werkelijkheids poll!


Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

12-12-2005 15:24

Aaron,

Daar hoor je ook vaak niks over.
Maar het water wij nog naartoe gaan, daar heb ik ook de eerste sessie geblankt.
Heb er zo'n 200 uur gevist voordat ik eindelijk de eerste vis op de kant kreeg...
Tussendoor 1 aanbeet gehad die ik verspeelde, dus ja... niet altijd rozengeur en manenschijn!

Hard werken om een water te leren kennen en als je denkt de truc door te hebben zit je toch weer fout... En mag je opnieuw beginnen.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

12-12-2005 20:10

[quote="marijn ham"]Aaron,

Daar hoor je ook vaak niks over.
Maar het water wij nog naartoe gaan, daar heb ik ook de eerste sessie geblankt.
Heb er zo'n 200 uur gevist voordat ik eindelijk de eerste vis op de kant kreeg...
Tussendoor 1 aanbeet gehad die ik verspeelde, dus ja... niet altijd rozengeur en manenschijn!

Hard werken om een water te leren kennen en als je denkt de truc door te hebben zit je toch weer fout... En mag je opnieuw beginnen.[/quote

Hoi Marijn,
Zou jij net zoals ik ,ook wel eens een kleine,maar hele mooie karper op de voorplaat willen zien?
Ook ik vang graag grote karper,maar ben erg blij met elke vis.Dit dan zeker als je een tijdje hebt zitten blanken!
MvgrAaron.
Ps. We wachten op WIND!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Rene de vries

12-12-2005 20:19

Als ik die bladen opsla dan heb ik altijd het gevoel dat de gewichten in heel veel gevallen worden opgeblazen.....


50+ ers..... nou eh ik weet niet... vergelijk ik die vissen met me zelf dan zou ik waarschijnlijk 120 kg wegen...... (in werkelijkheid is dat rond de 90)
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

12-12-2005 20:36

Rene,

Met enige tijd op het onderwerp fotografie, alles over objectieven(lenzen) en perspectieven.
Vang je echt grote vissen dan hoef je niet te overdrijven met een rare camerapositie en belachelijke groothoeklens.
Ik moet wel zeggen dat ik vind dat er in de bladen nauwelijks overdreven wordt met de gewichten en dat is weleens anders geweest.

Allen,

Verder vind ik het erg knap dat sommigen puur voor de grote vissen gaan en zoveel tijd en moeite investeren. Als ze die ene dan vangen vind ik het vrij logisch dat ze hun verhaal en foto's over de vangst van die vis publiceren. Als het allemaal zo gemakkelijk was dan was het de publicatie ook niet waard. Dat weten we toch allemaal?

Zelf pluk ik liever de dag en al struinend de vis en dan liefst de wat grotere. Omdat ik minimaal één vis wil vangen op een ochtend of avond zal ik vaak genoegen moeten nemen met een wat minder grote vis. 200 uur blanken, ik moet er niet aan denken zeg!
Rene de vries

12-12-2005 20:59

De laatste karperwereld.... nr 45


Luxemburgse record 52 pond.... geloof ik

Pagina 13 foto met een vijftiger voor aad..... (heb ik vraagtekens bij), nu heb ik nooit het genoegen van een 50+ er mogen aanschouwen...... maar ik als ik beide foto's vergelijk heb ik het idee dat er iets niet klopt.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

12-12-2005 21:53

off-topic:
Nadeel van grote vis is dat ze nauwelijks meer te hanteren zijn voor een leuke camerapositie. Ik zou er zelf niet aan durven twijfelen.
Gebruikersavatar
Brecht Gielen
Berichten: 42
Lid geworden op: 24-10-2003 02:00
Locatie: België

12-12-2005 22:23

Aaron,

Mag het ook een beetje tegenWIND zijn? Ik zie net zo graag een kleine maar heel mooie karper op de cover van een karpermagazine staan dan een hele grote karper. En ik ben heel blij met elke vis die ik vang, zowel klein als groot. Maar het liefst vang ik grote vissen omdat er van dit formaat vissen net iets minder rondzwemmen. Daarom geniet ik echt niet minder van een kleine vis, ik geniet zelfs van elke blank omdat die dikwijls heel leerrijk kunnen zijn. Om deze grote vissen te vangen moet je natuurlijk vissen op de wateren waar deze vissen daadwerkelijk rondzwemmen. En op het ene water zwemmen er meer grote vissen dan op het andere water. Maar er zijn maar weinig wateren waar ze echt makkelijk te vangen zijn hoor, enkele uitzonderingen daargelaten. Op deze makkelijkere wateren met veel grote vissen zal ik echter nooit vissen omdat ik wel een bepaalde moeilijkheidsgraad verkies. Dat anderen dit wel doen, is uiteraard hun eigen keuze (die ik dan ook respecteer want iedereen beleeft zijn visserij op zijn eigen manier).

Ik beschouw mezelf helemaal niet als een grote vissen vanger, maar de vraag was hoeveel uur men zo maakt,voordat er gevangen gaat worden en of er gevangen gaat worden. Hoeveel uur er aan de waterkant doorgebracht wordt zonder vis?
Wel, ik heb dit jaar welgeteld 49 nachten gevist op een Belgisch kanaal, omgerekend zo'n 400 effectieve visuren. In die 49 nachten heb ik 5 nachten geblankt. Verder heb ik in die 49 nachten 25 dertigers en 2 veertigers gevangen. Dus dat grote vissen vangen ALTIJD veel moeite kost, daar ben ik het niet mee eens (dertigers vind ik persoonlijk wel grote vissen, misschien dat anderen dit niet vinden). Het is trouwens niet zo dat de grote vissen daar gewoon in je net springen. Ik ga wel elke dag voeren, dus 'wat' moeite doe ik er wel voor. Mijn boilies laat ik rollen wegens tijdsgebrek, dus die moeite doe ik er dan weer niet voor (mix samenstellen doe ik uiteraard wel zelf). Verder denk ik ook wel redelijk veel na over mijn visserij. Ik hoop dat ik je een antwoord gegeven heb op je vraag.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

13-12-2005 07:44

Kees:

Dus nu 2 a 3 jaar weer geen dikkus ???? :P
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-12-2005 07:44

Brecht,

Da's mooi.

Het enige wat dan mijn intresse wekt is hoe, wat waarom. En zo'n dotje groothoekkaprers boeit me geen meter.

Is ook de reden dat ik geen boek meer koop.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-12-2005 07:50

Menno,

Ha! Afgelopen herfst was ik weer aan de beurt.
Dus eerder de komende 2 jaar NIET. :cry:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

13-12-2005 07:58

Proficiat Kees,


Mooi beest :wink:
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

17-12-2005 03:33

Haal uit het karpervissen" dat ''wat je Wil(-co)t.Just to rememeber :wink: 8)

Henk.