Betaalwater in Frankrijk


Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

19-11-2005 17:17

Als ik zo die verhalen lees over alternatieven voor betaalwater.....aan drukke campings.....bekogeld worden door jongelui als je buiten de camping vist.....het vinden van een goeie stek is problematisch....weet ik wat voor problemen allemaal niet meer.
Dan heb ik toch echt de neiging om voor 250euri een week aan een betaalwater te gaan staan waar je hooguit met een man of 10/15 zit te vissen en verder is er niemand.....heerlijk rustig....respect van je mede bewoners want dat zijn ook vissers....wat wil een mens nog meer?
Dat er af en toe een gestolen vis tussen zwemt is toch niet zo'n groot probleem dat je er maar niet moet gaan vissen.....of zie ik dat hélemaal verkeerd? :o
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-11-2005 18:00

Beste Hans, ik neem aan dat je in Nederland dan ook alleen maar vist op een water als De Blauwe Hoef (voor 380 Euro per week...). Zo niet, dan zie ik geen verschil waarom dat in Frankrijk dan wel zou moeten... :evil:
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

19-11-2005 18:08

Nee ik vis hier ook overal.....maar je gaat meestal maar een of twee weken naar Frankrijk en dan is het toch duidelijker waar je kan vissen als je hier al een week kan boeken en maar naar je stek hoeft te rijden.....je wordt er zelfs door de beheerder naartoe gebracht....wat ik ervan begrepen heb.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

19-11-2005 18:10

Hans,
Is die gejatte vis al een groter probleem als het toevallig om de topvis van jouw thuiswater gaat?
Sorry, maar ik vind het bijzonder kortzichtig dat je zegt dat een gejatte vis geen probleem is.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

19-11-2005 18:14

Ja dat is natuurlijk minder maar er zullen toch wel meer vissen verplaatst worden of gaan ze allemaal naar betaalwater?
Dus jij vind dat je betaalwaters helemaal moet mijden?
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

19-11-2005 18:16

Ik wil ook lid worden van de KSN trouwens en via hun een week voor boven de 18 in Frankrijk gaan vissen
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-11-2005 18:22

Hans,

De rubriek vissen en vakantie is niet perse een alternatief voor betaalwateren.

Vakantie is per definitie een drukke periode. Neem Lac de Leon. Ik was er in mei er waren 4 andere vissers op het hele meer.

Wil je niet van die camping vissen zit je alleen.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-11-2005 18:25

Hans, vroeger konden Franse vissers ook overal vissen voor pak em beet zo'n 60 Euro per jaar. Helaas kan dat nu niet meer vanwege ruim 500 b-wateren, waarvoor zij nu ook 250 Euro of meer per week moeten betalen als zij daar nog zouden willen vissen... En die wateren worden NIET in stand gehouden door de vele Fransen die er komen vissen maar hoofdzakelijk door buitenlandse vissers, met als grootste groep de Engelsen. Kun je nagaan hoe Franse karpervissers denken over buitenlandse b-watervissers. Nog afgezien van overige, meestal visonvriendelijke praktijken die deze b-wateren in z'n algemeenheid met zich meegebracht hebben, werk jij eraan mee c.q. houdt je in stand dat je Franse collega karpervissers minder wateren met een normale vergunning kunnen bevissen. Stel je deze situatie in Nederland s.v.p. eens even voor...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

19-11-2005 18:27

Dat lijkt me een veel beter idee Hans.
Als je de laatste Dé Karper (van de ksn dus) leest zal je zien dat daar een artikel in staat over een van de jeugdkampen in frankrijk, dat geeft denk ik (hoop ik) wel een aardige indruk.
Natuurlijk zijn er meer gejatte vissen, maar in principe is elke gejatte vis er één te veel. Vergeet niet dat één vis een compleet bestand om zeep kan helpen met die ziektes tegenwoordig. Bovendien is het voor de vissers daar natuurlijk gewoon zuur als ze moeten toekijken hoe een paar aso's zwaar verdienen door hun gevangen grote vissen te verkopen aan een btw.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

19-11-2005 18:28

Kijk dit was nou eigenlijk de reden dat ik de topic geplaatst heb.....nu weet ik veel meer en daarmee ook genoeg....dus geen betaalwater voor deze jongen!!
Bedankt Aart!!
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

19-11-2005 18:30

Klaas van den Herik schreef:Hans,

De rubriek vissen en vakantie is niet perse een alternatief voor betaalwateren.

Vakantie is per definitie een drukke periode. Neem Lac de Leon. Ik was er in mei er waren 4 andere vissers op het hele meer.

Wil je niet van die camping vissen zit je alleen.

MVG

Klaas


Daar wil ik wel vissen Klaas....als er tenminste honden worden toegelaten.....die gaat altijd mee!
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

19-11-2005 18:49

hans,

ik ben al vele malen naar frankrijk geweest, heb er nog nooit problemen gehad!

de meeste verhalen zijn bedoeld als bang makerij! tuurlijk gebeurt er wel eens wat, maar heus niet meer als in nederland.
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

19-11-2005 18:53

Heb jij nog een goeie tip ....waar ik zeker eens moet gaan vissen en waar je met je hond naartoe kan....zonder boot naar je stek kan ...Dus gewoon naar France rijden.....meer gevonden ....tent opzetten....zitten?!?
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

19-11-2005 19:18

euhm... dat is nou niet echt mijn manier van vissen :-)

ok, dus je gaat zonder boot.... tja...euhm... is wel makkelijk hoor, een bootje. al is het maar een intertoys geval.

ik zal je wel een prive berichtje sturen ;-)
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

19-11-2005 20:17

OK.....
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

20-11-2005 05:46

Ik vind dat over die btw waters in france altijd zo stroef gaan hier op het forum pff.
Zodra iemand erover begint BOEM topic op slot , of hier willen wij geen deel van uitmaken bla bla en weet ik veel wat nog meer.
Ik durf te wedden dat vele schreeuwers op het forum elk jaar weer lekker naar een btw water kachelen in france.
Ikzelf ben er ook eens geweest en het beviel mij prima, ben ik nu een hond omdat ik graag veilig wil vissen,of omdat ik geen problemen wil met de gendarmerie ( pêche du garde ) die lekker je spulletjes afpakt als je een of andere schijt vergunning niet in orde hebt.
Velen zoals ik kennen de weg niet in France en spreken al helemaal de taal niet , ga dan maar eens uitzoeken waar je allemaal moet zijn.
Tuurlijk het zal wel makkelijker zijn een visje te haken, overigens dit viel mij en me maat nog vies tegen !
Maar om nu alles op een hoop te gooien, nee daar kan ik echt nie mee meedoen.
Overigens wat is het verschil tussen hier een vergunning kopen van een water waar ook overgezette vis opzit ,of daar het zijn allemaal betaalwaters !!
Er zitten heus wel rotte btw bij en overgezette vis ok dat is ook nie pluis maar niet ieder btw zit vol met overgezette vis.
Volgend jaar ga ik niet naar een btw maar wil eens iets anders proberen, weet nog niet wat maar dat komt wel goed.

Ik weet ik stoot nu velen voor de kop en iedereen voelt zich nu aangesproken over het feit dat ik velen op het forum ervan beschuldig het ook te doen.
Maar dat interesseert me geen lor, ik weet het zelfs zeker van sommige en die roepen dan ook nog het hardst ertegen te zijn :-? ga alleen geen namen noemen dat staat nie zo netjes.

Nou kom maar op met die vloedgolf van kritiek ! En als er meerderen wel eens naar een btw zijn geweest , wees eens zo eerlijk en kom er eens voor uit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :roll:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

20-11-2005 08:49

Wanner is de laaste De Karper binnen gekomen Daaf? Ik heb er nog geen 1 gehad :(

Jesse
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

20-11-2005 09:03

Hallo Ruud

Van mij geen golf van kritiek.
Het enige wat ik wél wil zeggen is dat veel mensen, waaronder jij en in het begin ook de topicstarter totaal geen goed beeld hebben van het openbare vissen in Frankrijk. Men denkt eigenlijk al te snel dat karpervissen in Frankrijk uit niets anders bestaat dan gezeik met de gendarmerie, ellenlange blanks, berovingen, dagenlang zoeken naar een stek waar je je ding kan doen, enzovoort enzovoort enzovoort. Natuurlijk is men niet bekend in Frankrijk en spreekt men de taal niet. Maar geloof me, dat is echt geen belemmering om lekker een "hengeltje uit te smijten". Het zijn de slechte verhalen die je hoort. Een normaal verlopen sessie waarin een paar leuke karpers worden gevangen ook nog, daar hoor je weinig van.

Is er iemand die mij gelooft als ik het volgende zeg: Als je openbaar wil gaan vissen in Frankrijk, dan smijt je gewoon de hengels in de auto, je haalt je een vergunning en een paar stokbroden, en je gaat gewoon vissen? Echt, zo lastig is het allemaal niet. Natuurlijk ga je niet nachtvissen waar dat niet mag (nuja...) en natuurlijk ga je niet naast een zigeunerkamp vissen, maar kom op he...dat weten we allemaal wel.

Ik kan het ook omdraaien zelfs. De afgelopen zes of zeven jaren heb ik zo'n 40 sessies in Frankrijk gevist, waaronder enkele keren in mijn ééntje. Dat zijn 40 keer 3 tot 5 nachten. Bij elkaar heb ik ongeveer slechts vier(!) keer controle gehad door vriendelijke garde de peche. Ik heb 1 keer een politie meegemaakt op een plek waar ik niet mocht nachtvissen. Die verklaarde me voor knettergek (het vroor, en ik lag zonder onderkomen op mijn strecher tussen de struiken) en ging weer verder. Ik heb 0,00 keren last gehad met onvriendelijke lui die het op mijn spullen hadden voorzien. De langste tijd die ik zoekend heb moeten doorbrengen naar een visvergunning was welgeteld anderhalf uur. Slechts 1 keer heb ik me ongemakkelijk gevoeld (eerlijk is eerlijk) toen een aantal half dronken jongeren een halve kilometer verderop hun kamp voor de nacht hadden opgezet. Een aantal keer heb ik geblankt, meestal in omstandigheden waarin je overal (ook in NL of op BTW) zou blanken. Ook op openbaar water kun je ze prima vangen. Een aantal keer heb ik grandioze sessies meegemaakt waarin het niet op kon met de vangsten.
Nog nooit heb ik een beheerder aan de deur gehad die van me wilde of ik de lijnen kon binnendraaien om te kijken of er een weerhaakloze haak aan zat. Nog nooit heb ik 200 euro moeten neerleggen voor een weekje vissen. Sterker, voor die zelfde 200 euro kocht ik drie jaarvergunningen waarmee ik dus drie jaren kon vissen in een heel departement. Nog nooit heb ik me qua vangsten in vergelijk met BTW's benadeeld gevoeld. Ik heb heb heb altijd kunnen verkassen, wanneer dit nodig was.

Kortom, voor en tegenstanders van betaalwateren zul je altijd blijven hebben. Helaas, want ik ben er persoonlijk van overtuigd dat deze BTW's een negatief fenomeen is voor de karpervisserij. Maar het beeld wat men geschetst heeft van de openbare wateren is een tikkeltje verkeerd, en gebaseerd op die enkele verhalen die men gehoord heeft. En ook mede hierdoor, dit verkeerde beeld...zullen er meer mensen juist naar BTW's gaan. Tegen Hans zou ik willen zeggen, stuur mij eens een PB, dan heb ik voor jou veel openbare tips, hopelijk afgestemd op jouw eisen.

m.v.g. ChrisN
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-11-2005 14:22

Een duidelijk en waar stukje Chris, waar ik het uiteraard volkomen mee eens ben.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

21-11-2005 13:42

ik geloof ik lees niet goed.
Ik heb hans een aantal dagen geleden op MSN verteld waarom niet te vissen op een BTW , en hem aangeboden een paar mooie niet al te moeilijke en niet al te grote wateren te doen toe komen incl. een link waar hij informatie over deze wateren kan vinden. Ik ben best bereid om iemand op weg te helpen, maar als ik dan lees dat er hier gewoon weer een posting komt van diezelfde meneer over BTW is voor mij de lol er snel af.

voor de critici : het ging hier niet over stek info, maar over wateren in frankrijk waar je gewoon kan vissen en waar je een redelijke kans hebt op een visje, wateren tot 400 Ha ongeveer in Noord Frankrijk, en dan weet Aart wel over welke ik het heb denk ik.


met bedroefde groet,

Toine
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

21-11-2005 14:46

Toine van de Meulenhof schreef:ik geloof ik lees niet goed.
Ik heb hans een aantal dagen geleden op MSN verteld waarom niet te vissen op een BTW , en hem aangeboden een paar mooie niet al te moeilijke en niet al te grote wateren te doen toe komen incl. een link waar hij informatie over deze wateren kan vinden. Ik ben best bereid om iemand op weg te helpen, maar als ik dan lees dat er hier gewoon weer een posting komt van diezelfde meneer over BTW is voor mij de lol er snel af.

voor de critici : het ging hier niet over stek info, maar over wateren in frankrijk waar je gewoon kan vissen en waar je een redelijke kans hebt op een visje, wateren tot 400 Ha ongeveer in Noord Frankrijk, en dan weet Aart wel over welke ik het heb denk ik.


met bedroefde groet,

Toine


Is het zo'n groot probleem dat hij meer info wilt hebben :-?
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

21-11-2005 18:02

Ik wilde idd.gewoon de preciese reden weten van het niet op BTW vissen en Aart heeft me dat duidelijk gemaakt....

Aart Lokhorst schreef:Hans, vroeger konden Franse vissers ook overal vissen voor pak em beet zo'n 60 Euro per jaar. Helaas kan dat nu niet meer vanwege ruim 500 b-wateren, waarvoor zij nu ook 250 Euro of meer per week moeten betalen als zij daar nog zouden willen vissen... En die wateren worden NIET in stand gehouden door de vele Fransen die er komen vissen maar hoofdzakelijk door buitenlandse vissers, met als grootste groep de Engelsen. Kun je nagaan hoe Franse karpervissers denken over buitenlandse b-watervissers. Nog afgezien van overige, meestal visonvriendelijke praktijken die deze b-wateren in z'n algemeenheid met zich meegebracht hebben, werk jij eraan mee c.q. houdt je in stand dat je Franse collega karpervissers minder wateren met een normale vergunning kunnen bevissen. Stel je deze situatie in Nederland s.v.p. eens even voor...


Dit had Toine me niet verteld..
Sorry dat het een verkeerde snaar raakte was niet mijn bedoeling met deze Topic
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

21-11-2005 23:30

ik dacht dat er niet gepraat mocht worden over betaalwateren hier op het forum
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

21-11-2005 23:41

Als je Betaalwater invoert bij search komt er toch aardig wat naar boven!!
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

22-11-2005 11:05

Ik ben ook wel es naar een betaalwater geweest.. Lekker boeie :D