Najaars vangsten


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

31-10-2005 20:46

jacco noordermeer schreef:zeg jongens, ga lekker bij elkaar op de koffie :wink:


Wij drinken alleen bier
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
jacco noordermeer

31-10-2005 20:48

jaja blabla

zeker stiekem uit je vaders kratje :wink:
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

31-10-2005 20:53

Niet doorvertellen he!!!!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

31-10-2005 21:08

ik heb mijn beste jaar ooit.Dit jaar heb ik ervoor gekozen juist heel weinig te te voeren tot single hookbait op 1 hengel,hier heb ik het meeste op gevangen.Ook is de hengeldruk op de wateren waar ik vis toegenomen
en de helft van het vis jaar heb ik veel waterluis geconstateerd,dus de vis hoeft weinig te doen om te eten.Ik geloof wel in weersomslag kwa vangsten maar nog meer in stabiel weer,zoals drie a vier dagen wind achtereen,maar dat is bijna niet voorgekomen.Elke dag had je wel ander weertype.Misschien volgend jaar costanter weertypes en constante vangsten.
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

01-11-2005 05:45

Er mankeert helemaal niets aan dit jaar... er wordt beestachtig goed gevangen hier, al het hele jaar.

Let maar op, volgende jaar en het jaar daarop etc. zullen de mensen blijven klagen dat het jaar zo slecht was. Dat gebeurt elk jaar toch?!

gr tinus
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

01-11-2005 07:41

Ik ben het helemaal eens met Martijn.

Zelf vang ik uitstekend en is het najaar geen uitzondering.
Op kanaal EN putten.

En wat Dennis zegt heb ik zelf ook meegemaakt, ik had alleen een pva-tje eraan en ving er veel op. Maar andere keren had ik een hele voerstek aangemaakt en dat liep ook uitstekend.

Mvg,

Jesse :wink:
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

01-11-2005 08:25

Jesse Oud schreef: ik had alleen een pva-tje eraan en ving er veel op. Mvg,

Jesse :wink:


Dat vind ik nou knap, vangen met een pva-tje???

@Rick Derks : Oude Zwinderse kanaal.

Vannacht nog maar eens weer proberen, misschien dat we nu de blanks eens vaarwel kunnen zeggen.

En jongens : uitzonderingen blijven altijd bestaan, en dat heeft niets met kalgen te maken, maar is simpelweg een constatering.
Gezien het feit dat het merendeel slecht(er) vangt dan normaliter, kunnen we stellen dat we weer eens te maken hebbne met een slecht najaar.
Er zijn waarschijnlijk meerdere oorzaken voor, maar feit blijft dat ik nog nooit zoveel gevist heb in het najaar en de vangsten gewoon bedroevend zijn.
Persoonlijk hou ik het op het teveel voeren icm met (nog steeds) veel natuurlijk voedsel, alhoewel dit de laatste dagen wat minder is geworden.Dus heb ik mijn voertaktiek iets aangepast door nog minder te voeren...

gr Harnold
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

01-11-2005 08:32

Martijn,

Dit jaar kun je van me aannemen dat het bij heel veel mensen slechter gaat dan normaal. Zelfs iemand die werkelijk overal en altijd zijn visjes weet te vangen, zegt dat het gewoon slechter is dit jaar.

Ik heb er zelfs een artikel aan besteedt! :oops:

Ik ben het met je eens dat er ieder jaar wel een paar "klaag-topics" voorbij komen, maar dit jaar was het veel meer en vaker!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

01-11-2005 09:47

Kwa vangsten kan ik alleen maar zeggen dat ik niet te klagen heb en dat geldt niet alleen voor mij in a'dam.... Bijna al me vismaatjes hebben hun PB verbeterd waaronder ikzelf ook en meerdere grote vissen vonden de weg naar ons landingsnet. Aangezien het jaar nog niet voorbij is en ik vanaf dit weekend weer druk aan de slag ga om nog een slagroompunT op de taart te gaan vangen . Hoop ik met nog beter nieuws te komen dan dat het al is...

Groetjes
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

01-11-2005 10:10

Hoi,

Dit najaar is moeilijk te verklaren maar om nu direct te zeggen dat het slechter is als andere jaren! Inderdaad houdt het bij veel mensen niet over met de vangsten maar is het niet zo dat we deze klaagzang ieder jaar aanhoren, eigenlijk is het nooit goed genoeg natuurlijk. Het valt mij op dat typisch het najaar de tijd is dat mensen altijd klagen over de vangsten, in het voorjaar hoor je dat veel minder. Mss. omdat veel mensen dan nog hoop hebben op een goed seizoen, wat ze in het najaar denken goed te maken.

Constant blijven veranderen en blijven nadenken. Dat hoef ik de meesten natuurlijk niet te vertelllen maar toch is het mij ook dit najaar weer opgevallen dat veel mensen hetzelfde doen als wat ze ieder najaar doen, mede omdat ze daar zoveel vertrouwen in hebben doordat ze er in verleden goed mee hebben gescoord.

Zo begon mijn najaar ook niet spectaculair mede omdat ook ik in oude gewoontes was blijven hangen, en zo waren er op mijn water meer, er werd op de ''ouderwetse'' niets meer gevangen terwijl de vis toch wel aanwezig was. Na veel denkwerk lukte het uiteindlijk toch om weer vis op de kant te krijgen door een drastische omschakeling in mijn systeem. De vis deed het dus wel maar er moest gewoon een andere tactiek worden toegepast.

Het constant blijven nadenken en niet vastroesten in de gewoontes zou dus nog een mogelijkheid zijn om de boel op gang te trekken...

Grtz,

Martin
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

01-11-2005 10:17

Succes Kikkert,

Deze week ook weer op 'ons' water proberen er wat onderzeeers uit te halen 8)
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

01-11-2005 10:22

7 dagen in frankrijk gezeten, goed voor 1 karper met twee man

dus dat is ook niet veel soeps
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

01-11-2005 10:50

@Martin Post :

mooi betoog Martin, maar vertel dan gelijk even WAT was je omschakeling c.q. oplossing/aanpassing .
Ik lees vaak dat iets niet goed is en daar komen reakties op,maar men verteld dan dat men daar geen last van heeft, maar men verteld niet wat de oplossing zou kunnen zijn.

En daar is dit forum nu juist voor.

gr Harnold
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

01-11-2005 12:22

@harnold,

ook ik heb de vis rollend , en azend op mijn voer liggen.
ik voer absoluut niet veel, 5 knikkertjes erbij is meer dan zat...

1 hengel vis is single hook... aas bellen OP mijn "voerstek" , de takjes die er op de bodem liggen komen gewoon naar boven, zo gek als ze azen.

Maar die knikker pakken ho maar, zelfs mais, deeg, particles, alles laten ze voor wat het is... reden ? geen idee, maar je komt gefrustreerder van het water terug dan dat je er naatoe reed.. kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

01-11-2005 16:40

O, die Kikker!
Het spijt me, ik ga mijn bericht gelijk verbeteren!

Excusses,

Jesse
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

01-11-2005 16:42

[quote="Jesse Oud"]Ik ben het helemaal eens met Martijn.

Zelf vang ik uitstekend en is het najaar geen uitzondering.
Op kanaal EN putten.

En wat Dennis zegt heb ik zelf ook meegemaakt, ik had een pva-tje gevuld met wat boilies en een boilie op de hair. Ving er veel op, maar andere keren had ik een hele voerstek aangemaakt en dat liep ook uitstekend.

Mvg,

Jesse :wink:
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

01-11-2005 17:08

Harnold,


Is het nou echt zo dat het stuk waar wij zitten slechter is als anders?
Dat valt denk ik wel mee..
De vangsten zijn nooit echt daverend,zelfs in de beste periodes qua weer/wind.
Er zit nou eenmaal niet gigantisch veel vis,wat ook nog eens gepaart gaat met de nodige lengte van het water.


Groeten
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

01-11-2005 18:22

Hee Harnold,

Daar heb je gelijk in, ook ik ben normaal voor de wat en het waarom vraag. Laten we het erop houden dat een verandering qua stek en een verandering in de voermethode voor het gewenste resultaat zorgden. Niets bijzonders hoor, maar voor het moment weer heel afwijkend van de rest.

Dieper kan ik er momenteel nog niet op in gaan, ik wil er gewoon nog ff mijn voordeel mee doen zolang het nog kan. Als het ''anders doen" er weer af is dan lees je het nog wel... :wink:

Grtz,

Martin
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

01-11-2005 18:46

Ik kan het me goed voorstellen hoor, dat de jongens die veel uren maken op vertrouwd water dit jaar duidelijk minder vis zien.

Kan best met het rare weer te maken hebben, of andere zaken
( krachten?!) die we met het oog niet kunnen waarnemen.

Maar vaak zie je ook dat er keigoed gevangen wordt op een water, en de klagers zitten 100 meter verderop en vangen inderdaad slecht. Wie zegt waar het aan ligt?! Mijn idee is: als je lang slecht vangt zit je verkeerd te vissen...!

Ik denk dat je het trouwens beter kunt beoordelen over een aantal jaren, en niet één seizoen...

Leuke discussie heren, ik blijf hem volgen.

Groeten

Martijn
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

01-11-2005 19:46

martijn v manen schreef:Mijn idee is: als je lang slecht vangt zit je verkeerd te vissen...!

Groeten

Martijn



Dat heeft niet alleen met de manier waarop je vist te maken martijn,


Dat ligt ook aan het bestand op het water waar je vist.

Als je op een water vist waar een groot bestand aan karper zit, en jij vangt erg slecht..
Dan kun je inderdaad is gaan kijken waar dat aan zou kunnen liggen.

Als je op een water vist waar een klein bestand aan karper zit, ( 50 uur voor 1 vis ) dan ligt dat niet alleen aan de manier waarop..


Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

01-11-2005 20:01

Rick,

Dat is gedeeltelijk waar, Je moet echter altijd bedenken:

Het kan altijd beter!

Bart
jacco noordermeer

01-11-2005 20:16

ahum die nieuwe aanpak heeft gewerkt heren
wel jammer dat ik de aanbeten moest delen met een gast visser :cry:

verder wil ik hier niet op ingaan :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

01-11-2005 20:24

Bart,


Tuurlijk kan het altijd beter.
Alleen je kunt daar als visser ook niet altijd een grote rol in spelen.
Het water wat Harnold bedoelt,is best een moeilijk water.
Daar kun je vaak geen lijn op trekken.


Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

01-11-2005 20:30

Vanzelfsprekend dat niet elk water hetzelfde is qua karperbezetting en moeilijkheidsgraad, maar je moet de vangstresultaten van dit najaar een beetje naar verhouding vergelijk. Vergelijk het eens met voorgaande jaren. Al zullen de vangsten als je op dezelfde toer door blijft vissen na verloop van tijd achteruit gaan.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

01-11-2005 21:16

Rick,

Ik weet wat je bedoeld, snap hem helemaal. Zo'n water is ook een beetje mijn "thuiswater". (groot kanaal waar de vissen soms van de aardbodem verdwenen lijken) En toch hè, en toch moet het altijd beter kunnen :)

Bart


p.s. offtopic: Vrijdag ook naar de Noord NL meeting KSN? (ben ik tenminste niet meer de enige jeugdige 8) )