5 Karpers opgestapeld in bewaarzak!


K. van den Herik

25-07-2007 16:55

Sinds ik nix meer van gebruik ik ook geen bewaarzak meer. en dat bevalt prima.

Ik was al doodsblij dak geen plasticzak heb.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

25-07-2007 19:38

Als mensen bewaarzakken zo gaan gebruiken dan moeten ze het maar gaan verbieden zoals in france met de zelfde boete van 22,500euro.
Gewoon te gek voor woorden dat soort mensen zijn de titel KARPERVISSER niet waardig.

Mourad had je niet zin om hem een min of 10 onder water te houden.
Ik had me denk ik niet kunnen beheersen.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

25-07-2007 21:47

Pfffffffff , 25 jaar geleden gingen ze hier gewoon in de zak van sinterklaas, hoorde je niemand over.

Vissen van toen zijn nu de beestjes waar de meesten van kwijlen.

Heeft ze dus niet zo slecht gedaan :P :P :P
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-07-2007 08:15

michel Tja schreef:ik onthaak mn karpers altijd in het water net als bij brasem

geen onthaakmat ,schepnet,camera,weger,zak nodig !

en nog een voordeel is dat je veeeeeeel minder spullen mee hoeft te slepen...


Michel, de foto is zeker nog uit je vorige leven :lol: :lol:
K. van den Herik

26-07-2007 08:29

Afbeelding

Als we dit nu allemaal van het hoofd afhalen en alle overige inspanningen gebruiken om op elke verpakking van een bewaarzak minimaal de volgende tekst liefst met plaatjes voor de analfabeten

Bewaar slechts één karper per bewaarzak. Door meerdere karpers in een bewaarzak te bewaren is er grote kans dat de karpers elkaar letsel toebrengen. Een bewaarzak moet goed ‘verankerd’ zijn. Tevens dient de bewaarzak op een zuurstofrijke plaats te worden weggehangen. Hang een bewaarzak nimmer tussen de waterplanten. Waterplanten onttrekken na het invallen van de duisternis namelijk zuurstof aan het water. Ook op zeer modderige bodems kunnen zeer zuurstofarme situaties ontstaan. Hang een bewaarzak, in verband met golfslag en stroming, nooit in de buurt van harde puntige materialen (zoals bijv. basaltblokken). Ga nooit varen met een boot indien er een bewaarzak met daarin een karper aan bevestigd is. Heb je in een water gevist waar een vissterfte heeft plaats gevonden, ontsmet dan je bewaarzak(ken), weeg- en landingsnet.



Op aan bij voor en weet ik veel wat voor vullingen zijn en blijven welkom.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-07-2007 08:38

PVA bezwaarzak iets? :P

Ik gebruik tegenwoordig m'n bezwaarzakken voor het kiemen van zaden en granen. Komen ze toch nog van pas. :D
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

26-07-2007 12:57

Menno

Er zijn in die tijd echter ook heel wat karpers gestorven in Jute-zakken.
Ik heb ze ook nog gebruikt, en gelukkig is toen altijd alles goed afgelopen voor de karpers, die er voor even in hebben verbleven.

Zelf zak ik al heel lang geen karpers meer, 'k heb dan geen rust in mijn donder.
Wegen doe ik ook maar zelden, schoonheid weegt niet veel, hoor :lol:
Daarbij is mijn persoonlijk mening dat het zakken van karper zeer denigrerend klinkt.
Net alsof ze opgehokt zitten...

Maar 'gelukkig' is iedereen nog steeds vrij in haar/zijn handelen met een bewaarzak.
Wat echt een rol speelt, is het respect voor de vis.
Het welzijn gaat boven een foto.

met fotogenieke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

26-07-2007 13:46

Beste HPE
Jij schrijft.

wat echt een rol speelt is het respect voor de vis.

Wanneer jij maar enige vorm van respect toont voor de vis trek je geen haak in zijn bek en mat die vis daarna af om die vis in jou schepnet te kunnen krijgen.
Daar komt ook nog eens bij dat behalve het feit dat je die karper zijn bek beschadigt door die vis een haak in zijn bek te trekken er tijdens de dril nog van alles mis kan gaan waar door het niet alleen bij die beschadiging aan zijn bek hoeft te blijven!!
Dit zijn zaken die we dan maar voor lief nemen,of is er bij jou nooit eens iets mis gegaan tijdens de dril?
Verder schrijf je.

Wegen doe ik ook maar zelden, schoonheid weegt niet veel, hoor
Daarbij is mijn persoonlijk mening dat het zakken van karper zeer denigrerend klinkt.
Net alsof ze opgehokt zitten..

Je bent je zelf met dit bovenstaande mijn,s inziens alleen maar voor je zelf aan het goed praten voor het feit dat je een vis mishandelt door die haak in zijn bek te slaan
HPE haal eerst die balk uit je eigen oog voor je andere mensen veroordeelt en stop aub met vissen.
Gr Mark
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

26-07-2007 15:01

Beste HPE,

Karpervriend nr.1, aangezien jij het niet belangrijk vind of je nu wel of niet wat vangt. Denk ik dat in het belang van jouw vriend de heilige karper, jij beter zonder onderlijn kunt gaan vissen.

Nu hoor je er nog steeds bij je bent karpervisser en ook nog de eerste die ze niet beschadigd.
Nu hoef je van allerlij materialen niet meer mee te nemen zoals tacklebox,lood, haakjes, batterijen, schepnet enz......

Sterker nog aangezien je nu toch niets vangt kun je gewoon je hengelopstelling boven op zolder opstellen een blauw achterkantje,
als achtergrond geluid kwakende kikkers ruisende wind golfslag,
een stuk of 10 jointjes net echt.

En weet je wat hier het leuke aan is je hoeft je aan niemand meer te ergeren maar beter nog niemand ergert zich aan jou.

Dream on
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-07-2007 16:00

Mark,

Is dit een forum voor karpervissers of voor de Partij van de Dieren?
Open anders de zoveelste discussie over het mishandelen van vissen als je die mening aanhangt.

Peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-07-2007 16:15

wat mij vaak opvalt als iemand tegen zakken is , of tegen iets anders dan wordt vaak gelijk gezegd van: als je het zo goed voor hebt met die dieren dan ram je ook geen haak in zn bek.(geeft zo een opmerking groenlicht om je te kunnen misdragen ? of om dingen goed te praten? omdat stiekem de meeste weten dat het niet ten goede is van de vis.terwijl het in 99% van de gevallen puur om een foto gaat)

dat vind ik nou echt een opmerking die nergens op slaat! vissen is een hobby en iemand die de vis zo goed als mogelijk wil behandelen voor/tijdens en na de vangst heb ik alleen maar waardering voor.

die mensen weten naar mijn idee beter waar ze mee bezig zijn dan mensen die zulke dingen zeggen om hun eigen handelen goed te praten.

brandt mij nu maar af!

vrgr,

michel
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

26-07-2007 17:03

Hoi Michel
Ik neem gemaks halve maar even aan dat jou reaktie een reaktie is op mijn reaktie tov HPE.
Ik ben het geheel met je eens dat je de vis zo goed als mogelijk moet behandelen na de vangst en dat jij het belang van de vis boven een foto vindt gaan spreekt voor jou.
Wanneer ik een kappitale vis vang is die foto voor mij bijna net zo belangrijk als de vangst op zich wanneer er niemand in de buurt is op dat moment om een foto te nemen zal de vis dus voor een zo kort mogelijke periode gezakt worden,ik baal er alleen van dat er mensen zijn die zich zelf als weldoener zijn gaan zien omdat zij geen vissen zakken althans die indruk krijg ik sterk als ik de reaktie,s van sommige mensen hier lees vandaar mijn reaktie richting sommige mensen als HPE.
Zeker gezien zijn overdreven reaktie tov de heer Stoop in die andere topic over het zakken van 2 vissen.
Gr mark
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-07-2007 17:24

hoi Mark,

ik zelf heb zoiets van iedereen doet maar wat ie wil,echter als het maar met verstand en kunde gebeurt.

ik vis zelf nooit alleen dus kan ik me moeilijk zo een situatie inbeelden.
ik kan wel makkelijk zeggen van : dan zet je toch een statief klaar met ontspanner ,maar ik weet natuurlijk ook niet of jouw situatuie zich daarvoor leent.(lees stek,het weer en dergelijk)

ik heb geen zak en ik zelf wil geen zak, omdat ik bij het idee alleen al een naar gevoel krijg.en als ik die verhalen lees en hoor van ronddrijvende dikke dooie vissen in een zak,dan kan ik er zelfs boos om worden.

misschien heb ik er geen omdat ik mezelf misschien niet vertrouw om het op een goede manier toe te passen.of omdat ik het nut er niet van inzie.
ik vind het ook niet verstandig om zelf te doen,omdat ik me er gewoon niet lekker bij voel, en dan denk ik zit die vis wel goed, niet te diep, niet te dicht bij de kant ,niet te dicht bij planten? en dan wordt ik onrustig (lees para ) dus dan maar niet zakken, voor mij te veel nadelen dan voordelen die eraan hangen.maar zoals ik zei , ik vis nooit alleen.

ik ben zelf geen weldoener ,misschien ben ik zelfs het tegenover gestelde in bep.situaties ,maar ik ben zeker geen voorstander van vissen zakken (althans in mijn visserij) mensen die wel zakken moeten het zelf weten,maar als ik op mijn thuis water een zak zie drijven met een vis erin ,kan ik erg boos worden ,want omdat die mensen zonodig een foto in de ochtend douw willen maken is er weer een top vis dood,en dat soort praktijken kan echt niet in mijn optiek.

dus van mij mogen ze het afschaffen.

vrgr,

michel
Sam Bos

26-07-2007 19:57

als ik zie dat ze meerder vissen erin hebben mag je wel zeker weten dat ze snachts weer vrij zwemmen :evil:
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

26-07-2007 19:58

Mark

Jij schrijft, dat ik het haken en drillen van een vis probeer goed te praten.
Oké, jij mag van mij best denken en daarna schrijven wat jij wil.
Maar draai het eens om.

Een karpervisser kan en mag een karper-vin breken, omdat hij de vis toch al een haak in de bek heeft getrokken ?
Prima, hoor.
Maar niet in mijn beleving.
En zeker niet mijn MENING.

Hans

Dat karpers niet blij zijn met mijn aanwezigheid aan de waterkant, daarvan ben ik op de hoogte.
De vis is kanloos op de kant, haar/zijn lot ligt in de handen van de vanger.

Toen ik een jaar of zeven was, stopte ik eens meer dan honderd voorntjes in een 25 liter emmer (met water).
Wilde ze bewaren en familie-leden tonen dat ik een 'veel-vanger' was.
De meeste voorntjes hebben dit echter niet overleeft.
Vissen wilde ik toen een hele tijd niet meer, dat vissen zo kwetsbaar waren, was voor mij toen een keiharde les.
IJdelheid gaat niet boven het welzijn van welke zoetwater-vis dan ook.

Een decenium later ben ik op karpers gaan vissen.
Eerst met 13/4 lb hengeltje free-linen.
Later zelfs met twee hengels.
Vanaf mijn vijfentwintigste levensjaar ben ik gaan karperen met 2 lb hengels.
Vandaag de dag vis ik met 2,5 lb stokken.

Dat ik met dit soort wapens ten strijde trek, dat realiseer ik mij terdege.
Nooit zal ik een karper zomaar tegen zijn haar wil de kant op sleuren.
Wil de vis lijn hebben, dan krijgt zij/hij lijn, ongeacht haar/hem grootte.

Voor MIJ is het dus grote onzin om het haken van een karper te vergelijken, met het zakken van twee karpers in één bewaarzak.
Want in dit specifieke geval wordt er zelfs opdracht toe gegeven, door een volwassene, aan twee minder-jarige jongetjes (echte educatie!!)
Dhr. E. Stoop, past U daar wel mee op, men hoort de laatste tijd van die rare dingen...

En voor jouw Hans herhaal ik het nog maar eens.
Het is mijn mening en die hoef jij niet te delen.
Trouwens dat verhaaltje over die zolder, dat gaat niet lukken, mijn bovenkamer staat niet leeg...

met postende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

26-07-2007 20:00

hmmmm...is twee keer ook goed ?

met twee keer de groeten

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

26-07-2007 22:31

Hans ;

Ik denk als we de tijd konden terugdraaien dan waren de vissen blij met die jutte zak van toen :P :P :P
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-07-2007 22:38

mitsz van der kamp schreef:PVA bezwaarzak iets? :P

Ik gebruik tegenwoordig m'n bezwaarzakken voor het kiemen van zaden en granen. Komen ze toch nog van pas. :D


Hoeveel van die zaadjes doe jij in zo'n zak dan??

De sla-plantjes groeien er aan alle kanten doorheen, tijd om wat spek en karnemelk op te zetten.. :P
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

27-07-2007 00:28

de mijne gelden als droog zak voor bollen :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

27-07-2007 12:21

Menno

Eén karper per Jutte-zak zou misschien beter zijn dan twee in een 'moderne' bewaarzak.
Maar of Sinterklaas en Dhr. E. Stoop het er mee eens zijn, dat betwijfel ik. :lol: :lol: :lol:

met conservatieve groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

29-07-2007 14:06

[ hoi mourad zulke gasten zijn in mijn ogen geen karpervissers ik zelf heb er al eens een in het water geslagen die was karpers aan het vangen met een plug :cry: die gast zij nog doodleuk ervoor dit is de enigste manier dat ik ze kan vangen ps ik heb hem nooit meer gezien toch ergens goed voor geweest mourad dit is de beste oplossing voor zulke gasten gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Bob Duisters
Berichten: 100
Lid geworden op: 15-07-2007 17:54
Contacteer:

02-08-2007 17:52

De vader van een vriend van mij heeft een Duitser in het water gegooid omdat hij een karper niet terug wou gooien in het water :wink:
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

02-08-2007 18:16

[groot gelijk had de vader van je vriend ik moet het ook niet zien gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

02-08-2007 18:49

Stel je eens het volgende voor;
Je gaat s'avonds met je maatje naar je visstek. Midden in de wildernis, niemand die je ziet. Een heerlijke windstille avond!
Terwijl je na de vermoeiende wandeling je spullen neer laat ploffen merk je het al; MUGGEN!!
Niet 1 of 2, maar honderden! En tot overmaat van ramp, zit je favoriete trui met capouchon ook nog in de was, dus je nek wordt constant lekgestoken!!
Nou, dan ben ik blij met die bewaarzak hoor!! :o

Afbeelding

P.s. Een goeie sigaar hielp nieteens om ze weg te houden!!
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.