot last is (de geur heb ik geen probleem mee dus is zo iemand mij niet snel tot last) dan moet een ieder lekker zelf weten wat hij of zij doet.
We leven niet voor niets in een vrij land, waar een gedoog beleid wordt gevoerd t.o.v soft drugs.

Maar heren waar ligt eigenlijk de grens ? we vinden dat een biertje of 2 a 3 wel kan tijdens het vissen, maar een jointje niet ??
Vrij vreemd aangezien alcohol eigenlijk tot de hard drugs sector behoort ??
Denk daar eens na voor je een standpunt inneemt

Groetjes
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-01-2006 15:52

Barnas,

Darten, staat bekend onder het grote publiek als gezelligheids en kroegsport, waar een biertje bijhoort. Niks negatiefs idd. Maar de LOCATIE van de sport speelt zich dan ook op de goede plaats af :wink: . Kijk eens naar de PDC, zonderen zich af omdat ze het geheel professioneler willen laten overkomen. Geen drank meer voor de darters, strakkere opzet. Toch blijft de BDO leuker om naar te kijken, gezelliger, omdat er wat meer drank in het spel is bij darters en publiek...

Algemeen,

Mijn eerste posting stel ik een vraag, is het nodig om genotsmiddelen te nuttigen om te kunnen genieten van de hobby karpervissen. Voor mijzelf iig niet, zou het ook niet willen. Voortkomend uit het feit dat ik vroegah eens een vis verspeeld heb door diezelfde drank. Sindsdien is drinken aan de waterkant bij mij afgezworen (ook omdat ik weet dat ik te vast slaap als ik drink). Wanneer je achter de ene aan zit kan elke beet de ene zijn, een kans die ik zo optimaal wil benutten dan... Natuurlijk moet iedereen zelf weten hoe hij zijn visserij beleefd en wat daar in hun ogen bij hoort, tot op zekere hoogte. Een bekende van mij zat in France, de ene joint na de andere. Stond 's ochtends op met die rommel... Aan het KK 8-9 is het elk weekend weer feest (waaronder enkele goed bekenden van mij, zelfs teamlid). Praktijken die ik iig nooit zou doen, zelf niet goedkeur en in mijn ogen niks meer met vissen te maken hebben... Dus waar ligt die grens dan?

Ow, heb zelf 2x een blowtje gerookt (beide keren ging ik kijken bij een kameraad die aan het vissen was). De 1e keer hoorde ik een symphonieorkest spelen tijdens mijn fietstocht naar huis, maar was dan ook gedraaid door een "professionele blower". De tweede keer strontziek geworden (moet je ook niet het water van de waterpijp opdrinken Bart :wink: ) en sindsdien nooit meer gedaan. Waarom niet? Heb er gewoon geen behoefte aan...
mvg

Bart van den Hurk
peter andrae

04-01-2006 16:14

Overdaad schaad heren doe niet 2 dingen tegelijk of je neem een biertje of een jointje of gewoon niks ieder zijn keuze maar hou het netje,s voor de omgeving en je medevissers.


Koffie kan ook verslavend zijn enz enz enz.

Wist niet dat je onder blowers ook cracks hebt Bart hoe moet ik dat zien.



Groetje,s peter.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-01-2006 16:18

Bart,

Je haalt hem zelf aan.

Hoe een plezante kerel ook maar soms zo heel soms.....grrr.

Ik weet niet bij wie hij laatst sliep. Bij mij komt ie er niet in. De schuur hehehe.

Kan dus niet. Da's over de grens.

MVG

Klaas
peter andrae

04-01-2006 16:20

Was ik vergeten ik las dat je op de fiets zat hoe ben in in hemelsnaam thuisgekomen :wink:.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

04-01-2006 16:54

Vooral nou, nu de visserij al redelijk onder druk ligt, m.b.t nachtvisverbod, aasvisjes e.d.
De prutsers die het verkloten voor de anderen die drukken hun stempel erop.
Voor het grote publiek is het verschil tussen de serieuze vissers en de knooiers niet echt groot.
Als controleur o.i.d, bijv. je controleert 3 mensen, 2 met 1 flesje bier en 1 met een krat.
Als dat op een vergadering wordt besproken kun je wel nagaan welke kant het op gaat.
3 mensen gecontroleert al bier drinkend aan het water.
In het meest extreme geval kan de vereniging besluiten om het water uit de vergunning te halen, of het nachtvissen op een water te verbieden.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
peter andrae

04-01-2006 16:59

Daarom hebben soms ook een partytent bij hun staat de bier teminste droog.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

04-01-2006 17:26

Bart,

Lijkt me wel grappig om jou met een antiBlow out rig bezig te zien :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-01-2006 18:02

Ruud,
Vissen blowen en drinken niet..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

04-01-2006 18:17

Als ik ga nachtvissen doe ik dit meestal met een vismaat. Tegen de avond en begin van de nacht zitten we dan rustig te praten, vaak onder het genot van een biertje. Tijdens deze avonden als je met zijn tweetjes zit komen de leukste onderwerpen op tafel. Kortom we genieten van alles om ons heen, de natuur, onze hobby, de gesprekken en het pilsje.

Wat mij opvalt is dat de mensen die overdadig drinken en blowen vaak erg rumoerig zijn. Wat je ook vaak ziet is dat de bierflessen en alles dat hierbij hoort gewoon in de struiken word gegooid. Al deze dingen zorgen ervoor dat je opvalt als visser en dit niet in positieve zin.

Een visser is een met de natuur, hij geniet van zijn hobby en van de natuur en respecteerd deze. Een visser is stil en laat geen rotzooi achter in de natuur. Als iedere "karpervisser" zich hieraan zou houden dan waren er waarschijnlijk erg weinig tegenstanders van onze hobby. De mensen zouden vaak niet eens merken dat we er zijn geweest!
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

04-01-2006 18:49

Henk ter Maat schreef:Ruud,
Vissen blowen en drinken niet..


NIEEEEET?? :o
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

04-01-2006 18:50

Hier in A'dam vinden ze Hennep anders verdraaid lekker en die flavours op alcohol basis versmaden ze als een hoer een verse leuter....
Opmerkelijk toch steeds weer die karpers, vedraaid rare beesten benne het toch :wink:
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

04-01-2006 19:13

een berenburg colatje/7 up, vind ik niet verkeerd maar niet dronken aan de waterkant....

en blowen tsjaa daar hoe ik me niet mee bezig...
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

04-01-2006 19:25

Vind dat het allebei met mate moet kunnen. Zelf neem ik meestal 3 flesjes bier mee. Afentoe (1 keer in de 2 maanden) een joint.
Het is precies zoals Willem zegt, over de vooroordelen. Maar heb meestal schijt aan mensen met vooroordelen, en aan hun mening heb ik nog meer schijt. Doe gewoon lekker je ding, als het maar met mate is en je niets of niemand in de omgeving schaadt.





mvg Maik
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

04-01-2006 19:32

Dat voorbijgangers vissers zien drinken en/of blowen zegt niets. Dat men dan de karpervissers gelijk uitmaakt voor zuipers en blowers is misschien begrijpelijk maar niet fair. Stel dat iemand 1 jointje of pilsje drinkt/rookt tijdens het vissen en er komt net iemand langs wanneer hij zich 1 keer 'vergrijpt' dan krijgt de voorbijganger een verkeert beeld en wij karpervissers een stempel.

Overdaad schaadt.
Drinken en drinken zit verschil in. Wat pilsjes meenemen voor de gezelligheid kan geen kwaad. Je lam zuipen en overal doorheen slapen kan niet. Ga dan niet vissen maar duik dan lekker de kroeg in.

Blowen en blowen zit ook verschil in.
Af en toe een stickie opsteken kan geen kwaad maar als je met een aanbeet knetterstoned de tent uitkomen en de juiste hengel niet tussen de 35 andere stokken kunt uitpikken dan ben je ook verkeert bezig.

Zelf drink ik praktisch nooit, de hoeveelheid bier wat ik op jaarbasis nuttig kun je in een halve krat makkelijk kwijt. Als je dan 3/4 pilsjes aan de waterkant gaat nuttigen heb je hem ook sneller 'hangen'. Begin er dan al helemaal niet aan. Heb niet het idee dat ik iets mis.
Vissie kump zo!
peter andrae

04-01-2006 19:36

Lukas ze zullen maar allemaal met dezelfde hengels en molens zitten :lol:,ow ow.
Gebruikersavatar
Harmen Sleeuwenhoek
Berichten: 98
Lid geworden op: 30-01-2005 00:23
Locatie: Ede
Contacteer:

04-01-2006 21:36

Zodra ik een joint bespeur of kratten heineken bij een tent zie staan ben ik pleite. Biertje en een sigaar prima. Maar niet meer dan drie pilsjes, je moet helder zijn met vissen naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-01-2006 22:04

Het is gewoon bewezen dat na 2 biertjes je niet meer zo helder kan denken als wanneer je nuchter bent. Daarom mag je ook niet rijden als je meer dan 2 biertjes op hebt.

Ik hou mij eigen daar gewoon aan. Ik neem bijna nooit alcohol mee (drugs gebruik ik niet), maar als ik het meeneem zijn het misschien 2 a 3 biertjes voor een nachtje.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

04-01-2006 22:30

Na 2 biertjes niet meer helder? :roll:

Groeten,
Stefan
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

04-01-2006 22:50

Stefan Slechten schreef:Na 2 biertjes niet meer helder? :roll:

Groeten,
Stefan



Haha, dan doe ik ook iets verkeerd Stefan :wink:
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-01-2006 22:50

Stefan Slechten schreef:Na 2 biertjes niet meer helder? :roll:

Groeten,
Stefan


Lezen..

Niet meer zo helder als wanneer je nuchter bent..
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

05-01-2006 00:06

Whahaha.. Leuk topic dit, iedereen zijn mening en niemand zal zijn gedrag veranderen


Ik vind dat het beide kan.. De echte visser stopt wel op het punt dat hij denkt dat het te gortig wordt en die andere vissers daar wil ik het niet eens over hebben :lol:
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

05-01-2006 12:13

Ligt er maar aan hoe die 2 biertjes vallen he :wink:
Als ik een dag van 12 uur gewerkt heb en ik drink er 2 dan ben ik echt niet meer helder! :P

Sinds 1 januari kan 2 biertjes niet eens meer, want dan zit je wel boven de 0,2 promille. En als 1 al verkeerd valt zit je hier al boven.

Maarja vissen is geen auto rijden.. Als ik vanaf 5 uur bijvoorbeeld zit te vissen gaat er wel een sixpack mee voor de hele avond. Als ik voel dat ze niet goed vallen, dan stop ik gewoon 8)