Waarom vang ik niets (meer)


Plaats reactie
Rene Persoon
Berichten: 13
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00

28-08-2002 18:34

Vier jaar geleden was ik vrijwel elke dag aan de waterkant te vingen, toen ving ik ook regelmatig wat!

Sinds drie weken ben ik weer gaan vissen, al me materiaal weer in orde gemaakt en vol goede moed naar de waterkant.

Ik woon tegen een recreatieplas aan waar heel veel gevist wordt en hier heb ik een aantal middagen gezeten. (+ een aantal avonden). Helemaal niets, geen beet... helemaal niets!

Toen ben ik wat andere plekken in de buurt gaan uitproberen, wat slootjes, plasjes en andere grotere wateren. Op 1 water na was het helemaal niets. Dat bewuste water had ik een aardige karper die zonder piep of stoot aan de lijn zat en zich gewoon "overgaf".

Waar het nu om gaat, ben ik het verleerd? Zit er geen vis meer? Doe ik het helemaal fout? Na drie weken een fix aantal uren langs de waterkant gezeten te hebben mag je toch wel een keer een beet gezien hebben?

Als aas gebruik ik tijgernoten (gewoon zo'n pot uit de winkel), grote mais (ook zo'n pot), kleine mais en pop-up boilie (krab uit de winkel).
Via de winkelier ben ik met 1 hengel overgestapt op vast lood, gewoon om het uit te proberen. Met de andere hengel vis ik met lichter lood en een schuifsysteem. (Ving ik vroeger veel mee).

Wie kan mij wat tips geven?
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

28-08-2002 18:46

Met alle tips die op dit board staan kunnen we onderhand zelf een boek gaan schrijven. Ik zou zeggen, neem je een avond de tijd met een zak chips en wat cola, en ga op je gemak het board eens doorspitten. Er staat alles over drukbeviste wateren, onderlijnen, systemen, aas enz. enz. enz.

mvg
stefan
Rene Persoon
Berichten: 13
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00

28-08-2002 18:50

klopt, heb ik ook al een heleboel van gelezen en een aantal toegepast. Merk wel dat er in die vier jaar een hoop veranderd is (voel me ineens erg oud).

Ondanks dat hoop ik op een gerichte tip van iemand die voor mij het niet vangen omzet in het zo af en toe beet krijgen...
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

28-08-2002 19:56

Ik denk dat er dressuur is ontstaan op de wateren waar jij viste. Dat kan voorkomen als een water bierjaar lang zwaar besit wordt( en in de tijd daarvoor natuurlijk al )

Ik denk dat jouw probleem veroorzaakt wordt, doordat je die periode niet mee hebt gemaakt op dat water. Namelijk, als de vangsten teruglopen, ga je dingetjes veranderen en kijken hoe het beter kan zodat je weer gaat vangen.

Voor het ontwijken van dressuur staan echt genoeg tips op het bord, ook hele goede tips. Er is alleen niet een gouden tip ofzo, je moet natuurlijk eerst weten waar de gemiddelde visser mee vist/viste in die 4 jaar. Dan pas kun je erachter komen hoe je je aanpak moet veranderen.

(da's toruwens wel een goede tip: kijk hoe de meeste anderen vissen en vis dan zelf net iets anders)

suc6.

Groetjes, Sjoerd Groot
Plaats reactie