ECHO


Tommy de Cleen
Berichten: 95
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: Belgié, Sint-Niklaas.

16-01-2002 11:16

ECHO is een groep die het illegaal inporteren van vissen in Eneland wil tegen houden!! en het instand houden van de eigen tru bleu vissen (KEEP IT REAL) hoe staan julie tegenover deze praktijken in eigen land (verzeten of stelen van de vissen) er worden ook in Belgié en Nederland vissen gestolen voor engelse waters!! maar het word ook gedaan door eigen volk (verzeten naar andere waters) stel je zit al enkele maanden te vissen naar een target vis, en meneer X komt bij je en zecht ik heb voorige week die vis daar gevangen (leuk hé)
ECHO/ECPO member and proud of it.
Cheers Tommy"Blackwater"
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

16-01-2002 13:01

dergelijke praktijken moeten echt afgekeurd worden. vissen zijn geworden zoals ze zijn op hun thuiswater. overzetten kan mijn insziens niet goed zijn voor een vis. bovendien is het erg jammer om te moeten vernemen dat mooie en grote vissen op dergelijke wijze verdwijnen, hetzij voor het verplaatsen naar ander water, waar dan goed geld voor wordt gevraagd(geld sucks in dit geval), hetzij voor consumptie, iets wat in mijn buurt wel eens voorkomt.
ik ben op deze wijze al enkele zeer mooie targets kwijtgeraakt, en het is zeker zeer frustrerend als je dat meemaakt.
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-01-2002 18:34

Dit is op het moment een zeer grote bedreiging voor de hedendaagse karpers. Hier ben ik zeker en vast op tegen,maar toch zijn er mensen die dit doen,waarom? voor het geld? Ik weet dat een maand geleden een discussie op carpweb verscheen waarbij vele guldens gegeven werden voor een zware vis. Waar zijn we mee bezig? Hiertegen moeten niet alleen de visclubs en verenigingen zich keren maar ik denk dan ook meer aan de overheisdiensten, zoals politie en zo.
gr lode
Karpers vangen die je met http://www.borntofish.be
Gast

17-01-2002 18:13

Op 16-01-2002 13:01, schreef Kees Vaags:
dergelijke praktijken moeten echt afgekeurd worden...


Ik ken een putje van 0,5 tot 1 meter diep dat bomvol met karpertjes tot 60 cm zit. Dit is natuurlijk zeer slecht (zowel in de winter als zomer) omdat het erg ondiep is en er enorme voedselconcurrentie is.

Wij hebben in dit putje met een paar mensen heel veel karpers weggevangen en overgezet naar een groot, diep (20+ meter) water met veel voedsel en zuurstof. Hierin kan de karper zich ontwikkelen en heeft hij/zij de ruimte, kortom een toekomst voor een mooi "leven".
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

17-01-2002 19:27

heb nooit gezegd dat het redden van karpers slecht is, dit heb ik ook gedaan. ik ben er echter wel fel op tegen dat er met grote vissen wordt gesleept, dat doet de vis vrijwel zeker geen goed!!
groetjes Da Fox
Tommy de Cleen
Berichten: 95
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: Belgié, Sint-Niklaas.

17-01-2002 19:48

Cool dat er zo reacties komen!! :smile: ik ben echt onder de in druk!! en ik verwacht nog meer reacties :wink: :wink: :wink: keep it coming!!

_________________
Korda state of the art fishing tackle
Keep it real
ECHO
Cheers Tommy"Blackwater"De Cleen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tommy de Cleen op 17-01-2002 19:49 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tommy de Cleen op 17-01-2002 19:50 ]</font>
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

18-01-2002 16:31

Karpers overzetten uit een overbezet water is handelen in functie van de gezondheid van de vissen.
Karpers overzetten, of laten we het gewoon stelen en verkopen noemen, is g#dv@! iets waar ik pissed off van word, en nog geen klein beetje. Ik heb dit nog eens gezegd op CW: Als ik het zie gebeuren, breek ik botten en/of gezichten.
Sociale controle!!!

Keep It inderdaad maar Real...

Sportieve groeten, Mark
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

18-01-2002 16:33

Trouwens, de Belgische overheid doet NIKS, en de flikken mekkeren gewoon maar wat mee.
België is een apenland, vergeet dat niet.
P.S.: Ben zelf Belg. :smile:

MVG, Mark
Tommy de Cleen
Berichten: 95
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: Belgié, Sint-Niklaas.

18-01-2002 16:43

Inderdaar Mark, Belgié is een aape land voor de visser (en de rest) als ik iets zie van vis stelen (weet niet wat ik zou doen) maar t'zal nie mals zijn!! :evil: als ik weet dat er in de uk vissen van bij ons zwemmen (en geen kleintjes hé)(uit Nederland trouwes ook hoor)en niet uit een kweekerij!! onlangs is er in Engeland nog iemand veroordeeld voor ielegaal karper transport £30000 boete!! van mij zou hij een kogel krijgen :wink:
ECHO/ECPO member and proud of it.
Cheers Tommy"Blackwater"
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

19-01-2002 11:17

[
Op 18-01-2002 16:31, schreef Hoedemakers Mark:
Karpers overzetten uit een overbezet water is handelen in functie van de gezondheid van de vissen.
ben ik het niet helemaal mee eens
wat dacht je van ziektes mee overzetten
ph,kh waarde van verschillende wateren
voorbeeld:een vis van een zandput naar een veenput overzetten.....vindt de vis niet echt fijn.........water van die veenput is nogal zuur vergeleken bij het water van de zandput....dus de vis maakt een soort verbrand proces mee...niet echt fijn dus
Tommy de Cleen
Berichten: 95
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: Belgié, Sint-Niklaas.

19-01-2002 16:59

Beste Donald,
heel juist, zo worden er vierusen (svc) overgebracht en kan een orieginele bestand soms voledig uitroeien!! dus pas daar mee op!!
ECHO/ECPO member and proud of it.
Cheers Tommy"Blackwater"
Wilko Bloem

26-01-2002 15:04

Karper overzetting behoort “deskundig” te gebeuren mijn inziens als men het over “welzijn” voor karper en “anders” beschubten heeft. Beunhazerij en amateuristisch regulerend optreden, loopt te vaak en teveel “catastrofaal” af. Met alle gevolgen van dien, zo als in sommige *vakantie-pretparken* met huisjes al reeds is voorgekomen. Vele dode vissen drijvend aan de oppervlakte, oorzaak en gevolg overbezetting, te “weinig natuurlijk voedsel” op desbetreffend water. *OORZAAK EN GEVOLG INCOMPETENTIE* :evil:

Oudere” exemplaren die in verdrukking komen, oorzaak met gevolg, gretige “jonge gulzige” nieuw-komertjes, en daar niet tegen opgewassen zijn met alle negatieve gevolgen van dien!
Wil men verantwoord flora & fauna beheer gaan plegen moet men dat zeker niet gaan onderschatten. Er zit veel meer aan vast, dan het zich zo doet aanzien , het zaak je zal men moeten gaan inventariseren en taxeren, op zijn “mogelijkheden” en het reeds aanwezige bestand. En de “zelf regulerende” eigenschappen beslist niet gaan overschrijden. :roll:

Zo als “voedsel-nijd” creëren c.q.in de hand werken, om de mogelijkheden te scheppen “veelvuldig” te kunnen scoren van karper, zoals dat op slecht bet-water als normaal-gaande is, voor ongeduldige scoren-jagende. En “zich zelf “vergelijkende ,met echte karpervissers. Helaas voor desbetreffende, een vergelijking die alleen maar te vergelijken is, met dieren mishandeling oorzaak en gevolg“gecreëerd” voedselnijd. Dus overbezetting op een te klein water, “dit ter zege en glorie” in het kader van de zakken-vullenden, zoals karper-bewaarzakken en bodemloze-broekzakken van c.q. de “regulerende” karper-concentratie-kampbeulen! :mad:

Zelfs, sommige vis-verenigingen maken zich schuldig aan, moorddadig uit-zettend wanbeleid, onder druk van de op “karper-vissende” locale sukkeltjes. Omdat men in plaats van veertien karpers per dag, er nog maar zeven vingen. En willens en wetens, er toch tegen beter weten in
overbezetting wordt gepleegd. Van veel grote karpers op water, waar zij bij voorbaat kansloos waren, en bij warm weer de karper-moord stierven “oorzaak en gevolg” zuurstof gebrek ,door het in gebreke zijn van relativerend handelen, en verstoken van “deskundig en raad-plegend advies” c.q. inzichtelijk kunnen handelen. :roll:

Maar oke Tommy om een kort verhaal lang te maken, :grin:
en terug kerend toe de point van jou topic, het moge nu wel duidelijk zijn hoe ik er tegen over sta en denk, ik ben het helemaal met jou eens , wat er gebeurd ,en gaande is valt zeker niet onder de “noemer” karper-vriendelijk. Maar is wel het doel van jou betoog proef ik c.q. discussie om iets onder de aandacht te brengen. En dat is een zeer positieve zaak, voor een bewust-wording proces op gang te brengen, onder de karper-vissende, prima zaak Tommy.

Met karper vriendelijke groet Wilko :wink:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-01-2002 22:23

Beste Wilko, Als het je ontgaan mocht zijn lees dan s.v.p. ook nog even het KSN persbericht inzake ECHO.
Dit heeft in december op alle grote sites gestaan.
Trouwens het KSN persbericht inzake CAMOU (heeft ook in december op die sites gestaan) geeft wat meer duidelijkheid in de Franse situatie.
Wilko Bloem

26-01-2002 23:02

Was mij al reeds bekend Aart, en was op de hoogte . Ik hou van overbelichting in bepaalde karper-zaken ,die mij zwaar op de maag liggen, c.q. voortkomende uit mijn ongeduld! Maar des al niet te min Aart ,bedankt voor het attenderen hier op!

M.V.Gr.Wilko :smile:
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

18-02-2002 23:31

Keep it real!!!!!!
Het overzetten van karpers moet echt afgekeurd worden en bestraft, het is assiociaal gedrag en het gewoon niet gunnen van een bepaalde target vis aan anderen. Deze mensen zij ikke ikke vissers en kunnen geen sportvissers meer genoemd worden! Niet doen dus, Zelfs bij het opvissen door verenigingen en dan overzetten heb ik mijn vraagtekens soms. Naast het risico van overbrengen van ziekten laat je andere vissers voor lul zitten en ook dat is ziekelijk. Houd onze prachtige hobby puur, hij word helaas al veel te commercieel!!
mgv. Ed
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-02-2002 02:53

James, you are right! But every stolen fish is one to many!
Tommy de Cleen
Berichten: 95
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: Belgié, Sint-Niklaas.

20-02-2002 08:21

Thats right Aart,
it's not that money is bad, but in this case it is very bad (instand big fish)keep it real, and I'll sleep better at night.
and I don't have to wory if the fish I like to catch is stil there in the morning. anglers in the Uk would go mad if they now, that we come to the Uk to nick fish!!
ECHO/ECPO member and proud of it.
Cheers Tommy"Blackwater"
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

20-02-2002 10:17

Goedemiddag Heren,

Volkomen mee eens laat alle vis in dat water waar hij/zij thuis hoort.Nood situaties daar gelaten,zoals het redden van vis wanneer deze
bedrijgt worden met sterven bv.

Heb het van dichtbij meegemaakt dat een EX-ksn er vis overzette naar een put waar hij misschien!!! alleenrecht voor zou krijgen.

MVG "GRUM"

sorry James,do I have to translate this :smile:
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

25-02-2002 11:23

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Roy Alofs op 2002-10-19 02:43 ]</font>
Arjan van den Berg

25-02-2002 13:10

Een zeer goed initiatief.

Als je die engelse bladen bekijkt en dan de Mainline reclame. Die zijn er trots op dat ze op hun aas dit jaar meer dan 80 vissen boven de 40lbs heeft gevangen. Kijk je naar de wateren dan komen ze slechts uit 3 verschillende op de zwarte lijst verkerende wateren.
Zelfs Kevin Nash staat in 1 van die bladen met een weel heel typische leder???????

Vandaar dus een goed initiatief.

Maar ik hoop ook dat die engelsen ook hun france betaalwateren gaan boycotten of er in iedergeval stelling tegen nemen. Die engelsen hebben meer dan 100 betaalwateren in frankrijk.
En wat staat er bij de reclame tekst.. "Stocked last year with plenty 30's, 40's and even a couple 50's. "
Elke keer als ik het lees schieten de tranen me in de ogen, want waar komen die vissen vandaan? Juist!

MvG

Arjan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-02-2002 18:42

Tommy, ik heb nog een appeltje te schillen met je maatje James. Ook hij vist op gestolen vissen al heeft ie dat zelf (nog) niet in de gaten. Zou je zo vriendelijk willen zijn mij zijn e-mail adres even door te geven, je weet mijn e-mail adres.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-02-2002 01:40

Menno, Echo is helaas maar een kleine minderheid van de Engelse karpervissers. Je moet wel in het oog houden dat er in een groot land als Engeland enorm veel karpervissers zijn en verhoudingsgewijs maar erg weinig karperwater en al die vissers willen ook maar wat graag een grote karper vangen. En als er een land is wat commercieel is m.b.t. de karpervisserij is het Engeland wel, maar dat zal voor de meesten niets nieuws zijn.
Helaas (weer dat rotwoord) moet ik gewoon constateren dat het de meeste Engelse karpervissers een rotzorg zal zijn waar die grote karpers vandaan komen, als men er maar op vissen kan! Legale importen, mooi niet!!!!Laat je niet om de tuin leiden wat dat betreft....
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

18-03-2002 12:59

vissen groeien het beste op water waar ze zijn opgegroeid, daar moeten ze dan ook oud kunnen worden en niet konstant versleept worden, vaak gaan de vissen ook erg achteruit! en waarom moeten die vissen op een ander water zwemmen, vang ze maar gewoon daar waar ze thuis horen en zich thuis voelen.

groeten Frank
Tommy de Cleen
Berichten: 95
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: Belgié, Sint-Niklaas.

16-04-2002 11:03

heel juist Frank!!
ECHO/ECPO member and proud of it.
Cheers Tommy"Blackwater"
Tommy de Cleen
Berichten: 95
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: Belgié, Sint-Niklaas.

26-09-2002 15:11

Heriner julie dit nog :wink:
wil je meer wetten over ECHO kijk dan hier eens naar http://www.craig.banks.btinternet.co.uk/ECHO.htm

ps lid-maatschap is nu voor iedereen!! die de zaak steund!!
_________________

ECHO member and proud of it.
Cheers Tommy"Blackwater"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tommy de Cleen op 2002-09-26 15:23 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tommy de Cleen op 2002-09-26 15:26 ]</font>