karpervereniging Ede en omstreken


Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

07-12-2005 12:52

Martijn,

Toeval of niet? Zowel Jaime als Marcel zijn beide lid van de KSN.

Met vr. gr,

Frank Huisman
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

07-12-2005 13:08

hey frank
het is toeval dat hij ook lid is van de KSNmaarik kende hem al via dirk smiths.
maar zoals alles er nu uit ziet gaat het de goede kant op.en martijn
we hebben maandag 12 december vergadering met de vereniging ne zoals marcel al zij
mvg Jaime
ps ik hou jullie wel op de hoogte
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gebruikersavatar
Harmen Sleeuwenhoek
Berichten: 98
Lid geworden op: 30-01-2005 00:23
Locatie: Ede
Contacteer:

07-12-2005 23:07

Jaime, weet jij toevallig of ze de Liebeek ook uit gaan baggeren? Zou tamelijk rampzalig zijn als dat het geval is!!

Groet,

Harmen.

P.s: Doe Jeroen de groeten van me!
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

07-12-2005 23:08

Harmen
zover ik gehoord heb gaan ze heel veldhuizen doen net als de stroom en sterpa :cry:
mvg Jaime
ps we zijn bezigom als de vis weg is er wat terug in te krijgen
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

07-12-2005 23:10

ik zal jeroen de groeten doen :)
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gebruikersavatar
Harmen Sleeuwenhoek
Berichten: 98
Lid geworden op: 30-01-2005 00:23
Locatie: Ede
Contacteer:

07-12-2005 23:28

Okee dank je, echt balen dat ze de Liebeek dan waarschijnlijk ook gaan doen :evil: De vissen gedijen daar maar al te best!! :( Ik heb nog een verhaal geschreven over "De Draaier" (schitterende schub met gedraaide schubben van de Liebeek) op

http://www.grotekarper.nl onder het kopje bezoekers.

De Liebeek is echt jaren lang mijn obsessie geweest!! Echt knudde als alle vis daar ook uit gehaald wordt :(

Groet,

Harmen.
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

18-12-2005 15:28

hey
we hebben groen licht gekregen voor de karper vereniging en we gaan nu proberen om de jeugd en ret van de mensen te geven wat ze van ons verwachten
wij zijn in april op de open avond van het guppy aan wezig en uigenodigt om vragen te beandwoorden
mvg Jaime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

21-12-2005 20:34

hallo
het woord karper vereniging is het niet geworden het is :CBB voor de gemeente Ede (belangenbehartigen van de edese karpervissers)
mvg Jaime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

24-03-2006 00:33

Heren Edese karpervissers,

Hoe staat het met de Ede karpervereniging of CBB?

Ik heb de laatste weken alarmerende berichten gehoord over afvissingen op bijvoorbeeld de Stroomberg ivm de baggerwerkzaamheden. De vis zou niet in andere wateren in Ede worden uitgezet, maar worden verplaatst naar elders.

Hoe is de stand van zaken? Gaan jullie hierin actie ondernemen ?

Ik hoop niet dat dit alles gaat leiden tot karperloze vijvers in Ede die in de toekomst weer bevolkt gaan worden met gestolen karpers uit omliggende wateren.

Ook het op eigen houtje “redden” van karper en overzetten naar andere wateren is mijn inziens niet de juiste weg.

Voor eventuele vragen of advies kunnen jullie je wenden tot de CBB van KSN Regio Utrecht.
utrecht@karperstudiegroep.nl


Wilco van Leest
jan van kranenburg

24-03-2006 02:42

Jaime,

Heb met veel respect al jouw berichten gelezen.
Ben reuze benieuwd hoe dea situatie nu is.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

26-03-2006 17:22

(Na lange tijd afwezig te zijn geweest post ik weer eens iets)

Ik zou ook best willen weten hoe ofdat dit nu in elkaar zit allemaal.
Ik kom zelf uit Renkum en zit zelf af en toe bij Lukien.
(Ga zelf vaker naar Almere e.d. vanwege het hele gezeur in Ede omtrent Karpervissen)
Waar ik verder ook erg in geintresserd ben hoe het met die "karpervereninging" zit.
Ik heb hier zelf namelijk ook wel "oren naar" om mij hiervoor in te zetten.

Het nachtvissen op de Proosdijerveldweg, is en blijft een gebed zonder eind.
Hier zal naar mijn mening geen verandering in gaan komen, het water ligt immers naast flats e.d.
En even terug komend op de post van Aart Lokhorst.
Wees eerlijk "we" hebben hier zelf voor gezorgd, overlast, rotzooi, lawaai etc. etc.
(Jij en ik niet, maar de "rotte appels" wel)

Maar neem nou het water bij Lukien (en de rest van het industrie terrein), dat zijn stekken waar nachtvissen ideaal zou zijn.
Misschien dat we ons als zijnde Karpervissers (of als vereninging) hier wel hard voor kunnen maken, dat op deze wateren geen nachtvis
verbod zou mogen rusten.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

26-03-2006 22:49

hallo
helaas is er niks gelukt de hengelsport vereniging wil ons niet mee zittuh ze vinden steeds weer wat waardoor wij volgens hun nie verder kunnen.
ou hadden we 1 optie da is da een persoon van het team een bepaald iemand bestuur moest worden van de vop maar deze persoon had geen tijd cq zin om dit te doen hier sta ik ook helemaal 8ter die beslissing.
ik wil het nog 1 x gaan proberen met vop maar als dit niet lukt ben ik bang dat het niks word.
het probleem is die oude bestuurs leden die nog onder wit vissen komen karper vissers zitten niet in het bestuur.
mvg Jaime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

27-03-2006 12:13

ik heb regelmatig contact gehad met de man bij de gemeente ede die dit regelt,omdat ook ik het hier totaal niet mee eens ben met het wegvangen van de vissen.Er komen zeker vissen voor terug in de gebaggerde vijvers alleen in samen werking met de ovb,wat ze willen doen is het volgende,alle vijvers in ede worden gebaggerd dit jaar alles aan de kant van veldhuizen,volgend jaar alles aan de kant voor de spoorlijn(ook lukkien),elke vijver/singel word opnieuw aangelegt met het oog op het welzijn van de vis dat kun je zien als plateus in het water,natuurlijke schuilplaatsen,natuurlijke oevers.Over de vis was hij kort,alles gaat naar veenendaal en komt NIET meer terug,maar er word in samenwerking met de ovb een ecologisch bestand terug geplaats.zoals het er nu uit ziet word het met het jagen op grote karper in ede niks meer en ben ik bang dat er weer heel veel gesleept gaat worden met grote karper naar ede,dus bij deze wil ik elke karper visser/sportvisser oproepen zodra dit geconstateerd word dit per direct te melden bij de daarvoor bedoelde instanties.ik hoop jullie iets wijzer te hebben gemaakt.
groeten arnold
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

27-03-2006 18:02

Kijk dit is nou een duidelijk antwoord!

Hopelijk word naast het opnieuw aanleggen van de vijvers etc. ook wat aandacht geschonken aan zowel witvissers als karpervissers.
Wat mooie stekken, taluuts, stijgers etc. etc.

Zo heel erg is het toch niet dat de wateren een nieuw bestand gaan krijg?
Tuurlijk het is jammer van die "biggen" die er nu in zitten.
Maar bekijk het eens van de andere kant, het karpervissen zal in ede in de toekomst (tussen 2 en 4 jaar) weer "leuk" gaan worden.
Er zal bijvoorbeeld in het begin weinig dressuur heersen op de wateren.
En die "biggen" die komen wel weer.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen!
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-03-2006 20:18

Bas jij leest visstandbeheer en je gaat er van uit dat de vijvers worden aangelegd met in het achterhoofd ook voor karpers.
Arnold Ecologisch visstandbeheer wil helemaal niet zeggen dat er ook karper uitgezet gaat worden, in tegendeel is het soms.
Een water met een kenmerk voor karperachtigen wil je als karpervissers ook al helemaal niet hebben bv.

Bovendien is de gemeente niet op de hoogte want de OVB doet niets meer die is opgeheven.
Wil je weten hoe het zit neem dan contact op met de HSV die weet je vast te vertellen wat de bedoeling is.

Diegenen die met vissen gaan slepen zijn zwaar in overtreding de enige die vis uit mag zetten is de visgerechtigde, zo zijn ze wettelijk ook nog eens aan te pakken.
En ik denk dat een HSV die in samenwerking met Sportvisserij Nederland een bestandbeheer uit gaat voeren het niet na zal laten om dat dan ook te doen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

27-03-2006 20:27

Ik ga hier niet vanuit, ik hoop alleen dat hier rekening mee word gehouden.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-03-2006 20:31

Als ik het zo lees dus niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

27-03-2006 22:55

er komt GEEN vis terug in de vijvers kwa karper en brasem.
dit heeft de gemente al verteld aan de hsv
daarom vind ik da wij karper vissers uit de omgeving ede iets er tegen moeten doen.
of heeft iemand andere ideeen ik hoor het graag
mvg Jaime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

27-03-2006 23:04

en onze hsv gaat niks er aan doen dat weten we al zeker.
de VOP doet er niks aan en zal het niet gaan doen omdat zwij dan wel vergunning moeten kopen van hun omdat zij het eenigste water hebben in ede voor 800 man karper visser!!!!!!!!
is de toekomst weg of worden karpers papagaaien
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-03-2006 23:17

Mannen, eerst moet het volgende duidelijk worden. Voorzover mij bekend zijn sommige vijvers door de gemeente verpacht aan een HSV of HSV-en, maar sommige vijvers ook niet. Klopt dat?
Voor alle vijvers die niet verpacht zijn is de gemeente, als eigenaar, ook de visrechthebbende en kan dus ook alleeen maar de gemeente beslissen welke vissoorten en in welke hoeveelheden er t.z.t. weer worden uitgezet.
Voor de vijvers die wel aan een HSV (of HSV-en) zijn verpacht heeft in principe die HSV (of HSV-en) ook een vinger in de pap. Maar mede gezien de KRW kan uiteindelijk de gemeente beslissen over welke uitzettingen er wel of niet weer plaats zullen vinden.
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

28-03-2006 07:16

@aart ja dat klopt,maar al het oppervlakte water is nu niet meer van de gemeente,maar dat is overgegaan naar het waterschap alleen die wilde het water van ede wel hebben mits het schoon is,en daarom baggeren ze nu.En mij is verteld door de gemeente dat er wel degelijk vis weer uitgezet gaat worden!alleen niet meer zoals het was(80% karper in de vijvers)maar van alles wat.Je kan hier van de toezeggingen maar weinig aan heb ik al in de gaten,alleen als je vriendjes bij de gemeente heb lukt nog wel eens wat je wil(kijk maar naar de victoria vesta vijver,hun kicken zij baggeren)Aan de andere kant ben ik wel heeeel blij met het baggeren,zijn we eindelijk van de sterftes af tijdens hoosbuien.het is jammer dat de vis verdwijnt uit ede.maar het zal wel weer goed komen denk ik(hoop ik)
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

28-03-2006 07:26

ik heber een hard hoofd in dat het goed gaat komen.
kijk maar in ede wat er nu nog over blijft voor de jeugd om te doen en maar zeiken over hang jongeren gek he vooral als ze hun hobby's niet kunnen doen bvb vissen is straks mogelijk op 1 water waar al een moeilijk heids graad aan zit.
de gemeente heeft gezegt tegen een paar mensen (deze kennen ook mensen in de gemeente bestuur) dat het baggere puur is om de karper vissers weg te krijgen uit ede!
en even voor aard er word 1 water gebaggerd die heet de stroom berg bijhet ziekenuis deze is van 2 hsven maar deze word ook mee gebaggerd hoe zit dit dan?
mvg Jaime en ik word onder tussen spug zat deze gemeente ede :x
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

28-03-2006 08:49

alles op het industrie terrrein is ook van 2 hsven,er is maar 1 vijver die niet gebeurd en dat is bij de niels bohr straat omdat deze volgens de gemeente al gedaan is.Ik vraag me trouwens ook af wat er met de echte grote karper gebeurd,als je daarom vraagt willen ze niks vrijgeven!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-03-2006 23:12

Arnold, Jaime,

Arnold de eigenaar van de ondergrond is ook de eigenaar van het water, zo is het wettelijk geregeld. Het kan dus niet zo zijn dat het water van het waterschap is en de ondergrond van de gemeente.
Maar als waterbeheerder kan het waterschap wel degelijk eisen aan de gemeente stellen omtrent de waterkwaliteit etc.
Jaime, dat het 'baggeren' gebeurt om de karpervissers weg te krijgen is pure onzin, je gelooft toch niet dat een gemeente honderdduizenden Euro's uitgeeft om karpervissers weg te krijgen...Want waar de visrechten niet verpacht zijn zou de gemeente dit ook simpel kunnen doen door er bordjes 'Verboden te vissen' te plaatsen en dat kost in verhouding niets.
De gemeente is ook bevoegd om wateren uit te 'baggeren' ondanks dat daarvan de visrechten aan een HSV (of HSV-en) zijn verpacht.
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

30-03-2006 10:44

er zijn in ieder geval eisen gesteld door het waterschap dat weet ik zeker