Voor de zoveelste keer NIV(O)


Gebruikersavatar
Bas Borkes
Berichten: 81
Lid geworden op: 15-11-2003 01:00
Locatie: Varsseveld

29-11-2005 20:08

Hallo mensen,

Ik gebruik de zoekfunktie regelmatig, en meestal komt er wel een goed antwoord. Maar het is wel zoeken zoeken zoeken. Als je een bepaalt onderwerp intypt, komen er vaak een heel aantal topics naar boven, waar ooit in de geschiedenis wel eens "jouw onderwerp" is aangehaald. Je klikt een topic open, en dan moet je alle "antwoorden" nakijken. Ik begrijp dat mensen dan afhaken, en denken:"Ik open zelf wel een nieuw topic, want dat is makkelijker". Ik vind het idee om alle oude postings te archieveren een goed idee, maar dan moet er wel een makkelijkere zoekfunktie bij zitten. Ik zou niet weten hoe dat zou moeten, maar mischien heeft iemand anders daar ideeën over?

Groeten Bas
Iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

29-11-2005 20:28

Bas Borkes schreef: Je klikt een topic open, en dan moet je alle "antwoorden" nakijken. Ik begrijp dat mensen dan afhaken, en denken:"Ik open zelf wel een nieuw topic, want dat is makkelijker".

Groeten Bas


Is dat niet ook een probleem Bas,het makkelijk willen hebben en vooral niet teveel moeite voor willen doen.
Gebruikersavatar
Bas Borkes
Berichten: 81
Lid geworden op: 15-11-2003 01:00
Locatie: Varsseveld

29-11-2005 20:58

Dat zeg ik !! Je begrijpt me niet. Ik snap dat mensen dan afhaken. Ik red mezelf wel.

Groeten Mij.
Iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

29-11-2005 21:33

Bedoelde jouw daar ook niet mee.
Net zoals jij bedoelde ik het in het algemeen.
Gebruikersavatar
Bas Borkes
Berichten: 81
Lid geworden op: 15-11-2003 01:00
Locatie: Varsseveld

29-11-2005 22:36

Ow, oke, Sorry. Ja denk wel dat dat een grote oorzaak is voor de dubbele topics.
Iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen.
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

30-11-2005 11:25

sorry hoor mannen maar ik krijg net een lachkick hierzo.
Ik had die topic Niv(o) al een paar keer gezien alleen viel het kwartje van kok niet echt. Niv(eau) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Beschouw dit als een hersenscheet
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Theo de Kreij
Berichten: 87
Lid geworden op: 30-11-2005 00:18
Locatie: Zoetermeer

30-11-2005 23:52

Ik ben nu eens een paar dagen op dit forum aan het rondsnuffelen. Dat ga je krijgen wanneer je thuis zit met de griep :wink: Wat me opvalt is dat het heel vaak dezelfde mensen zijn die niet weten hoe je fatsoensregels toepast in een discussie met welwillenden. Zelf ben ik lange tijd moderator geweest op een ander (voornamelijk witvis) forum en wij hanteerde de volgende stelling. Meerdere malen iemand nodeloos afbekken? Account verwijderen en IP adres blokkeren. Zo simpel kan het zijn.
Een nieuw onderwerp wordt heel vaak geplaatst door een beginnende visser met veel vragen. Als dat een kereltje van 12 of 13 jaar is, dan kan je het hem niet kwalijk nemen dat hij nog niet goed kan omspringen met zoekfuncties en dergelijke. Zulke jongens (en ook de rest natuurlijk) moet je helpen een betere visser te worden die ook net zoveel plezier aan het vissen mag gaan beleven als jij en ik. Die bek je dus niet af, maar daar heb je respect voor. Het kan evengoed je volgende vismaatje worden.
M.vr.gr,

Theo.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

01-12-2005 00:07

Boudewijn Stolk schreef:sorry hoor mannen maar ik krijg net een lachkick hierzo.
Ik had die topic Niv(o) al een paar keer gezien alleen viel het kwartje van kok niet echt. Niv(eau) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Beschouw dit als een hersenscheet


Boudje,

Zie het maar positief jong. Jij krijgt al een lachkick bij het lezen van iets relevants terwijl een andere minder iq-bedeelde er een zakkie Skunk met hoog gemanipuleerd THC-gehalte oraal voor moet wegwerken.
Mazzelaar die je bent.
Keep on dreaming man,

John
Gebruikersavatar
Pieter Stam
Berichten: 431
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00

01-12-2005 06:46

Zelf ben ik lange tijd moderator geweest op een ander (voornamelijk witvis) forum en wij hanteerde de volgende stelling. Meerdere malen iemand nodeloos afbekken? Account verwijderen en IP adres blokkeren. Zo simpel kan het zijn.


Ha Theo,jij ook al hier!!!!! ik ben ik het opzich wel met je eens. Nadeel is alleen dat je soms mensen verbant die je achteraf toch wel gaat missen om hun recht voor zijn raap mening.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

01-12-2005 12:30

Kennis is niveau.
Wees zuinig op de "oude" (wil niemand beledigen) garde die hier dagelijks veel nuttigs te zeggen hebben.
Met mij een gesprek voeren op niveau valt de laatste tijd ook niet mee, ik geloof steeds minder in mijn kennis.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

01-12-2005 14:37

zwaar seizoen gehad Robert? :wink:
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

01-12-2005 17:43

Pieter,

ben het helemaal met je eens. ik kan nu al talloze voorbeelden noemen van mensen die afgehaakt zijn waarvan ik het erg jammer vind. ze brachten vaak leuke discussies en waardevolle informatie in discussies. dat dit soms irritaties en woordenwisselingen tot gevolg heeft is simpelweg niet te voorkomen, we zijn allemaal mensen met een eigen mening en een lontje. dat lontjes soms een beetje te kort zijn, zien we overal om ons heen.
omdat het lontje een keertje te kort is iemand blokkeren van dit forum zou ik een doodzonde vinden. je kent de oorzaak van een te kort lontje niet, en iemand afrekenen op 1 of enkele negatieve uitlatingen vind ik wat al te kort door de bocht. als er sprake is van systematisch het forum verstoren door anderen niet in hun waarde laten dan kun je overgaan tot een tijdelijke of definitieve verbanning(langedienden hier kennen vast wel een voorbeeld van een naam die inderdaad geblokt is).

verder moet het board gewoon open blijven in mijn ogen, verplicht inloggen weerhoud mensen van deelname, en dit zou erg jammer zijn. wees nu eens eerlijk, koop jij een hengel zonder dat je hem eens goed aan de tand hebt gevoeld? zo gaat het denk ik op dit forum ook.

wat er nu verder gedaan moet worden om het niveau omhoog te krijgen, ik zou het niet weten. de discussie wordt niet voor het eerst gevoerd, en ik denk ook niet voor het laatst. wellicht komt het doordat het aantal gebruikers zo groot is gegroeid. in de begintijd leek het wel een vrij compacte groep van mensen die elkaar altijd wel via korte lijnen kenden, alsof het persoonlijke gehalte meer aanwezig was. en dat daardoor men met meer respect reageerde in postings. het is zomaar een idee.
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-12-2005 18:51

Mensen,

Ik denk, puur mijn mening en meer niet, dat we allemaal eens moeten leren dat het niet erg is als we het oneens blijken te zijn. Als iemand eens een andere mening heeft dan kun je daar over praten en elkaar vragen warom men vind wat men vind. De teneur in de matschappij is dat we gelijk moeten hebbe en ons anders in onze eer aangetast voelen.

Aggree to disaggree zeggen de "anderen" zo mooi in dit soort gevallen.

Dit is absoluut nooit bedoeld om een discussie dood te slaan, maar meer om aan te geven dat er vaak meerdere waarheden, antwoorden etc. zijn.

Mijn water is ouw water niet, de vissen ook niet :D

Als ik, onwaarschijnlijk maar toch, resultaat boek met mijn manier van vissen en jij op jouw manier dan hebben wij beide toch een beetje gelijk?

Vis ik (of jij) dan op de meest effectieve manier? Ik denk het niet maar ach, maakt dat nu zoveel uit?

Groetols Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-12-2005 19:01

Zoveel mensen,
zoveel niveaux.

Waarom zoveel scholen en onderwijsvormen denkt u?

Hadden wij allen het niveau en dezelfde interesse als b.v. Bart v/d H, dan waren we gauw klaar hierzo..

Is dus niet zo en daarom ook is elk criteria ondoenlijk/onmogelijk.
Vaak stoort men zich wanneer men iets niet begrijpt, snappu?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

01-12-2005 19:10

Even off-topic

Niveau is oude spelling

Nivo is nieuwe spelling

Erg lelijk die nieuwe spelling, maar het mag allebei.. Helaas

Gaat u verder met discussieren ik lees mee :)
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

09-07-2007 22:32

Kees Ouwehand schreef:Het enige wat wel opvalt is dat topics over niveau al jarenlang met een zekere frequentie opduiken.

Het is toch echt zo dat de kwaliteit van de postings de verantwoording is van de forumleden. Als ieder zich daarom bekommert moet het vanzelf beter worden.

Groet, Kees

Niveau is ook taalgebruik en kennis van de Nederlandse taal.
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-07-2007 22:56

Ik doe mijn best, Aaron. Bij langere berichten gebruik ik zelfs de spellingscontrole wel eens. :-?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

10-07-2007 07:53

Beste Aaron,

Alweer een voorbeeld van betuttelen en vingertje wijzen.



Niveau is ook taalgebruik en kennis van de Nederlandse taal


Wat een ontiegelijk heoh ( edit)elul.

Of ie wel of geen gelijk heeft, maar onze Thomas bijvoorbeeld, heeft een uitgesproken mening en die verdedigd hij ook met verve. Ik mag dat wel.

Ik ben te lui om te checken.

Heb je daar problemen mee, kijk je eerst links, zie k. v.... sttan scrol je verder.


MVG

Klaas


...,,,!? invoegen waar van toepassing
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-07-2007 08:08

Aaron Fresco schreef:
Kees Ouwehand schreef:Het enige wat wel opvalt is dat topics over niveau al jarenlang met een zekere frequentie opduiken.

Het is toch echt zo dat de kwaliteit van de postings de verantwoording is van de forumleden. Als ieder zich daarom bekommert moet het vanzelf beter worden.

Groet, Kees

Niveau is ook taalgebruik en kennis van de Nederlandse taal.
Mvgr.Aaron


WTF, heb jij nu echt meer dan 1,5 jaar moeten nadenken over dit antwoord? :wink:

Soms liggen die oude koeien prima in de sloot waar ze liggen, ze HOEVEN er niet uit :lol:

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

10-07-2007 09:46

Ik heb een oplossing aangedragen in het Ideeën sub forum. Dit zou de grote hoeveelheid dubbele topics tegen kunnen gaan en dus ook irritaties van mensen wegnemen.
K. van den Herik

10-07-2007 12:54

Aaron,

Hoe vind je dit?

@fred: wel mooi laag impedant. Ik denk dat ik dat schema ga onthouden voor als ik iets laag-impedants nodig heb...

Aardig nivo he? Ik vond het op het internet.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jan van Adrichem
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-06-2007 01:54

10-07-2007 13:33

Vooral niets veranderen, absoluut laten zoals het is.

Vind dit forum een prachtige registratie en spiegeling weergeven van dit wereldje.

Zoveel mensen, zoveel......

Bakki-tsjakki, serieus geneuzel is soms zo ongepast in bepaalde periodes van de chinese kalender.
Daar zijn de hollandse winters voor uitgevonden, wisten die chinezen veel.... 8)

Allen en iedereen, laat dat groene boekje maar knarsetandend in de kast staan. Het groene meer ligt er nu weergaloos bij, keuze is al gemaakt voor straks. De kneiters wachten.. :P

JvA.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

10-07-2007 13:36

Ik snap de ergenis van veel mensen. Ben zelf nog niet zolang lid van het board. Maar irritteer me nu ook wel eens. Vooral om de reactie SPELLINGS CONTROLE. Iederen maakt wel eens een typ foutje en sommige zijn nu eenmaal niet zo heel goed in nederlands. Maar mischien wel goed in VISSEN . En laat het daar nou om draaien op deze site. Om veel dezelfde topics tegen te gaan. Wat bijna altijd gaat over hij bereid ik tijgernoten hoe bereid ik hennep mais enz enz enz terwijl dit boven aan in het subforum aas staat. hier staat alleen "informatief aasoverzicht". Mischien moet dit veranderd worden zodat mensen er eerder gaan kijken. Bv Zo bereid ik mijn particles! Ik denk dat mensen er vaak overheen kijken. En als ze dat zien staan denk ik dat er vaker op geklikt word voordat men post. En de zoekfunctie is mischien ook wat te uitgebreid. Vorige keer ergens gelezen hoe iemand frolic boilies draaide. Dus ik klik op de zoekfunctie. Krijg ik wel heel veel postings te zien. Dus toen ben ik zelf maar aan de slag gegaan tegen de tijd dat ik dat had door gelezen had ik alweer een kilo boilies klaar. Ik denk dat daarom men wel snel afhaakt om verder te lezen en dubbel gaat posten. Ik besteed mijn tijd dan liever aan vissen zoals velen onder ons.

Vr gr peter
vr gr peter