KSN jeugdkampen 2006!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

19-07-2006 20:59

Stefan Slechten schreef:Douwe,

natuurlijk heb je wel gelijk. Wij als KSN hebben als eis gesteld dat er minimaal een verklaring moet komen van de ouders. En in de regel levert dit ook geen enkel probleem op aangezien je veel van de ouders ook aan het water even spreekt (die mennekes hebben allemaal natuurlijk nog geen auto).

Het zou naïef zijn om alles te verbieden en ik denk dat jij het ook wel met mij eens bent dat een biertje moet kunnen. Zelfs al ben je bijvoorbeeld vijftien. Sterke drank zal ik eerlijk gezegd ook niet tolereren aan de waterkant en ik kan je op het hart drukken dat wanneer ik jongens met een fles Bacardi zie zwaaien, dat ze de fles dan ook gewoon kwijt zijn. Ik heb geen behoefte aan zatte jongeren aan het water die rotzooi schoppen. Daar hebben we er al genoeg van en dat is niet het doel van een jeugdkamp.

Samen met de ouders zorgt de begeleiding er voor dat alles in het gareel blijft en tot nu toe is dat op ieder viskamp goed gegaan.

Grootpraat van die jongens doet daar niets aan af, ook jij bent ooit eens jong geweest en ik schat jou hoog genoeg in om deze uitlatingen ook op waarde te kunnen schatten.

Met nuchtere groet,

Stefan.



Beste jonges ik d8 dat ik op vis kamp ging niet op zuipkamp een briertje is oke zoals iedereen al probeert duidelijk te maken maar het blijft een viskamp dus nou ophouden over dat bier :wink:

Gerard
KSN
Gebruikersavatar
nick pijnenburg
Berichten: 259
Lid geworden op: 12-12-2004 12:37
Locatie: hilvarenbeek

19-07-2006 21:22

Bart,

je moet het niet zo oppakken, athans, het was niet zo bedoeld. ik dacht namelijk dat jullie gewoon met mijn toestemming akkoord zouden gaan, ik maakte dat op uit de mail die ik kreeg van Aart. er stond namelijk niet bij dat het nadrukkelijk van de ouders toestemming moet krijgen geloof ik..

over bieries doe ik niet moeilijk wat ik drink zelden aan het water...


hoop dat je me wel begrijpt

Nick
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

19-07-2006 23:21

Hoi

zwemvesten nu echt verplicht in de bootjes? heb alle zwemdiploma's.... o.a. een basis zwemdiploma(met vervolg A en B) en zelfs nog een schoolzwembrevet
:wink:



groeten
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

19-07-2006 23:23

Hoi Killian,

volgens mij heb je deze vraag ook al via de mail gesteld, maar ik wil hier best voor de duidelijkheid nogmaals antwoord geven zodat iedereen het kan lezen.

Zwemvesten zijn VERPLICHT in de boot. Doe je geen zwemvest aan dan kom je de boot niet in. Ga je zonder zwemvest met boot het water op dan was het ook meteen de laatste keer.

Het is voor je eigen veiligheid, ook al heb je 100 zwemdiploma's. Beter voorkomen dan genezen.

Groeten,
Stefan
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

19-07-2006 23:24

hhahah ja... je hebt gelijk kleine pijp kabouter
Gebruikersavatar
louis kanters
Berichten: 130
Lid geworden op: 22-08-2005 20:49
Locatie: someren

19-07-2006 23:25

anders voeg elkaar toe op msn! :lol:
al 3 mails in 2 minuten
groete
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

19-07-2006 23:29

neee laat dat maar louis,

t is trouwens kinderen bedtijd voor onze kabouter :lol:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

20-07-2006 09:19

Toch nog maar n antw dan :

Na t bier gebeuren nu dus ook bootgebruik op t jeugd kamp ??

Kunnen die kids nog niet meer gewoon n paar dagen gaan vissen samen ??

Als ergens iets staat over op grote afstand vissen hebben de meesten hun kommentaar meteen al weer klaar.

Snap met t uur minder van deze club.

Je kan er toch niet voor zijn dat n kind van 13 of weet ik veel hoe jong sommige zijn , snachts in n boot op t water zit .

Zal wel aan mij liggen, gr 8)

Voor 2007 4 hengels verplicht ??? ( tendens)
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

20-07-2006 10:13

Menno,

je bent een aardige kerel, maar je moet toch stoppen met dit soort suggestieve reacties zonder dat je precies weet hoe de vork in de steel zit.

Overdags mag er beperkt gebruik gemaakt worden van de boot, gedurende de nacht liggen de boten bij de begeleiding, om te voorkomen dat die jongens dus inderdaad snachts, zonder dat de begeleiding het weet, met de boot het water op gaan.

En ach, ook jij bent karpervisser, ook jij bent jong geweest, en ook jij zal het vast ruig gevonden hebben om eens kennis te maken met bijvoorbeeld het uitroeien van een lijntje. Dat deze jongeren dit onder begeleiding doen lijkt mij alleen maar een pluspunt omdat er dan meteen goede voorlichting gegeven kan worden. Een boot is niet per definitie een vrijbrief om zo ver mogelijk uit de kant te vissen, daar komt die voorlichting weer om de hoek. Maar dat weet jij ook wel.

Met positieve groet,
Stefan
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

20-07-2006 10:23

Steef :

Ik gebruik de info die op dit board staat.

Wat ik daarbuiten nog allemaal weet neem ik hierin niet mee, de anderen zien ook alleen dit hier staan.

Gr 8)


Wel fijn dat u mij "aardig " vind :P , ik heb helaas al n visvriendje :oops:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-07-2006 10:54

Stefan ook ik ben ooit eens jong geweest en ook ouder geworden daar tussenin ligt de weg van ervaringen opdoen.
En wat alcohol betreft heb ik teveel ervaring opgedaan.
Persoonlijk ben ik van mening dat alcohol in wat voor vorm dan ook niet bij het vissen past.
Die mening heb ik altijd gehad.
Met lede ogen zie ik toe dat het gebruik van middelen toeneemt.

Nu de kern: een KSN jeugdkamp is een voorlichtend kamp, de jongeren kunnen onder begeleiding van ervaren vissers leren hoe je iets aanpakt en waarom je iets niet zou moeten doen.
Als wij het over die stelregel eens zijn komt de volgende kans.
Door alcoholgebruik NIET toe te staan LEER je de jongeren dat alcohol niet past bij het vissen.

Nu is het normaal het hoort erbij en er steekt geen kwaad in.
Met deze temperaturen is het gebruik van alcohol STERK af te raden het onttrekt vocht aan het lichaam terwijl het lichaam juist veel vocht nodig heeft.
Nu is het aan de KSN om NU te bepalen of het wel zo verstandig is om alcohol gebruik toe te staan.
Niet de ouders zijn verantwoordelijk tijdens het kamp maar de begeleiders die weer gedekt worden door de organisatie(s).

Niet alleen het welzijn van de jongeren moet voorop staan bij deze temperaturen maar ook het welzijn van de karper.
Weer een goede kans om als KSN - Karper STUDIE Groep - de jongeren te leren dat het beter is om bepaalde dingen bij hoge watertemperaturen niet toe te staan.
Opzakken en over lange afstanden drillen bv.
Vissen is een hobby, geen religie!
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

20-07-2006 11:11

Denk dat een boot beetje overdreven is op de "Kleine Wielen".
Buiten dat het een mooi visgebied is, zijn er ook veel recreanten aanwezig.
Als je dan zo nodig met een boot wil is voerbootje meer dan voldoende.

Verder ben ik het met Douwe eens, Alcohol gewoon niet dus.
Aan de ene kant de wantoestanden veroordelen langs de waterkant waar o.a het alcoholgebruik 1 van de oorzaken is, en dan nu aan de andere kant dit soort dingen toestaan.
Organisatie dient zelf te beslissen wat er gebeurd, en in dit geval niet toestemming te vragen aan ouders of deze wel of niet iets goed vinden.
Ook als begeleider kun je niet op alle plaatsen tegelijk zijn.
De ervaring heeft me geleerd, dat het over het algemeen meevalt.

Verder wens ik alle deelnemers veel succes met het kamp.

Gr Paul
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

20-07-2006 12:14

hey
even iets wat ik kwijt moet.
wat een geZEIK over eerst bier en dan een F*()*ing boot shit he kan je niet zonder?
boot op zeumerne of ander water heb ik niet nodig heb ik in me standaart visserij ook niet nodig dus waarom nu wel?
Plus dat je nu een heeeel slecht beeld geeft aan eventueelen mensen die even op de site komen kijken en wat zien ze daar in KSN jeugd kamp een gezeik over bier en boten :-?
nu zal ik wel wat mensen tegen het been hebben gestoten maar moest er uit en iedereen fijn KSN kamp toegewenst en strakken lijnen
later Jaime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

20-07-2006 13:01

Heren,

Een kleine toelichting van mijn kant als begeleider. Als begeleider heb je een stuk verantwoording, om die waar te maken kan ik alcohol missen als kiespijn. Moet er niet aan denken dat een van de jongens nacht’s met iets te veel alcohol op het water in loopt en we hem s’morgens niet meer terug vinden.
Zeker als beginnende drinker is het moeilijk je grens te bepalen zeker onder deze warme omstandigheden. Ondanks dat je verzekeringen voor dergelijke calamiteiten kan afsluiten, is persoonlijk leed nooit te vergoeden. Betuttelen is er niet bij, je verantwoording zogoed mogelijk waar maken is een taak die ik als begeleider op me neem doe is dat niet moet ik thuisblijven. Zo is er in Turnhout bij de Snoekbaars in overleg met de beheerder afgesproken geen alcohol aan de jeugd te schenken. Van de zijde van ouders kregen we veel positieve reacties op de vraag wel of geen bier tijdens het kamp. Dat ouders toestemming geven om hun zoon een pilsje te laten drinken is op zich geen probleem voor mij. Moet wel duidelijk zijn dat we niet achter elke karpervisser een begeleider kunnen zetten om hoeveelheden bier te controleren. Dat we te gast zijn op verschillende wateren speelt ook mee. Je hebt het snel verpest bij organisaties die viswater beschikbaar stellen voor onze jeugd om er bij wijze van uitzondering te mogen (nacht) vissen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

20-07-2006 13:03

Heren,

Een kleine toelichting van mijn kant als begeleider. Als begeleider heb je een stuk verantwoording, om die waar te maken kan ik alcohol missen als kiespijn. Moet er niet aan denken dat een van de jongens nacht’s met iets te veel alcohol op het water in loopt en we hem s’morgens niet meer terug vinden.
Zeker als beginnende drinker is het moeilijk je grens te bepalen zeker onder deze warme omstandigheden. Ondanks dat je verzekeringen voor dergelijke calamiteiten kan afsluiten, is persoonlijk leed nooit te vergoeden. Betuttelen is er niet bij, je verantwoording zogoed mogelijk waar maken is een taak die ik als begeleider op me neem doe is dat niet moet ik thuisblijven. Zo is er in Turnhout bij de Snoekbaars in overleg met de beheerder afgesproken geen alcohol aan de jeugd te schenken. Van de zijde van ouders kregen we veel positieve reacties op de vraag wel of geen bier tijdens het kamp. Dat ouders toestemming geven om hun zoon een pilsje te laten drinken is op zich geen probleem voor mij. Moet wel duidelijk zijn dat we niet achter elke karpervisser een begeleider kunnen zetten om hoeveelheden bier te controleren. Dat we te gast zijn op verschillende wateren speelt ook mee. Je hebt het snel verpest bij organisaties die viswater beschikbaar stellen voor onze jeugd om er bij wijze van uitzondering te mogen (nacht) vissen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

20-07-2006 17:30

Zo Peter :

Zijn we t toch eens n keer met elkaar eens 8)

Je zou bijna zeggen : daar moeten we 1 op drinken , maar in deze maar even niet.

Het punt is dat als er "iets "zou gebeuren waar de leiding niks aan kan doen je meteen goed fout zit .

Die gene die t dan wel perse willen , die wachten mijn inziens maar dat ze met t volwassenen kamp mee kunnen.

De een lust graag n biertje , n ander graag wiet , weer n ander n pil.

Voor je t weet is t eind zoek.


Dus ik zou zeggen , lekker van alles niks.

Gr :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-07-2006 17:54

Nemen wij er maar eentje op Menno. 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

20-07-2006 18:07

Dan wil jij mijn vriend ook wel even zijn he ??

8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

20-07-2006 18:40

Mensen, maken we ons niet iets te druk? Dit is zo makkelijk op te lossen, gewoon GEEN alcohol (nogmaals) 8) Wat maakt het uit...kunnen we niet zonder een biertje ofzo? :lol:

Dat spreekt toch voor zichzelf... Dan kan je wel aan alle ouders toestemming vragen maar dat kost ook weer moeite en dan is het nog wachten op antwoord.

In zo'n situatie zou ik NOGmaals zeggen gewoon geen alcohol gebruik, dan heb je nergens last van.

Fijna avond nog en diegenen die naar kleine wielen gaan, veel succes en een gezellige week!

Gr,
Dick
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

20-07-2006 19:45

Wie zet er voor mij alvast een pilsje klaar..Of zullen we een Berenburgje doen...? :wink:

Burp...
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

20-07-2006 20:53

heren... leuke discussie, maar het gaat nergens heen geloof ik. laat de begeleiding hun werk doen, laten wij als buitenstaanders ons er nou niet te veel mee bemoeien. we ondermijnen op deze manier de mensen die hun best doen om het tot een goed einde te brengen.

de regels zijn vastgesteld, en ik denk dat de kous daarmee wel eens af zou kunnen zijn.
Groet'n,
Tim
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

20-07-2006 21:39

Douwe, Menno,

jullie overwegingen zullen zeker besproken worden binnen de Jeugdcommissie. Het is aan de nieuwe voorzitter, Bart, om daarover de knoop door te hakken.

Mijn persoonlijke mening is dat je rustig een biertje mag drinken aan de waterkant. Dat doen ze buiten zo'n kamp ook wel (neem ik aan) en het zou in mijn ogen naïef zijn om het dan op zo'n kamp te verbieden. Verder wil ik het laten voor wat het is. Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt en ik denk dat jullie dat ook gedaan hebben.

Met vriendelijke groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-07-2006 21:59

Stefan en wat wanneer de uitnodigende HSV of eigenaar van het water het niet wil?????
Buiten het kamp drinken is een verantwoording voor hen zelf en bij minderjarigheid van de ouders/opvoe(r)ders.
Op een kamp is de organisatie verantwoordelijk, daar ligt een wezenlijk verschil.
Niet de voorzitter van de jeugdcommissie hakt de knoop door dat moet het hoofdbestuur doen.

Dit is de laatste reactie, mijne heren tot zaterdag en regelmatig de rest van de week 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Willem Barnas

20-07-2006 22:54

jullie gingen toch vissen?

:-? :( :wink: :P
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

21-07-2006 09:09

Douwe,

zie je PB inbox

Groeten Bart
Laatst gewijzigd door bart van bezouw op 21-07-2006 09:28, 2 keer totaal gewijzigd.