voeren in de winter


Plaats reactie
pablo de groot
Berichten: 28
Lid geworden op: 29-05-2005 17:20
Locatie: schagen

02-12-2005 13:47

mijn vraag

is het nu nog verstandig om een voerplek aan te maken op een meer van ongeveer 1ha!

ik heb vernomen dat ongeveer rond de 300 gr per dag!

nu lees ik ook de laatste tijd veel over vet eiwitten koolhydraten! moet je nu in deze tijd een bol hebben die veel koolhydraden bevatten? wat voor soort bol moet je dan denken?of waar ken je zoeken naar winterboillies?

gr pablo
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

02-12-2005 14:25

Pablo,

Voeren kan zeker wel. Afhankelijk van de bezetting en de eetlust van de karper op dat moment is 300g best een redelijk uitgangspunt. Ik zou inderdaad koolhydraatrijk aas gebruiken (in ieder geval niet veel eiwitten en vetten) Denk hierbij aan bijvoorbeeld een zoete vogelvoerboilie. 1 van de bekendste eiwitingredienten is denk ik vismeel. Dus zorg dat je in de winter erg rustig aan doet met vismeel in je mix.


Groeten Bart

p.s. In een andeer topic staan al enkele boilie mixen genoemd, moet je maar even de zoekfunctie gebruiken. Typ bijvoorbeeld in: zoete boilie of koolhydraatboilie etc..
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

04-12-2005 15:49

Hoi Pablo.

Ik ben het wel eens met Bart.
Maar pas wel op dat je niet te veel gaat voeren, want dan kan het wel eens zo zijn dat er boilies blijven liggen en gaat rotten. Dat zal met deze watertempratuur, maar het kan nooit bevordelijk zijn voor je stek. :wink:

Succes ermee.


Mvg..
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Plaats reactie