Wat gaan we doen?


Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

17-10-2005 13:18

hallo hallo,

Heb ze zelf ook de nieuwe plusjes van Delkim daar zit heel leuk een antidiefstal functie op maar, wat gaan we doen als deze af zou mogen gaan terwijl je zit te vissen :o ?

Groete Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

17-10-2005 13:33

Ff apeldoorn bellen....
Nee, het is niet makkelijk.
Komt het tot slaan dan is het wel lastig want als je wint en die lul doet aangifte verlies je alsnog.( en verlies je dan ben je je piepers kwijt en je ogen zijn blauw of erger)
Er kan je nogal wat overkomen op die manier.
Even een vb, je loopt een boette op van 600 euro .(smarte geld) want die lul vertelde dat hij niet kwam stelen maar buurten....
Had je maar moeten ophouden na 1 klap en die lul de kans geven zich over te geven of uit te leggen wat hij kwam doen midden in de nacht zei de rechter.
Nederland heeft een heel mooi rechts systeem......
Mijn advies is veel geluid maken en hopen dat je piepers er nog staan als hij weg is.
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

17-10-2005 14:41

Wat we gaan doen?

Vragen of de lullo even wil wachten tot de politie er is, want die ga je ff inlichten natuurlijk. Het kan natuurlijk zijn dat deze telaat komen. In dat geval, biedt de dief aan om een bakkie voor hem te zetten zodat het nog aangenaam wordt. niet gaan slaan want dat lost niks op...

Je krijgt nu allemaal van die grootspraak verhalen, maar als het erop aankomt staat ze allemaal te scheiten in hun broek. Kom je je tentje uit, staan er 3 van die gasten je spullen binnen te draaien. en dan nog zeggen dat ze het niet toe laten... Je kunt er niks aan doen en het gebeurd gewoon. Gewoon zo snel mogelijk politie inlichten. meer kun je niet doen...
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

17-10-2005 15:12

De dieven zijn over het algemeen banger voor jou dan andersom. 1 kreet uit je bivie "wat mot dat doar?" zal wel genoeg zijn...

Iedereen zal weleens bang zijn aan de waterkant en angst is wat dat betrefd een raar ding waar je niet teveel naar moet luisteren... Sla d'r bovenop zegt m'n pa altijd, dan zijn je angstgevoelens tenminste ergens goed voor geweest... immers, een blauw oog overleef je wel. Ik heb nog nooit gehoord dat er vissers vermoord worden langs de waterkant dus 't zal wel wat meevallen.
Ik zet mijn huupie in
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-10-2005 15:25

Arjen Dijkstra schreef:De dieven zijn over het algemeen banger voor jou dan andersom. 1 kreet uit je bivie "wat mot dat doar?" zal wel genoeg zijn...

Iedereen zal weleens bang zijn aan de waterkant en angst is wat dat betrefd een raar ding waar je niet teveel naar moet luisteren... Sla d'r bovenop zegt m'n pa altijd, dan zijn je angstgevoelens tenminste ergens goed voor geweest... immers, een blauw oog overleef je wel. Ik heb nog nooit gehoord dat er vissers vermoord worden langs de waterkant dus 't zal wel wat meevallen.


ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen dood worden geslagen omdat ze een te grote mond hebben tegen een verkeerd persoon..

denk aan als die zinloos geweld dingen.. er zijn zat mensen doodgeslagen om minder dan een paar piepers..

ik zal in ieder geval alle kleuren stront scheiten als ze met 3 a 4 man mij komen beroven.. van mij mogen ze me spullen hebben.. liever me spullen dan dat ik totall loss of erger lig..
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

17-10-2005 16:13

Ik denk dat je eerst Je goed moet laten horen,
Dus eff met een harde luide stem zegge : "wat zijn we vanplan??"

als dat niet werkt dan kan je overgaan op drijgen. oftewel naar buitenlopen met je MAG-lite BV maar je moet zeker niet laten merken dat je bang bent, en dan nogmaals zeggen Wat zijn we vanplan,,,
daarna kan je gaan zeggen als je er nu niet van afblijft dan blijf ik ook niet van jouw af. Gewoon drijgen.... mocht het een rechtzaak komen dan is het zijn woordt tegen de jouwe.
Ga pas slaan als hij vanplan is om jouw te slaan.
Eerder niet.

volgens mij is dit 1 van de optie wat je kan doen.

groetjes Jeroen
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

17-10-2005 16:53

wat er dan gebeurt? de hel breekt los..
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-10-2005 17:56

Wat we gaan doen weet ik niet, wat ik ga doen wel ......

Ik ga idd mijn tent uit en vraag de mannen of dit een handige zet is, krijg ik een te grote bek dan weet ik het gewoon niet.

Probleem is dat als jij ze slaat en ze bellen hun vrindjes, ben jij dan snel genoeg weg (tent inpakken etc etc) om zonder kleerscheuren het verhaal bij een borrel na te kunnen vertellen?

Of staan we idd eerdaags met zijn allen óp een tochtige begraafplaats het eerste slachtoffer van geweld aan de waterkant te betreuren en hem in een koud kil gat in de grond aan het toe vertrouwen. Ik kom hoor om jullie de laatste eer te bewijzen, maar denk dan niet goh wat een slimme Mourad, lekker ff beuken en dan zelf de meeste klappen oplopen.

Het kan ook zijn dat er iets in mij knapt en ik ze zonder pardon helemaal uit elkaar schop ...... ik weet het echt niet maar ik hoop dat ik op zo'n moment de juiste beslissing kan nemen.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

17-10-2005 19:33

Ik ga met Marc mee..
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

17-10-2005 19:55

Arjen Dijkstra schreef: Ik heb nog nooit gehoord dat er vissers vermoord worden langs de waterkant dus 't zal wel wat meevallen.


Ook nog nooit van gehoord,wel gepraat met iemand die wat anders heeft meegemaakt,een gebroken pols en een gebroken enkel overgehouden omdat hij weigerde een vis aan 2 Oostblokkers te geven.

Dus sla er maar gelijk op los misschien ben jij dan de eer om de eerste te zijn :o

En nee het slachtoffer was geen watje,is eerder iemand waar je zoiets van hebt van :jezus daar wil ik geen ruzie mee.
Maar de Oostblokkers hadden wat hulp van "wat" drank,en dan doe je soms rare dingen.

Roep maar allen heel hard dat je dit of dat doet maar als het erop aan komt piep je wel anders,niet iedere dief is namelijk banger dan de gedupeerde,er zijn er ook die lak aan alles hebben,die zul je maar net aan je tent hebben.

Nee neem liever iemand mee die nergens bang voor is 8) hij staat op de foto hiernaast :lol:

Voorkomen is beter als genezen
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

17-10-2005 20:08

In Zoetermeer was er tijdens een feest ook een knul die Ja antwoorde op de vraag of hij doof was...nou niet helemaal maar telt erg slechthorend ook.
:-? :-?
Een kogel in zijn kop was het resultaat. :cry:

Als dat het effect kan zijn van een "verkeerd antwoord" ben ik benieuwd wat ik zou doen als ze de boel staan binnen te draaien.

Tijden veranderen, je wordt toch iets voorzichtiger :cry:
't is stil aan de waterkant
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

17-10-2005 20:13

Tja ieder z'n eigen hoor, maar leven we in een maatschappij waarin we maar alles moeten pikken en argeloos toekijken hoe 'men' je spullen jat? Als ik van mijn oude lui hoor hoe het vroeger was, toen er nog respect was voor elkaar, verlang ik eerlijk gezegd ook wel naar zo'n tijd. Ik moet altijd hard werken voor m'n spullen en iedereen heeft daar vanaf te blijven... Ook ik zou misschien wel bagger schijten in zo'n situatie. Mocht men mij te lijf gaan dan sta ik niet stil, ook al is aan 't eind je arm gebroken, dan heb ik voor mezelf wel het gevoel gehad dat ik er iets aan gedaan heb... Kom zeg, van een ander z'n spullen moet je gewoon afblijven, niks meer niks minder.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Harmen Sleeuwenhoek
Berichten: 98
Lid geworden op: 30-01-2005 00:23
Locatie: Ede
Contacteer:

17-10-2005 20:14

Geen idee wat ik zou doen, ik zet de anti diefstal functie wel altijd aan ,maar ja, komt tijd komt raad. Ik denk/hoop eerlijk gezegd dat de meeste dieven ervandoor zullen gaan bij het horen van dat alarm (echt een pestherrie!!).
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

17-10-2005 20:18

ik slaap halve meter van mn hengels vandaan.
gelukkig nog geen gekke dingen mee gemaakt.
maar heb altijd mn lamp bij me(zo'n ding die de politie ook heeft) en een waterpomptang.
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

17-10-2005 20:26

Marc Schrikkema schreef:Ik kom hoor om jullie de laatste eer te bewijzen, maar denk dan niet goh wat een slimme Mourad, lekker ff beuken en dan zelf de meeste klappen oplopen.

M.


Eigenlijk wel ja, ik vis vaak bij mij in de buurt (en dus ook bij mijn vrienden) en ik vis nooit alleen, altijd wel meerdere jongens/mannen.

Niemand komt aan mijn spullen.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

17-10-2005 20:34

Niemand niets opgevallen als het op geweld aan de waterkant gaat?

Zal toch niet de enige zijn die dit opvalt.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

17-10-2005 20:40

Wat wil je met een waterpomptang uitrichten? Pak dan een hengelsteun oid. Of het uberhaupt verstandig is om met iets van je af te meppen is de vraag natuurlijk. Hangt ook van de situatie af.

Het valt hier in de omgeving nog wel mee, dus heb nog nooit zoiets mee gemaakt.
Wat ik zal doen weet ik niet. Zoiets kun je vantevoren niet voorspellen denk ik. Zo achter het toetsenbord is het makkelijk om wat neer te typen in de trand van; ik sla ze de hersens in ofzo.
Maar als er echt iemand voor je staat (of meer) dan denk ik niet dat je terug denkt aan dat moment dat je achter het beeldscherm dat op zat te typen.
Wat je doet komt in een flits in je op en het hangt van de persoon af wat er dan uitkomt. De 1 raakt in paniek en slaat van zich af en de ander is zo geschrokken dat hij niets weet te zeggen, perplex staat, misschien wel hard wegloopt of denkt van; neem die zooi maar mee, als je mij maar heel laat.

Het hangt er ook vanaf hoe het gebracht word. Als er 3 man met een hoop kabaal (je zit misschien toch midden in de prairie) bij je tent staan of dat er iemand komt die je langzaam aan wakker maakt en zegt dat je rustig in de tent moet blijven en dat hij wel voor je opruimt oid. En vooral niet bewegen.

Dat er hier in de buurt niets in die trand gebeurt wil niet zeggen dat ik er niet bij nadenk. Vooral als je eens alleen een nachtje over blijft dan denk je er wel over na en hoop je dat het ook deze keer weer goed gaat. Eerlijk gezegt ben ik niet echt een held op dat gebied, loop er eerder voor weg, maar als ze aan mij zuur verdiende spullen komen dan weet ook ik niet hoe ik zelf reageer.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

17-10-2005 20:41

Ik heb er nooit mee te maken gehad... Wat bedoel jij Wil?
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
nick pijnenburg
Berichten: 259
Lid geworden op: 12-12-2004 12:37
Locatie: hilvarenbeek

17-10-2005 20:44

het ligt denk gewoon aan de situatie... je kunt dat op het board niet bepalen wat je dan doet denk ik...
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

17-10-2005 22:20

Voot de mensen die bang zijn, kan er een chip in 1 van je spullen geplaatst worden. Je spullen kunnen dan door de politie worden achterhaald dmv. een gps systeem.

Wat zoiets kost weet ik alleen niet, zal wel veel zijn denk ik.
Ralf Seems
Berichten: 81
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Beegden
Contacteer:

17-10-2005 22:37

Ik weet niet wat ik zou doen. Ligt eraan wie t is. 2 weken terug mee gemaakt dat er 2x onze richting op werd geschoten terwijl we onder een lamp foto's waren aan t maken. weliswaar op 20m bomen achter ons.
Maar zegt toch genoeg dat die oostblokkers niet helemaal apk zijn.

En dan doe je niet veel met je slaghout of je vuistjes. ik zou me wel ff bedenken.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

18-10-2005 12:16

Tegen een paar kogeltjes doe je niet zo heel veel nee. Gebeurd hier in Rotterdam ook wel is.

Maar je laat toch zeker niet zomaar je spullen 's nachts wegkapen?
Dan mag je volgens het rechtssysteem wel niks doen, maar daar denk je op zo'n moment ff niet aan hoor.
Moet je zomaar je spullen mee laten nemen zeker?
Nou, daar pas ik voor. Dan maar ff een potje worstelen, ik heb niet voor niets jarenlang me de pleuris gewerkt voor me visspullen.

Maar zoals al eerder aangehaald, de dieven zijn meestal banger dan dat jijzelf bent.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

18-10-2005 12:39

Wat ik bedoel met mijn opmerking?

Let eens op de leeftijden en kijk dan eens naar de reactie's. (trouwens niet allen maar het overgrote deel)

Kan aan mij liggen hoor :wink:
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

18-10-2005 13:11

Vooral rustig blijven,zorg er voor dat de dief kan vluchten(een kat in het nauw maakt rare sprongen),Laat desnoods alles meenemen,kijk goed hoe de dief er uit ziet en wat hij aanheeft, laat hem weggaan en bel meteen de politie,volg hem opafstand en kijk waar hij heengaat,probeer het kenteken te noteren als hij met een auto is,praat veel,maar rustig op de dief in,Hoe langer het duurt des te beter het is,de dief gaat ook dan nadenken en zal misschien het nutteloze van de zaak inzien en vluchten
Al deze dingen zijn een stuk moeilijker te doen met een mes in je rug,Als je in het vervolg vanuit een rolstoel wil vissen zou ik er vooral op los slaan


gr Gerrit
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-10-2005 14:28

Wat je met een waterpomptang moet?
Je zegt gewoon : EN NU LIGGEN trek je de tanden uit zijn bek, hoef je niet te slaan scheelt weer schade aan de knokkels.
Vissen is een hobby, geen religie!