Reactie van Karpers op de Korda DVD's


Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

25-12-2005 20:18

Even tussendoor....

Is Korda State of the art deel 5 dan al verkrijgbaar in de winkels?

Ik wist dat het opgenomen was, maar dacht dat ie pas volgend jaar uitkwam.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

25-12-2005 20:56

Bart,

Jij schrijft in je bericht het volgende;

Beet heeft maanden (misschien wel jaren, ik weet niet hoelang die Ronald al in dat huisje zit) gevoerd op de zelfde stek. Ik weet niet hoe de rest in Nederland het voor elkaar heeft maar ik heb niet de tijd of de luxe om een bepaalde stek maanden lang te voorzien van voer en daarnaast er voor te zorgen dat er niemand anders op die stek gaat vissen tussendoor.


Ik betwijfel of je blij moet zijn met het maanden onderhouden van dezelfde voerstek. Ik kan niet uit praktijkervaring spreken maar het lijkt mij dat er dan een soort luiheid of gemakszucht bij de vissen ontstaat. De vissen weten dat er weer voedsel komt en gaan daarom niet fanatiek azen maar worden trager en luier.

Persoonlijk heb ik het idee dat dit ook op de VV beelden gebeurd. De vis gaat daar niet echt los. Ze pakken af en toe wat voedsel, maar lijken geenszins haast te hebben. Ook is er op de beelden geen sprake van voedselconcurrentie. Iets wat volgens mij wel degelijk voorkomt.

Misschien dat Paul hier duidelijkheid over kan geven? De vissen lijken in beide films eentonig gedrag te vertonen. Zijn er dagen dat de vis wel los is geweest. Los in de zin dat er heftig word geaasd en dat er duidelijk sprake is van voedselconcurrentie?

Rick,

Kijk even rond op de engelse sites. Daar is de DVD van Korda wel verkrijgbaar.

Vriendelijke groet,

Martin
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

25-12-2005 23:17

In de winter werd er zo wie zo niet gevoerd.
Begin van voeren is opgestart in April, en in begin azen de vissen inderdaad meer als later.
Het onderhouden van zo'n stekje is 1 onderdeel wat denk ik voor de meesten al een flinke aderlating zou zijn.
De beelden zijn eerst gewoon opgenomen voor hobby en eigen gebruik, pas later is er besloten om er een DVD van te maken, en toen dat gebeurd was kwam de vraag voor de tweede.
Er is op veel meer plaatsen gevoerd, en de aantallen met boillies is ook niet misselijk geweest evenals mais.
Probleem wat er ontstaat is dat er heel veel tijd in gaat zitten, en aan het einde gaat het vissen je tegen staan ( het begint op werken te lijken).
Ik persoonlijk was af en toe thuis, en nog de trips naar buitenland.
Dit is ook de reden dat er denk ik geen 3 e deel opgenomen zal worden, het is heel moeilijk om van te voren gaan bepalen wat er precies gebeurd zeker met camera's onder water.
Alleen een filmploeg per dag kost een vermogen, dus ga maar inschatten met hit en run wanneer de ploeg moet gaan komen om een voorbeeld te geven als je zowel beelden van boven als onder water wil hebben.
En zo zal er op iedere DVD wel een kwalificatie gemaakt kunnen worden met goeie en slechte momenten, persoonlijk denk ik dat met een deel van de DVD's redelijk inzicht is te verkrijgen van een deel van het gedrag van de karper maar een ieder zal hier anders naar kijken.
De vraag in het begin van de topic was of karpers vaker rigs verlegden zonder dat je het merkt en voerstekken leeg aten, hierop kan ik alleen ja antwoorden.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

26-12-2005 18:15

Wie denkt dat Nederlandse vissen niet zo "slim" zijn als de vissen in de Korda DVD hebben werkelijk geen idee.

Hoeveel keer moet volgens jullie een vis gevangen worden om zo gedresseerd te raken?

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier in de buurt zit je nooit alleen aan het water, de hengeldruk is dus erg hoog.

Op sommige putjes worden vissen wel 20x per jaar gevangen, is dit dan nog anders dan in de UK?

Vertoonden de vissen in "door de ogen van de karper deel 1" ook geen ontwijkend gedrag?
Dit op een water dat niet kei en keihard bevist wordt en ook nog eens op een voerstek die al maanden onderhouden was!!

Ik ben meermalen getuige geweest van vissen op m'n stek zowel in NL als op het KK, ik kan je vertellen dat er heel wat meer vissen op je stek komen als dat je denkt!

Dat de vissen in de Korda deel 5 DVD zo weinig gevangen werden was niet alleen dressuur, de vissen waren domweg vrijwel uitsluitend op de minipellets aan het azen, niet zo raar dat je ze dan met groter aas niet vangt!!

Naar mijn idee hadden ze de hoeveelheid minipellets terug moeten dringen en de hoeveelheid (halve) boilies op moeten voeren, zo hadden ze naar mijn idee meer kans gemaakt.

Wat me ook opviel was het kinderachtige loodje (2,5oZ) waarmee Danny constant in de weer was, ik weet bijna zeker dat een zwaarder lood voor meer vissen op de mat had gezorgd.

Dit is allemaal achteraf gepraat en misschien hadden zij dat zelf achteraf ook zo gezien, ik heb zeker bewondering voor de manier waarop ze steeds weer de rig en het aas wisten aan te passen door logisch na te denken en de beelden op de juiste manier te bekijken.

Ik vond de beelden echt buitengewoon mooi en ook het commentaar was zeer zeker geen peppiepraat, iets wat ik van andere DVD's die ik gezien heb niet kon zeggen helaas.

Persoonlijk denk ik dus dat zoals Bart zegt de situatie's zoals ze zich voordoen op de DVD niet veel afwijken van wat hier in NL gebeurd en er valt echt enorm veel te leren van deze beelden.

Hoe vonden jullie trouwens die molens, Daiwa Basia die Danny gebruikte? :o
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Peter Butter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-03-2003 01:00
Locatie: somewhere over the rainbow

26-12-2005 18:32

Even tussendoor....

Is Korda State of the art deel 5 dan al verkrijgbaar in de winkels?

Ik wist dat het opgenomen was, maar dacht dat ie pas volgend jaar uitkwam.



Rick,

er bestaat tegenwoordig iets als downloaden!! :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

26-12-2005 19:28

gerrit

echt een supermooie vis,gefeliciteerd
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

27-12-2005 10:45

Afbeelding
Slapeloze nacht na een zooitje van dit slag vissen....
Afbeelding
.... kwam Houdini zomaar tussendoor. Mazzel voor mijn broertje, we vissen om en om.
Afbeelding
Nederlands PB in Ned. voor hem. Vangst 12 augustus 2005
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

27-12-2005 19:08

Gerrit,

Dit is de Houdinie die op de DVD staat, of ik kijk totaal verkeerd in dat geval excuus, maar kan me niet aan de indruk ontrekken dat het NIET dezelfde spiegel is.

Gr Paul
Afbeelding

Even terug gebracht naar 640x540 px
Laatst gewijzigd door paul veenendaal1 op 28-12-2005 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

27-12-2005 22:29

Volgens mijn heb je het verkeerd Paul, is dezelfde vis. Als je goed kijkt is de beschubbing precies hetzelfde. Alleen zie je dat op de beelden van de DVD niet goed. Maar hij heeft hier weldegelijk "houdini" in zijn handen.




mvg Maik
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

28-12-2005 07:51

[Offtopic]
Gerrit,
heb je nou nog steeds geen fatsoenlijke vissen op VV gevangen? :D
Martin
[/Offtopic]
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

28-12-2005 08:29

In het midden, onder de rugvin en streep schubben zit nl een tamelijk grote schub.
Deze kan ik niet terugvinden op de foto van Gerrit, ik zal kijken of er een scherper beeld van is te maken.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-12-2005 10:02

Paul die foto van jou is de andere kant van de karper wil je vergelijken moet je wel dezelfde kant nemen :roll: :roll:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

28-12-2005 10:19

Douwe, op pag. 1 staat ze/hij met de zelfde zijde...wel goed lezen he zou wel een goede eigenschap zijn wie weet steek je er nog iets van op.

:wink: :wink:
Rik
CarpAngler
CarpHunter
CarpFighter
CarpCatcher
Carpreleaser
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

28-12-2005 10:32

Ik ben er 100% van overtuigd dat deze vorm van dressuur ook op nederlandse wateren van toepassing is. De hengeldruk neemt de laatste jaren steeds meer toe. Zeker op de bekendere wateren.

De korda DVD's geven inzicht in dressuur gedrag van karpers. Doe daar je voordeel mee. Ik denk dat de toepassingen die op de Korda DVD's worden behandelt zeker ook kunnen werken in Nederland. Het is natuurlijk wel een feit dat men op innovatie gebied in engeland voorloopt op Nederland.

Oas het eens toe. Zorg dat je een van de eerste op je water bent die de verschillende technieken toepast en je zult je misschien wel verbazen over de resultaten.

Korda moet vooral doorgaan met de DVD's echt schitterend om te zien
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-12-2005 10:45

Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-12-2005 10:59

En deze voor Bertil , zo heb je m vaker gezien.(toen je op je buik lag)

(en daar hadden veel andere vissers geen camera voor nodig, water is er op veel plaatsen helder genoeg om te kunnen volgen.. en dat al jaren en jaren. )


http://pic14.picturetrail.com/VOL508/24 ... 217948.jpg


Gr :P
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-12-2005 11:10

Zouden de grapjassen tenminste binnen de perken van 640 pixels max willen blijven. :-?

Anders volgt verwijdering van de foto. :lol:

Kees
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-12-2005 11:15

Rik laat je raadgevingen maar achterwege van jou steek ik niks op.
Bovendien heeft foto's bekijken niets met lezen te maken wijsneus.
Als je de rest achterwege had gelaten was het een goede tip geweest dat wel.

Ik heb de foto's in tabbladen geopend en het lijkt idd dezelfde vis.
Maar omdat de foto van Paul idd niet echt duidelijk is kan ik mij ook vergissen uiteraard.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-12-2005 11:53

Kees:

Sorry ik heb n 32 inch scherm :P
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

28-12-2005 12:18

Bedoelde het meer als een "grapje"aangezien je paar dagen terug het zelfde zij tegen mij...
CarpAngler
CarpHunter
CarpFighter
CarpCatcher
Carpreleaser
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

28-12-2005 21:00

De vissen lijken qua vorm erg veel op elkaar alleen qua beschubbing toch volgens mij niet.

Best een bruut beest trouwens van Gerrit ('s broer). :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
rene hoogeveen
Berichten: 533
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: almere
Contacteer:

30-12-2005 15:06

voor een reactie van karpers moet je aan de waterkant zijn !!!!!!!
Elmer van Veen
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-09-2005 09:00
Locatie: Hoorn
Contacteer:

30-12-2005 19:59

Zal mij benieuwen hoe de "Korda" karpers reargeren met die papagaaienbekken....
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-12-2005 20:28

Eus Molewijk schreef:Hoe vonden jullie trouwens die molens, Daiwa Basia die Danny gebruikte? :o


Deze bedoel je Eus, zeer mooie molen, alleen voor rond de 300 pond mij te duur of ik moet echt de staatsloten winnen :lol:

Afbeelding

MVG,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

30-12-2005 20:41

Elmer,

Verklaar jezelf eens nader?

Zal mij benieuwen hoe de "Korda" karpers reargeren met die papagaaienbekken....


Gr.,

Martin