Ik ben benieuwd naar de manier waarop iemand zijn mening ...


Mijn mening over betaalwater is gebaseerd op:

eigen ervaringen gaan kijken zonder te vissen
11
12%
eigen ervaring omdat ik er gevist heb
26
29%
geen mening
25
28%
omdat de meeste hier op het board tegen zijn
13
15%
omdat er bepaalde mensen tegen zijn
0
Geen stemmen
ik ben voor betaalwater
14
16%
 
Totaal aantal stemmen: 89
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

12-12-2005 19:57

Echt wel! Met haar zou ik wel s'morgens een beschuitje langs de waterkant willen eten met een lekker bakkie verse wiener melange koffie :D

Groetjes
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

12-12-2005 23:20

Hallo douwe

Neen , natuurlijk niet maar dit soort antwoorden horen jullie openbaar water vissers toch zo graag van een btw water visser.
Het is heel moeilijk om de goede van de slechte te onderscheiden ( nu komt natuurlijk het antwoord hoe doe je dat ).
Maar laat de mensen toch naar een btw water gaan vissen als ze dit willen , als er 525 btw wateren zijn zullen ze toch ook wel bezocht worden door vissers anders waren er niet zoveel. Ik ben het met je eens dat vissen overzetten of van andere waters afvissen geen goede zaak is .
Maar mensen die niet naar een btw water gaan die gaan toch gewoon naar een openbaar water toe ( iedereen tevreden toch ). Ik ben het wel met ruud eens dat er heel veel karpervissers naar een betaalwater gaan en dat niet durven te zeggen omdat in de karperwereld beschouwd word alsof je een kind het speelgoed afneemt , maar deze btw wateren hoe commerciel ze ook zijn draaien allemaal als een tierelier dus er is vraag naar. Deze maatschappij is nu eenmaal commerciel!! Of dit goed is of slecht laat ik aan de mensen zelf over en de mening van de "gerespecteerde karpervissers" vind ik niet belangrijk, iedere visser doet zijn eigen ding en maar goed ook iedereen heeft een recht op een eigen mening en niet een mening die ( zo zie ik het ) word voorgekauwd door de "gerespecteerde karpervisser".
Je word afgeschilderd als een crimineel ( en soms ook zo behandeld ) als je naar een btw water gaat.
er zijn honderden redenen te noemen waarom je naar een btw water kunt gaan als je dat wilt en er zijn mischien ook wel honderden redenen te noemen om er niet heen te gaan maar laat dit iedereen zelf beslissen.
Geef goede voorlichting als je de mentaliteit wilt veranderen maar ga er niet een heksen jacht van maken want daar lijkt het wel op.


Met vriendelijke groeten

Huub Engelen
jan van kranenburg

13-12-2005 03:24

Niks mis mee, met deze posting van Huub.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

13-12-2005 06:58

Huub,

Het gaat mij om de gevolgen die het teweeg brengt, en dat is wel iets meer dan alleen vissen overzetten. Die gevolgen raakt elke karpervisser ook van een persoon die op een dergelijk water vist. Een ieder is vrij om er te gaan vissen, wel zal hij dit stuk gemeenschappelijke verantwoording die we alle hebben ten opzichten van elkaar eens goed moeten overwegen. Oké, heb je daar niets mee te maken ga gewoon je eigengang. Ik wil iets delen samen met anderen, en dat is meer dan geld geven aan slachtoffers van de ramp in Azië, of waar ook ter wereld.

m.vr.gr.
Peter
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

13-12-2005 07:50

Huub,

Eigen mening of niet, feit blijft dat vaak een tot dan toe openbaar water wat vrij toegankelijk was voor iedereen opeens gereserveerd moet worden om te kunnen vissen.

Ik weet niet hoe jij hierover zou denken, maar als dat met een aantal plassen zou gebeuren die ik bevis dan zou ik er enorm de balen van hebben. Karpervissen wordt op die manier onbetaalbaar. En het is al niet eens meer uit sympathie met de Franse karpervissers dat ik dit een belangrijk negatief neveneffect vind, in Nederland lijkt deze trend ook al ingezet te worden... Je kunt je toch wel voorstellen dat mensen hiertegen in het geweer komen?

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-12-2005 08:00

Eigen mening of niet, feit blijft dat vaak een tot dan toe openbaar water wat vrij toegankelijk was voor iedereen opeens gereserveerd moet worden om te kunnen vissen.


Voorgaande is voor mij de enige reden tegen een btw. De rest is op alle wateren van toepassing of kan dat op zijn minst zijn.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-12-2005 08:08

De discussie gaat vaak in de richting van het welzijn of welbevinden van de karperVISSER. Ik zou echter meer richting het welzijn van de karper willen gaan. Zou een betaalwater nou echt verantwoord kunnen zijn? Volgens mij niet. Vaak te groot bestand voor het water, teveel voer of te grote hengeldruk. En wat als je er als rivierkarper ingegooid wordt? Net zoiets als een in het wild levend vogeltje in een voiliere stoppen.

Een klein en druk bevist putje zonder dat dit een BTW is vind ik overigens ook zielig voor de karpers. Je zou er als karper maar 10 of meer keer per jaar uitgetrokken worden.

We kunnen wel zeggen ieder zijn ding, maar ik keur het af!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-12-2005 09:06

ik ben het eens met Ruud de gouw, in de zin dat Frankrijk maar een kut land is.

ik ben er meerdere keren geweest, en ook in nog een aantal landen binnen europa.en wat mij opvalt is dat zo een beetje heel europa engels spreekt , maar die K#tfransen vertikken het.zelfs de meeste duitsen die ik spreek kunnen het ,dat was vroeger ook wel anders.

ik kom zelf uit amsterdam. en op mijn werk zijn erg veel mensen uit het buitenland, en als ik een toerist spreek of een buitenlandse collega, dan zeggen die mensen vaak hoe fijn en hoe blij ze zijn dat praktisch iedereen in nederland engels spreekt,maar die fransen , zelfs hier op mijn werk ,zitten altijd samen (fransen onder mekaar) en die spreken altijd frans.terwijl mensen uit duitsland,finland, portugal,italie allemaal engels speken met elkaar en ze mengelen zich ook onder de andere nationaliteiten.. zou dat nou aan die fransen liggen of ligt het aan de rest :-?.

ik heb vroeger frans en Duits geweigerd op school ,want ik vertik het een taal te leren van mensen die (vaak ) te belabberd zijn engels te spreken.
en wij moeten wel hun taal kunnen? nou, ik leer liever spaans,dat is tenminste een wereld taal.(NET ALS ENGELS!!!!! )

als iemand mij de weg vraag in de stad , help ik iedereen , maar fransen worden door mij persoonlijk het bos ingestuurd.zelfs als ze engels spreken (want dan kunnen ze het ineens wel zeker ?????), dan geef ik antwoord in het nederlands,(geldt alleen voor fransen )

en van mn hengels blijven ze al helemaal af.

mocht ik ooit in het buitenland gaan vissen ,dan wordt het wel spanje of italie of Canada of zo .

de hele wereld past zich aan om goed te communiceren met elkaar, zelfs de taliban kan engels volgens mij, maar wij moeten ons aanpassen aan die arrogante schimmelkaasvreters ? nou, ik niet. (en of ze arrogant zijn) er zijn ook zeker waarschijnlijk misschien wel leuke fransen , maar ik moet ze nog tegenkomen.hier op mn werk zijn er al een stuk of 20 en ik mag er geen 1. wat mij betreft doen ze er een hek omheen en zoeken ze het lekker allemaal uit daarzo! viva la france! :roll:

PS:ze zijn nog eigenwijs ook , de hele wereld zegt niet doen,en toch gooien ze atoombommen op mururoha of zoiets.lekker weer een ecosysteem naar de klote voor de komende 10 jaar! dan niet te spreken over die ghettos en die nationalistische eikels daar!

dit is mijn mening en die mag ik lekker hebben, lekker puh! :o

wat betaalwater betreft ,heb ik nog steeds geen mening, maar ik ga ook liever voor safe,dan dat ze mn spullen afpakken om een of andere mierenneuk reden.

Groet,

michel
Gebruikersavatar
martijn de bie
Berichten: 27
Lid geworden op: 11-08-2005 19:31
Locatie: Den Bosch

13-12-2005 09:57

peter postema schreef:Ten 2e ben je gast in hun land en bepalen zij wel in welke taal er wordt gesproken, hieraan kun jij je maar aanpassen.
zeg dat maar is hier in Nederland...
Is een brasem een pannekoekvis of een pannenkoekvis?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-12-2005 10:00

Michel,

Ik heb al gelul aangehoord hoor.

Op zijn minst komt jou onzin binnen met stip op 3.
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

13-12-2005 10:05

Hallo


Welzijn in de richting van de karper??
We rukken ze aan een haak naar de kant toe daar worden ze gewogen op de foto gezet , gekust ( misschien laten ze hem ook nog een keer per ongeluk vallen ) en dan gaat hij terug.
Als je aan het welzijn van de karper denkt ga dan niet vissen maar postzegels verzamelen.
Ze zijn niet heilig , op een forellen vijver moeten ze gedood als ze uit het water zijn ga maar eens kijken hoe dat gebeurt , welzijn van de karper vind ik een groot woord.
Als je zit te vissen en er komt iemand langs is meestal het eerste wat hij vraagt , eet je ze ook op?
Dat je een beest (want dat is het toch) goed behandeld is prima maar ik vind het soms wel erg overdreven hoe ze over een karper doen als ze een brasum vangen laten ze hem op de kant liggen omdat ze er anders last van hebben en er zijn er toch genoeg!!
Als een ieder eens een keer eerlijk was en je stiekum kon zien hoe veel mensen visten en er mee omgaan dan zou je schrikken maar deze fantsoensrakkers schreeuwen wel hoog van de daken hoe het moet ( volgens hun ). Kijk maar eens op alle fots die je ziet staan op hoeveel zie je een onthakingsmat ( niet veel ) ze zullen wel gebruikt worden maar met de foto maken even niet , moet kunnen maar er zijn wel mensen die je er op veroordelen als ze een foto zien waar geen mat op staat. Neen , aan deze discussie komt nooit een einde.

Met vriendelike groeten

Huub Engelen
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-12-2005 10:17

Klaas,

jouw onzin, is mijn realiteit. :wink:

welke onzin staat op nr 1 en 2 dan ? ik sta altijd open voor verbeteringen namelijk.
Laatst gewijzigd door michel Tja op 13-12-2005 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-12-2005 10:21

Huub je leest hier van mij geen kwalificatie wat een BTW visser is, ik heb ook niet gestemd in de poll.
Ik reageer alleen maar op jou postings meer niet.
Wat mij betreft ga je 12 maanden van het jaar op een BTW vissen.

Jullie openbaarwatervissers is wel een kwalificatie, ik kan je zeggen dat ik mij wel kan vinden in het openbaarwatervisser.

Over het welzijnverhaal van jou kan ik je gelijk geven, ik moet altijd lachen om die term net als respect voor de vis.

Ik weet niks van BTW en ik wil er ook niks over weten, erger nog ik hoef helemaal niet naar Frankrijk.
Zou ik wel naar Frankrijk gaan dan zeker niet op een BTW, ik denk misschien wel simpel maar ben niet naief genoeg om te denken dat het welzijn van de vis gelijk is aan het welzijn van de vis op openbaarwater.

MAW als jij het leuk vind om op een zwaar betaald water je droom na te jagen doe vooral je best.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

13-12-2005 10:25

martijn de bie schreef:
peter postema schreef:Ten 2e ben je gast in hun land en bepalen zij wel in welke taal er wordt gesproken, hieraan kun jij je maar aanpassen.
zeg dat maar is hier in Nederland...


Ja Martijn daar heb je gelijk in.

Maar je kan het ze ook niet kwalijk nemen eigenlijk, ze praten geen andere taal omdat ze dat doodgewoon niet willen.
Te arrogant om zich aan de wereld aan te passen, Frankrijk is een heel mooi land, het is alleen jammer dat er Fransen wonen !
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-12-2005 10:29

Huub,

De vraag is in welke mate onze liefhebberij het welzijn van karpers mag beinvloeden. Is een grijs gebied, zoals je aangeeft, maar op een gegeven moment kom je mijn inziens toch echt op een hellend vlak. Wanneer is dat in jouw optiek.

Groet, Kees

Ps. Ik hoop dat het oplucht Michel. Maar waar het op slaat is mij een raadsel en het lijkt mij een totaal andere discussie.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-12-2005 10:40

en of het oplucht kees,

ik reageerde op enkele dingen die ik las in deze topic, ik gaf mijn visie/mening weer over hoe ik over fransen/Frankrijk denk. en dat is blijkbaar dus niet bepaald positief.

(EN TERRECHT) vanuit mijn optiek!

zoals ik al zei, de taliban kan waarschijnlijk wel engels en die fransen ook, echter vertikken ze het vaak door hun stijfkoppigheid.en dat bevalt mij niet.aangezien ikzelf altijd berreid ben engels te spreken tegen mensen ,zonder arrogant te denken dat die mensen maar mijn taal moeten leren eer ik tegen ze praat.

Vooral die laatste zin slaat de spijker op zn kop VIND IK!!!

groetjes,

michel
Laatst gewijzigd door michel Tja op 13-12-2005 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

13-12-2005 10:40

Heren, wel bij het onderwerp blijven.

Huub, jammer dat je niet ingaat op het punt van verantwoording die we allemaal dragen, geen onderbouwde argumenten meer?

Voor een ieder, onderbouw je argumenten enkel een mening hebben is wel leuk, punt is je kunt er weinig mee.

m.vr.gr.
Peter
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

13-12-2005 11:09

Zijn karpers in een grijs verleden niet gekweekt om te doden en opgegeten te worden, door monikken!?

In DUITSLAND; heb je de (verplichting) om na het vangen te doden.

Australie; heeft 600 mlj dollar economische schade per jaar door karpers; heb het idee dat als dat kon ze deze gratis naar frankrijk zouden brengen.


In oostbloklanden wordt al sinds deccenia karper gekweekt voor consumptie hetzelfde gebeurd bij chinezen.

En wij maar ROEPEN het WELZIJN van de KARPER zijn we de wereld niet een beetje aan het omdraaien, en moet nu iedereen naar de regels gaan leven die opgelegd worden door een groep mensen die TEGEN iets zijn?

We komen steeds terug op het welzijn van een karper in een BTW, als ik hier in de buurt rondrijdt en weet hoeveel vis er wordt overgezet, voor 2 jr terug met medeweten van een HSV dan zakt mijn broek af.

Nu niet denken dat ik VOOR een BTW ben, ja in sommige gevallen wel maar bij het gros ben ik tegen.
Laten we eerst eens zorgen dat we hier in NEDERLAND de boel goed voor elkaar hebben, en dan eens kijken wat anderen fout doen.
In Frankrijk is het meer een Engels probleem heb ik het idee.

Paul
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

13-12-2005 11:38

Heren, gooi de boel nu niet op een hoop.

Welzijn van karper in betrekking tot BTW, met als uitgangspunt een goed visstandbeheer. De rede waarom we hier over begonnen zijn is ontwikkelingen die op dit moment in ons land plaats vinden, dit is voor vele al moeilijk genoeg om goed te volgen. Wil je het over andere zaken hebben prima, start dan een andere topic.

Peter
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

13-12-2005 11:39

Vissers,

Ervaring op betaalwateren heb ik niet.
Ik trek dus enkel mijn conclusie op vrehalen die ik hoor.
Ik hoor weinig positieve verhalen maar meer negatieve verhalen.
De positieve verhalen komen eigenlijk maar van 1 kant uit, iemand die er al jaren met veel plezier naar toe gaat......1 water wat positief uit de bus komt en waar uit zeer vertrouwde bron geen karper wordt overgezet en waar men de kop niet inslaat omdat men aan 300 meter stek niet genoeg heb! :roll:
Negatieve verhalen lees en hoor ik in overvloed want Koen is wel bezig met Frankrijk-vissen! Te weinig stekkeuze(meestal wordt er je eentje toegewezen), veel kleine karper(waar ik persoonlijk niet naar France ga, die vang je hier genoeg!) en overzettingen van water naar water(hoor ik iemand visziektes roepen??). Het mooiste is nog: De prijs die je aan het einde of begin van de rit moet betalen!!! Varieërend van €200 tot €450 per week is niet mis. De BTWen in de lagere prijsklasses zijn het geld niet waard, kapotte oevers, weinig hengelruimte, sanitaire voorzieningen zijn te ranzig voor woorden, zware karpers die om de maand op de kant komen. Niks voor mij eerlijk gezegd. Toch ben ik wel benieuwd om het met m'n eigen ogen te ervaren en juist te oordelen. Toch doe ik dat niet, logisch als je na vele gesprekken maar 1 positief water kan ontdekken. ook ga ik niet naar dat positeive water...... Ik ga liever pionieren in het wilde weg, opzoek naar het onbekende, rust en stilte; zo stil dat je een mug hoort poepen, puntgave karpers die misschien wel maagdelijk zijn? Keihard werken en veel afzien, dat zowieso maar wat zal de voldoening groot zijn! Groter dan op een BTW te gaan zitten waar je je buurman bijna uit je tent vist en waar men een toegewezen stek krijgt voor die talloze euri'sen waar je je eigen toch wel klem vangt aan de karper?

De manier waarop je ze vangt onder bepaalde omstandigheden spreekt me meer aan in plaats van het pondenjagen.
Betaalwateren zijn in mijn ogen een tikkende tijdbommen die 1 voor 1 afgaan in het voorjaar, visziektes en karperhandel. :(

Correct me if i'm wrong,please. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

13-12-2005 12:00

Koen,

Een water waarbij de nadruk ligt op het verhuren van vakantiehuisjes in combinatie met viswater is zeker een van de mogelijkheden die ik niet uit wil sluiten. Is zeker niet allemaal kommer en kwel.

Peter
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

13-12-2005 12:22

Peter Otte schreef:Koen,

Een water waarbij de nadruk ligt op het verhuren van vakantiehuisjes in combinatie met viswater is zeker een van de mogelijkheden die ik niet uit wil sluiten. Is zeker niet allemaal kommer en kwel.

Peter


Peter,


Op zo'n soort water heb ik vorig jaar gezeten in Nederland.

Ik vindt zelf dat dit geen betaalwater is omdat de hoofdzaak van de verhuurders uit geen vispark/betaalwater is.
Die mensen komen rond van de inkomsten van het verhuurgeld van de huisjes. tot tegenstelling van de btw-eigenaren, die moeten rondkomen van het verhuurgeld van hun water.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

13-12-2005 13:40

Hallo

Is vind het prima wat Douwe onder bij zijn berichten neerzet.

VISSEN IS EEN HOBBY EN GEEN RELIGIE!!!!!!!!!!!!

Dit klopt perfect , het is een beest en er slecht mee omgaan vind ik ook niet goed maar we overdrijven het zo vaak( vind ik )!!
En aan Peter wil ik zeggen voor iedere 100 argumenten van mijn kant staan er 100 van jouw dus we schieten er niks mee op , onze meningen zijn verschillend en daar is niks mis mee.
En eigenlijk is bijna ieder water een betaalwater want ook voor de openbare wateren moet ik betalen wel minder , maar ja.
Elke visvijver hier in de buurt is toch gemaakt om te vissen en je moet er een vergunning kopen zodat deze club er weer nieuwe vissen opzet want als er niks gevangen word gaan ze naar een andere vijver.
Het zijn niet altijd de karpervissers ook de visverenigingen doen hier aan mee dus wat is nu dan wel en wat niet een btw?

Met vriendelijke groeten

Huub Engelen
peter andrae

13-12-2005 13:46

Er kan ook een lijst worden gemaakt met goede en slechte wateren dit soort discussie,s word al jaren gevoerd en voorlopig schieten de betaalwateren nog steeds uit de grond.


mvg peter.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-12-2005 14:07

mee eens,

als er wel reclame (al dan niet gewild) gemaakt kan worden voor die wateren , dan kan de KW ook wel een schema maken voor BTW`s , want volgens mij gaat er een redelijk percentage van de nederlandse karpervissers wel eens naar een BTW,en er staat zelfs op de KW dat het HET blad is voor karpervissend nederland.DUS OOK VOOR DE BTW GANGERS!.of zit ik daar fout ? :roll:

Bijvoorbeeld

water1 = huisje aan het water ,geen weerhaak ,niet zakken , en een slecht beheer. kost 250 eurie 5-

water2 = douche + toilet, moet wel met tent,goed beheer.enzzzz..

zou wel gerealiseerd moeten kunnen worden toch ?

of niet ? zo niet , waarom niet?

gr ,

michel