Ik ben benieuwd naar de manier waarop iemand zijn mening ...


Mijn mening over betaalwater is gebaseerd op:

eigen ervaringen gaan kijken zonder te vissen
11
12%
eigen ervaring omdat ik er gevist heb
26
29%
geen mening
25
28%
omdat de meeste hier op het board tegen zijn
13
15%
omdat er bepaalde mensen tegen zijn
0
Geen stemmen
ik ben voor betaalwater
14
16%
 
Totaal aantal stemmen: 89
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

13-12-2005 14:10

Peter,

Het is niet de boel op zijn kop zetten, ik probeer aan te geven dat er meerdere dingen zijn.
Al jaren praten we over misstanden op BTW "gevolg"er komen er steeds meer ; waarom!? omdat 90% in Frankrijk bevist wordt door Engelsen.

Hoe meer en uitgebreider wij hier over gaan discussieren, hoe mooier ze dat vinden "RECLAME" is bekendmaken van een product, of dit positief of negatief is maakt niet uit als er maar over gepraat wordt en onder de aandacht komt.
Een reclamebureau zou jaloers zijn op de respons hier op dit board.

En misschien is het beter je energie te steken aan zaken die hier in Nederland spelen ( geld voor allen) mocht iemand denken dat dit probleem van BTW wordt opgelost dan droom vooralsnog lekker verder.
Er is genoeg aandacht besteed om voorlichting te geven waarom je niet naar een BTW zou moeten gaan, laat de keuze nu maar aan de mensen zelf over.

En vervolgens eens de hand in eigen boezem steken met zijn allen, want niemand doet wat "evengoed worden vissen verplaatst" :oops: , dan roepen we met een wijzend vingertje dat mag niet en dit is fout ( wordt ook al jaren aandacht aan besteedt) maar fenomeen bestaat nog steeds.

Ik bedoel te zeggen laten we eerst onze eigen problemen in Nederland oplossen, nu merk je al als het over tentjes gaat dat de meesten denken oh dat wordt wel opgelost, het is ook al vaak aangegeven maar als het niet veranderd GEBEURD er helemaal NIETS.

Paul
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

13-12-2005 16:02

paul veenendaal1 schreef:Peter,

En misschien is het beter je energie te steken aan zaken die hier in Nederland spelen ( geld voor allen) mocht iemand denken dat dit probleem van BTW wordt opgelost dan droom vooralsnog lekker verder.
Paul


Wil je me dan ook geen PB meer sturen waarin je aangeeft dat je het grotendeels met me eens bent en me veel succes wenst.

Je weet ook drommels goed wat voor energie ik stop in zaken als het om belangenbehartiging gaat.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

13-12-2005 16:11

Ik ben nog nooit op een betaalwater geweest en heb er nu nog steeds geen behoefte aan gehad ook. Het is gewoon een feit dat er een hoop betaal wateren gevuld worden met vis uit omringende gebieden( zoniet landen! )
Ik ben er zwaar op tegen dat er vis wordt ontdaan(mits omstandigheden) van hun water.
Is het niet zo dat de goeie altijd onder de kwaden moeten lijden!? Nu ook!!!!

Groetjes
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

13-12-2005 16:36

Peter,

Ik heb niet gezegd dat ik het er niet mee eens ben, maar ik zeg er nu bij dat we dan ook eerst in Nederland de boel moeten gaan regelen en niet altijd de andere dingen belangrijker vinden.

BTW is al een lang lopend verhaal, en gezien de discussie's die hierover gevoerd worden kom je nooit helemaal tot elkaar, dat er misstanden zijn is zeer duidelijk, maar als de vraag wordt gesteld maak dan een lijst met goede wateren, gebeurd er vervolgens niks.
Sterker nog ik denk als wie dan ook een lijst gaat publiceren, diegene met keiharde bewijzen moet komen, en het moet ook nog eens wettelijk fout zitten bij degenen die aangwezen worden als FOUT anders kon je wel eens heel hard de kous op de kop krijgen met een proces met beschuldiging van laster.

Ik weet dat jij deze missie zeer serieus neemt, dus dit is geen aanval op jouw persoon.
Het blijft me alleen opvallen dat er zeer weinig mensen zijn die zich inzetten voor de zaken waar het om gaat, zelfde als de oproep aan karpervissers om eens naar een ALV te gaan, je kunt er zelf denk ik over mee praten.

Resumerend; we weten dat er misstanden zijn op BTW, we hebben diverse oproepen gedaan om er niet heen te gaan.
We kennen het KSN standpunt t.o.v visstandbeheer .
Laat de mensen/leden nu zelf beslissen wat ze er mee gaan doen, en nu ook de dringende zaken in eigen land onder ogen zien en aanpakken.
Dat bedoel ik met onze energie beter te gebruiken.

Paul
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-12-2005 17:19

Heren,
de meningen zijn hier wel duidelijk en worden ook continu geprofileerd door vaak dezelfde mensen. Je zult op dit board waarvan in mijn visie het overgrote deel een anti btw mening heeft niet het resultaat boeken wat wordt gewenst door diegenen.

Avatars op dit board, leuk maar geen effect, wil je daadwerkelijk iets doen dan zul je dit op een ander level moeten doen en zelfs dan wens ik diegene veel succes. Je zult dit fenomeen niet uit kunnen bannen op geen enkele wijze. Een stuk regulering misschien maar ook lastig en kan je in vooruit melden dat je dat vistijd gaat kosten. Ik zou hier mijn tijd in steken als je daadwerkelijk een verschil wilt maken i.p.v een continue herhaling van zaken hier op het board.

Succes met de kruistocht,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Rene de vries

13-12-2005 23:47

Ik heb dit topicje gestart, zonder dat ik hier een menig over had/heb, de laatste dagen ben ik me wat gaan verdiepen in deze manier van vissen.... en tot gisteravond laat had ik geen mening en geen oordeel.... weliswaar heb je een hoop gemak als je naar zo een water gaat maar ik heb gisteravond de Rot@ryletter van Kees Vaags gelezen.... en na het artikel gelezen te hebben heb ik enig gevoel gekregen over de argumenten van de tegenstanders.... ik vond het heel duidelijk beschreven.....

Ik had dus geen mening ..... nu slaat het metertje een beetje richting van doe maar niet....

Kiest iemand doe maar wel, dan zou ik hem/haar niet proberen vanaf te houden!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-12-2005 03:28

Heel kort, is eigenlijk off-topic, maar beantwoord aan een posting van Peter Andrea:
Een gedegen controle op ca. 525 betaalwateren is een practische onmogelijkheid, trouwens zeker weten dat een aantal beheerders/eigenaren daar al helemaal niet mee akkoord zou gaan. En volgens de Franse wet heb je geen poot om op te staan als iemand zo naïef mocht zijn om te denken dat zoiets wel af te dwingen is. Bovendien is zoiets in de praktijk onbetaalbaar.
Even iets over Engeland, het betaalwaterland bij uitstek. Enorme karpersterftes hebben zich daar al voorgedaan op meer dan 172 wateren.
Niet alleen door SVC, maar ook door SCMS en zelfs door KHV. Er worden momenteel zelfs karpers aangeboden door viskwekers die KHV immuun zijn (alleen zijn de karpers die al in het water zitten waar deze bijgezet worden dat niet, dus gaat ca. 80% van de bestaande populatie dood). Hoe meer commercie (commerciële wateren), hoe groter de 'ellende' wat dit betreft, er schijnt geen einde aan te komen. De vraag blijft groot, dus naast de illegale importen vanaf het vaste land worden nu ook karpers uit Australië geimporteerd. Helaas zijn onder die karpers ook al weer ziektes geconstateerd. Een behoorlijk gebied is inmiddels KHV geinfecteerd en niemand weet hoe daar een einde aan te kunnen maken... En bij dit alles moet ook nog bedacht worden dat in geen enkel ander land regeringsinstanties zo actief zijn op het gebied van visimporten en visziekten.
Van de huidige ca. 525 Franse betaalwateren zijn er ca. 75% in Engelse handen. Het kan bijna niet anders dan dat dezelfde situaties qua karpersterften zich op termijn ook op betaalwateren in Frankrijk zullen gaan voordoen, met waarschijnlijk ook desastreuze gevolgen voor openbare wateren in de omringende gebieden. Ik wil er verder niet over uitweiden, alleen nog wel opmerken dat ik daar nooit verantwoordelijk voor zou willen zijn, dus zal ik nooit op een betaalwater gaan vissen, alleen al om deze reden, want niemand zal kunnen bestrijden dat bezoekers van dergelijke wateren tenminste een steentje eraan bijdragen om deze wateren in stand te houden...
peter andrae

14-12-2005 05:10

Ik kan daar maar een ding op zeggen Aart,daar zijn we dan mooi klaar mee waar houd dit op.

Kunnen die engelsen niet zelf een soort van kweekprogramma opzetten inplaats van vissen van over de hele wereld te importeren,ik dacht altijd dat die het zo goed voor hadden met de karper,heb ik zeker verkeerd begrepen.


Ach geld stinkt niet.


mvg peter.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-12-2005 22:03

Peter, er wordt daar karper genoeg gekweekt, maar k2 of k3 is niet zo interessant om op te vissen en voordat ze groot zijn duurt nu eenmaal een aantal jaren. Gezien de doorlopend grote vraag worden de grote(re) vissen dus deels elders weggehaald. Om een indruk te geven, een karper van 20 ca. pond kost bij een kweker ca. 260 Euro, laat staan wat grotere gekweekte karpers moeten kosten.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

18-12-2005 18:48

Koen de Been schreef:Ik ga liever pionieren in het wilde weg, opzoek naar het onbekende, rust en stilte; zo stil dat je een mug hoort poepen, puntgave karpers die misschien wel maagdelijk zijn? Keihard werken en veel afzien, dat zowieso maar wat zal de voldoening groot zijn!


Hahah, dit is werkelijk grappig, Koen! Ik hoor namelijk van een bron, dat jij daar wat anders verkondigd met betrekking tot je plannen in Frankrijk. Dit riekt een beetje naar hypocrisie!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

19-12-2005 01:17

Zéér benieuwd naar Koens antwoord :roll:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

24-12-2005 18:44

Wat een doodse stilte ....... :roll:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-12-2005 19:03

be·he·ren (ov.ww.)
1 het beheer hebben over => gaan over
2 (een bedrijf) leiden, besturen => houden, runnen

Mocht ik nu aan een water komen waar bovenstaande van toepassing blijkt te zijn, dan ben ik weg.

Een karper of welke vis dan ook in om het even welk water word in mijn ogen niet gerund!
Lijkt me meer voor kermisvissers die voor een plaatje gaan.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

25-12-2005 11:18

Bas Hofkens schreef:
Koen de Been schreef:Ik ga liever pionieren in het wilde weg, opzoek naar het onbekende, rust en stilte; zo stil dat je een mug hoort poepen, puntgave karpers die misschien wel maagdelijk zijn? Keihard werken en veel afzien, dat zowieso maar wat zal de voldoening groot zijn!


Hahah, dit is werkelijk grappig, Koen! Ik hoor namelijk van een bron, dat jij daar wat anders verkondigd met betrekking tot je plannen in Frankrijk. Dit riekt een beetje naar hypocrisie!


Bas,
Hoeft geen hypocretie te zijn, het kan namelijk prima dat je persoonlijke beleving voor de karpervisserij verschild met je eventuele zakelijke belangen. Trouwens van die bronverhalen wordt ik wel een beetje ziek van, kom met feitelijke info en bespreek dit eerst een met diegene onder vier ogem voor men iets op het board dumpt wat achteraf blijkt niet waar te zijn of verkeerd te zijn geinterpreteerd.

prettige kerst,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

25-12-2005 12:35

Ik heb 2 maal op La Horre gevist. Het enige wat mij daar niet aan beviel was het feit dat ik aan stek gebonden zat en de vis op hele andere plaatsen actief zag zijn...... Owja, en een waadpak aantrekken met je slaapdronken kop vond ik ook niet echt een succes. Tja en die beheerder, dat is gewoon snel geirriteerd mannetje die door z'n gedrag nu ook al een tijdje buiten werk gesteld is!

Verder als je als zoekterm la horre in toetst dan zul je mijn ervaringen en dergelijke wel tegen komen hier op het board.

Er is wel 1 ding wat ik absoluut verafschuw, en dat is vis jatten!!! Toen ik die discussie over la horre had hier op het board werd er beweerd dat er gestolen vis op la horre zwom..... Ook zouden bepaalde forum gebruikers hiervan harde bewijzen hebben en deze naar mij opsturen. NOOIT heb ik hiervan iets opgestuurd gekregen...... Het geen ik wel jammer vond. Heb me er sindsdien ook niet meer in verdiept en zou ook absoluut niet weten wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd (behalve dat de beheerder ontslagen is dan). De vakanties breng ik al vissend door in Engeland, Frankrijk heb ik al een behoorlijk tijdje niet meer gezien.

Vind het wel een leuke topic!
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

25-12-2005 15:00

peter postema schreef:Bas,
Hoeft geen hypocretie te zijn, het kan namelijk prima dat je persoonlijke beleving voor de karpervisserij verschild met je eventuele zakelijke belangen. Trouwens van die bronverhalen wordt ik wel een beetje ziek van, kom met feitelijke info en bespreek dit eerst een met diegene onder vier ogem voor men iets op het board dumpt wat achteraf blijkt niet waar te zijn of verkeerd te zijn geinterpreteerd.

prettige kerst,
Peter


Beste Peter,

In dit geval is er wel degelijk sprake van hypocrisie en kan het niet verkeerd geïnterpreteerd worden. Maar ik zal niet verder ingaan op het hoe en waarom. Ik moet je gelijk geven in het feit dat je persoonlijke beleving kan verschillen met zakelijke belangen. Dat gebeurd ook al.

Jij ook een fijne kerst toegewenst!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens