Reactie van Karpers op de Korda DVD's


Elmer van Veen
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-09-2005 09:00
Locatie: Hoorn
Contacteer:

30-12-2005 22:38

Ik zou zeggen, kijk eens goed naar deel 1 en 2, en dan vooral naar de bekken van de gevangen vissen.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

31-12-2005 10:54

Elmer;

Martin kan dit niet weten, want martin laat via zijn avatar duidelijk blijken dat hij tegen betaalwater is. En aangezien al deze films op een betaalwater zijn opgenomen kijkt Martin hier niet naar, hij boycot dit soort betaalwaterprojecten. Op die manier komt hij op voor zijn rotsvaste principes, en dat vind ik nou klasse.

Martin,
Wat Elmer bedoelt is dat de onderkant van die bekken een beetje de vorm van een snavel hebben, je staat er van te kijken dat ze überhaupt nog boilies kunnen pakken. Komt waarschijnlijk omdat de vissen al wat vaker gevangen zijn. De vanger zelf vind ze trouwens allemaal fantastisch, zelf zou ik er niet eens een foto van maken. Ik zou me dood schamen!

Maar er is ook goed nieuws. Ik lees in de reply van Bart dat de vissen op een betaalwater in Engeland een beter leven hebben dat Engelse vissen op openbaar water. Dus ik stel voor dat die algemeen gebruikte avatar een bijschrift krijgt:

“behalve in Engeland”.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

31-12-2005 12:01

Jos,

Martin kan dit niet weten, want martin laat via zijn avatar duidelijk blijken dat hij tegen betaalwater is. En aangezien al deze films op een betaalwater zijn opgenomen kijkt Martin hier niet naar, hij boycot dit soort betaalwaterprojecten. Op die manier komt hij op voor zijn rotsvaste principes, en dat vind ik nou klasse.



Helaas zal ik jou teleur moeten stellen. Die principes zijn toch niet zo rotsvast als jij denkt. Ik heb namelijk alle films van zowel Beet als Korda bekeken, zelfs meerdere keren. Voor mijzelf trek ik namelijk een grens.

Als ik alles moet boycotten wat met betaalwaters te maken heeft dan blijft er tegenwoordig weinig over. Ik zou vrienden moeten missen, geen Karper, Karperwereld of Beet meer kunnen kopen. De Engelse bladen, die ik zo graag lees, zou ik niet meer kunnen lezen. Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan Nee Jos, dat gaat mij dus te ver.

Die grens ligt bij mij dus ergens anders, maar goed. Dit om jou ff duidelijkheid te geven. Nu weer on-topic.

Gr.,

Martin
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

31-12-2005 13:39

peter postema schreef:
Eus Molewijk schreef:Hoe vonden jullie trouwens die molens, Daiwa Basia die Danny gebruikte? :o


Deze bedoel je Eus, zeer mooie molen, alleen voor rond de 300 pond mij te duur of ik moet echt de staatsloten winnen :lol:

Afbeelding

MVG,
Peter


Ja, die bedoel ik.
Ik heb ze voor 275,- pond al gevonden, nog steeds €400+.
Even een aantal maanden wachten, dan worden ze wel betaalbaar. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

31-12-2005 21:03

Bij de weg,

Wel een werpmolen en geen uitvaarmolen... Dit ivm de lijncapaciteit... :wink:

Koop deel 5 van de KD dvd's denk ik op zwolle, of Sander moet hem eerder hebben liggen (wat wel weer het geval zal zijn...). Blijven mooie beelden qua aasopname en de promo op de site beloofd veel goeds.

Hopelijk krijgt Danny in de toekomst de wonderlijke ingeving om Engelse toppers en hun visstrategie te betrekken in de DVD's. Dit op moeilijkere wateren met grotere vissen is dan pas echt LEERZAAM. Kijk dat hij (vanuit commercieel oogpunt, Dynamite) blijft aankloten met die spodmix moet hij zelf weten. Maar ik zelf zou graag eens andere voersituaties zien. Waarom zou je bijv. op een grote voerstek niet eens met meerdere camera's kunnen werken bijv.
mvg

Bart van den Hurk
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

01-01-2006 12:05

Bart,

Deel 6 komt over enkele maanden al uit en daar komen veel gasten bij Danny om hun visie te geven over de beelden en hun aas presentaties te testen..

ik weet alleen niet of ze ook andere voer methodes gaan gebruiken, maar er komen in ieder geval wel meerdere mensen aan het woord.

Gr. Remko
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

01-01-2006 12:20

Bart,

probleem met een grote voerplek te filmen; de camera's hebben maar een bepaalde afstand om te filmen en dan moet dit nog in vrij helder water gebeuren.
Kabels aan de camera zijn 30 mtr en dan zul je ze op steunen moeten gaan zetten, wat weer teveel opstakels geeft in het water.
Op de DVD van de Beet zaten de camera's aan het steiger vast pak weg 1,50 mtr boven de bodem, dit was een natuurlijk obstakel wat allang aanwezig is.
Van daaruit zijn er verlengkabels gebruikt op land dus.
Ga je dit op een water doen, zul je moeten gaan verlengen over water en hier zit het probleem.
Nu niet denken dit los je even zo op want er is heus van alles geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen, wij zijn er zelfs met duikers mee bezig geweest.
Verder was de voerstek op de Beet DVD eigenlijk alleen bedoeld om gedrag van karpers onderwater te filmen, de vangsten werden meer gedaan op het wijd in Vinkeveen incidenteel is er een paar keer op de voerstek een rig neergelegd.
De camera's voor onderwater zijn Amerikaans van de firma Aqua-vu deze worden nu gebruikt omdat Korda in begin last het met goede beelden te verkrijgen, het is trouwens een nederlander die voor Korda opneemt.

Gr Paul
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-01-2006 14:25

Bart van den Hurk schreef:Bij de weg, Wel een werpmolen en geen uitvaarmolen... Dit ivm de lijncapaciteit... :wink:


Verdomd Bart,
had de exacte specificaties nog niet bekeken maar je hebt volkomen gelijk (12 lb/ 200 m). Wel zeer aan de prijs voor een "werp"molen :D

Groet en een spetterend 2006,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

01-01-2006 17:02

Wees blij, "uitvaarmolens" zijn er al genoeg op de markt, eindelijk weer eens een elegante werpmolen met een Quick drag, wat inhoud dat je in minder dan 1 slag aan de slipknop vanuit vrijloop naar gevechtsslip gaat.

Hmmm, time to pimp my rod....
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Marcel Timmermans
Berichten: 108
Lid geworden op: 23-04-2004 19:53
Locatie: Arnhem

12-01-2006 16:50

Offtopic, sorry; Ik ben er van overtuigd dat het dezelfde vis is. Beschubbing komt echt wel overeen. Alleen moeilijk te zien, zeker in combinatie met de slijmlaag die de beschubbing camoefleert.
Gebruikersavatar
rene hoogeveen
Berichten: 533
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: almere
Contacteer:

14-01-2006 20:42

daiwa basia gaat 325 meter 35-100 op en dan zit hij nog niet eens echt tot aan de rand vol,geloof me ik heb ze zelf laten opspoelen gister in de winkel op een machine met teller,

rene
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-01-2006 21:19

rene hoogeveen schreef:daiwa basia gaat 325 meter 35-100 op en dan zit hij nog niet eens echt tot aan de rand vol,geloof me ik heb ze zelf laten opspoelen gister in de winkel op een machine met teller,

rene


Heb jij ze al dan?

Waar gekocht en vooral, hoe duur?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
rene hoogeveen
Berichten: 533
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: almere
Contacteer:

14-01-2006 21:35

door een foutje van een winkel in flevoland heb ik er drie kunnen aanschaffen met een leuke korting ,

rene