Het aantal uur dat er gevist word ?


Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

19-12-2005 13:57

Ik denk dat de echte visuren niet eens zo belangrijk zijn.

Als ik het zo lees zijn er nogal wat mensen die hele weken aan het water doorbrengen. Dit betekent dat je er dus ook bent op de niet-productieve uren.

Ik steek meer tijd in het zoeken naar de juiste wateren, juiste stekken en voor voeren. Ik inversteer veel tijd in mijn visserij. Maar alles is er wel op gericht om in de uren dat ik ook daadwerkelijk vis een optimaal rendement te halen.

Dit geldt ook voor mijn buitenlandse visserij. Overdag gewoon op je stek blijven zitten en hopen op een van de spaarzame runs is niets voor mij. Ik ga dan liever op zoek naar mogelijheden om ook deze uren productief te kunnen maken.

Uren zeggen mij dus niet zoveel. Je aas in het water laten liggen omdat je er toch bent is er bij mij niet bij.
peter andrae

19-12-2005 14:52

Kees ik vis al 27 jaar op karper en maak veel uren maar ik zie het nog steeds als ontspanning zal ook met mijn achtergrond te maken hebben eigenlijk zit ik al zolang in de vis als ik oud ben :lol: de hele familie was dol op vissen zit in mijn genen denk ik :wink:.


Heb voor mijn karperperiode heel veel op zee gevist,gesnoekt,snoekbaars,maar het leukste vond ik altijd de witje,s tikken voor het snoeken,tot ik een paar hele grote vissen voor het riet zag liggen ik wist toen nog niks over het vissen op karper ja gehoord zo links en rechts,maar er waren toen ook bijna geen karpervissers hihi,het heeft mij enige moeite gekost 1 van deze vissen te vangen.


Nou je ziet wat er van die ene vis is gekomen :wink:.


mvg peter.
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

19-12-2005 18:14

Zelf vis ik op een normale week het liefst elke zondag. En dan wel van het moment dat het licht word tot het moment dat het donker word. En dan in de vakanties enkele nachtjes en af en toe een sessie van 3 dagen. Wel weet ik dat ik dit jaar per gevangen vis gigantisch veel uren heb moeten maken, maar ze waren het waard! Dit komt omdat ik dit jaar alleen maar op nieuwe moeilijke wateren gevist heb, waar ik weinig vanaf wist. En ook als je niets vangt kun je altijd nog van de rust en de schoonheid van de natuur genieten. :D
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
Bas Borkes
Berichten: 81
Lid geworden op: 15-11-2003 01:00
Locatie: Varsseveld

19-12-2005 18:59

Aart Lokhorst schreef:Nee, dat telt niet :lol: Dan zou vissen geen hobby meer zijn maar een obsessie of neurose en dat is verre van gezond...



Vlogens mij begint dat al bij 2000 +.

Groeten Bas.
Iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen.
Gebruikersavatar
Pieter Stam
Berichten: 431
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00

19-12-2005 19:13

Voor mij het afgelopen jaar.

258 uur en 3 kwartier.
Gemiddeld bijna 3 uur per sessie.

Alleen met de pen en drijvend.

Mvg,
Pieter
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

20-12-2005 16:08

Ik heb dit jaar ongeveer 600 uur gevist. Ik ga echt niet elke nacht aan het water liggen, dat houd ik nooit vol. Ik vraag me wel af hoe sommige mensen dit volhouden. Ikzelf moet iedere dag naar school, en moet zaterdag de hele dag werken. Dus voor mij is het 1 nachtje per 2 weken, heel afentoe vis ik wel 1 nacht per week. Als ik die aantallen lees snap ik echt niet hoe mensen dit volhouden, Ik zou het in ieder geval niet kunnen opbrengen.




MVG Maik van de Camp
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

20-12-2005 16:57

Maik, tussen opbrengen en de tijd hebben zit een degelijk verschil.
Heb vorigjaar (en ook dit jaar een half jaar) een geweldig rooster gehad.
vrijdagmiddag vrij. Zaterdag hoef ik niet te werken en maandag had ik ook de eerste 2 uur vrij, dus kon ik toen wat uitslapen.
Nu loop ik stage, en is het ook nog maar 1 nachtje per week (en soms 2)

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

20-12-2005 17:07

Dan kan ik het begrijpen Luuk. Als je een gunstig rooster hebt en een lang weekend is het inderdaad geen kwestie van opbrengen. Maar voor mij zit dat er helaas niet in. Zou ook wel wat meer uurtjes willen vissen kan nu eenmaal niet.





mvg Maik
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

20-12-2005 17:42

Idd, het studenten leven is zo slecht nog niet, had afgelopen half jaar maandag en vrijdag vrij, elke dondernacht en zondagnacht ongeveer aan 't water en dus kon mooi zaterdag werken.

Maar helaas vanaf februarie stage en ook nog in 't weekend werken, dus dan zal het wel wat minder worden.

Mvg

Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

20-12-2005 17:55

Ik studeer zelf ook, maar heb veel uren en moet gemiddeld 3 verslagen per week inleveren. Over 1 verslag doe je ongeveer 3 uur, en dan komt het gewone huiswerk er ook nog bij. En dan moet ik zaterdags ook nog werken. Dus voor mij is dat studenten leventje best zwaar. Maarja je moet er iets voor over hebben om een diploma te halen. Waardoor je later misschien maar 4 dagen ipv 5 dagen hoeft te werken, wie weet.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

20-12-2005 18:08

Maik,

Ik zeg ook niet dat studeren niet zwaar is, doe zelf een Hbo opleiding maar bij deze opleiding is 't alleen op 't einde van de periode's druk..

Net als op donderdag ben ik meestal rond 6 uur thuis, eten en spullen pakken en dan naar 't water. 'smorgens op tijd opruimen, dus dan heb ik nog tijd voor mijn studie..

Meestal is 't goed plannen, heb verder ook nog een bijbaantje van +/- 15 uur en zaalvoetbal nog...maar tijd voor te vissen is er altijd wel..

mvg Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

20-12-2005 19:00

Maik.. er is ook een verschil tussen kunnen en willen... Ik heb afgelopen herfst een week of 6 achter mekaar een nacht per week doordeweeks gevist. Dat betekende om 7 uur op ruimen (later betekende dat dus in het donker), naar huis, douchen en naar school. Eerste nacht voelde het wat raar, maar het went. En het vangt. Op het moment kan ik het even niet opbrengen, maar volgend jaar ga ik het zeker weer oppakken.
It's all in you're head...

Mvg. Daniel

P.S. Slapend kan je toch niet werken, wel vissen :D Ik miste hooguit die 2 uurtjes s'avonds die ik normaal toch voor de tv zat :P
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

20-12-2005 19:11

Voor mij zou het in ieder geval niet werken denk ik. Ik ga ook niet graag alleen vissen, dus ben ik voor een gedeelte ook afhankelijk van men vismaat. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk. Zolang je maar niet het plezier in het vissen verliest.




mvg Maik
Carpe Diem...!
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

20-12-2005 20:50

mannen Nou ik wou dit ff kwijt over mijn uren vissen, ten eerste al mijn uren die ik maak zijn in belgie. Moet wel erbij zeggen ben gescheiden dus kan weg waneer ik wil en maak veel van mijn uren samen met mijn zoon Bjorn . En heb 10 weken per jaar verlof en het geluk als vrachtwagen chauffeur dat ik elke vrijdag al om 15 uur naar belgie kan vertrekken. Ik zit nu al over de 3500 uur vissen in belgie dus ook aardig wat kilometers gereden voor mijn hobby het karpervissen. Maar ben nu nog steeds bezig vis wel heel het jaar gewoon door, ook in de winter. En het is niet om de uren te doen maar omdat ik gewoon graag aan de waterkant te vinden ben, en met heel veel plezier steeds de lange rit naar belgie maak. Verder wil ik bij deze iedereen een gezond 2006 wensen en dat je veel plezier aan het water mag beleven ook in 2006 ....vlekkie
Rob Dougan

21-12-2005 11:16

tussen februari en eind november vis ik van de vrijdagavond tot de zondagmiddag. Nagenoeg elk weekend.
Om de 2 weken komt er nog een nacht tijdens de week bij, van 23uur tot 10 uur de volgende morgen.
Januari en december 1 nacht per week, ongeveer 20 uur per nacht.
Dit jaar 2 keer 5 nachten, 3 keer 3 nachten en 2 keer 9 nachten en 1 keer 6 nachten aan een stuk gevist.
Dan nog af en toe es een paar uurtjes.

Dat komt op héél veel uren per jaar. :lol:
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

21-12-2005 11:42

Vraagje van mijn kant:

De mensen die zoveel uren draaien, waarom doen jullie dat? Ik geloof namelijk niet dat uren maken op den duur de meest effectieve methode is. Je kunt mij niet wijsmaken dat in een sessie van 2 dagen elke dag de hel dag door productief is. Volgens mij kun je veel beter alleen de periodes vissen die wél productief zijn en voor de rest van de tijd gewoon andere dingen doen (boilies draaien, voeren, of voor de "bezette" mensen: bij de vrouw zitten)

Gr Bart
Rob Dougan

21-12-2005 12:12

Als ge een uur moet rijden naar uw water blijf je toch gewoon zitten zeker.

Nuja ik moet geen uur rijden maar toch een hafuur.
Ik ben er gewoon graag. Ik zit op m'n gemak en tijdens de niet productieve uren geniet ik gewoon.
trouwens er kan altijd es een buitenbeentje je aas opzuigen.
Boilies draaien doe ik lekker tijdens de week, voeren ook en een vrouw heb ik niet.
Ben ik nog te jong voor (21).
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

21-12-2005 12:13

Bart,


Ik ben het volledig met je eens. Ik ben zelf ook naar sessies van minder
uur overgestapt en die zijn minstens zo effectief.

Greetz
Patries
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-12-2005 12:16

Bart,

Ik vind het gewoon leuk.

Bleek ook nog eens een bonus op te leveren.

Vroeger hahahaha, had ik niet zoveel slaap nodig. Vissen en werken en weet ik veel op 1 dag geen probleem.

Na een productief nachtje in slaap gesukkeld en om 8 uur een fluiter. De 2e hengel vertrok een half uur later. Normaal was ik al thuis.

Zo heb ik nu menig nacht water omgetoverd tot dagwater. Als je nooit overdag vist vang je ze ook niet.

Moest ik nu alleen de productieve uren vissen ging ik niet. Als het even kan vis ik minimaal 24 uur en dat bevalt best.

MVG

Klaas
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

21-12-2005 13:45

Bart, het aan het water zijn, is voor mij veel belangrijker dan alleen maar vangen. Als het enige wat ik deed opzetten, drillen en weer inpakken was dan was ik wel gaan werken :lol: .

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

21-12-2005 17:38

Rob,

Opzich heb je gelijk hoor, als je water erg ver weg ligt kun je misschien beter lange sessies vissen. Wanneer je echter ziet dat je steevast bepaalde periodes niet vangt zou je ervoor kunnen kieze deze periodes op een water te vissen waar je ze dan wel vangt..


Klaas,

Ik zei niet dat die periodes alleen snachts waren. Hoe vaak vang jeniet midden overdag vis.. Vaak zijn het trouwens toch de ochtend en avonduren die productief zijn. Dat 24 uur vissen ontspannend kan zijn en lekker weet ik ook, maar soms zie ik mensen zitten waarvan ik denk: Jij vist echt alleen om uren te maken.. Dat was meer het punt. Het begint op een soort van wedloop te lijken: Wie draait het meeste uren... Dat je daarmee op een gegeven moment je dikke vissen vangt mag duidelijk zijn, maar m.i. kan het ook op andere manieren.

Gr. Bart
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

21-12-2005 17:41

Daniël,

Als je graag aan het water bent, kan ik begrijpen dat je veel vist, maar ik vang in de tijd dat ik aan het water zit toch het liefst zo veel mogelijk. Niet dat ik niet geniet van de blank-tijd, maar toch.. er knaagt wat. Als ik bijvoorbeeld wil observeren (aan het water zijn) gaan de hengels niet mee. Hoe minder troep hoe beter. Wanneer ik dus naar het water zou kunnen gaan vissen kan vangen in zeer korte tijd en daarna weer naar huis. Prima! Dan gaat er voor mij niets van de charme(s) van het vissen af..

Gr Bart
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

21-12-2005 18:31

Bart, ik begrijp ook prima wat je bedoelt :wink: Observeren doe ik zelf ook heel veel. Maar er zijn bepaalde wateren waar ik vis, waar vangen gewoon 'uren kloppen' (ik haat dat woord, maargoed) betekent. En dan geniet ik echt wel. Ook op wateren waar je wel vaak bepaalde aastijden hebt wil ik wel eens langere sessies maken. Moet ik wel in een mooie omgeving zitten natuurlijk.
Het zgn. "hit en runnen" doe ik nog vooral op stadswatertjes. De omgeving vind ik ronduit shit, maar als je actief statisch vist kan je wel bulten vis vangen. Daar doe ik het daar dan ook voor.

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

21-12-2005 18:41

Dit jaar heb ik niet zo heel veel uren gevist maar ik heb mijn maat beloofd om in 2006 dat even te gaan verbeteren :wink: maar hierbij nog steeds te genieten van het vissen

Rik
CarpAngler
CarpHunter
CarpFighter
CarpCatcher
Carpreleaser