waarom geen lidmaatschap KSN?


Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

02-12-2005 17:16

Ik vraag me af hoe het komt dat er maar 1200 vissers lid zijn van de KSN terwijl er zo ontzettend veel karpervissers zijn. Het lijkt mij dat wanneer je jezelf een fanatieke, serieuze karpervisser vindt, je je wel eens onder gelijkgestemden wilt begeven. Met elkaar een biertje drinken, ervaringen opdoen en uitwisselen. Er zijn over het algemeen erg goede programma`s bij de regio`s als ook de landelijke meetings. Iedereen kan dit lezen op de KSN-site.
Twee keer in het jaar krijg je ook nog eens een schitterend boekje.
De visserij ligt regelmatig onder vuur (levend aas zijn we al kwijt) De KSN is zich nu aan het inspannen voor de nieuwe Wet Openbare Recreatie om het kamperen aan de waterkant te legaliseren. Dit geldt voor alle karpervissers en niet alleen voor leden! Als de KSN b.v. 10.000 leden zou hebben zou dit veel meer indruk maken bij de overheid. Kortom hoe meer leden hoe meer macht! Dan vergeet ik nog bijna de Spiegelkarperprojecten. Ook hiervan kan iedereen profiteren!
(voor niet leden) Wat is nu de reden dat jullie geen lid zijn?

Simon
Gebruikersavatar
Gert jan Prevo
Berichten: 223
Lid geworden op: 14-10-2005 11:27
Locatie: Rotterdam

02-12-2005 17:18

Ik ben pas net begonnen met sirieus karper vissen (1 seizoen) en wist tot voor kort niet van het bestaan af! Maar ik wil misschien wel lid worden het ligt er alleen aan hoeveel het kost dit ook omdat ik van plan ben me in te schrijven voor een kamp van het ksn!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-12-2005 17:35

Gert Jan, het lidmaatschap kost 30 Euro per jaar. En voor iedereen vanaf 18 jaar en ouder komt daar éénmalig 10 Euro inschrijfkosten bovenop.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-12-2005 18:39

Nou Simon een boel redenen geef je al aan om niet meer lid te zijn van de KSN.
Bovendien zal de grootste inspanning omtrent de visserijwetgeving en het vervallen van de WOR toch echt bij de HSV 's zelf vandaan moeten komen.

Ik heb absoluut niets tegen de KSN integendeel zou ik haast zeggen.
Persoonlijk voel ik mij er niet thuis, dus het zal aan mijn eigen beleving liggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-12-2005 18:41

Een van de onterechte redenen is ongetwijfeld het nogal "stoffige" imago van de KSN.
Velen denken dat er alleen maar zonderlinge types rondlopen met geitenwollensokken en door de nicotine aangetaste vingertoppen.
Nou geloof me,dat zijn er maar enkele........... :lol:

Dennis(een geitenwollensok)
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Pieter Stam
Berichten: 431
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00

02-12-2005 18:54

Persoonlijk voel ik mij er niet thuis, dus het zal aan mijn eigen beleving liggen.


Ondanks dat ik nog nooit op een meeting ben geweest o.i.d. denk ik ook niet dat ik me er thuis voel. Alle karpervissers die ik nu ken en die lid zijn van de KSN vind een lichtelijk doorgeslagen figuren die slechts leven voor het vissen. Figuren waarvoor karpervissen (bijna) religie is, en geen hobby. (Douwe waar is je onderschrift gebleven???).

Ik vis slechts struinend op karper, en heb hier echt ontzettend veel lol in. Totdat ik op op een nevelige ochtend in mei (dus buiten het nachtvisseizoen om) een tent zie staan op de stek waar ik de avond ervoor een kilootje maïs heb gevoerd. Mijnheer in de bivvy is in diepe slaap en heeft daar dus een nachtje gedraaid. Op zo'n moment (het overkomt me nogal eens) zie ik liever een totaal nachtvisverbod. Ik heb meer last van deze 'karpervissers' dan dat ik er plezier aan heb, dus waarom zou ik kas van de KSN gaan spekken??? Typisch geval van eigen glazen ingooien. Beetje zwart wit is dit wel, maar toch is dit in grote lijnen hoe ik erover denk.

MVG,
Pieter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-12-2005 19:08

Douwe, het is gelukkig ieders goed recht om wel of geen lid te zijn of te worden. Ik wil t.a.v. jouw posting nog wel één opmerking maken en dat is de volgende:
Dankzij de inspanningen van de KSN, met daarbij de zeer welwillende medewerking van de NVVS, is wél de aanbeveling t.a.v. het gebruik van een 'vistentje' en aanverwante zaken bij het nachtvissen in het 'Groene Boekje' van de VNG opgenomen wat naar alle gemeenten is verzonden.

Realisering moet inderdaad vis de visrechthebbenden plaatsvinden (dus via HSV-en en niet te vergeten de federaties), als we echter ons niet druk gemaakt zouden hebben op die teksten in dat boekje te krijgen zou realisering een heel stuk moeilijker zijn komen te liggen. En vergis je ook niet in het feit dat nogal wat KSN regio's aardig wat invloed bij federaties hebben of daar zelfs lid van zijn...
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

02-12-2005 19:11

Je bent me net voor Aart...
Ik ken de 'inspanningen'van veel hsv`s. Op enkele uitgezonderd hoef je daar niet veel van te verwachten wat visserijwet betreft.

Simon
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

02-12-2005 19:15

Ik heb de afgelopen zomer diverse xren aan karpervissers gevraagd;
Ben je lid van de KSN?
Het viel me op ,dat veel vissers als antwoord gaven;
Ik vind het te duur!!
Realiseren we ons,dat er veel jonge vissers dit antwoord gaven!!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

02-12-2005 19:25

Met alle respect, maar ik vind het lidmaatschap van de KSN dus echt NIET duur.

Wat krijg je ervoor:

- 4/5 regionale meetings
- 2 landelijke meetings

(welke allen super gezellig en leerzaam zijn)

- twee mooie boekjes met daarin veel tips, prachtige verhalen en testen van materialen etc.

Waar help je aan mee:
- steun van diverse uitzet projecten door het hele land (vast ook in jouw regio)
- een groep mensen vormen welke makkelijker inspraak heeft bij bepaalde situaties zoals het regelen van nachtvissen en niet alleen dat feit.

Heb het geld er wel voor over hoor...
en als jonge vissers dan een zakje boilies kopen van 22 euro ben je al bijna aan het lidmaatschap, dat gaat toch ook in een weekend het water in terwijl je regelmatig blankt?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-12-2005 19:28

Aart uiteraard is de KSN zeer goed bezig ( geweest ) en zal ook in de toekomst goed bezig blijven om in dit doort situaties een voortrekkersrol te spelen.
Maar dat willen ze ook, ze willen een belangenbehartiger zijn.
De deskundigheid hebben ze ook aan boord wat bij veel HSV,s nogal eens mankeert.
Jou reactie riep ik zelf op, ik zal dan ook nuanceren.

Bovendien zal de grootste ---- enz, wordt.
Helaas zal de grootste ----- enz.

Simon, ik dacht dat de vraag waarom geen lid (meer) en niet of de HSV ,s deskundig genoeg zijn om het voorwerk af te maken.
Dit is nou net wat mij tegenstaat de arrogantie die van sommige KSN leden afstraald.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-12-2005 19:40

Douwe, ik denk dat wij het wel eens zijn. En, zoals jij weet heb ik ook een pesthekel aan die arrogantie die nergens op gestoeld is. KSN leden zijn n.l. net als alle overige karpervissers, geen haar beter of slechter...
Het blijft m.i. echter wel een feit dat geen enkele andere vereniging of leden van andere verenigingen zoveel moeite doet (doen) t.a.v. de karpervisserij in z'n algemeenheid.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-12-2005 19:44

Het blijft m.i. echter wel een feit dat geen enkele andere vereniging of leden van andere verenigingen zoveel moeite doet (doen) t.a.v. de karpervisserij in z'n algemeenheid.

Hier sta ik volkomen achter.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

02-12-2005 19:51

Frank Avezaat schreef:Met alle respect, maar ik vind het lidmaatschap van de KSN dus echt NIET duur.

Wat krijg je ervoor:

- 4/5 regionale meetings
- 2 landelijke meetings

(welke allen super gezellig en leerzaam zijn)

- twee mooie boekjes met daarin veel tips, prachtige verhalen en testen van materialen etc.

Waar help je aan mee:
- steun van diverse uitzet projecten door het hele land (vast ook in jouw regio)
- een groep mensen vormen welke makkelijker inspraak heeft bij bepaalde situaties zoals het regelen van nachtvissen en niet alleen dat feit.

Heb het geld er wel voor over hoor...
en als jonge vissers dan een zakje boilies kopen van 22 euro ben je al bijna aan het lidmaatschap, dat gaat toch ook in een weekend het water in terwijl je regelmatig blankt?


Hoi Frank,
Ik vermelde niet dat ik! het duur vind,maar wat mij als antwoord regelmatig verteld is!!
Mvgr.Aaron.
Ps. Mischien blijkt hier ook weer,dat er meer karpervangers zijn,dan karpervissers!!(1200?)
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

02-12-2005 19:56

Aaron,

doelde ook niet op jou maar op de stelling in het algemeen ;)

Frank
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-12-2005 19:59

Aaron je wilt toch niet met droge ogen vertellen dat KSN leden karpervissers zijn en niet leden karpervangers?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

02-12-2005 20:04

Douwe Bijlsma schreef:Aaron je wilt toch niet met droge ogen vertellen dat KSN leden karpervissers zijn en niet leden karpervangers?


Hoki Douwe,
Het was meer ironisch bedoeld.Zo van,wel bollen kopen enz. is niet te duur,maar Ksn!!enz.
Mvgr.Aaron
Ps. M,n ogen zijn droog hoor!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

03-12-2005 09:28

Wat mij opvalt is dat de meeste mensen die ik spreek, denken dat ze dan verplicht zijn om op de meetings te komen.
Wat ze niet begrijpen is dat er hele goede dingen worden gedaan alleen al van hun contributie geld.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-12-2005 09:50

Robert, vanuit die gedachtengang is het beter om dan een donateurschap in te stellen, eventueel 2 bedragen 1 zonder boekje en 1 met boekje.
Als ik lid ben van een vereniging wil ik ook deelnemen en er iets uit halen.
Ik moet als ik de regioavonden en 2 jaarvergaderingen bij wil wonen 1100 kilometer rijden, met de prijzen voor benzine ben je dan al snel € 200,00 kwijt.

Als donateur steun je alleen zonder verdere verpichtingen.

DB
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

03-12-2005 10:11

of je gaat carpoolen.
Chris Gabriele

03-12-2005 10:12

Aart,

Ik ben enkele jaren gelden na een hele lange tijd precies 1 jaar lid geweest van de KSN.
Dit was nadat wij uitvoerig over het lidmaatschap en het werk van de KSN gesproken hadden.

Je schrijft dat je ook een pesthekel aan die arrogantie die nergens op gestoeld is. KSN leden zijn n.l. net als alle overige karpervissers, geen haar beter of slechter...
Het blijft m.i. echter wel een feit dat geen enkele andere vereniging of leden van andere verenigingen zoveel moeite doet (doen) t.a.v. de karpervisserij in z'n algemeenheid

Inderdaad Aart, er zijn bepaalde lieden bij de KSN.
Maar het ook een afspiegeling van de maatschappij.
In elke andere vereniging, op het werk, vrienden kring, zitten wel mensen bij met een gebruiksaanwijzing.
Ook zitten er tal van mensen bij die enorm veel werk verzetten zonder arogantie en belangenloos.

Ik ben van plan om gewoon weer lid te worden van de KSN.
Een aktief lid wil en zal ik nooit worden, daar zijn geschiktere mensen voor.

gr Chris.
willem jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 18-02-2005 21:10
Locatie: Zuidbroek
Contacteer:

03-12-2005 10:33

Ik was lid en heb mijn lidmaatschap per 1-1-2006 opgezegd.
Dit omdat ik de manier waarop de KSN tegen twee personen die op het water in Haren een fout hebben gemaakt ( met een jeugd weekend), niet een normaal gesprek aan gaan ipv een hetse te beginnen.

Sorry dat ik het zo meld want ik weet dat het een gevoelig onderwerp is, maar er wordt om gevraagd.


Groet Willem.
Laatst gewijzigd door willem jan op 03-12-2005 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groeten,

Willem jan.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-12-2005 10:37

Beetje geschiedenis:

pak hem beet 25 of 30 jaar geleden:

Geen internet, geen tig magazines | voor en door de visser met de karperton). Geen onbeperkte keus aan materialen. Aasrevolutie in de kinderschoenen. Eigenlijk moest iedereen zelf het wiel uitvinden. Ook dus 5 keer hetzelfde wiel. Toen was daar ineens de KSN 300 idioten met dezelfde hobby. Ze probeerden met en van elkaar beter te worden zodat ze allemaal gerichter konden vissen.

Kan je je voorstellen dat toen iets meer van je werd verwacht? Iedereen benieuwd was hoe jij het deed? Iedereen van elkaar leerde? Ook van elkaars fouten? Er mensen waren die alles in de groep gooiden? Wij daar nu nog profijt van hebben?

Nu: vollop communicatie mogelijkheden. 100-en soorten hengels, tig, soorten piepers, boeken en nog meer boeken. Of wel alle informatie en mogelijkheden om te kunnen kaprervissen zijn aanwezig.

Kan je je voorstellen dat men nu minder van de leden verwacht? Maar als niemand iets doet er ook niets gebeurt? Maar als iemand een lezing geeft, die persoon het ook leuk vind als er kijkers zijn? Die persoon waarschijnlijk al 4 nachten niet geslapen heeft?

MVG

Klaas


PS
Douwe donateursschap kost eur. 30 of eur 27,50. Krijg je nog 2 boekjes ook :wink: Enne volgens mij is de regio avond nu naast je deur?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

03-12-2005 10:42

Erg jammer om te lezen dat vele karpervissers zich niet realiseren waarvoor de KSN zich allemaal inzet! Ben nu zelf ook ongeveer een halfjaar lid en heb hier inmiddels ook mijn eerste meeting meegemaakt....Ik kan een ieder verzekeren dat dit erg gezellig is...

Je hoeft natuurlijk niet naar de regio of landelijke meetings te gaan maar je kan ook de KSN steunen. Er zijn waarschijnlijk op dit board vast wel mensen die een vergunning hebben die ze slechts 6 keer per jaar gebruiken daarbij komt dat ze voor die zes keer ook nog eens 3 keer gaan voor voeren en zit je op heel wat ritjes heen en weer ..... Als je dat water nu eens opgeeft en het geld gebruikt om in de bres te springen voor je eigen hobby door lid te worden van de KSN dan zijn we met zijn allen alweer een heel stuk verder op weg naar een verbetering van de hedendaagse karpervisserij.

Jammer Willem Jan om zo een verhaaltje te lezen...persoonlijk vind ik het wel een zwaktebod om je door 1 enkel voorval uit het veld te laten slaan...Zelf weet ik niet precies wat er gebeurd is maar dat boeit me ook niet....Als er 2 vissers op jouw thuiswater er een teringzooi van maken en jij loopt hierover te mekkeren lever jij je vergunning toch ook niet in of wel dan :wink:

Maar goed ik besluit hierbij mijn epistel gewoon lid worden allemaal het is voor een goed doel!

Latur!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-12-2005 11:40

Klaas waarschijnlijk was ik beter op mijn plaats geweest juist in die periode.
Die regioavond komt idd dichterbij, het zijn ook nog eens goede vrienden, maar als ik met hun over vissen wil spreken hoef ik dit niet op een regioavond te doen.
Sterker nog het is veel beter om dat daar niet te doen.
Misschien is het opstarten van regio Friesland wel de reden om weer lid te worden.

Willem Jan, jij hebt iets gehoord en je hebt een keuze gemaakt, in mijn ogen een onterechte, hier verdient het bestuur juist waardering.
Zij zijn die hetze niet begonnen dat was juist andersom, verder ga ik er maar niet op in.

Simon als je het bij one liners houdt kom je bij mij echt niet verder.
Mijn geld besteed ik op de manier zo ik het goed vind.

Hans het goede doel houd ik voorlopig maar op mijn eigen HSV daar heb ik voorlopig genoeg aan.

De KSN verdient inderdaad steun al was het maar als donateur.
Vissen is een hobby, geen religie!