Word ik controleur???


Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

27-04-2006 11:57

Dag heren,
Fijn dat ik jullie nu ook tot mijn collega's kan rekenen. Jullie zullen snel genoeg tot de conclusie komen dat de meeste overtredingen aan de waterkant inderdaad op het conto van de karpervissers komen. Er zit helaas behoorlijk veel kaf tussen het koren. Bovendien is de pakkans bij hen groter door hun statische manier van vissen. Controleur zijn betekent overigens ook dat je een voorbeeldfunctie hebt. Dit betekent dat je zelf bij het vissen altijd alles volgens de regels zult moeten doen, omdat je anders je geloofwaardigheid bij je collega-vissers kwijt raakt. Ik raad jullie van harte aan om een paar maal met een ervaren controleur of BOA mee te lopen om wat ervaring op te doen. Veel succes aan de waterkant!
Groet, Omar.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-04-2006 12:27

Top 3: met stip op 1 de recreatievisser, dan de karpervisser direct gevolgd door de roofvisser.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

27-04-2006 12:50

Douwe,
Dat geldt waarschijnlijk in jouw regio, maar in het gebied van de Algemene Utrechtse Hengelaarsvereniging (AUHV) zijn nogal veel wateren met een "vrije hengelbepaling", waardoor mijn top 3 er alsvolgt uitziet:
1. de karpervissers (vooral 3e hengel, nachtvissen, vergunningen)
2. de roofvisser (vergunningen, gesloten seizoen, levend aas)
3. de recreatievisser (sportvisakte/vergunningen)
Groet, Omar.
Gebruikersavatar
Johan van Os
Berichten: 406
Lid geworden op: 19-02-2006 21:08
Locatie: Roosendaal

27-04-2006 18:11

menno laarmans schreef:dit lijkt wel nep


ik heb ook zn ding :P

Afbeelding


:o je sportvisakte is ongeldig :lol:
bij vlagen ben ik geniaal...helaas is t hier altijd windstil...
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

01-05-2006 12:26

Afgelopen weekend weer intensief gecontroleerd aan de waterkant: 7 vissers heengezonden, waaronder twee karpervissers die zich op een voor broedvogels bestemd eilandje in de Kooikersplas (Houten) hadden geinstalleerd. Deze twee heren zijn op mijn verzoek door de politie gevorderd om dit eiland te verlaten.
Zondagochtend met de boswachter (die tevens BOA is) op pad geweest; hierbij werden twee verbalen uitgeschreven. Aardige anekdote: in Vleuten troffen wij een visser aan met 4 hengels (3 karperhengels op de rodpot en een vaste hengel in de hand). Deze 15-jarige zou snel even thuis zijn papieren ophalen, terwijl de boswachter en ik bij de hengels achterbleven. In de 10 minuten dat hij weg was kwam er een run op één van de karperhengels. Ik sloeg aan en stond de eerste 8 minuten te drillen. Bij terugkomst van de knaap werd deze geconfronteerd met een schub van 24 pond op de onthaakmat! Volgens mij baalde hij meer van het feit dat ik zijn vis had gevangen dan van de boete!
Moraal van dit verhaal: zorg dat je vispapieren in orde zijn anders vangt de controleur jouw vissen!
Groet, Omar.
Kay van der leur
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-11-2004 10:06
Locatie: Den Haag

01-05-2006 12:32

Zijn jullie vroeger gepest ofzo of heb je niks te doen om een 15 jarige te controleren.

Begrijp echter niet hoe een karpervisser zelf visser gaat controleren zal zelf mijn hengel pakken voor weinige tijd die je heb.

Gewoon een stelletje eikels zijn jullie.

Zo, je mag reageren hoor.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-05-2006 12:35

Kay,

Je bent een parel en een voorbeeld voor je omgeving.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

01-05-2006 13:03

Kay,
Ik zal mij maar niet verlagen tot jouw niveau, maar even voor de goede orde: deze jongeman was in principe goed voor € 210,00 aan boete (geen geldige visakte of vergunning en vissend met 4 (!) hengels. Hij heeft op grond van zijn leeftijd maar € 50,00 bekeuring gehad en is dus zwaar gematst! Bovendien leek het mij niet wenselijk om een zelf-gehaakte karper een ongecontroleerde run van 8 minuten te laten maken!
Verder ook een goedendag gewenst. Omar.
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

01-05-2006 13:14

Zeer " prettige" reactie, Kay !!!! :evil: :evil:
Hele knappe reactie van Omar. Een controleur waardig

groeten
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

01-05-2006 14:16

In wat een vreemde wereld leven we toch, met vier hengels vissen is in de ogen van (sommige) onder ons de normaalste zaak van de wereld. Zal een grote rotzooi in ons land worden als een ieder zijn eigen regels nastreeft met koning Kay aan de top.

Controleurs en boa’s die zo handelen als hier boven verdienen alle respect.

Peter
Kay van der leur
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-11-2004 10:06
Locatie: Den Haag

05-05-2006 12:05

Waarom mag er niet met 4 hengels worden gevist als er een beroepsvisser verdeop de ene karper na de andere eruit schept en VERKOOPT en moeten jullie stelletje moraalridders je eigen druk over maken, en niet het controleren van een paar jonge jongens die het een plezier vinden om aan de waterkant te zitten en niet met een drugss puit lopen of een overval plegen. !!!!!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-05-2006 12:30

Kay je bent geweldig, je hebt de leeftijd om opvoeder te zijn, ik mag hopen dat jij je kinderen met meer sociaal begrip opvoedt dan je hier laat zien.
Ik ben nu ongeveer 15 jeugdvergunningen kwijt die ik gratis verstrek aan de jongeren.
Met die vergunning mogen ze met 1 hengel met aangewezen aas vissen zonder in problemen te komen.
Daar leren ze volgens mij meer van dan jou te volgen.

Jij vindt het moraalridderschap, oke je mag je mening verkondigen maar wat jij doet is drogredenen verzinnen.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

06-05-2006 01:37

Ik heb gezien dat de controleurs in regio rotterdam nieuwe prijsjes aan der bekeuringen hebben.
Als ik hier een paar reactie,s lees zie ik waarom.

Dit jaar zelf niet actief als controleur..(tijdgebrek).
Wel al meerdere jaren gedaan en met plezier zelfs.
Jah ..je mede vissers controleren en zien dat ze alles in orde hebben doet mij deugt.
En ja Kay ..helaas zitten er een paar rotte appels tussen die dat er niet voor over hebben.
En dan ook met 4 hengels gaan zitten (vaak nog een 300 meter willen bevissen met die hengels op een plas van 350 meter breed en collega vissers geen kans gunnen.)
Van mij mogen de straffen er op nog hoger.
Ben je dan een moraalridder.
Ik denk eerder een bezorgd persoon die graag ze eigen kinderen ook plezier wil zien hebben met vissen ipv een alg.vis verbod door al die eikels die het willen verneuken voor een ander.

Maar ook jij een prettige vangs toegewenst.
Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Jasper van der Velden
Berichten: 7
Lid geworden op: 31-07-2004 13:42

07-05-2006 15:08

ik heb van het weekend 160 euro boete gehad voor nachtvissen en tent. die gasten deden net of we zware criminele waren. we zaten met zn driee, komen er tien van die gasten met een hond aangestormd!!!

je doet niemand kwaat, houd de stek netjes schoon waarom dan zo'n boete beetje zinloos!!
vooral als er vrijdag uitgebreid in het nieuws is dat de stijgende vandalisme vooral wordt veroorzaakt door verveling van de jongeren. Maarja aangzien je met vissen waarbij je niemand lastig valt boetes krijgt gaan we nu maar weer beetje op straat hangen.

ze moeten eens bedenken wat ze nou willen berijken met het beleid :evil:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-05-2006 15:26

Overdrijf je niet een beetje boel?
10 gasten met een hond??
Als dat het geval is is daar heel wat aan de hand.
Wat ze willen bereiken? dat een visser zich net als iedere Nederlander aan de wet houdt.
Zodra er helemaal niets meer gedaan wordt aan uitschrijven daar waar nodig stop ik direct met controleren, ik kan mijn kostbare tijd dan wel beter gebruiken, door zelf te gaan vissen bv.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jasper van der Velden
Berichten: 7
Lid geworden op: 31-07-2004 13:42

07-05-2006 16:23

nope ik overdrijf niet. er waren echt tien gasten van politie en GZH en een hond. Maarja moet ook wel natuurlijk aangezien je een zware crimineel bent als je aan het nachtvissen bent!!!!!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

12-05-2006 15:28

Onze Federatievergunningen zijn binnen, en we hebben onze eerste ronde gedaan. Om de beurt, en vervolgens elkaar feedback geven. Het is gewoon leuk om te doen, iedere controle betekende een babbeltje. Her en der nog wat info gegeven mbt wel of niet mogen nachtvissen en het gebruik van tentjes.

16 man gecontroleerd, 11 hiervan moesten nog even de nodige handtekeningen zetten en/of NAW gegevens invullen, 2 personen hadden niet de juiste papieren.

De controle werd zeer gewaardeerd, sommigen hadden nog nooit een controleur gezien, en sommigen moesten de enveloppe waar de vergunning in zat nog openscheuren.

Samengevat: gewoon hartstikke leuk om te doen!
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

13-05-2006 18:02

Jasper.

Als jij dus gaat nachtvissen waar het niet mag weet je dat je in overtreding bent.
Of er nou 1 man jou komt controleren of 10 man met een hond maat dat voor je boete,s geen verschil.
Waarschijnlijk zoveel mankracht door dat er met andere vissers (nepvissers) Problemen hebben voorgedaan.

Dus als je weet dat je in overtreding bent en je krijgt controlle moet je ook niet achteraf gaan klagen om je boete,s.
Dat die controlle er is kan wel eens voor de vissers goed uitkomen omdat bij jullie dus duidelijk de rotte appels wel aangepakt worden met 10 man en een hond.

Dus hulde voor die controlle bij jou in de buurd.

Jos .
Leuk dat je er veel plezier in beleeft.
Hoop dat je veel positieve dingen mee mag maken en dat de negatieve momenten schaars zullen zijn.

Ieder die controleurs werk uitvoert werkt mee aan het instand houden van de visserij.
Dat sommige controleurs niet weten hoe ze met conflikten moeten omgaan is jammer.
En ik denk dat conflikt beheersing een pre is voor de controleur.

Ik merk namelijk met collega,s in me werk ook dat diegene die problemen hebben met conflikt beheersing ook vaak diegene zijn die escalatie,s mee maken.

Voor ieder die ze vrije tijd opoffert voor dit doel krijgt van mijn kant een dankjewel voor het instant houden van de hobby visserij voor mij en me kinderen.

Voor die gene die nog klaag berichten schrijven dat ze boetes hebben gehad tewijls ze aan het overtreden waren.....Ga gewoon is nadenken over wat je aan het doen bent.
Het kan wel eens verdere gevolgen hebben dan je zelf ooit zou kunnen vermoeden.

Voor wie de schoen past......

Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

15-05-2006 07:43

Afgelopen vrijdag heeft de eerste regiocontrole van 2006 van de AUHV plaats gevonden. Dit is een periodieke actie die in samenwerking met politie, BOA's en controleurs plaats vindt. Er zijn door 5 teams zo'n 50 vissers gecontroleerd, waarbij 30 proces-verbalen zijn uitgedeeld. Eén visser weigerde een identieteitsbewijs te overleggen en gaf een valse naam en adres op, waardoor hij uiteindelijk in de boeien is afgevoerd en in de politiecel is beland. Twee teams zijn na 23.30 uur verder op zoek gegaan naar illegale nachtvissers. Hier zijn vijf vissers voor bekeurd. De actie eindigde om 02.30 uur. Geconstateerde overtredingen betroffen: verboden aassoort in het gesloten seizoen, geen sportvisakte en/of vergunning, vissen met meer dan twee hengels en nachtvissen buiten het seizoen.
Groet, Omar.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

18-05-2006 21:47

ff een vraagje?

als er iemand zit te vissen met alle nodige papieren.
dus sportvisakte en papieren van de rechthebbende visclub van dat water.
de overtreding die diegene maakt is vissen met 3 hengels.
hoeveel verbalen kan een controleur dan uitschrijven voor het vissen met 3 hengels?
ik ben benieuwd?
heb het idee dat sommige controleurs hetzelf nog niet eens weten.

begrijp me niet verkeerd,ik keur het werk van een controleur zeker niet af.
Mzzl Bart
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-05-2006 23:14

Wat denk je nu zelf Bart? In het door jou genoemde geval heeft die iemand dus NIET alle nodige papieren:
- voor het mogen vissen met 3 hengels is een Grote Visakte vereist (en dus niet de Sportvisakte + gewone vergunning)
- maar...tevens dient die iemand van de visrechthebbende ook een z.g. driehengelvergunning te hebben en dus niet de normale vergunning omdat je met de normale vergunning sowieso niet met 3 hengels mag vissen
- die iemand vist dus zonder geldige akte en zonder geldige vergunning met 3 hengels...
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

18-05-2006 23:21

weet ik allemaal wel aart.
weet van grote vergunning en speciale 3e hengelvergunning van visclub.

mijn vraag was alleen hoeveel verbalen kan men bij deze overtreding uitschrijven?

1 of 2?
Mzzl Bart
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-05-2006 23:37

Grote Visakte Bart, niet te verwarren met de Grote Vergunning!!!
Vissen zonder geldige akte/vergunning en met 3 hengels, goed voor 210 Euro...
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

18-05-2006 23:53

bedoel ook grote visakte aart.
zelf jaren lang in bezit gehad.

met die overtreding vis je toch gewoon met 1 hengel teveel,is toch 1 overtreding?
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

19-05-2006 07:56

Bij vissen met 3 hengels:
Wel grote visakte + geen 3 hengelvergunning visrechthebbende: € 110,00
Geen grote visakte + wel 3 hengelvergunning visrechthebbende: € 110,00
Geen grote visakte + geen 3 hengelvergunning visrechthebbende:€ 220,00

Lijkt mij duidelijk, toch?

Overigens is het niet gebruikelijk dat er meer dan 3 procesverbalen per persoon worden uitgeschreven aan de waterkant. Dus stel dat iemand met 3 hengels, zonder sportvisakte, zonder vergunning en illegaal aan het nachtvissen is, dan krijgt hij meestal niet meer dan € 260,00 bekeuring.

groet, Omar.