karpervereniging Ede en omstreken


arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

06-04-2006 09:09

Ik weet niet of de heren die in ede wonen de edese post van gister hebben gelezen?Het is met het karpervissen in ede gebeurd :cry: :cry: :cry: Het waterschap zet alleen nog maar ruisvoorn,blankvoorn,baars,kroeskarper en zeelt uit! Er worden geen karper en brasem meer uitgezet omdat die de bodem omwoelen en dan blijft het water niet helder :o :o :o Ook gelezen over die drie jongens die de overgebleven vissen eruit hebben gehaald terwijl ze aan het baggeren waren?ze vervoerden de vissen met een waterdichte viskar die een andere karpervisser toevallig had.dus vol met water,vis erin,deksel erop en gaan met die banaan,hmmmz waar zou die kar nog meer voor gebruikt worden????Waar ik nu wel bang voor ben is dat mensen nu met karpers gaan slepen naar ede,om ze terug te brengen in de edese vijvers,en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.Is er geen legale manier om zelf de karper terug te krijgen?en dan bedoel ik in de vorm van halfwas spiegels of zo?
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

07-04-2006 07:04

arnold word je nu pas wakker! dit zeg ik al tijden of probeer dit te zeggen wat jij nu heb gepost!!!!!
daarom is het nodig dat de karper vissers in Ede met elkaaar op 1 lijn gaan staan en het gaan aanvechten op wat voorn manier dan ook!
ik kan je mededelen dat de karper bij de bagger slooten cq vijvers al weergedumpt zijn in de reets uitgebaggerde sloten wat natuurlijk slechte zaak ik ivm geen voedsel.
maar ja wat moeten de karpervissers hier dan hun hobby doen verkloten.
en iets wat in die krant sotnd vond ik heel mooi namelijk: 'de gemeente wil geen hangjongeren maar maken het vissenvoor jongeren bijna of helemaal onmogelijk'
het mooiste stukje uit de krant :lol:
ik hoop dat er in de omgeving van ede meer mensen eindelijk wakker worden!.
mvg Jaime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-04-2006 07:53

Als jullie heeeeeeel eerlijk zijn: waardoor komt dat?



Toevallig las ik eens ergens:

heel veel lol gehad met mijn maten, die voorbij kwamen.


Zou hier een deel van een probleem kunnen schuilen? Zeker als het vissen in een woonwijk is?

Voor de watervertroebeling: zie Riva onderzoek 1992. Staat een stukje in Visie Karperbeheer, op de KSN site.

In omze gemeente moeten de sloten voor waterregulering zorgen. Geen goed werkende sloten, betekent natte voeten. Leuke is, dat men ook hier een snoek ruisvoorn type water nastreeft. De HSV is verzocht om de gevangen brasem te verwijderen. Bij baggerwerkzaamheden zijn ook reeds aardig wat brasems weggevangen, zoveel dat het water vol groeit met waterplanten. Het water wordt stik helder , maar moet wel wel 1 en straks 2 keer per jaar gemaaid worden.
kwanta costa?


MVG

Klaas
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

07-04-2006 12:24

de grootste oorzaak zijn de karpervissers zelf,nou ja een gedeelte ervan dan!ik kan dat geen karpervissers noemen,ik maak me al jaren hard voor de bagger werkzaamheden in ede vooral als je al meerder grote sterftes tegen ben gekomen puur door de enorme vervuiling van de vijvers in ede.en jamie volgens mij word jij nu pas wakker,je had jaren geleden al in de bres moeten springen voor het behoud van de karper in ede en dat doorgeven aan de jongens van jou leeftijd,die we alleen maar tegenkomen met WATERDICHTE FIETSKARREN,en die worden echt niet gebruikt voor het vervoeren van de spullen.Wij zijn 2 jaar geleden al begonnen met het klagen bij de gemeente ik heb zelfs nog een stuk in de krant geschreven dat het zo slecht gesteld is met het edese oppervlakte water,en dat met de overstort al die vis doodging!maar dat boeit de gemeente geen ruk!En nu hebben we het zover gekregen dat als je bij de gemeente aanbeldt ze bijna huilend de telefoon erop gooien.de grootste oorzaak ligt bij de wannabee karpervissers die alleen voor het zuipen en blowen en scooterracen langs de waterkant komen.dat is het grootste probleem,en ik kan ze je zo aanwijzen hoor die dit op hun geweten hebben!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-04-2006 14:05

Niet het Waterschap maar de gemeente Ede (als eigenaar) zal wel opdracht geven om die vissoorten uit te gaan zetten. Dat ze geen brasems meer uit willen zetten is te begrijpen, maar zeer terughoudend wat karper uitzetten geeft geen probleem m.b.t. watervertroebeling.
Maar zeer waarschijnlijk is de gemeente het wangedrag van 'karpervissers' daar in het verleden meer dan zat en dat hebben deze 'vissers' dan ook aan zichzelf te danken en kun je de gemeente niet verwijten.
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

07-04-2006 15:34

arnold wat jij zegt 2 jaar terug toen viste ik nog niet zo erg op karper en verdiepte mij er niet in en die gene met die waterdichte fiets kar .
die zal jij ook wel kennen ik mag hun helemaal niet die gasten!
en klaas lol hebben met 4 vrienden over 1 dag verdeelt die notebenen op de fiets komen mag tog of niet soms?
en ik zat te vissen die dag aan een druke weg en niet midde in de woon wijk.
ik laat het hier bij en w8 nog af over besluit van de HSV VOP over het door gaan van de ccb voor Ede.
mvg Jaime!
p.s ik probeer de jeugd met wie ik om ga er op te wijzen als ze in mijn ogen dingen fout doen dit gebeurt egter ook veel te weinig dooroudere of ervaren karper vissers maar ben nu dus ook zelf egt serieus aan het karper vissen geslagen en ik kan wel janken dat het nacht vissen verboden is en het baggere ect.
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

09-04-2006 09:02

we wachten wel af,de verhalen doen de ronde al dat er al weer maximaal gevist word op de vijvers waar nog gebaggerd moet worden en dat de vis in de vijvers gezet word die al klaar zijn.tja dat krijg je van zelf en ook al keur ik het absoluut niet goed dat valt niet tegen te houden.maar ik moet wel zeggen hoe de vijvers er nu uit zien stemt mij wel vrolijk :D 2,5m diep en mooie taluds en plateus
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

23-04-2006 22:59

ik hou mijn hart vast wat er gaat gebeuren als er echt geen karper meer terug gezet word. in het verleden is er vis verhuisd van ede naar veenendaal en van veenendaal naar ede, ik voorspel dat dit weer gaat gebeuren helaas
dennis massop
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-02-2011 01:38

11-03-2011 09:15

Hoi mensen.

Hoe zit het momenteel met het (karper)vissen in Ede?
Ik kom regelmatig in t weekend daar want mijn schoonouders wonen er.
Ben er tot nu toe een keer een ochtend wezen Jerken bij die grote vijver achter/naast de Rvs/Ing.
Niks gevangen toen.
Omdat ik pas begonnen ben met karpervissen hoop ik dat iemand me misschien tips kan geven over welk water ik in Ede zou kunnen gaan vissen.
En waar zou je goed op roofvis kunnen vissen in Ede?
De verkoper van t Guppy (fijne zaak trouwens) was niet heel positief over het viswater in Ede.
Misschien jullie wel.

Groeten Dennis